![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() On yhtä monta tapaa, kuin....
Itse olen laittanut suurimman osan tuolla paperinauhalla, ja nimenomaan kostutetulla. Sitä en tiedä, että onko oikein, mutta näkyyhän nuo pysyneen piilossa, vaikka olen tehnyt tasoitteen noista halvimmista säkki tuotteista.
Ehkä pääsee helpommalla ja parempaan tulokseen, jos satsaa parempiin tasoitteisiin. Siis sauman mittaisia pätkiä nauhaa löysänä rullana pariksi kulmeksi sekunniksi umpisukkeloon vedenalle, ja sitten vetäytymään vaikkapa muovipussin päälle, ja käännetään rulla muutaman minuutin kuluttua. Ja sitten otetaan tasoitetta, joka ei saa missään nimessä olla liian kuivaa, ja jos cyprokit kuivia, siis olleet seinässä talossa missä kuiva sisäilma, niin nuo saumattavat levytkin voi pikkasen kostuttaa, esim sienellä, 15 minuuttia ennen saumausta. Nyt otetaan se kostunut saumanauha ja liiskataan se noin 15 cm päähän saumasta levyyn (siis painetaan kittilastalla, siten että kaikki ylimääränen vesi imeytyy levyyn, aurautuu kittilastan alla pois. saumakittiä noin millin kerros (helpoimmin menee 75mm lastalla) ja siirretään tuo saumanauha sauman päälle ja painetaan kiinni niin kauttaaltaan. ja sitten vedetään kittiä saumanauhan päälle joustavalla lastalla, siten että kittiä "pyörii" kokoajan lastalla. Ja koko hommahan perustuu siihen, että kittiä aina vaan lisätään, ei hiota missään vaiheessa reunaohennetusta saumasta (ennen seuraavaa kerrosta pyyhkästään puhtaalla lastalla knöölit pois) kerroksia olen yleensä pannut 2, mutta ompa joskus tullut hifisteltyä muuta lisääkin. Sitten kun sauma on paklattu, niin tuen päällä olevalla esim 120 paperilla pyyhkästään muutamaan kertaa viistottain sauman yli ja sauman päälle vedetään ensimmäinen maalikerros huolella, siis siten että maalia varmasti on, koska tasoite imasee maalia (itse olen telannut märällä telalla nimenomaan sauman, ja "levitellyt" sitten siitä) Ja sitten se ikuinen ongelma: liian korkealla olevat ruuvinkannat: Aloittelijalla kannattaa tarkastaa jokainen ruuvin kanta, että on tarpeeksi syvällä. Ja kun joudutaan saumaamaan halkaistua levyä, niin silloin avataan tuota leikattua levyä muutaman millin n.45 asteen kulmassa, ja kitataan ensin tasaiseksi, sitten ylläolevan mukaan, ja ei yritetäkkään tehdä kittauksesta 5cm leveää, vaan annetaan kasvaa suosiolla 25-30 cm. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Järkevin tapa korottaa patukkaa | knockout | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 28.04.2008 19:36 |
Hiluxi kestävin??? | hector | Chit-Chat | 2 | 26.01.2006 20:52 |
Oikea tapa laskea mäki | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 31.03.2005 16:13 |
Itsemurhista paras tapa... | MiCA | Health | 0 | 21.10.2002 01:39 |
Vituttaako? Tapa itsesi tyylillä! | tuska | URL | 0 | 30.05.2002 21:52 |