![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
GX 80W-90 = API GL-4 Litran purkeissa tuota ei muistaakseni edes lue, mutta esim. Moponetin hyllyn etiketissä ja googlella asiaa selviää. Synteettisen kuitenkin paremmat joka paikkaan ja laatikkoon en minäkään kyllä laita muuta kuin GL-4:ää.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Hypoidi GL-5 lootiin ja periin.
Jos synkat tahmaa pahasti niin päälootaan GL-4. Omassa BJ-40:ssä kylmänä on vähän jäykkää päälootassa mutta ei tartte pitkään ajella kun pyörii hyvin.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Miksiköhän Torni on suositellut vaihdelaatikkoon alla mainittuja öljyjä?
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Koska kyseessä on tornitouhu niin minkään ei tarvi perustua mihinkään järkevään.
No syy voisi olla vaikka se että innokkaat rattimasat tai spollit on sorvannu synkrot ilman kytkintä sileeksi, ja atf:llä tai moottori öljyllä ne on vielä saatu pelaamaan...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#6
|
||||
|
||||
![]()
jos raskittee niin lykkää sinne päälootaan red linen mt-90 öljyt. ainakin hdjssä rupes synkrot pelaan paljo paremmin ku tolla mobilin gl4 öljyllä...
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Eihä sulla ole kitkalukkoa tuossa takaperässä?
Jos kitkalukko, niin ainakin hiacessa toimii parhaiten toyotan oma öljy, eikä ollut marmoritiskillä aivan mahdottoman hintaista. Kytkettäviin lukkoakseluihin normaali GL-5, ja mieluummin tuo 75w-90 Ja sitten sinne vaihteistoon nimenomaan GL-4 öljy ja nimenomaan 75w-90!!!! (tulipalopakkasessa saattaa aiheuttaa ongelmia tuo 80w90) Jotkut ovat kallistaneet autoa pikkasen kyljelleen, että ovat saaneet laatikkoon 0,5 Litraa ylimääräistä, enempää en juuri uskaltais laittaa. Jakolaatikkoon laittasin tuon GL-5, jos jakiksen ja päälaatikon öljyt pysyvät erillään. Ulosoton öljy lasketaan pois omasta propustaan, samoin jakiksen öljy Samasta täyttöropusta menee ulosottoon, joskus kestää hetki valua, (jos pistätä jollain ruiskulla, niin työnnä letku sinne ulosottoa kohti, ja pistä sinne vajaa litra) Onko pzj:n jakolaatikossa öljypumppu? jos on niin silloin 75w-90! Jos sulla on tarkoitus pitää tuota autoa, niin osta 20L pänikkä 75w-90, ainakin tb:llä paljon edullisempaa kuin litran pulloissa.(halvimmillaa jossain sekatavaratalossa) Tuota perä/jakis öljyä menee uskomattoman paljon yhteen vaihto kierrokseen, tuosta 20L pänikästä vaihtaa 3x (vinssiinkin tätä gl-5) Ja itse käytän noita TB:n öljyjä, ainakin osa tehdään suomessa! |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ei tuo red line mahdottoman hintaista ollut kun kävin kuuklettamassa(jotain 18 € litra) ja vaikutti mielenkiintoiselta sen koostumus+ominaisuudet. Seuraavalle kierrokselle sitten kenties, nyt täytyy vaan laittaa vaihtaen ennen joulua, että pääsee liikkeelle kun ei o tietoa kuinka kauan entiset öljyt siellä olleet. Mielenkiintoista olis sitten katsoa kuinka paljon polttoaineen kulutus putoais red linellä. Nykyisellään menee 11,2 l/100km ja red lupas pienempää kitkaa eli voi olla, jopa 10,5 kulutus sen jälkeen.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Korpi-auton (senaikainen maahantuoja) tekaisema suositus kylmien kelien vaihtamisongelmiin kun ei ole synteettisiä laatikkoöljyjä ollut saatavana. ATF syö synkrot mutta on päästy ohi takuuajan...
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Etuperästä kun avasin täyttökorkin alkoi paksua vaahtoa tulla ulos. 3,1 litraa oli sinne saatu sopimaan eli 6 dl ylimääräistä. Mistähän tuo paksu vaahto johtuu? Vettäkö seassa? Valutus astiaan jäi sellainen yli sentin kerros vaahtoa pinnalle eikä se hetkeen laskeutunut kuin vasta ajan kanssa eikä kokonaan.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
preerian Taikaratsu karhuksi tai jotn sinne päin | JaakkoM | Maasturiprojektit | 41 | 16.03.2012 19:46 |
sinne meni Opeli | k81 | Chit-Chat | 0 | 09.09.2010 15:57 |
Karttakeskustelu tänne! | Lars | Chit-Chat | 17 | 09.08.2010 12:36 |
Tänne kuvia! | Linkit | 1 | 25.10.2004 18:21 |