|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
Juups, tuommonen stanssauspokkari löytys, mekaanisena ja pneumaattisenakin tallilta...
Pitkiin saumoihin, noin 1,5 metriä noi takalokasuojien yläliitokset himottais kokeilla limitystä, vaan tulleeko entistäkin mutkasempi - sepä nähdään...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#27
|
||||
|
||||
Lainaus:
tälläsellä mää oon aina tehny. esim hjn taka kaaria ku vaihtaa ni toi on pro peli! eikä mee kittiäkään juuri yhtään. ja samalla pelillä saa tehtyä jotain 6mm reikiä |
#28
|
||||
|
||||
Meinasin ehdottaa limitystä,
mutten kehdannut
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#29
|
|||
|
|||
Lainaus:
-sami- |
#30
|
||||
|
||||
Lainaus:
tähän sellainen "odottaa malttamattomana hieman tarkennusta kysyvä ilme hymiö"
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#31
|
|||
|
|||
hih, voiks sen enää hirveen monelle puolelle tehdä? Autoon ja korjauspeltiin mun mielestä
Leikkaus tehdään tietysti erikohdasta jos pellin pokkaa -sami- |
#32
|
||||
|
||||
Juu juu
Korjauspeltiin senkki, ja alkup pelliin reijitys oli mun alkup ajatus... Ja näin saadaan aikaan sinne sisäpuolelle se ylhäältä "avoin" tasku... Eli sitä peläten tarvis senkata alkup. puolelta, jäis taskun "huuli" alas... Kohta muuten tulee mieleen liimaus...
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 19.12.2011 23:03 |
#33
|
|||
|
|||
Lainaus:
pokkausvasara nimellä näkyy olevan... omani ostin joskus AD varaosamaailmasta
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. |
#34
|
|||
|
|||
Moi
Ehdottomasti uusista "mustista ja punaisista" varaosakorjauspelleistä varastomaali pois ja molemmin puolin. Joku on sitä mieltä ollut että aina ei tarttis poistaa varastomaalia mutta jos ei muuten niin edes varmuuden vuoksi. Ilkeä homma jos muutaman vuoden päästä maalauksesta alkaa ruostumaan ja maalit hilseilee isoina paloina pois. Varastomaalin hiominen tai kemiallinen poisto maksaa siis itsensä takaisin kun ei joudu samoja hommia tekemään kahteen kertaan. Korjauspalan sisäpuolen voi maalata ennen asennusta myös pohjamaalilla ja värimaali "hunnulla." Päälle vielä kotelosuoja-ainetta niin hyvä tulee. Jos joutuu palojen reunoilta hitsailemaan niin siinä tapauksessa kotelosuojat vasta hitsauksen jälkeen (onneksi k-suoja purkkien mukana tulee pitkiä pillejä). Sitten vielä aika tärkeä juttu joka usein unohtuu, hitsaussaumat pitäisi pyyhkästä aina kun vain mahdollista hiomalaikalla lopussa sileäksi. Ei pelkästään ulkonäön takia vaan siksi että ei ala heti ruostumaan. Hitsatessa saumakohdan ympäristössä leijailee kaasuja jotka kylmettyään jämähtävät saumaan ja viereiseen peltiin. Vaikka päälle vetää paksut kerrokset maalia niin sauma voi alkaa mätimään muutaman kuukauden päästä. En ole kemisti niin on vaikea selittää tarkemmin mitä oikeastaan tapahtuu mutta hionnalla ennen maalausta ilmiöstä pääsee eroon. Tuohon takarekisterikilven alle saa koko matkalle korjauspalan joka kattaa kilven alaosan ja valojen aluset myöskin. Ulompaa palaa olen nähnyt kaupattavan, ehkä sinne kontin sisällekkin saa myös uuden pellin? Asiasta toiseen, käyppäs siellä Hyvinkäällä katsomassa mitä löytyy. Voi olla että siinä paketissa on paljonkin käyttökelpoista palikkaa projektiisi ja kohtuurahalla. |
#35
|
||||
|
||||
Kyllä mää unohtaisin sen hitsikoneen noissa takakyljissä ja laittaisin peltiliimalla tuon pitkän sauman, ei vetele, ei jää huokosia(mistä se ihana ruoste sitten taas alkaa muhimaan). Vaikka tuon miten hyvin hissukseen hitsailee niin kittihommia on tiedossa riittävästi, Eli laita liimaa...
|
#36
|
||||
|
||||
Ja jos kummiskin hitsaat, niin saumat hiekkapuhaltaen, ja epoksimaali päälle ennen kittausta, ei se rälläkälläajo sieltä saumasta sitä hitsipaskaa poista...
|
#37
|
||||
|
||||
Ja kitti sit kestää maalissa kivasti ?
|
#38
|
||||
|
||||
Juu-u, EPOKSI pohjamaalia alle, ei missään nimessä happovärejä. Happovärin päällä ei kitti pysy...
Ja meinaatko että kun määkin näitä autoja maalailen ammatikseni että esim. jos ovessa on pikkunen klummu mikä kitataan että se ajettais pellille saakka se kitattava kohta...? |
#39
|
||||
|
||||
mäoon tepan kannalla. pitkä sauma liimalla. helpottaa maalausta ku ei tarvi kittailla, vetää kumminkin kun sen hitsaa. ja jos hitsaat niin hitsaa ton kylkikantin alapuolelta tai yläpuolelta, niin ettei tohon kanttiin joudu kajoomaan.
monia vaan kutkuttaa hitsata siihen kanttiin, mutta on yhtä helvettiä kitata se kantti oikeesti hyväks. |
#40
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#41
|
||||
|
||||
Muista nyt sitten laittaa se pokkaus oikeinpäin
Kun se kura valuu sisäpuolelta, niin sisemmän pellin reuna olisi ns.alaspäin. ainakin kun kaaria vaihtelee. ja uudesti tuleva ruoste ei tule muuten ulkoa/päälipinnasta vaan jostain syystä sieltä piilosta. Maalaat saumat ihan sama millä kunhan ei ole "filleriä" koska se vetää kosteutta puoleensa kuin pesusieni. Panssari peltikattomaali vaikka. Oikeaa koritöhnää ei silikonia tms... saumaan,SEn jälkeen jokin massa ruiskulla tai pensselillä. Ulkopuolelta puhdistat erittäin hyvin , jos mahdollista koritinaa/messinkiä juotos saumaan , tulee vesitiivis. Pellille!!!! Niin se musta lokasuoja , se tehtaalta suojamaali ( vesiväri),missä ei mitään ominaisuuksia,muuta kuin ruostuttuva.LÄhtee ihan vaikka 400 kuivapaperilla kun muutaman kerran tönäsee. Sitten happoväri tms, missä ruosteenesto ominaisuudet, sen päälle 2k-pohjamaali ,jonka voi kitata jne.. sen päälle pohjamaali ja sitten eriste ( sealer ) ja pinta + lakka.. Tai sitten vedät ulkopuolelle ihan pellille ,kittiä jonka sitten pohjustat oikein ja sitten pinta. Vaikea asia kertoa sanallisesti ja tekotapoja on monia, Vanhojen maalien päälle kittaus ok jos reunat hiottu loiviksi , 1k pohjamaalit ei yleensä sovi kittaukseen , siis jos tekee ensin pohjamaalauksen ( paukkupullolla ) ja yrittää kitata , kiehuu yhtä hyvin kuin perunakattila. Ai mistäkö tiedän,, no joskus harjoitellut ,jopa paperit saanut ko.hommaan Ja kaikki mitkä hitsaat muista suojata molemmilta puolilta ,kun tekee kunnolla ,muuten parinvuoden päästä kukkii samallalailla kuin leskenlehdet keväisin |
#42
|
||||
|
||||
ohhoh, kylläpä on tullut paljon hyviä neuvoja - kiitos
ja -Kipsu-, tosiaan poikettiin siellä Hyvinkäällä, ja ostettiin peli pois ... ja liiman kanssa touhutessa, mikä liima ja millä puristus ? ruuveillako ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#43
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#44
|
||||
|
||||
ja bilhelvatussa 59,90€. Hyvät on hintahaitarit, paljonkohan tuo maksaisi keskisen kyläkaupassa
http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Pa...tyokalu-15169/ |
#45
|
||||
|
||||
moponetis 54,90 muistaaksein, ja Koivusen maahantuontia...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Maalauksesta ja maaleista. Neuvoja tarvitaan. | jappe | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 30.07.2009 22:56 |
Kokemuksia näistä maaleista | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 15.06.2006 08:49 |