![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
1) Ikäluokassaan n. 10v vanha Cherokee maksaa puolet Wranglerista, riippuu tietysti yksilöstä. 2) Nelilitrainen kuutoskone + AW-4 automaatti on molemmat ikiliikujan maineessa (luokkaa 400tkm), kunhan pitää ne hyvässä huollossa. Lisäksi automaatti on parempi ajettava offroadissa. 2) Normaalikäytössä bensaa menee kutosella melkeinpä saman mitä 2,5L nelarilla, mutta tehoja on reippasti enemmän sitä tarvitessa. Ja sitähän tarvitsee, varsinkin jos mennään off-roadin puolelle. Siihen 2,5 on liian tehoton. 3) Vetokiloja Cherokeella on reilusti eli 3250kg, tämäkin riippuu yllättäen yksilöistä, joten kannattaa tarkistaa otteesta ennen ostopäätöstä. 4) Tilaa on enemmän, koska auto on hieman pidempi (ja painavampi) kuin Wrangler. 5) Maastokelpoiseksi rakentaminen on edullista, ottaen huomioon lähtöhinnan eron. Jos edelleen haluaa Wranglerin, niin mieluummin kutosella + automaatilla, niillä kun vetohommat on helpompia. Mutta kun ruvetaan latomaan euroja pöytään, niin omien mieltymysten puolelle mennään valinnoissa. ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
itsellä on nyt tällähetkellä cherokee xj vm1999, mutta menin tietämättömyyttäni ottamaan sen sillä 2.5TD:llä auto oli ajettu 211tkm kun sen ostin. 10tkm sillä ajoin niin sylinterikannet p*skana nyt se on huollossa ja varmaankin tulee sieltä kivan laskun kera (kaikki kannet uusiksi ja oljyt+jäähdytinnesteet) kaippa tuo kone on tuon jälkeen ihan toimiva, mutta alkaa olla mielentila nyt siinavaiheessa että tekee mieli vaihtaa autoa huolettomampaan takahelmoihin pitäisi myös hitsata hieman peltiä, mutta kaverillani jolla on kunnon hitsikone ei ole aikaa auttaa... itsellä joku bilteman shaisse jonka sain ilmaiseksi, en viitsi edes kokeilla... eli murheita löytyy |
#3
|
|||
|
|||
![]()
olisiko täälä espoossa päin avuliasta porukkaa joka voisi auttaa hitsauksessa?
kuin ei oikeen ole hitsikonetta... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Paljos oot varannut rahaa Jeepin ostoon? katsotaan sitten uudelleen
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Koitin tota cherokeeta vaihdossa tyrkyttää, mutta voi olla että rupean siihen laittelemaan korotus-sarjaa vinssiä ja sun muuta...
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Vetopainot
Vetopainot heittelee jostain syystä. Mun 1997 4.0 sahara on 1200 kg ja 1998 4.0 sahara 2400 kg. Autot ovat identtiset.
Avona todella on kiva ajella, mutta mahdollisuuksia on harvoin. Metsässä en aja avona. Ei ole mukavaa kun kura lentää sisään ja perse on täynnä katajanpiikkejä ![]() Minulla on Wrangleri 4.0 ja Grand Cherokee 5.9 käyttöautoina. Jos toisesta pitäisi luopua se olisi Grandi. Grandi on parempi ajaa, mutta Wranglerissa on oikea asenne.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#7
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=jappe;842305]Vetopainot heittelee jostain syystä. Mun 1997 4.0 sahara on 1200 kg ja 1998 4.0 sahara 2400 kg. Autot ovat identtiset.
Osako joku tarkemin niita vetopainoa kommentoida, kun on itellakin tarve "leluauton"..mutta välilla pitais pystya 2000kg traileria lailisesti vetaa... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Maasturi käyttöautoksi | Heering80 | Tekniikka & Jutustelu | 36 | 08.01.2015 13:33 |
Ostetaan Maasturi käyttöautoksi, pätkä, diesel | -Lyttis- | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 30.10.2010 09:58 |
Mikä maasturi käyttöautoksi? | puuhapate | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 20.08.2006 19:41 |
Mikä 4X4 käyttöautoksi? | Päksi | Tekniikka & Jutustelu | 39 | 13.12.2005 20:23 |
Discovery käyttöautoksi? | SauliS | Chit-Chat | 8 | 21.09.2005 15:34 |