![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
ja tuo puoli milliä, onko oletettavissa että todellinen ajokilometrimäärä? suihkun kärkiistä ei varmaankaan tietoa? Tätä kysyn siksi, että itse olen purkanut muutaman LJ/hilux/hiace/cressida 2.4D 2L sarjan moottorin ja yhdessä on ollut öljysuihkujen paineventtiilien jouset kunnossa! kukaan muu ei tietääkseni ole ongelmaa tiedostanut
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Ite oon purkanut 400tkm ja 450tkm ajetun 12H-T:n ja kummassakin rengasurat vielä priimat. Voiskohan olla, että nää 500tkm ajetut koneet on oikeesti jotain lähemmäs millin ajettuja, tai sitten joku muu kuin kilometrit väljistää rengasurat?
Jotenkin tuntuu hassulta, että mitä vanhempi LC, niin sitä vähemmän on kilometrejä mittarissa vrt. HJ60, HJ61 ja HDJ80. Luulis menevän päin vastoin. MB124:issä on kans mielenkiintoinen kun kilometrit ollu samoja jo viimeset reilu 10v.... |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Ite olen livenä nähny 3 ja palstalla kuvat ainakin 2.
Suihkujen kärjistä ei tietoa. Omat oli rempan aikana diesel pajalla, ja pajan mukaan kunnossa. Kyllä tää sitten haiskahtaa ruuvatulta, tai ajettu tosihuonoilla öljyillä. Tosin kone oli täysin puhdas, siis ei sitä nokipaskaa mitä olen monesta 2H:sta kaapinu. Voiskohan tossa eniten vaikuttaa että ilman putsari jätetty vaihtamatta huollon yhteydessä ja saanu pölystä ilmaa? |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Mun ex hj60 12-ht koneella oli ajettu mittarin mukaan 610tkm. Mittaristo oli myös napattu hj61 mallista joten oletettavaa että saattoi olla samasta autosta kuin tekniikka? Lähti hemmetin hyvin pikkupakkasilla ja kovemmilla sai startin kanssa hetken auttaa. Imusarjahehku oli pimeänä. Öljyä se ei vienyt yhtään eikä savutellu tai kolissu. Vaihtovälin (10tkm) öljyt pysyi jopa aikas puhtaina. Siitä oliko koneelle jotain tehty ei oo mitään käsitystä, ite en availlu tai tarkistellu kun niin hienosti pelas.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Mä sain auton mukana uudet kärjet ja kun vaihdatin ne diesel-pajassa noiden 400tkm ajettujen tilalle, niin sanoivat, että vanhat olivat jo selkeesti kuluneet, mutta toisaalta ei niiden toiminnassa mitään vikaa ajossa kuitenkaan huomannut. Jos en olisi uusia kärkiä ilmaseks saanut, niin varmaan vanhat olisi edelleen paikallaan.
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Kiitos! Jäädään arpomaan kuinka auton käy. Ressiä en kuitenkaan ota eli jos levii ennen syksyä niin sitten levii ja tehhään kerralla isompi remontti. Nyt kuitenkin aika levollinen mieli
Auto on ollut kahdella omistajalla mutta ajotavoista kun ei oo tietoa niin eipä uskalla mennä senkään perusteella koneen kuntoa arpomaan. Jos käyttäs kuitenkin ne kärkien kunnot tarkistuttamassa ja jatkas etiäpäin. Kiitos nyt kuitenki tiedoista ja mulle voi laittaa enemmänki noitten kuusykkösien ominaisuuksista fakta tietoa kun toi on vasta ensimmäinen. HJ60 oli edellinen ja mitään muuta vikaa siinä ei ollut kun ruoste. Tyytyväinen oon ollut tojotiin tähän asti ja toivottavasti vielä pitkään tästä eteenpäinki
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Mistähän niitä kärkiä kannattais kysellä ja missä hinnoissa noin ovat?
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| hj 60-> 12ht apuva! | tdi | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 18.10.2009 02:13 |
| 12ht lohko | Pexi | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 29.04.2009 14:02 |
| Myyty HJ:n 12HT moottori | Gegguli86 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 11 | 07.01.2009 22:14 |
| Myyty M: 12ht:n syöttöpumppu | titanix | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 26.12.2008 20:16 |
| M: 12ht | r2ree | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 31.05.2008 20:15 |