Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.01.2012, 18:05
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maasturimies Näytä viesti
elikkäs millaisia kokemuksia autosta??
lähinnä 2.5L bensamalli kiinnostaisi onko pätevä moottori? taitaa olla jenkkien oma lohko, onko kestävä auto yleensä ottaen?
paljonko tuollaisessa on vetomassat kärryillä?
onko autossa erillisrunko?
paljonko on polttoaineen kulutus vakiorengaskoolla?
Jos avomalli kesäksi on ehdoton edellytys, niin mikäs siinä. Omasta puolestani suosittelen ennemmin Cherokeeta 4.0L koneella monestakin syystä:

1) Ikäluokassaan n. 10v vanha Cherokee maksaa puolet Wranglerista, riippuu tietysti yksilöstä.
2) Nelilitrainen kuutoskone + AW-4 automaatti on molemmat ikiliikujan maineessa (luokkaa 400tkm), kunhan pitää ne hyvässä huollossa. Lisäksi automaatti on parempi ajettava offroadissa.
2) Normaalikäytössä bensaa menee kutosella melkeinpä saman mitä 2,5L nelarilla, mutta tehoja on reippasti enemmän sitä tarvitessa. Ja sitähän tarvitsee, varsinkin jos mennään off-roadin puolelle. Siihen 2,5 on liian tehoton.
3) Vetokiloja Cherokeella on reilusti eli 3250kg, tämäkin riippuu yllättäen yksilöistä, joten kannattaa tarkistaa otteesta ennen ostopäätöstä.
4) Tilaa on enemmän, koska auto on hieman pidempi (ja painavampi) kuin Wrangler.
5) Maastokelpoiseksi rakentaminen on edullista, ottaen huomioon lähtöhinnan eron.

Jos edelleen haluaa Wranglerin, niin mieluummin kutosella + automaatilla, niillä kun vetohommat on helpompia. Mutta kun ruvetaan latomaan euroja pöytään, niin omien mieltymysten puolelle mennään valinnoissa.

__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.01.2012, 18:39
maasturimies maasturimies ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.12.11
Sijainti: espoo
Viestit: 31
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Jos avomalli kesäksi on ehdoton edellytys, niin mikäs siinä. Omasta puolestani suosittelen ennemmin Cherokeeta 4.0L koneella monestakin syystä:

1) Ikäluokassaan n. 10v vanha Cherokee maksaa puolet Wranglerista, riippuu tietysti yksilöstä.
2) Nelilitrainen kuutoskone + AW-4 automaatti on molemmat ikiliikujan maineessa (luokkaa 400tkm), kunhan pitää ne hyvässä huollossa. Lisäksi automaatti on parempi ajettava offroadissa.
2) Normaalikäytössä bensaa menee kutosella melkeinpä saman mitä 2,5L nelarilla, mutta tehoja on reippasti enemmän sitä tarvitessa. Ja sitähän tarvitsee, varsinkin jos mennään off-roadin puolelle. Siihen 2,5 on liian tehoton.
3) Vetokiloja Cherokeella on reilusti eli 3250kg, tämäkin riippuu yllättäen yksilöistä, joten kannattaa tarkistaa otteesta ennen ostopäätöstä.
4) Tilaa on enemmän, koska auto on hieman pidempi (ja painavampi) kuin Wrangler.
5) Maastokelpoiseksi rakentaminen on edullista, ottaen huomioon lähtöhinnan eron.

Jos edelleen haluaa Wranglerin, niin mieluummin kutosella + automaatilla, niillä kun vetohommat on helpompia. Mutta kun ruvetaan latomaan euroja pöytään, niin omien mieltymysten puolelle mennään valinnoissa.

itsellä on nyt tällähetkellä cherokee xj vm1999, mutta menin tietämättömyyttäni ottamaan sen sillä 2.5TD:llä
auto oli ajettu 211tkm kun sen ostin. 10tkm sillä ajoin niin sylinterikannet p*skana
nyt se on huollossa ja varmaankin tulee sieltä kivan laskun kera (kaikki kannet uusiksi ja oljyt+jäähdytinnesteet)

kaippa tuo kone on tuon jälkeen ihan toimiva, mutta alkaa olla mielentila nyt siinavaiheessa että tekee mieli vaihtaa autoa huolettomampaan

takahelmoihin pitäisi myös hitsata hieman peltiä, mutta kaverillani jolla on kunnon hitsikone ei ole aikaa auttaa...
itsellä joku bilteman shaisse jonka sain ilmaiseksi, en viitsi edes kokeilla...

eli murheita löytyy
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.01.2012, 19:09
maasturimies maasturimies ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.12.11
Sijainti: espoo
Viestit: 31
Perusasetus

olisiko täälä espoossa päin avuliasta porukkaa joka voisi auttaa hitsauksessa?

kuin ei oikeen ole hitsikonetta...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.01.2012, 18:43
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Paljos oot varannut rahaa Jeepin ostoon? katsotaan sitten uudelleen
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.01.2012, 16:44
maasturimies maasturimies ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.12.11
Sijainti: espoo
Viestit: 31
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VooDoo Jeep Näytä viesti
Paljos oot varannut rahaa Jeepin ostoon? katsotaan sitten uudelleen
Koitin tota cherokeeta vaihdossa tyrkyttää, mutta voi olla että rupean siihen laittelemaan korotus-sarjaa vinssiä ja sun muuta...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.01.2012, 10:55
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Vetopainot


Vetopainot heittelee jostain syystä. Mun 1997 4.0 sahara on 1200 kg ja 1998 4.0 sahara 2400 kg. Autot ovat identtiset.

Avona todella on kiva ajella, mutta mahdollisuuksia on harvoin. Metsässä en aja avona. Ei ole mukavaa kun kura lentää sisään ja perse on täynnä katajanpiikkejä Vakiovälitykset on turhan harvat jos rengasta isontaa.

Minulla on Wrangleri 4.0 ja Grand Cherokee 5.9 käyttöautoina. Jos toisesta pitäisi luopua se olisi Grandi. Grandi on parempi ajaa, mutta Wranglerissa on oikea asenne.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.01.2012, 13:11
offturisti offturisti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.01.04
Sijainti: tallinn, Estonia.
Viestit: 171
Perusasetus

[QUOTE=jappe;842305]Vetopainot heittelee jostain syystä. Mun 1997 4.0 sahara on 1200 kg ja 1998 4.0 sahara 2400 kg. Autot ovat identtiset.

Osako joku tarkemin niita vetopainoa kommentoida, kun on itellakin tarve "leluauton"..mutta välilla pitais pystya 2000kg traileria lailisesti vetaa...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Maasturi käyttöautoksi Heering80 Tekniikka & Jutustelu 36 08.01.2015 13:33
Ostetaan Maasturi käyttöautoksi, pätkä, diesel -Lyttis- O/M/V Ajoneuvot 1 30.10.2010 09:58
Mikä maasturi käyttöautoksi? puuhapate Tekniikka & Jutustelu 13 20.08.2006 19:41
Mikä 4X4 käyttöautoksi? Päksi Tekniikka & Jutustelu 39 13.12.2005 20:23
Discovery käyttöautoksi? SauliS Chit-Chat 8 21.09.2005 15:34


Sivu luotu: 03:11 (GMT +2).