Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.12.2011, 15:28
..Marko.. ..Marko.. ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.03.11
Sijainti: Maassa
Viestit: 229
Perusasetus

no kävin kysymäs niin orggis laturi 199 tingattuna..jebajee..
mittailen tänään sen laturin perseestä suoraan lähtevän johdon että oisko siinä 14.. ku jostainhan se vikavalokin hoksaa ettei virtaa tule mutta mistä..osia kuulemma saa laturiin kyllä hur myckett....

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.12.2011, 16:14
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ..Marko.. Näytä viesti
no kävin kysymäs niin orggis laturi 199 tingattuna..jebajee..
mittailen tänään sen laturin perseestä suoraan lähtevän johdon että oisko siinä 14.. ku jostainhan se vikavalokin hoksaa ettei virtaa tule mutta mistä..osia kuulemma saa laturiin kyllä hur myckett....
Katteles tuolta jos löytäsit sopivan mallin... Itelle tuli just omaan Jeeppiin 136A laturi, minkä meinasin sovitella alkuperäisen 90A laturin tilalle kunhan duunikiireet hellittää. Makso ovelle toimitettuna 209 USD, eli noin 150e.
Ja kyllä se Kusti valtameren ylikin polkee alle parissa viikossa. Tavallisesti tilausta seuraavalla viikolla on aina paketti oottelemassa. Parhaimmillaan tullu kolmessa päivässä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.12.2011, 20:33
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.267
Perusasetus

Onko kukaan onnistuneesti murjonu tollaseen matalaan xj:hin (ehkä +2-3") tuplaiskareita etupäähän? Kuvia ja kokemuksia?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.12.2011, 20:48
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Onko kukaan onnistuneesti murjonu tollaseen matalaan xj:hin (ehkä +2-3") tuplaiskareita etupäähän? Kuvia ja kokemuksia?
Ei taida XJ:n keulan alla olla oikein tilaa sellaisille, eikä myöskään tarvetta. Keulahan on sen verran kevyt, että yksikin laadukas iskari on riittävä. Vaikka sinne saisi tuplapumput mahdutettuakin, niin menisi kyyti varmaan jo liiankin kovaksi...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.12.2011, 21:13
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.267
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Superlon Näytä viesti
Ei taida XJ:n keulan alla olla oikein tilaa sellaisille, eikä myöskään tarvetta. Keulahan on sen verran kevyt, että yksikin laadukas iskari on riittävä. Vaikka sinne saisi tuplapumput mahdutettuakin, niin menisi kyyti varmaan jo liiankin kovaksi...
Jaa kyllä tolla neljälitrasella pannulla ja järeellä vinssipuskurilla toi keula painaa niin paljon että paljon kehuttu ome ei ainakaan pelaa millään lailla officrossi tyyppisessä ajossa
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.12.2011, 22:40
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Tuplaiskareille ei siltikään ole yhtään mitään tarvetta vaikka olisi painoa keulassa. Jos ei yksillä pärjää, niin sitten on väärät iskarit tai väärät jouset.

OME:n jäykemmätkin jouset on aika pehmeät, kannattaa oikeasti selvittää noita jousivakioita sen mukaan paljonko siellä keulassa on painoa. Samoiten iskareita on montaa mallia, toiset vaimentaa enemmän toiset vähemmän. Jos on paljon painoa keulassa niin eipä ole vaihtoehtoa muuta kuin hankkia jäykemmät jouset pitämään keula halutulla korkeudella, ja sitten iskarit joissa on riittävästi sisäänpäinvaimennusta. Bilsteinillä on valittavissa paria eri jäykkyyttä ja useita pituuksia, maailmalta jos ostat niin hintakaan ei päätä huimaa.

Itse meinasin hankkia jossain välissä säädettävät bumpstopit ZJ:hin, niitähän löytyy jos vaikka miltä valmistajalta. Noi JKS:n ACOS Pro:t olisi siitä hyvät että voi hienosäätää myös ajokorkeuden, mutta toisaalta maksaa aika reilusti. Jotkut FOX:in, King Offroadin (KOR), tai vaikka Sway-A-Wayn ei maksa ihan niin paljoa. Ei noi kyllä mitenkään pakolliset ole..

Itse olen suositellut sitä, että pitää alkuperäiset pehmeähköt pohjaanlyöntikumit kiinni ja rajoittaa jääkiekoilla tjsp. sitä sisäänjoustoa minkä tarttee. Oman kokemuksen mukaan monet aftermarket- versiot pohjaanlyöntikumeista on ihan tuhottoman jäykät ja kolahtaa siksi todella reippaasti jousituksen pohjatessa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.12.2011, 01:26
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Aloin tuossa pohjaa hitsaillessa ja etujalkatilan reikiä manaillessa tutkimaan uudelleen mistä se vesi nyt tuossa minun "yksilössä" uittaa sisään ja muistin että siellä pyyhkijän vipstaakien alla oli jotain todella hämärää puuhasteltu, kun joskus vuosia sitten sen muovin alle kurkkasin....ja olihan siellä!

Kysymys kuuluu...mitä kaikkea tuossa mahtavasti kitatussa töterössä kuuluisi oikeesti olla? Hitto että tämä auto on ollut kyllä semmosella kyläsepällä, että pitäis käydä oikein henkilökohtaisesti luovuttamassa joku hemmetin pysti sille hepulle ja kiittämässä KAIKISTA loistavista korjauksista joita tuohon on vuosien aikan tehty....ja että kuinka on OSANNUTKAAN noin hienosti ne hoidella! Ei ollut mun suoraan neuvostoliitosta tuodussa K750:ssäkään noin paljon rautalankavirityksiä ja "patentteja" kuin tuossa Jeepissä, vaikka luulin sen pyörän olevan jo kaiken huippu!

Kokeilin kaataa varovasti vettä tuonne pyyhkijän vivustojen poteroon ja kivastihan se uitti kittauksien välistä suoraan puhaltimen muovikanavaan ja siitä tiivisteen välistä lattialle....prklele!


Tässä taas tämä tuttu pätkä, joka kuvaa kyllä niin loistavasti fiilistä tätä hemmetin jeeppiä kohtaan-> http://www.youtube.com/watch?v=xuywU...eature=related
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_3118.jpg‎
Views:	328
Size:	97,6 Kt
ID:	23653   Click image for larger version

Name:	IMG_3126.jpg‎
Views:	327
Size:	96,0 Kt
ID:	23654  

Viimeksi muokannut piippu : 15.12.2011 02:05
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.12.2011, 07:24
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.267
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Itse olen suositellut sitä, että pitää alkuperäiset pehmeähköt pohjaanlyöntikumit kiinni ja rajoittaa jääkiekoilla tjsp. sitä sisäänjoustoa minkä tarttee. Oman kokemuksen mukaan monet aftermarket- versiot pohjaanlyöntikumeista on ihan tuhottoman jäykät ja kolahtaa siksi todella reippaasti jousituksen pohjatessa.

Joo eli siis laitoin sinne jousen alalautaseen jäykemmän kumin noitten jääkiekkorimpulaviritysten tilalle ja yläpäässä on originaali löllykkä edelleen paikallaan. Sillä pelkällä alkuperäsellä ei officrossivauhdissa tee mitään kun on niin löysä että kolahtaa "kovaan" asti. Eli nyt joustaa ensin toi originaali-pohjaus kumi, sitten alkaa periks antaa alempi kumi ennekuin ollaan pohjassa asti.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.12.2011, 20:58
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Onko kukaan onnistuneesti murjonu tollaseen matalaan xj:hin (ehkä +2-3") tuplaiskareita etupäähän? Kuvia ja kokemuksia?
Ilmeisesti mieli tekisi ajaa officrossia?
Laita tuollaiset....... http://store.jksmfg.com/merchant2/me...de=Coil_Spring
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.12.2011, 21:10
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.267
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper Näytä viesti
Ilmeisesti mieli tekisi ajaa officrossia?
Laita tuollaiset....... http://store.jksmfg.com/merchant2/me...de=Coil_Spring
Joo tuplapohjaanlyöntikumit laittelin jos edes kolahtais vähän pehmeemmin.. Heinolassa pohjas joka helvetin kumpareella toi etupää niin josko siitä tuplaiskarista olis jotain iloa siihen Tai sitten noi dopparin jouset pitää myydä jollekin ja teettää jossain uudet niinku toi takapää. Toi sun ehdottama systeemi olis kyllä pop mutta ei perse kestämillään tollasia
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 21:38 (GMT +2).