Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #51  
Vanha 09.12.2011, 21:25
diakka diakka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.05
Sijainti: helsinki, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

Juu on aika kätevät nuo sivut,täytyy laittaa talteen.Hiluxi oli purkanut akut tuon kahden yön aikana kun uusi laturi oli kiinni,tuo probleema voisi poistua kun vaihtaisi jatkuvanvirran ja herätevirran paikkaa.Jätin nyt yöksi ainoastaan herätteen ja merkkivalon johdon kiinni varoiksi,ettei akut tyhjene.En käsitä kyllä että miksi tuo jatkuva virta pitää olla?Kun lataa täysin normaalisti pelkällä herätteellä ja merkkivalon piuhalla.
Aha selviski jo schöörtsil että jatkuvan virran piuha vaikuttaa siihen että lataako laturi koko ajan täysillä.

Viimeksi muokannut diakka : 09.12.2011 21:55
Vastaa lainaten
  #52  
Vanha 11.12.2011, 21:09
diakka diakka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.05
Sijainti: helsinki, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

Olipa taas syöny akut tyhjäksi,voisiko tuon jatkuvan virran haarottaa tuosta herätteen johdosta?sit olis kaikki virtalukon takana.
Vastaa lainaten
  #53  
Vanha 08.05.2012, 22:14
offimörkö offimörkö ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.12.11
Sijainti: kokemäki
Viestit: 12
Perusasetus

Itte ostin vm-90 hiluxin 2.4d vähän aika takaperin taikka taro se on mut sama asia kummiski. Yllättäen ajon aikana syttyi nafta-ja latausvalot samaan aikaan joten pysäsin kattomaan hihnat ja kunnossa olivat. Kotona mittailin latausjännitteen ja tulos oli 12,3-12,6V. Tarkistin hiilet, olivat kunnossa ja kaikki näytti normaalilta. Motonetin reissu tuli tänään ja hain latausreleen. Ei vaikutusta. Kaiken maailman temppuja koitettu on mitattu suoraan laturilta, akulta on lisämaadoitettu laturia ym ym. Alkaa konstit olemaan itteltä vähissä et olis hienoo jos jollakin olis antaa jotakin hyvää vinkkiä. Varmasti tarpeeksi epäselvästi kirjoteltu mut kai siitä jotakin selvää saa.
Vastaa lainaten
  #54  
Vanha 20.02.2014, 18:37
TARO59 TARO59 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.07.13
Sijainti: porvoo
Viestit: 162
Perusasetus

Taro/Hilux sellainen latausongelma että lataa yli 16volttia. Säädin on uusittu ja hiilisilta laturiin myöskin uusittu. Onko ehdotuksia vai aloitetaanko hankkimalla toinen säädin vai?
Vastaa lainaten
  #55  
Vanha 20.02.2014, 18:47
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja diakka Näytä viesti
Juu on aika kätevät nuo sivut,täytyy laittaa talteen.Hiluxi oli purkanut akut tuon kahden yön aikana kun uusi laturi oli kiinni,tuo probleema voisi poistua kun vaihtaisi jatkuvanvirran ja herätevirran paikkaa.Jätin nyt yöksi ainoastaan herätteen ja merkkivalon johdon kiinni varoiksi,ettei akut tyhjene.En käsitä kyllä että miksi tuo jatkuva virta pitää olla?Kun lataa täysin normaalisti pelkällä herätteellä ja merkkivalon piuhalla.
Aha selviski jo schöörtsil että jatkuvan virran piuha vaikuttaa siihen että lataako laturi koko ajan täysillä.
Se voi olla sellainen juttu että sisäisellä säätimellä varustettua et saa toimaan mitenkään niillä entisillä johdotuksilla. Kaikissa niissä tojotissa jotka olen omistanut, on se alkuperäinen ulkoisen säätimen kytkentä sellainen että normaalia sisäisellä säätimellä varustettua laturia ei noin vain ole saanut kytkettyä. Jokin aika sitten tein RJ:n saman rojektin kuin sinulla ja siitä piti poistaa latauksen merkkivalo mittaristosta (purkaa mittari) ja tehdä latauspiiri kokonaan uusiksi erillisellä latauksen merkkivalolla. Kannattaa jostakin etsiä sähkökaavio ja alkaa siitä miettimään jatkoa.
Vastaa lainaten
  #56  
Vanha 21.02.2014, 09:12
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Olisko sulle tästä pläjäyksestä apua, pääsisit kartalle kuinka toyotan lataus periaatteessa toimii.
http://forum.ih8mud.com/40-55-series...how-works.html
Vastaa lainaten
  #57  
Vanha 21.02.2014, 09:18
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TARO59 Näytä viesti
Taro/Hilux sellainen latausongelma että lataa yli 16volttia. Säädin on uusittu ja hiilisilta laturiin myöskin uusittu. Onko ehdotuksia vai aloitetaanko hankkimalla toinen säädin vai?
Aloita vaikka retkellä autosähköliikkeeseen niin selviää kumpi on sökö.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #58  
Vanha 21.02.2014, 17:08
TARO59 TARO59 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.07.13
Sijainti: porvoo
Viestit: 162
Perusasetus

laturi tarkastettu ja säädin uusittu mutta jännite nousee 16voltiin ja aaltoilee 14 ja 16 välillä miten sattuu.
Vastaa lainaten
  #59  
Vanha 21.02.2014, 17:22
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Mitenkä nopeessa syklissä?
Jos lamput kestää ehjänä eikä akku kuivu määräänsä nopeemmin niin ei tuosta välttämättä haittaa ole.

Nii onkos akku miten tikissään? Eli yön seisomisen jäljiltä pitäisi jännitteen olla 12.7 volttia. Ja vodaa on?

Jos akku alkaa olla vainaa niin sekin saattaa nostaa jännitettä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #60  
Vanha 21.02.2014, 17:23
VW Taro:n Avatar
VW Taro VW Taro ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Sastamala "Äetsä"
Viestit: 782
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TARO59 Näytä viesti
laturi tarkastettu ja säädin uusittu mutta jännite nousee 16voltiin ja aaltoilee 14 ja 16 välillä miten sattuu.
Samaa vikaa mut jos pistää tuulettimen täysille ni laskee 14 ja siittä ei paljon nouse jos tuulettimen laittaa 0 niin nousee 15,7 heti ainakin itsellä
Vastaa lainaten
  #61  
Vanha 21.02.2014, 21:42
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VW Taro Näytä viesti
Samaa vikaa mut jos pistää tuulettimen täysille ni laskee 14 ja siittä ei paljon nouse jos tuulettimen laittaa 0 niin nousee 15,7 heti ainakin itsellä
Näin toimi mullakin orkkis laturilla, kuorma päällä latas normaali lukemilla. Eri säätimellä pikkasen erilailla
Vastaa lainaten
  #62  
Vanha 21.02.2014, 21:48
TARO59 TARO59 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.07.13
Sijainti: porvoo
Viestit: 162
Perusasetus

vw taro ja hiluvitkutin!
Onko teillä mikä maksimijännite sanotaan vaikka lyhyet päällä ja kaikki mitä siihen liittyy ja miten ovat sähköosat kestäneet kuten lamput ja akut ym.?
Vastaa lainaten
  #63  
Vanha 21.02.2014, 21:58
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Muistelen että vanhalla säätimellä ei riittäny pelkkä puhallin, latas liikaa mut ku valot laitto oli normaali.
Uudella säätimellä puhallin riitti.
Ja sitte välillä miten sattu.
Nyt mulla 90a laturi jossa säädin itsessään.
Vastaa lainaten
  #64  
Vanha 22.02.2014, 07:46
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

http://forums.offipalsta.com/showthr...atausj%E4nnite

Tossakin jotain.. ^
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #65  
Vanha 09.07.2016, 21:38
miloman miloman ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 22.05.16
Sijainti: Nivala
Viestit: 19
Perusasetus

Ongelmaa


Onko kellään tietoa kuuluuko laturin olla kuuma?
Käytin tuossa käytetyn hiluxin laturia paikoillaan jolla jännite näytti korkeilla kieroksilla 13,5 ja tyhjä käynillä 12,8 mutta ku laturiin koski niin oli pirun kuuma varsin navasta mihin piuha tulee kiinni niin sormet kärvähtää jos koskee.
Vastaa lainaten
  #66  
Vanha 10.07.2016, 18:18
miloman miloman ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 22.05.16
Sijainti: Nivala
Viestit: 19
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja miloman Näytä viesti
Onko kellään tietoa kuuluuko laturin olla kuuma?
Käytin tuossa käytetyn hiluxin laturia paikoillaan jolla jännite näytti korkeilla kieroksilla 13,5 ja tyhjä käynillä 12,8 mutta ku laturiin koski niin oli pirun kuuma varsin navasta mihin piuha tulee kiinni niin sormet kärvähtää jos koskee.
Melko kummajainen tämä hiluxin laturi ku tänään vielä kolmea eri laturia käytettiin paikollaan eikä millään ruvennu lataamaan yli 13,5voltin valot päällä.
Pitääköhän tuo ostaa vielä uusi ja koikeilla sitä.
Sääjinki vaihettu vasta uusi niin liekkö tuo siinäkään vika.
Vinkit ovat tervetulleita jos jollain sellaisia on.
Vastaa lainaten
  #67  
Vanha 10.07.2016, 18:35
japsipikkis japsipikkis ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.12.15
Sijainti: uusimaa
Viestit: 40
Perusasetus

Koita nyt jostain hommata alkuperäinen säädin vaikka kaverin autosta kun ei ole kun pari pulttia ja pistoke niin on kokeiltu ja muista MAAJOHDOT eivät koskaan ole liikaa tai liian paksuja. Laturista kunnon maapiuha runkoon johonkin tai vaikkapa akkuun suoraan. Kolme laturia eivät periaatteessa voi tehdä samaa lukua kun säädin on se joka viime kädessä määrää.
Alkuperäiset ja tarvike säätimet ovat ihan eri maata ja älä sorru elektrooniseen silloin vasta ongelmia ilmenee.
Ovatko akut kunnossa ettei niissä ole oikosulkua?

Viimeksi muokannut japsipikkis : 10.07.2016 18:37
Vastaa lainaten
  #68  
Vanha 10.07.2016, 18:56
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hemi Näytä viesti
No niin,Nyt on testattu uudella,Toyota-Original-säätimellä.Lataa enemmän,kuin ennen(13.8V) tyhjäkäynnillä,MUTTA,Heti,kun laitan valot,ja puhaltimen päälle,niin laskee lataukset siihen samaan(12.3V),jossa olivatten vanhallakin säätimellä.Hukkaakohan nuo normi-ajovalot/puhallin tuon virran johonkin,vai onkohan tuo laturi gaput.?..Laturilta suoraan mitattuna ihan yhtä huonot lukemat...TTU...KELE,JOS EI KOHTA käy harmittamaan.
Laita kierroksia ja mittaa sitten. Valojen päällelaitto saattaa pudottaa jännitettä paljonkin. Muutenkin jännite heiluu jossan 15...12.5V välillä.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #69  
Vanha 10.07.2016, 19:42
miloman miloman ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 22.05.16
Sijainti: Nivala
Viestit: 19
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja japsipikkis Näytä viesti
Koita nyt jostain hommata alkuperäinen säädin vaikka kaverin autosta kun ei ole kun pari pulttia ja pistoke niin on kokeiltu ja muista MAAJOHDOT eivät koskaan ole liikaa tai liian paksuja. Laturista kunnon maapiuha runkoon johonkin tai vaikkapa akkuun suoraan. Kolme laturia eivät periaatteessa voi tehdä samaa lukua kun säädin on se joka viime kädessä määrää.
Alkuperäiset ja tarvike säätimet ovat ihan eri maata ja älä sorru elektrooniseen silloin vasta ongelmia ilmenee.
Ovatko akut kunnossa ettei niissä ole oikosulkua?
Paikalla olevan uuden säätimen pitäisi olla alkuperäistä vastaava. akkuja on kokeiltu. kierrokset nostaa alle 0,5v mittauslukemaa.
Täytyy ensi viikolla ruveta tutkimaan maadoituksia ym kyllä se ainaki jotaki lataa koska käynnissä pysyy vaikka ottaa maakengät akusta irti. Kahdella muulla laturilla sammu heti kun otti kengät pois.
Vastaa lainaten
  #70  
Vanha 11.07.2016, 21:51
cab cab ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.06.15
Sijainti: raasepori
Viestit: 46
Perusasetus

Kierrä kaiukaa kaikki niitä alkuperäisiä vastaavia säätimiä ja hommaa jostain vanha käytetty alkuperäinen ja kokeile sillä
Vastaa lainaten
  #71  
Vanha 19.07.2016, 16:10
miloman miloman ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 22.05.16
Sijainti: Nivala
Viestit: 19
Perusasetus

Maadoitus vika! Tarkalleen ottaen jännitteen säätimen vieressä oleva ohut maadoitus piuha oli viallinen.

Nyt lataa ainakin toistaiseksi
Vastaa lainaten
  #72  
Vanha 19.07.2016, 21:04
PERSKUTTA:n Avatar
PERSKUTTA PERSKUTTA ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 09.11.09
Sijainti: Alahärmä, Finland
Viestit: 384
Perusasetus

Vaihdoin Taroon Nissan Vanetten laturin sisäisellä säätimellä. Ei oo ollu ongelmia sen jälkeen. Profiilissa kuvia jos haluu kattoo.
__________________
www.pohojanmaanoffroad.fi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilun kierroslukumittari Tekniikka & Jutustelu 3 24.09.2007 12:05
O: IFS hilun simpukka _Metal_ O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 25.06.2007 15:10
Hilun laakeri Rape Tekniikka & Jutustelu 1 20.04.2007 21:35
Hilun turbottaminen LateX4 Tekniikka & Jutustelu 35 11.04.2007 15:10
Hilun perä Rape Tekniikka & Jutustelu 7 19.03.2007 21:27


Sivu luotu: 22:03 (GMT +2).