Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.10.2006, 17:03
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Suikan kaasarista ja käynnistä


Laitettiin suikka käyntiin vähän vippaskonstein, kun kori ei ole vielä päällä. Kone lähti käymään mutta käy koko pyörimisnopeusalueen vähän röpöttäen eikä oikein jaksa käydä tyhjäkäyntiä (ruuvattiin säätöä lisääkin). Pari kysymystä tuli mieleen:

1. Kaasariin laitettiin korjaussarja ja sen mukana tietysti kiihdytyspumpun kalvot. Eikös kiihdytyspumpun pitäisi pumpata bensaa siitä ryyppyläpän vieressä pystyssä olevasta n. 10 mm korkeasta putkesta ? Nyt siitä ei kaasua pumpatessa tule mitään, eli ilmeisesti kiihdytyspumpussa on jotain vikaa. Kone ottaa kyllä hyvin kierroksia ja vastaa kaasuun. Kuorman kanssa tilanne voi olla tietysti toinen, nyt sitä ei voitu testata.
2. Kaasarin päällä on sellainen pari senttiä paksu sylinterinmuotoinen kapistus, josta lähtee sähköjohto. Mikähän se mahtaa olla ja mitä se tekee ? Nyt se sähköjohto ei ollut kytkettynä mihinkään.
3. Koitin tutkailla kaasaria ja korjausopasta mutta en löytänyt mahdollisuutta säätää seosta. Onko todella näin ? Jos on niin kaasari siis toimii jotenkin vakioseoksella ja kiihdytyspumppu hoitaa lisäbensan anniskelun.
4. Voisiko ilmanputsarin puuttuminen aiheuttaa huonon tyhjäkäynnin ?
5. Venttiilikopasta tuleva huohotusputki ei ollut kytketty mihinkään, koska ilmanputsari ei ollut paikoillaan. Voiko tällä olla jotain vaikutusta käyntiin ?
6. Jakopään hihna vaihdettiin ja uuden pitäisi olla kohdillaan. Jos se on esim. yhden pykälän sivussa, niin käykä kone siitä huolimatta ? Voisiko se aiheuttaa tuon röpöttävän käynnin ?
7. Virranjakajaan laitettiin uusi pyöriä, hankittu Motonet:stä. Oli tosi heikko se metallinpala siellä sisällä, jonka pitäisi lukittaa pyörijä akselin olakkeeseen. Pyörijän sai pyörimän akselilla tosi pienellä momentilla. Laitettiin takaisin vanha pyörijä, se pysyi paikoillaan huomattavasti paremmin. Eikös tämä vaikuta sytytysennakkoon ?

Moottoriin on vaihdettu katkojan kärjet (välys 0,3 mm), tulpat, johdot, virranjakajan kansi, kondensaattori, puola, polttoaineensuodatin yms. Venttiilit on säädetty.

Niin ja sytytys tietysti säädettiin (10 astetta eykk).

Edited by - Heguli on 15/10/2006 18:05:34

__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
SJ 413 kaasarista ruiskuksi Racingrabbit Maasturiprojektit 97 26.03.2012 17:33
Blazerin tyhjä käynnistä. savlari Tekniikka & Jutustelu 0 02.04.2007 15:41
rangen kaasarista mch Tekniikka & Jutustelu 11 28.08.2006 14:10
Jeepin kaasarista riesaa Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 10 19.05.2006 11:11
miten tehdä vessassa käynnistä vieläkin hauskempaa Gazza Niksipalsta 0 14.05.2002 12:47


Sivu luotu: 20:11 (GMT +2).