Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.01.2012, 09:27
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Ite olen livenä nähny 3 ja palstalla kuvat ainakin 2.
Suihkujen kärjistä ei tietoa. Omat oli rempan aikana diesel pajalla, ja pajan mukaan kunnossa.

Kyllä tää sitten haiskahtaa ruuvatulta, tai ajettu tosihuonoilla öljyillä.
Tosin kone oli täysin puhdas, siis ei sitä nokipaskaa mitä olen monesta 2H:sta kaapinu.
Voiskohan tossa eniten vaikuttaa että ilman putsari jätetty vaihtamatta huollon yhteydessä ja saanu pölystä ilmaa?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.01.2012, 10:00
reynolds reynolds ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.08.10
Sijainti: Lohja
Viestit: 253
Perusasetus

Mun ex hj60 12-ht koneella oli ajettu mittarin mukaan 610tkm. Mittaristo oli myös napattu hj61 mallista joten oletettavaa että saattoi olla samasta autosta kuin tekniikka? Lähti hemmetin hyvin pikkupakkasilla ja kovemmilla sai startin kanssa hetken auttaa. Imusarjahehku oli pimeänä. Öljyä se ei vienyt yhtään eikä savutellu tai kolissu. Vaihtovälin (10tkm) öljyt pysyi jopa aikas puhtaina. Siitä oliko koneelle jotain tehty ei oo mitään käsitystä, ite en availlu tai tarkistellu kun niin hienosti pelas.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.01.2012, 10:38
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.949
Perusasetus

Mä sain auton mukana uudet kärjet ja kun vaihdatin ne diesel-pajassa noiden 400tkm ajettujen tilalle, niin sanoivat, että vanhat olivat jo selkeesti kuluneet, mutta toisaalta ei niiden toiminnassa mitään vikaa ajossa kuitenkaan huomannut. Jos en olisi uusia kärkiä ilmaseks saanut, niin varmaan vanhat olisi edelleen paikallaan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.01.2012, 17:37
hacci hacci ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.11.11
Sijainti: nilsiä
Viestit: 34
Perusasetus

Kiitos! Jäädään arpomaan kuinka auton käy. Ressiä en kuitenkaan ota eli jos levii ennen syksyä niin sitten levii ja tehhään kerralla isompi remontti. Nyt kuitenkin aika levollinen mieli Auto on ollut kahdella omistajalla mutta ajotavoista kun ei oo tietoa niin eipä uskalla mennä senkään perusteella koneen kuntoa arpomaan. Jos käyttäs kuitenkin ne kärkien kunnot tarkistuttamassa ja jatkas etiäpäin. Kiitos nyt kuitenki tiedoista ja mulle voi laittaa enemmänki noitten kuusykkösien ominaisuuksista fakta tietoa kun toi on vasta ensimmäinen. HJ60 oli edellinen ja mitään muuta vikaa siinä ei ollut kun ruoste. Tyytyväinen oon ollut tojotiin tähän asti ja toivottavasti vielä pitkään tästä eteenpäinki
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.01.2012, 17:48
hacci hacci ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.11.11
Sijainti: nilsiä
Viestit: 34
Perusasetus

Mistähän niitä kärkiä kannattais kysellä ja missä hinnoissa noin ovat?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.01.2012, 21:38
Bj 40:n Avatar
Bj 40 Bj 40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.09.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 201
Red face

Kaveri tarinoita ei kaivattu, mut kerron kuitenkin! (itte nähty kyllä) Kone pajotettu n.450tkm. kohdilla toistuvien kansi ongelmien takia, tarkoitus oli oikaista lohko. Mäntien ylimmät urat oli 2 mäntää lukuunottamatta venähtäneet 1-2mm väljäksi, mitään ylimäärästähän koneesta ei kuulunut. Std. mäntiä ei suomesta tuolloin saanut ja tuntuivat maksavan hunajaa muutenkin, pelastukseksi koitui kaverin kysely kierros koneistamoilta josta tulikin hyviä ehdotuksia. Kaveri päätyi läheisen koneistamon (kiteen koneistamo) tarjoamaan tarjoukseen, ylikoon männät 0.5mm, poraus ja hoonaus 630e. Lisäksi tais tulla se lohkon ja kannen oikaisu mutta tarkoituksena oli siis kertoa että vaikuttaa olevan 12ht halvempi porata ylikokoon vahvistetuilla männillä kuin ehjätä std. osilla!

Toki purattaa enempi noin mutta tuli helvetin hyvä! Ennen söi öljyäkin vaikkei näkynyt kyllä ulospäin, nyt ei tikusta vaihtovälillä katoa. En usko et olis kauhean pitkään enää mennyt noilla entisillä männillä, kun tuon verran on urat venynyt lisää rakoa tulee varmaan aika nopealla tahdilla. Niin ja tuon lohkon oikaisu ei ollut turhaa kaverin kohdalla, lohko oli kuopalla muistaakseni sylintereiden välistä aika paljon. Niin ja vedot on tuntui kaverin mielestä parantuneen huomattavasti ja kulutus tuntui tippuneen reilusti. Tää on nyt mutu tietoa mutta muistelisin 2litraa sadalle tippuneen..?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.01.2012, 13:39
hacci hacci ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.11.11
Sijainti: nilsiä
Viestit: 34
Perusasetus

siis tohon 630e kuulu kaikki koneistukset ja männät hiluineen? No kunhan puran koneen ja jos sylinterit kunnossa niin kasaan stanu osilla mut jos pientäkin heittoo niin tietty koneistettava. Kiitos nyt kuitenki tiedosta!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.03.2012, 13:55
HojoAna:n Avatar
HojoAna HojoAna ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.10.05
Sijainti: Karkkila, Finland.
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj 40 Näytä viesti
Kaveri tarinoita ei kaivattu, mut kerron kuitenkin! (itte nähty kyllä) Kone pajotettu n.450tkm. kohdilla toistuvien kansi ongelmien takia, tarkoitus oli oikaista lohko. Mäntien ylimmät urat oli 2 mäntää lukuunottamatta venähtäneet 1-2mm väljäksi, mitään ylimäärästähän koneesta ei kuulunut. Std. mäntiä ei suomesta tuolloin saanut ja tuntuivat maksavan hunajaa muutenkin, pelastukseksi koitui kaverin kysely kierros koneistamoilta josta tulikin hyviä ehdotuksia. Kaveri päätyi läheisen koneistamon (kiteen koneistamo) tarjoamaan tarjoukseen, ylikoon männät 0.5mm, poraus ja hoonaus 630e. Lisäksi tais tulla se lohkon ja kannen oikaisu mutta tarkoituksena oli siis kertoa että vaikuttaa olevan 12ht halvempi porata ylikokoon vahvistetuilla männillä kuin ehjätä std. osilla!
Juuri kuulin että forssan koneistamossa olisi poraus ~40e sylinteri ja mäntä ~60e paikallisesta varaosaputkasta. Ei kauheen pahalta kuulosta....
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.01.2012, 18:10
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.949
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hacci Näytä viesti
Mistähän niitä kärkiä kannattais kysellä ja missä hinnoissa noin ovat?
HJ61:een taitaa maksaa jotain 1000€ luokkaa jos edes riittää + 100€ vaihtotyöstä ja säätämisestä vanhoihin runkoihin, jos suuttimet on jo ite ottanut irti. 60:een ne ois paljon halvemmat, mutta ne on erilaiset. Ehkä kannattaa kiikuttaa suuttimet johonkin pajalle ja testauttaa missä kunnossa ovat ja jos on osa ihan viallisia, niin ettii tilalle ehjiä käytettyjä. Mulla ois se yks ylimääränen kulunut, mutta toimiva sarja edukkaasti, jos tulee tarvetta.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.01.2012, 18:24
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Eikös 12H-T:ssä ole kuitenki ihan perussuuttimet, ja sitte hodarin 1HD-T:ssä ne kalliit kaksvaiheiset?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj 60-> 12ht apuva! tdi Tekniikka & Jutustelu 8 18.10.2009 02:13
12ht lohko Pexi Tekniikka & Jutustelu 8 29.04.2009 14:02
Myyty HJ:n 12HT moottori Gegguli86 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 11 07.01.2009 22:14
Myyty M: 12ht:n syöttöpumppu titanix O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 26.12.2008 20:16
M: 12ht r2ree O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 31.05.2008 20:15


Sivu luotu: 01:22 (GMT +2).