![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mulla oli just tuota mallia mutta 240tkm ajettu ja oha hyvin pelasi koko ajan, nyt ostamassa takasin saman moisen. Entiiä mikä saatanan kierto huhu tuosta koneesta ettei kestä, kaikki joilla on ollut tuo 3.1td niin ei mitään vikaa mitä nyt jotain antureita joskus. Mun mielestä viisaampi keksintö tuo kun joka kansi erikseen niin eipä tarvi jokasta uusia jos joku poksahtaa ja ei paljoa avk:lla maksa kansi. Eikä ne mihinkää halkia yhtää enempää kun muissakaan kun muistaa jähyttää ja lämmiittää ennen ja jälkeen ajon. Mulla piti vaihtaa 80tkm aikana vain venakopan tiiviste kun oli jotaki korkkia ja kovettunut. Aina lähti käymää oli sitten pakkasta kuinka paljon tahansa, vääntöä yhtä paljon ku 4,7 v8 mutta kiihtyvyys ei nii päätä huimaa mutta yhtä hyvin kun normaali hlö auto kulkee kyllä. Kulutus oli mulla sekalaisella ajolla (joka pv loukuilla käyntiä yms offia ja normaali työ ajoa) 13l/100km matkassa pääsee alle kympin. Verot on vaan siellä 800e nurkilla mutta ite laitan nyt aluksi ainaki pakuksi. Paras ajettava tää wj mitä nyt muista autoista on kokemusta, vähän semmonen amerikan lenuava mutta mullakki johtu mud terraineista suurimmaksi osaksi. Perä öljyt lisä aineineen ja vaihelootan öljyt kun muistaa ostaa Mopar merkkistä niin peuhaa kyllä hyvin ja lukotkin toimii perissä. Ja jos se on vielä Quadra-drive mallia niin on moni neliveto autoilija on ihmeissään ku näkee miten se vetää joka tassulla eikä jaa riippuun mihinkää ristiriipuntaan.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mitäs tuo italian kone syö seka ajossa? Näitä näyttäs olevan 3.5t koukulla joten vois harkitakkin veturiks
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Jos ajaa kyläpyöristystä ja matkaan niin sillä 11-13l pääsee.
Joskus kun 1000kg vaunua vejettiin niin siinä 16l pyörii, bensa koneethan vie vaunuperässä heti sen 20l vaikka maantiellä ei veiskään kuin 13l Taitaapi olla nämän kaikki grandit 3500kg vetopainolla. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Toki oikealla käytöllä italo- dieseli kestää ihan hyvin, vaan kun monet ei niitä oikein käytä ja sen takia sitten paukkuu - ja tuntuu paukkuvan helpommin kuin monet muut koneet. Vaikka itse ajaisi kuten pitää niin tuoreimmillaankin 10- vuotta vanhalla käytetyllä autolla on ehtinyt jo moni ajaa päin vittua.. Ihan tuurista siis kiinni että tuleeko sutta ja sekundaa ostettua vai hyvällä pidolla ollut. Toki auton ulkonäkö ja siisteys jotain kertoo, mutta siinäkin on helppo kusettaa. Itselleni en tuollaista ostaisi, on liian iso riski. Niissä mersun 2.7 kiisseleissä on sitten suutin- ja imusarjavikoja jonkin verran, ja huollot ei ole siinä vaiheessa halpoja. Jotta paskojahan ne kaikki siis ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ekaks haukutaan mersun 3,1 ja sit se 2,7.. reilua ![]() ja se pensa kasiha nyt on ihan anaalista ku sehä syö pensaa ![]() hitto mie en usko noihi voorumi höpötyksiin tuosta marsun 3,1sestä enneku ite näen! ainut vika mitä siit tiiän todeksi on tuo kampuran rektum stefan vuoto. ja seki parantuu yllättäen vaihtamalla uuden ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
En oo vielä löytäny suomalaista foorumi jossa ois jotai juttua että ois hajonnut, haukkumista kyllä. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ompahan noita kansia joutunu vaihteleen ihan työn puolesta, ja tämä auto ollu uuesta asti samalla omistajalla. suosittelin perusteellista jälkikäyttöä jo toisen kannen vaihettua..Tiesi itsekkin tämän ominaisuuden, mutta rakastaa kuulema ajomukavuutta ![]() ![]() ![]()
__________________
Terveisiä Perseestä |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kertokaas nyt ihmeessä eteenpäinkin noista Grand Cherokeessa käytetyistä diisseleistä. Mitä vikoja sitten siinä Mersun OM 642 koneessa on? Mitä siitä palstojen mukaan hajoaa? Siis huvittaa tietää, miksi ei kannata hankkia.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ehä se juu mikään marsun kone oo! ![]() tuossa naapuri kylässä on jenkkejä korjaava yritys ja niil on ainuut diesel grandi potilaat oikeestaan ollu nuo 3.1 vehkeet. ja niissäkin jotaki vittumaisia öljy vuotoja. MERSULAISISSA ollu jotai parin pikku anturit yms perus huoltoa. emmätiä... vähä tekis kyl miel tollasta riisel grandia. ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#10
|
|||
|
|||
![]()
pistää todella mietityttämään mikä noissa diisseleissä niin viehättää. V8 on kestävämpi, kokonaisuutena halvempi, eikä ole tehoiltaan alimitoitettu.
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
kyllä se tullee niin kalliiksi jos ajaa vuojessa vaja 30 000km
vähänkään ku ryösii metässä niin keskikulutus pomppaa heti 20l ja diisselissä yhtä paljo vääntöä ku siinä veekasissa |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jeep Grand cherokee WJ kokemuksia | landman | Tekniikka & Jutustelu | 86 | 07.03.2018 20:03 |
kokemuksia grand cherokee 3.1 d v99-03?? | höpöhöpö | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 08.07.2011 22:51 |
Tietoa/kokemuksia Jeep Grand Cherokee | TOPPAHOUSU | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 20.01.2009 18:13 |
cherokee tai grand cherokee kokemuksia | Chit-Chat | 8 | 16.05.2007 18:55 | |
Tietoa Jeep Grand Cherokee vm.2000 3.1 diesel? | Bladerunner | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 01.09.2006 11:13 |