Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 17.11.2011, 13:18
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Infernaalinen Näytä viesti
Kiitoksia selvennyksistä. Eli huoltoauto on vissiin nykyisin se helpoin (ainoa?) tie pakettiautoksi.
Joo ja ei.

Jos ostat jonkun vanhan maasturin joka on aikanaan ollut alennetulla autovverolla ja se on henkilöauto niin jos omamassa riittää niin sen saa huoltoautoksi vaadituin varustein mutta, ei pakuksi koska pakusta pitää maksaa täysi autovero nykyään.

Mutta jos tuot ulkomailta auton, tai siitä on jo maksettu täysi autovero ja kantavuus riittää niin sitten sen saa reksiteröityä pakuksi jolloin sen voinee myöskin ilman veroseuraamuksia palauttaa hlö autoksi jos katras kasvaa niin ettei etupenkkipaikat enää riitä.

Mutta tässä ei ole mitään sellaista vastausta joka pätisi kaikkiin vuosimalleihin, merkkeihin ym. spekseihin vaan kaikki on tapauskohtaista.

Eli bertat on ennen jotain vuotta ja päivämäärää saatu katsastettua 2+4 paikkaisiksi tai pitkät bertat 2+7 paikkaisiksi pakuiksi. Samoin kuin hj:t ym. ilman korotuksia.

Ja nämä on ihan hatusta koska kaikkea ei jaksa muistaa enää ulkoa eikä kannatakkaan koska ko.pykälät on jo muuttunu tai jotain muuta. Ja jos jotain uudempaa suunnittelet niin asiosta kannattaa ottaa selvää ennen ostoa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 19.11.2011, 00:42
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.417
Blog Entries: 5
Perusasetus

Mulla on 97 Disco joka on joskus tuotu maahan ja katsastettu ilmeisesti silloin pakuksi.
Kun ostin ko. pelin se oli katsastettu 2-käyttöautoksi ja siinä oli takapenkit > vero sama kuin henkilöautossa.

Katsastutin sen takaisin pakuksi (takapenkit vain pois ja pop niitit kiinnitysruuvinreikiin) ja verot ja vakuutusmaksu putosivat reilusti.

Halutessa sen voi katsastaa takaisin 2-käyttöautoksi jos tarvetta takapenkeille tulee.

Kaitsu
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 19.11.2011, 18:54
Sam66 Sam66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.03.09
Sijainti: Läyliäinen Kanta-häme
Viestit: 200
Perusasetus

Mulla on työn alla 31.10.1990 käyttöön otettu mitsu pajero 2,5d 7-hengen henilöautoksi rekisteröitynä. Olen miettinyt katsastanko pakuksi vai huoltoautoksi. Mitsun omamassa on 1920kg tollasenaan ja menneisyydestä on jäänyt mieleen sen verran että yli 1800kg painavavalla pakulla ei saa ajaa 80km/h lujempaa? Sen 120kg roinaa tuosta saa tarvittaessa kyllä helposti pois. Pakuksi muuttaminen muutenkin kiinnostaisi koska ei tarvitse pitää huoltoauton varustusta mukana, mitenköhän tää menee, onko kellään kokemusta samanikäisen pitkän pajeron muuttamisesta ja mihin pitää varautua muutoksen jälkeen? Sen verran tiedän että pakuun saa penkit takaisin halutessaan, mutta pitääkö tuon ikäisen auton täyttää niitä pakun tilavaatimuksia...
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 19.11.2011, 19:23
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Huoltoauton taas pitää painaa vähintään 1800kg eli se 80 km/h on rajotus.
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 19.11.2011, 22:55
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.287
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sam66 Näytä viesti
Mulla on työn alla 31.10.1990 käyttöön otettu mitsu pajero 2,5d 7-hengen henilöautoksi rekisteröitynä. Olen miettinyt katsastanko pakuksi vai huoltoautoksi. Mitsun omamassa on 1920kg tollasenaan ja menneisyydestä on jäänyt mieleen sen verran että yli 1800kg painavavalla pakulla ei saa ajaa 80km/h lujempaa? Sen 120kg roinaa tuosta saa tarvittaessa kyllä helposti pois. Pakuksi muuttaminen muutenkin kiinnostaisi koska ei tarvitse pitää huoltoauton varustusta mukana, mitenköhän tää menee, onko kellään kokemusta samanikäisen pitkän pajeron muuttamisesta ja mihin pitää varautua muutoksen jälkeen? Sen verran tiedän että pakuun saa penkit takaisin halutessaan, mutta pitääkö tuon ikäisen auton täyttää niitä pakun tilavaatimuksia...
Pelkäksi pakuksi jos haluaa, pitää maksaa autoveroa ellei ole sitä 3 kuutiota tavaratilaa. Ja jos autoveroa maksamatta muuttaa pakuksi (huoltoautoksi tai kattokorotuksella), ei niitä penkkejä saa takaisin maksamatta autoveroa.
100km/h saa ajaa jos löytyy kuljettajan turvatyyny ja abs-jarrut.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 20.11.2011, 08:18
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Työmalla tuota kinattiin kun sanakarit olivat katsoneet trafin sivuilta että pakulla ei saa ajaa kun 100km/h.
Omasta mielestä sellainen on kirjattu rek otteeseen josko on nopeus rajoitettu tms erikoista.
Poliisiltakin sitten asiaa kyselin kun liikkuvat olivat syömässä suurella ryhmällä samassa paikassa.
Vuosilukua -97 tarjosivat rajaksi jonka jälkeen saa ajaa tiellä olevan rajoituksen mukaista vauhtia ja tuota abs verruketta, samaa mieltä olivat myös että se on kirjattu rek otteeseen jos ajoneuvon nopeus on rajoitettu, osassa jopa tarra vielä.
Kysäisin sitten kun itsellä -99 paku eikä ole abs-varustusta mutta myöskään nopeuden rajoitusta ei ole merkattu rek otteeseen, sanoivat että paina huoletta se mikä tierajoitus sallii.
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 20.11.2011, 11:02
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Ei ole merkitty otteeseen ku satunnaisesti ja 100 on aina maksimi.
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 20.11.2011, 11:14
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

http://www.liikenneturva.fi/www/fi/?we_objectID=2411
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 20.11.2011, 11:16
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Entäs jos henkilöautona(verotettu) maahantuotu ja samalla pakuksi rekisteröity ilman abseja. Onko max 100 vai 120 jos kyltti antaa myöden ?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 20.11.2011, 11:29
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.491
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Entäs jos henkilöautona(verotettu) maahantuotu ja samalla pakuksi rekisteröity ilman abseja. Onko max 100 vai 120 jos kyltti antaa myöden ?
Jos pakussa ei ole abseja ja kuljettajan turvatyyniä niin max nopeus on 80, abseilla ja tyynyllä nousee satkuun. 120 edellyttää henkilöautoksi rekisteröimistä.

edit: Baxxterilla on tarkemmat tiedot alla.

Viimeksi muokannut offroadjouni : 20.11.2011 12:05
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 20.11.2011, 11:56
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.287
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Työmalla tuota kinattiin kun sanakarit olivat katsoneet trafin sivuilta että pakulla ei saa ajaa kun 100km/h.
Omasta mielestä sellainen on kirjattu rek otteeseen josko on nopeus rajoitettu tms erikoista.
Poliisiltakin sitten asiaa kyselin kun liikkuvat olivat syömässä suurella ryhmällä samassa paikassa.
Vuosilukua -97 tarjosivat rajaksi jonka jälkeen saa ajaa tiellä olevan rajoituksen mukaista vauhtia ja tuota abs verruketta, samaa mieltä olivat myös että se on kirjattu rek otteeseen jos ajoneuvon nopeus on rajoitettu, osassa jopa tarra vielä.
Kysäisin sitten kun itsellä -99 paku eikä ole abs-varustusta mutta myöskään nopeuden rajoitusta ei ole merkattu rek otteeseen, sanoivat että paina huoletta se mikä tierajoitus sallii.
Pakettiauton suurin sallittu nopeus on 80km/h joka pitää osoittaa nopeuskilvellä auton takaosassa. Kuitenkin suurin sallittu nopeus on 100km/h seuraavissa tapauksissa:
-Jos pakettiauto on otettu käyttöön 00.00.1981-31.12.1994 ja omamassa on vähemmän kuin 1800kg
-Jos pakettiauto on otettu käyttöön 00.00.1995 jälkeen ja omamassa on vähemmän kuin 1875kg
Jos pakettiauton massat on suuremmat kuin nuo 1800/1875kg, pitää olla kuskin turvatyyny ja abs-jarrut, nopeuskilpeä ei tarvitse (saa?) olla.
__________________
Harbor Cruisers

Viimeksi muokannut baxxter : 20.11.2011 12:01
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 30.12.2011, 00:24
Aparaatti:n Avatar
Aparaatti Aparaatti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.07
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 268
Perusasetus

Hj-60


Mulla on Hj-60 3+3 paku, jonka rekisteriotteessa lukee Muu/Pakettiauto. Tämä aiheuttaa sen, että vakuutuskauden vaihtuessa pomppaa vakuutukset todella suuriksi ja pitää aloittaa soittelu jotta maksut "normalisoituu". On myös Hj-61 joka on N1/Pakettiauto ja siinä ei kyseistä ongelmaa ole.

Kysymys on siis, että onko mahdollista muuttaa tuo Muu kohta N1G:ksi jolloin korottaa saisi 150mm ja todennäköisesti vuosittainen soittelurumba voitaisiin saada päätökseen?
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 30.12.2011, 00:52
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.078
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Aparaatti Näytä viesti
Kysymys on siis, että onko mahdollista muuttaa tuo Muu kohta N1G:ksi jolloin korottaa saisi 150mm ja todennäköisesti vuosittainen soittelurumba voitaisiin saada päätökseen?
Toki, käy konttorilla pyytämässä koodit kohilleen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Harrasteauto verotus Möttis Chit-Chat 28 13.02.2011 17:39
Maasturien verotus Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 2 02.02.2011 19:24
O: halpa huoltoauto tai paku natoli O/M/V Ajoneuvot 6 24.03.2008 21:04
Huoltoauton verotus ? cremel Tekniikka & Jutustelu 4 19.10.2006 18:13
verotus muuttuu (?) las-c Tekniikka & Jutustelu 8 25.10.2004 22:57


Sivu luotu: 17:09 (GMT +2).