Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 29.12.2011, 21:16
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Tuli nyt vihdoin viimein aloitettua toi taka- akselin kunnostus. Nykyisessä D44a:ssa on sen tyyppivika (oli jo ostaessa), eli pinionin ja murikan laakerit kulahtaa varsin pikaisesti koska tuo alumiininen banjo elää niin paljon. Meteli on vain yltynyt, kohta ei enää uskalla ajaa

Sattui löytymään hyvin kohtuuhinnalla (~ Olvin kaljalavan hintainen ) tyhjä D44a:n akseliputki missä oli murikan laakeripukit paikallaan ja näytti ettei olisi laakerit päässeet pyörähtämään tuhoten akselia.

Ja mitä sille teen?

1. Trussin teko, ettei banjo/ akseli pääse taipumaan -> laakerit kestää
2. Vahvempi banjokoppa (noita 10mm:n kamasta tehtyjä on jenkit pullollaan halvalla), tämäkin estää banjon elämistä ja pidentää laakerien/ välitysten elinikää
3. Jonkin sortin trussiin liitetty systeemi mihin saa kiinni banjon pohjaa suojaavan "liukulevyn" - se alumiinipaska kun ei tykkää kiviin raapimisesta
4. Ylä- ja alatukivarsien kiinnikkeiden vahvistus/ uudelleenteko
5. 4.56 välitys, ja jos löydän halvalla/ ilmaiseksi avoimen perän murikan, niin lunchbox- lockeri. Jos ei löydy, niin uudet kitkapalat perään kun vanhat on kuluneet.

Noilla luulisi perän kestävän mitä tarttee mun sunnuntaioffailussa.

Tallissa majailee yksi ylimääräinen high pinion D30, sille tehdään jokseenkin samat kuin ylläolevaan ja vaihdetaan nykyisen low pinion D30:n tilalle. Lukoksi tulee sähkökäyttöinen kytkettävä Detroit e- locker, tai sitten jää avoimeksi. Katotaan nyt. WJ:n kääntöpäät ja jarruhilppeet on tallissa olleet jo pari vuotta, ne tulee laitettua samalla niin saa tehokkaammat jarrut ja paremman ohjauksen. Ei ainakaan haittaa isoa peräkärryä vetäessä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 15.01.2012 19:34
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Grand cherokee WJ Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 15.03.2010 22:29
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 20.02.2010 18:48
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 18:40 (GMT +2).