Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni
Kannattaa varmistaa hyvin että nämä pysyy kiinni akselissa. Mulla on Claytonin aikaisemman mallin trussi joka murtui poikki ~5 sentitä akselin hitsauksen yläpuolelta Turaoffissa viime vuonna. Truss oli/on saman näköinen, yhdestä n. 60/5mm putkesta taivutettu, eikä se kestänyt suorien akselien aiheuttamaa rasitusta minun kevyellä  kaasujalalla.
|
Nojuu, tottahan tuo. Mulla on kyllä se hyvä puoli että tukivarret ei tule tuohon trussiin kiinni. Se on lähinnä varmistamassa ettei banjo elä niin paljoa. Sullahan taitaa olla taka- ylätukivarret siellä keskellä kiinni. Olen kuullut muillakin olleen ongelmia Claytonin takatrussissa niin TJ:ssä, ZJ:ssä kuin myös XJ:ssä pitkien varsien kanssa. Varret kestää, mutta trussi on turhan heikko. Toki minullakin tuo mahdollinen ilmapussi tulee keskelle kiinni ja aiheuttaa jonkin verran rasitusta, samoin ylätukivarsien kiinnikkeen sisemmät reunat on osin tuossa putkessa kiinni. Mutta uskoisin kyllä että tuo kestää, vaikkakin on ohkaisempaa putkea. Tuohon tulee vielä toinen putki "viereen" ja väliin 6mm:n levystä yhdistavä osa. Pysyy sopivan kevyenä
Sitten muihin puuhasteluihin, sain tänään laatikon kannakkeen/ poikkipalkin lähes valmiiksi. Tarvitsee vielä pari vahviketta nurkkaan, sitten vain ihmettelemään miten saan tuohon kehitelötyä paikat laatikon ja jakiksen panssareiden kiinnitystä varten.
Toi on aika kulmikas, mutta ei pitäisi haitata koska tuon pohja on ~30-40mm korkeammalla kuin alkuperäisen. Nostaa samalla laatikko-jakis settiä pari senttiä ylemmäs. Porukka yleensä laittaa "TC drop- kittejä" Jeeppeihin, minä laitan sellaisen mikä nostaa
Tämä pää näyttää kököltä, mutta väliäkö hällä kun on auton alla. Ei ole tarkoitus kääntää tätä katolleen
Repsikan puolelle jätin vähän säätövaraa, ei ne reiät kuitenkaan osu millilleen kohdalleen
Ei pitäisi olla enää ongelmia murskautuneista pultinkannoista.. Pitää kyllä laittaa jotain hyvää rasvaa pultinkannan ja senkkauksen väliin niin ei _toivottavasti_ ruostu jumiin.