Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.01.2012, 23:36
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Super_Select Näytä viesti
Mitenpäin se taittu? Ja tietty hyvä olis olla joku systeemi, että pääsee kallistumaan, särkyy muuten helposti koko aura.. ja ne SUKSET, itsekkin kantapäänkautta opettelin.., ja huomasin, ettei ottokulmalla ole niin hirveän suurta merkitystä, jos sukset säädetty sopivasti. Ja siis ne sukset estää sen "haukkaamisen", vaikka olis pureva kulma (reilusti taaksepäin kallellaan) Itsellä nyt ottokulma pikkuisen taakse kallellaan.
Ei tarvi suksia eikä mitään tylsennyksiä. Ainut mikä pitää tehä on se että joko mukauttaa sen terän, oli se sitten tavan patarautaa, hardoxia, tai verkkoterää, eli käy kuluttamassa sitä jossain asvaltilla x matkan jolloin siitä häviää se terävä särmä siitä takareunasta, tai hioo sitä vaikka rälläkällä pyöreemmäksi.

Myöskään sillä ei ole haukkaamisen kanssa juurikaan merkitystä kuinka takakenossa se terä on jos nuo em. hommat on tehty. Eri asia on sitten jos se terä on ihan liian ohutta kamaa eli maasturi aurat saa olla jotain yli 8 mm kamaa.

Ja se keinunta pitää olla koska muuten se kyllä menee kulma edeltä maasta läpi ja sitten on joko piha tai aura rullalla. Sen voi toteuttaa vaikka soikella reiillä siellä runkoon tulevissa kiinnikkeissä.

__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.01.2012, 10:00
Pertura Pertura ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.11.07
Sijainti: Vantaa
Viestit: 107
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Ei tarvi suksia eikä mitään tylsennyksiä.
En mäkään ole huomannut tarvetta suksille, tossa meikäläisen kolassa terä on kallistettu kolmisenkymmentä astetta takakenoon eli purevaan suuntaan. Ekaksi aurauskerraksi olen laittanut tollaiset putket terän alle, lähinnä sen takia kun toi hiekkaparkkis mitä käyn auraamassa on niin saatanan kuoppainen, että johonkin kuoppaan haukkaisi muuten ja kunnolla.



Sitten kun pintaan on saatu pieni lumikerros ja kuopatkin on lunta täynnä ja alusta tasainen, niin eipä ole suksia tullut kaivattua.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.01.2012, 11:15
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Ei tarvi suksia eikä mitään tylsennyksiä. Ainut mikä pitää tehä on se että joko mukauttaa sen terän, oli se sitten tavan patarautaa, hardoxia, tai verkkoterää, eli käy kuluttamassa sitä jossain asvaltilla x matkan jolloin siitä häviää se terävä särmä siitä takareunasta, tai hioo sitä vaikka rälläkällä pyöreemmäksi.

Myöskään sillä ei ole haukkaamisen kanssa juurikaan merkitystä kuinka takakenossa se terä on jos nuo em. hommat on tehty. Eri asia on sitten jos se terä on ihan liian ohutta kamaa eli maasturi aurat saa olla jotain yli 8 mm kamaa.

Ja se keinunta pitää olla koska muuten se kyllä menee kulma edeltä maasta läpi ja sitten on joko piha tai aura rullalla. Sen voi toteuttaa vaikka soikella reiillä siellä runkoon tulevissa kiinnikkeissä.
Tätä just tarkotin että paksummaksi se alareuna, 4 mm kulutuslevy kestää muuten ihan riittävän hyvin. Ajatuksena on että saa siitä levystä mahdollisimman kevyen, ihan turhaa sinne on laittaa kaameaa painoa niitä jousia oikomaan ja runkoa vääntämään. Ainakin HJ:ssa on etuakselipaino niin tarkalla ettei kestä olla mitään ylimäärästä jos meinaa saada leimattua.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.01.2012, 11:36
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

No leimallehan voi jättää vaikka terän pois ym. Ja jos ja kun se etuakselipaino menee yli niin siihen paukahtaa 50 km/h nopeus rajoitus.

4 mm terä kyllä vääntyy jos sattuu löytämään kiven tms. Eikä se painonsäästö ole mitenkään merkittävä vaikka 10 mm terään verrattuna.

Parhaiten painoa saa säästettyä kaikissa muissa rakenteissa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.01.2012, 11:42
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

4 mm terä ei muuten väänny...tai sitten on väärä materiaali.

Edittiä: olikin 5mm se terä. Tuo on kestänyt löytää 2 talvea kiviä ihan kiitettävästi, ei ole vääntyillyt vaikka on levyn pääkin osunut kiveen/kantoon. Alareunan tukena on 50x50x100 laput 4mm latasta. Putki 40x40x4, kiinnityspisteet pn tuon putken kyljessä eli mahdollisimman alhaalla.
Terän kulmaan on tehty n. 1,5 cm viiste ettei ole ihan terävä.


__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com

Viimeksi muokannut Yölento : 15.01.2012 11:56
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.01.2012, 12:01
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Tulipa käytyä lauantaina porukoita auttamassa... Ajelin pihalle ja katoin että emännällä vähän liikaa kolattavaa ku iso piha jossa 30 senttiä lunta. Do it yourself lumiaura viidessä minuutissa Tarvikkeet: keskuksen ovi, pari puristinta, jousipuristimet(näillä toteutettu korkeuden säätö), kaksi bilteman autopukkia ja nippusiteitä. VOLA ja piha on aurattu









vähän anto 3mm pelti periksi työnnellessä Mutta yllättävän puhtaaksi tuon pihan kuitenki sai
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.01.2012, 16:42
0201346 0201346 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.10
Sijainti: Imatra
Viestit: 311
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dectane Näytä viesti
Tulipa käytyä lauantaina porukoita auttamassa... Ajelin pihalle ja katoin että emännällä vähän liikaa kolattavaa ku iso piha jossa 30 senttiä lunta. Do it yourself lumiaura viidessä minuutissa Tarvikkeet: keskuksen ovi, pari puristinta, jousipuristimet(näillä toteutettu korkeuden säätö), kaksi bilteman autopukkia ja nippusiteitä. VOLA ja piha on aurattu









vähän anto 3mm pelti periksi työnnellessä Mutta yllättävän puhtaaksi tuon pihan kuitenki sai
patenttihakemus vetämää!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.01.2012, 07:49
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

mistä perkuleesta löydän sopivan jousen tuohon auraan? nyt on kaks kappaletta noin. 4cm halkasijalla ja 5mm langalla. jotakin 40cm pitkiä ja eivät riitä.

pitäis ehkä olla joku 5cm paksu ja paksummalla langalla. oiskohan jossain maatalous vehkeessä?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.01.2012, 08:56
Rompe1:n Avatar
Rompe1 Rompe1 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 04.12.08
Sijainti: Metsämaa
Viestit: 5.006
Exclamation

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Goljatti Näytä viesti
mistä perkuleesta löydän sopivan jousen tuohon auraan? nyt on kaks kappaletta noin. 4cm halkasijalla ja 5mm langalla. jotakin 40cm pitkiä ja eivät riitä.

pitäis ehkä olla joku 5cm paksu ja paksummalla langalla. oiskohan jossain maatalous vehkeessä?
Hae paikallisesta K-Maataloudesta, tai Agrimarketista. Siellä on...!!!
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa, ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies???
Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa
Jokivarren VPK
www.facebook.com/junnupaloautot
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 17.01.2012, 14:48
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
No leimallehan voi jättää vaikka terän pois ym. Ja jos ja kun se etuakselipaino menee yli niin siihen paukahtaa 50 km/h nopeus rajoitus.

4 mm terä kyllä vääntyy jos sattuu löytämään kiven tms. Eikä se painonsäästö ole mitenkään merkittävä vaikka 10 mm terään verrattuna.

Parhaiten painoa saa säästettyä kaikissa muissa rakenteissa.
Mulle sano katsastusmies että ei hänen tarvii sitä auraa nähdä. Hän vain tekee paperit että auravarustus on olemassa. Jää kuskin vastuulle sit ettei paino mee yli ja muutenkin määräykset täyttyy. Ja siitä 50km/h rajoituksesta se sano että sen on maahantuoja halunut kyseiseen autoon niin siksi laitettu. Näin sanottiin raahessa 10.1.2012.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
aura, diy, maasturi, puskulevy


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kokemuksia Kiina ym, Mönkijöistä HiluMiks Chit-Chat 30 20.09.2014 22:44
Myydään kylpyhuoneeseen altaita ym. kuvia osatauno O/M/V Muut 9 25.08.2011 12:23
Kokemuksia palalukoista Aussie ym.. Nalle Tekniikka & Jutustelu 3 01.11.2009 10:55
kuinka profiiliin kuvia ym? T.T.T Chit-Chat 10 29.05.2006 15:52
Truckworld, tekniikkaa, kuvia ym... HEKULIINI Linkit 4 02.08.2004 17:31


Sivu luotu: 08:50 (GMT +2).