Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #76  
Vanha 06.03.2010, 19:01
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ¤Offi-Osku¤ Näytä viesti
Osaiskos joku sanoo että mikä nyt on mennyt pieleen kun ei enään lähde käymään suzuki ja ajamalla tuli mut nyt ollut osina ja enään ei saa bensaa, mutta ruiskulle asti tulee kyllä!?

Mitä vikakoodia "check engine" valo antaa?
Vastaa lainaten
  #77  
Vanha 06.03.2010, 21:36
¤Offi-Osku¤:n Avatar
¤Offi-Osku¤ ¤Offi-Osku¤ ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 12.07.04
Sijainti: Ikaalinen, Finland.
Viestit: 4.316
Perusasetus

En saanut sitä palaan ollenkaan..
__________________
¤Suzuki sj413 -87 Projekti¤ ¤Yamaha Grizzly 550 -11¤
http://www.teamdisaster.fi/

Vastaa lainaten
  #78  
Vanha 06.03.2010, 23:45
Jarppe:n Avatar
Jarppe Jarppe ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.12.09
Sijainti: Vasarainen
Viestit: 84
Perusasetus

tuleeko bensan painesäätimen paluupuolelta bentziiniä?suihkuttaako suutin startatessa? mitäs sulla on siellä irti ollu?
Vastaa lainaten
  #79  
Vanha 07.03.2010, 02:58
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 722
Perusasetus

Check Engine Valo


Check engine valo pitäisi olla "helppo juttu" jos ECM on ehjä.

Laita pieni 1.2W lamppu virtalukon jälkeisestä + navasta ECM:n liittimeen B9. Virtalukolla kytketty + löytyy esimerkiksi ECM navasta B1.

Tässä linkki Denso D3 ECM:n johdotuskavioon.
http://www.kolumbus.fi/juha.niinikos...ecm_wiring.pdf

Jos haluat tietää D3 ECM:mästä enemmän, niin täältä löytyy tarinaa.
http://www.kolumbus.fi/juha.niinikos...Suzuki_ECU.htm

Muistinvaraisesti.
Kun kytket ECM:n nastan B8 eli Diag Switch maihin, niin check engine lamppu alkaa vilkuttaa vikakoodeja jos sellaisia on olemassa.
Vastaa lainaten
  #80  
Vanha 07.03.2010, 20:22
¤Offi-Osku¤:n Avatar
¤Offi-Osku¤ ¤Offi-Osku¤ ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 12.07.04
Sijainti: Ikaalinen, Finland.
Viestit: 4.316
Perusasetus

Vikavalon sain nyt toimiin, mutta ei löydy vikoja vilkuttaa 12

Ja ruiskun paluusta tulee bensaa, mutta ei yritäkkään käynnistyä. Paitsi kun laittaa bensaa suoraan kitusiin..

Mikä se vihreä osa imusarjan päällä on mikä on yhteydessä huohottimeen tarviiko sitä käymiseen??

Bensa ei ruiskusta kuitenkaan tule :/

apuja kiitos.. Sais sen tallista pihalle.. Ja kaikki johdot ja imusarja oli irti.
__________________
¤Suzuki sj413 -87 Projekti¤ ¤Yamaha Grizzly 550 -11¤
http://www.teamdisaster.fi/

Vastaa lainaten
  #81  
Vanha 07.03.2010, 20:37
KAS:n Avatar
KAS KAS ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.07.07
Sijainti: Eura
Viestit: 364
Perusasetus

Suuttimelle tulevan sähkön voi mitata ledillä. Laitta ledi (tarvitaan etuvastus että ei käy huonosti 500-1000 ohmia) liittimeen ja valo sevilkku jos tulee käskyjä.
Voi testata lampullakin. Yleismittari ei kerkeä mukaan.
Vastaa lainaten
  #82  
Vanha 07.03.2010, 20:51
¤Offi-Osku¤:n Avatar
¤Offi-Osku¤ ¤Offi-Osku¤ ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 12.07.04
Sijainti: Ikaalinen, Finland.
Viestit: 4.316
Perusasetus

Täytyy huomenna yrittää tutkia tuleeko sähköä.
__________________
¤Suzuki sj413 -87 Projekti¤ ¤Yamaha Grizzly 550 -11¤
http://www.teamdisaster.fi/

Vastaa lainaten
  #83  
Vanha 08.03.2010, 21:38
Jarppe:n Avatar
Jarppe Jarppe ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.12.09
Sijainti: Vasarainen
Viestit: 84
Perusasetus

mittaileppas onkos sun ruiskupoksillas käyttöjännitettä. jos olis vaikka sulake palanut. virran jakajastahan tieto boksille tulee jotta osaa suihkutella oikeisiin aikoihin. onko puolan navoilla oikeet johdot?

Viimeksi muokannut Jarppe : 08.03.2010 21:46
Vastaa lainaten
  #84  
Vanha 08.03.2010, 22:07
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Swiftin ruiskun toimintaan liittyen itselläkin pieni ongelma.

Ostin -92 Swiftin purkuun ja siinäpä olikin jo uudemman mallin ruisku (ei alipaine/keskipakosäätöä jakajassa..ym,ym).

Ruiskussa on ongelmana että kun laittaa virrat päälle,niin suutin alkaa ruiskuttamaan poltoainetta aivan täysillä,eikä rauhoitu ennenkuin polttoainepumppu sammuu.Sama kun yrittää startata,niin taas polttoainetta tulee täydellä paineella ja kastelee heti tulpat.Suihkun magneettiventtiili kyllä pitää,koska kun irroittaa suuttimelle menevän ohjausjohdon,niin silloin polttaine ei virtaa.

Edellinen omistaja oli kokeillut saada autoa käyntiin ja tästä johtuen koneessa oli noin 5-6 litraa bensaa öljyn seassa.

Tietokone ei anna mitään vikakoodia ja hankala myös lähteä etsimään vikaa antureita vaihtamalla,kun vanhemman ruiskun anturit ei näköjään käy uudempaan.

Mikähän saa ruiskun tietokoneen luulemaan että mennään kaasu pohjassa kahtasataa???
Vastaa lainaten
  #85  
Vanha 08.03.2010, 22:54
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 722
Perusasetus

Swift ECM ongelmia


Kun pumppu on sammunut irroitat ja kytket suuttimen johtoja niin kuuluuko suuttimesta klik eli aukeaako suutin heti kun laittaa johdot kiinni? Tieteellisempi tapa todeta tämä on mitata suuttimeen menevä virta pihtivirtamittarilla tai sarjaan kytketyllä Ampeerimittarilla. Tilanteen voi todeta myös mittaamalla jännitteen suuttimen yli.

Jos ohjaus on päällä jatkuvasti veikkaan, että ECM:ästä on palanut suutinta ohjaava transistori. Toinen mahdollisuus on johtosarja vika. Eristeet hävinny jostain ja oikosulku.

Minkään anturivian ei pitäisi aiheuttaa ruiskutusta kun kone on seis. Käydessä kyllä seokset voivat olla reilustikkin pielessä.

Mikä on ECM:n tyyppi (numerot kannesta). Jos on kuvia, niiin aina parempi.

t. Juha
Vastaa lainaten
  #86  
Vanha 09.03.2010, 08:09
¤Offi-Osku¤:n Avatar
¤Offi-Osku¤ ¤Offi-Osku¤ ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 12.07.04
Sijainti: Ikaalinen, Finland.
Viestit: 4.316
Perusasetus

Oli yksi virta johto irti niin ei mennyt ruiskulle sähköä ollenkaan. :/ Mut nyt käy ja kukkuu!
__________________
¤Suzuki sj413 -87 Projekti¤ ¤Yamaha Grizzly 550 -11¤
http://www.teamdisaster.fi/

Vastaa lainaten
  #87  
Vanha 09.03.2010, 10:21
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Säätäjä_setä Näytä viesti
Kun pumppu on sammunut irroitat ja kytket suuttimen johtoja niin kuuluuko suuttimesta klik eli aukeaako suutin heti kun laittaa johdot kiinni? Tieteellisempi tapa todeta tämä on mitata suuttimeen menevä virta pihtivirtamittarilla tai sarjaan kytketyllä Ampeerimittarilla. Tilanteen voi todeta myös mittaamalla jännitteen suuttimen yli.

Jos ohjaus on päällä jatkuvasti veikkaan, että ECM:ästä on palanut suutinta ohjaava transistori. Toinen mahdollisuus on johtosarja vika. Eristeet hävinny jostain ja oikosulku.

Minkään anturivian ei pitäisi aiheuttaa ruiskutusta kun kone on seis. Käydessä kyllä seokset voivat olla reilustikkin pielessä.

Mikä on ECM:n tyyppi (numerot kannesta). Jos on kuvia, niiin aina parempi.

t. Juha


Suuttimen ohjausjännite makaa koko ajan päällä


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pecos Näytä viesti
Tässä olis kuvia vuoden -93 swiftin boxista:

Tyyppi on vaihtunu G3


Sisuskaluissakin muutoksia



ja liitinkin näyttää hiukan erilaiselta



Boxin kansi on muutettu ruuvikiinnitteiseksi, mahtaako olla huono enne?

Edit: tuolta löytyy sähkökuvia vuosimalleittain:
http://metroxfi.com/2008/11/geo-metr...ring-diagrams/


Tietääkseni on tämä boksi,pitää purkaa irti kunhan saan auton kaivettua hangesta esille

Viimeksi muokannut Racingrabbit : 09.03.2010 10:26
Vastaa lainaten
  #88  
Vanha 11.03.2010, 07:19
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Swiftin "pakkoruiskutusvika" löytyi.
Johtosarja kuoriutunut puhki startin päältä metalliklipsin kohdasta.
Vastaa lainaten
  #89  
Vanha 11.03.2010, 08:58
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Hämärä muistikuva takavuosilta tuosta suuttimien ohjauksesta ja palautui mieleen kun toi vika löytyi:

Ohjausyksikkö pätkii myös suuttimien ohjaussähköä sieltä maadoituksen puolelta.
Plussapuolella on sähköä aina kun virta on päällä.

Jos johtosarjasta hieraantuu suuttimien maajohto runkoon (siis ennen ohjausyksikköä), niin silloin on suutin auki koko ajan.

Ruiskukoneellisessa autossa pitää olla kaikki maadoitusjohtimet hyvässä kontaktissa runkoon, muuten tulee ylimääräisiä oireita...
Vastaa lainaten
  #90  
Vanha 05.04.2011, 19:53
Kake_4x4:n Avatar
Kake_4x4 Kake_4x4 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 05.04.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 7
Perusasetus

Noniin, sitte ensimmäistä viestiä palstalle.. Terve vaan kaikille Ois tossa suikkaan laitettu nuo 93 swiftin ruisku palikat mutta ongelma tällä hetkellä on se, että en saa swiftin puolan johtosarjaa pelaamaan. Puolan saan pelaamaan oikein hyvin suzukin alkuperäisillä osilla.. ja suuttimen saan toimimaan yhistämällä alkuperäisen jakajan sisällä olevan anturin boxin johtoihin. Jos en saa swiftin johtosarjaa pelaamaan niin onkohan mahdollista yhdistää jakajan anturi suuttimen sekä puolan sytyttimelle jollain diodeilla tms? suoraan yhdistäminen ei ainakaan näyttänyt pelaavan.

Viimeksi muokannut Kake_4x4 : 08.04.2011 18:06
Vastaa lainaten
  #91  
Vanha 08.04.2011, 18:22
Kake_4x4:n Avatar
Kake_4x4 Kake_4x4 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 05.04.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 7
Perusasetus

Noniin nyt on "vika" löydetty... en ollu ruuvannut puolan sytkä boxia mihinkään maadoittavaan vaan roikkui ihan johdon päästä...
tästä syystä puolan ohjaus ei pelannu. Johan kone hörähti ku hoksas laittaa maadotusta boxiin..
Vastaa lainaten
  #92  
Vanha 12.07.2011, 17:39
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.039
Blog Entries: 20
Perusasetus

Eilen imusarjaa mallaillessa tuli huomattua yksi yksityiskohta, mikä jäi askarruttamaan. Swiftin imusarjan kun tööttää kanteen kiinni, niin se on selvästi kallellaan alaspäin. Onko kukaan ruiskumuutoksen tehnyt huomannut tämän vaikuttavan oleellisesti mihinkään? Vaikuttaako esin jäähdytysjärjestelmän ilmautuvuuteen? Kertyykö imusarjan pohjalle pensaa, kun virtaus on "ylämäkeen"?
Vastaa lainaten
  #93  
Vanha 16.07.2011, 09:16
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J0hannes Näytä viesti
Eilen imusarjaa mallaillessa tuli huomattua yksi yksityiskohta, mikä jäi askarruttamaan. Swiftin imusarjan kun tööttää kanteen kiinni, niin se on selvästi kallellaan alaspäin. Onko kukaan ruiskumuutoksen tehnyt huomannut tämän vaikuttavan oleellisesti mihinkään? Vaikuttaako esin jäähdytysjärjestelmän ilmautuvuuteen? Kertyykö imusarjan pohjalle pensaa, kun virtaus on "ylämäkeen"?
En huomannut ainakaan omassa kisasuzukissa mitään oireita,mutta sitä kyllä vähän kallisteltiin ja ravisteltiin normaalia enemmän
Vastaa lainaten
  #94  
Vanha 16.07.2011, 12:02
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 722
Perusasetus

Swift 1.3 TBI bensapaine


Onko kukaan 1.3 Swift TBI konversion tehnyt mitannut bensapainetta?

Viime yönä googlasin monta tuntia, mutta en löytänyt varmaa vastausta asiaan. Samurain kirjan kopio antaa kone seis arvoksi 2,65bar ja vaihteluväliksi 2,35-2,74bar.

Jostain Suzuki foorumilta löytyi tieto 1.0 ja 1.3 kone seis paineesta 1,56-2,06bar.

Omassa vehkeessä pumpun koekäytön aikana TBI:n regulaattori näyttäisi pitävän paineen 2,2 baarissa kun imusarja on ilmanpaineessa. Paine putoaa tästä imusarjan vallitsevan alipaineen verran kun kone käy. Suzukin regulaattori säätää bensapaineen suhteessa imusarjan paineeseen. 2,2 baaria ei vaan täsmää kummankaan löydetyn arvon kanssa.

Kuten Juuso jo eri thredissä kertoi perjantain koeköynnistys onnistui laakista ja kone käy hyvin.

1.3 TBI ruiskun bensapainetiedosta kiinnostunut.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC_0190.jpg‎
Views:	447
Size:	94,7 Kt
ID:	20207   Click image for larger version

Name:	DSC_0196.jpg‎
Views:	428
Size:	95,7 Kt
ID:	20208  
Vastaa lainaten
  #95  
Vanha 08.01.2012, 21:31
ukkonen7:n Avatar
ukkonen7 ukkonen7 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Heinola
Viestit: 647
Perusasetus

Ruisku


Oli itellä hiukan ongelmia moisen ruiskun kanssa (vm-89?) kun ei meinannut tyhjäkäynti laskea 1500rpm:stä alemmas millään ja päästötkin hiukan metässä ja näissä malleissahan ei niitä seosruuvia ja tyhjäkäyntiruuvia ollut. Pienen tutkinnan jälkeen huomasin lambdan johdon olleen maadoitettuna ja pieniä imuvuotoja kun puuttui alipaineletkuja jokunen. parikin kertaa jouduin soittamaan nimimerkki bluevanille ja suuri kiitos hänelle, apu tuli tarpeen. Tutkiessani ruiskun runkoa huomasin että joku säätöruuvi sieltä löytyy ja totta kai mä sitä sörkin ku lapsi sammakkoa ja kierroksethan laski tai nousi kun pyöritteli. Eli onko hajua kellään että mikä sen virka?? Kierrokset ovat hyvät ja seoksista ei viel tiedä mutta hyvä luotto ois.









__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa
Vastaa lainaten
  #96  
Vanha 08.01.2012, 22:56
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Piti heti käydä tallissa tutkimassa

Oli kumitulpan alla niin en ollut moista huomannut aiemmin.
Kartio näytti olevan ruuvin päässä. Noin 2 ja 3/4 oli kierrettynä auki.

Kanava oli ruuvimeiselin osoittamaan kohtaan ja isoon reikään tuolla imukanavan pohjalla kuvassa kaasuläpän vierressä vasemmalla puolella.
Eli sillä päästetään ilmaa ohi kaasuläpän = tyhjäkäynnin säätö ??

Ei päivää ettei jotain uutta
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	ruiskun säätöruuvi 008.jpg‎
Views:	444
Size:	90,4 Kt
ID:	24133   Click image for larger version

Name:	ruiskun säätöruuvi 003.jpg‎
Views:	474
Size:	83,6 Kt
ID:	24134   Click image for larger version

Name:	ruiskun säätöruuvi 009.jpg‎
Views:	421
Size:	90,2 Kt
ID:	24135  
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #97  
Vanha 09.01.2012, 06:53
ukkonen7:n Avatar
ukkonen7 ukkonen7 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Heinola
Viestit: 647
Perusasetus

Ruisku


Joo kumitulpan alta moinen löytyi ja kierrokset siitä muuttui, varmaan tänään selviää pakokaasutesterissä muuttuuko seos siitä radikaalisti.
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa
Vastaa lainaten
  #98  
Vanha 26.03.2012, 17:33
-Epeli -Epeli ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.01.07
Sijainti: Mynämäki, Finland.
Viestit: 636
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja savlari Näytä viesti
Mahtaako uudemmissa shifteissä olla vielä samanlainen 1-piste ruisku??

Olis tarjolla ittelle -96 shifti, jossa on 1-piste ruisku vielä. Mahttako oola samanlainen et onnistuu laittaa Samuraihin??

Mitäs kaikkea kannattaa varata vaihtoa varten??

Oisko jollain ylimääräistä väli säiliötä kone huoneeseen??

Nyt tulossa shiftin: Imusarja, ruisku, johdot, ohjain yksikkö, lampda.

Saisko shiftistä jotain muuta hyödyllistä vielä??

Mites noi releet ym..??
Morjensa vaan kaikille!
Olisi tarjolla yhdestä 2000 vuosimallin swiftistä ruisku. Sopiiko tuon ikäisestä vielä samalla tavalla kuin vanhemmista pienellä värkkäämisellä sj:hin?
Entä missä swiftissä on tuo ecm-boxi?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suikan kaasarista ja käynnistä Heguli Tekniikka & Jutustelu 31 23.11.2006 12:35
rangen kaasarista mch Tekniikka & Jutustelu 11 28.08.2006 14:10
Jeepin kaasarista riesaa Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 10 19.05.2006 11:11


Sivu luotu: 01:02 (GMT +2).