![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#51
|
|||
|
|||
![]()
Juu on aika kätevät nuo sivut,täytyy laittaa talteen.Hiluxi oli purkanut akut tuon kahden yön aikana kun uusi laturi oli kiinni,tuo probleema voisi poistua kun vaihtaisi jatkuvanvirran ja herätevirran paikkaa.Jätin nyt yöksi ainoastaan herätteen ja merkkivalon johdon kiinni varoiksi,ettei akut tyhjene.En käsitä kyllä että miksi tuo jatkuva virta pitää olla?Kun lataa täysin normaalisti pelkällä herätteellä ja merkkivalon piuhalla.
Aha selviski jo schöörtsil että jatkuvan virran piuha vaikuttaa siihen että lataako laturi koko ajan täysillä. Viimeksi muokannut diakka : 09.12.2011 21:55 |
#52
|
|||
|
|||
![]()
Olipa taas syöny akut tyhjäksi,voisiko tuon jatkuvan virran haarottaa tuosta herätteen johdosta?sit olis kaikki virtalukon takana.
|
#53
|
|||
|
|||
![]()
Itte ostin vm-90 hiluxin 2.4d vähän aika takaperin taikka taro se on mut sama asia kummiski. Yllättäen ajon aikana syttyi nafta-ja latausvalot samaan aikaan joten pysäsin kattomaan hihnat ja kunnossa olivat. Kotona mittailin latausjännitteen ja tulos oli 12,3-12,6V. Tarkistin hiilet, olivat kunnossa ja kaikki näytti normaalilta. Motonetin reissu tuli tänään ja hain latausreleen. Ei vaikutusta. Kaiken maailman temppuja koitettu on mitattu suoraan laturilta, akulta on lisämaadoitettu laturia ym ym. Alkaa konstit olemaan itteltä vähissä et olis hienoo jos jollakin olis antaa jotakin hyvää vinkkiä. Varmasti tarpeeksi epäselvästi kirjoteltu mut kai siitä jotakin selvää saa.
|
#54
|
|||
|
|||
![]()
Taro/Hilux sellainen latausongelma että lataa yli 16volttia. Säädin on uusittu ja hiilisilta laturiin myöskin uusittu. Onko ehdotuksia vai aloitetaanko hankkimalla toinen säädin vai?
|
#55
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#56
|
||||
|
||||
![]()
Olisko sulle tästä pläjäyksestä apua, pääsisit kartalle kuinka toyotan lataus periaatteessa toimii.
http://forum.ih8mud.com/40-55-series...how-works.html |
#57
|
||||
|
||||
![]()
Aloita vaikka retkellä autosähköliikkeeseen niin selviää kumpi on sökö.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#58
|
|||
|
|||
![]()
laturi tarkastettu ja säädin uusittu mutta jännite nousee 16voltiin ja aaltoilee 14 ja 16 välillä miten sattuu.
|
#59
|
||||
|
||||
![]()
Mitenkä nopeessa syklissä?
Jos lamput kestää ehjänä eikä akku kuivu määräänsä nopeemmin niin ei tuosta välttämättä haittaa ole. Nii onkos akku miten tikissään? Eli yön seisomisen jäljiltä pitäisi jännitteen olla 12.7 volttia. Ja vodaa on? Jos akku alkaa olla vainaa niin sekin saattaa nostaa jännitettä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#60
|
||||
|
||||
![]()
Samaa vikaa mut jos pistää tuulettimen täysille ni laskee 14 ja siittä ei paljon nouse jos tuulettimen laittaa 0 niin nousee 15,7 heti ainakin itsellä
|
#61
|
||||
|
||||
![]()
Näin toimi mullakin orkkis laturilla, kuorma päällä latas normaali lukemilla. Eri säätimellä pikkasen erilailla
|
#62
|
|||
|
|||
![]()
vw taro ja hiluvitkutin!
Onko teillä mikä maksimijännite sanotaan vaikka lyhyet päällä ja kaikki mitä siihen liittyy ja miten ovat sähköosat kestäneet kuten lamput ja akut ym.? |
#63
|
||||
|
||||
![]()
Muistelen että vanhalla säätimellä ei riittäny pelkkä puhallin, latas liikaa mut ku valot laitto oli normaali.
Uudella säätimellä puhallin riitti. Ja sitte välillä miten sattu. Nyt mulla 90a laturi jossa säädin itsessään. |
#64
|
|||
|
|||
![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#65
|
|||
|
|||
![]() Ongelmaa
Onko kellään tietoa kuuluuko laturin olla kuuma?
Käytin tuossa käytetyn hiluxin laturia paikoillaan jolla jännite näytti korkeilla kieroksilla 13,5 ja tyhjä käynillä 12,8 mutta ku laturiin koski niin oli pirun kuuma varsin navasta mihin piuha tulee kiinni niin sormet kärvähtää jos koskee. |
#66
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Pitääköhän tuo ostaa vielä uusi ja koikeilla sitä. Sääjinki vaihettu vasta uusi niin liekkö tuo siinäkään vika. Vinkit ovat tervetulleita jos jollain sellaisia on. |
#67
|
|||
|
|||
![]()
Koita nyt jostain hommata alkuperäinen säädin vaikka kaverin autosta kun ei ole kun pari pulttia ja pistoke niin on kokeiltu ja muista MAAJOHDOT eivät koskaan ole liikaa tai liian paksuja. Laturista kunnon maapiuha runkoon johonkin tai vaikkapa akkuun suoraan. Kolme laturia eivät periaatteessa voi tehdä samaa lukua kun säädin on se joka viime kädessä määrää.
Alkuperäiset ja tarvike säätimet ovat ihan eri maata ja älä sorru elektrooniseen silloin vasta ongelmia ilmenee. Ovatko akut kunnossa ettei niissä ole oikosulkua? Viimeksi muokannut japsipikkis : 10.07.2016 18:37 |
#68
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#69
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Täytyy ensi viikolla ruveta tutkimaan maadoituksia ym kyllä se ainaki jotaki lataa koska käynnissä pysyy vaikka ottaa maakengät akusta irti. Kahdella muulla laturilla sammu heti kun otti kengät pois. |
#70
|
|||
|
|||
![]()
Kierrä kaiukaa kaikki niitä alkuperäisiä vastaavia säätimiä ja hommaa jostain vanha käytetty alkuperäinen ja kokeile sillä
|
#71
|
|||
|
|||
![]()
Maadoitus vika! Tarkalleen ottaen jännitteen säätimen vieressä oleva ohut maadoitus piuha oli viallinen.
Nyt lataa ainakin toistaiseksi ![]() |
#72
|
||||
|
||||
![]()
Vaihdoin Taroon Nissan Vanetten laturin sisäisellä säätimellä. Ei oo ollu ongelmia sen jälkeen. Profiilissa kuvia jos haluu kattoo.
__________________
www.pohojanmaanoffroad.fi |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilun kierroslukumittari | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 24.09.2007 12:05 | |
O: IFS hilun simpukka | _Metal_ | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 25.06.2007 15:10 |
Hilun laakeri | Rape | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 20.04.2007 21:35 |
Hilun turbottaminen | LateX4 | Tekniikka & Jutustelu | 35 | 11.04.2007 15:10 |
Hilun perä | Rape | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 19.03.2007 21:27 |