Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 09.12.2011, 00:15
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Viime kesänä hommattiin pätkä Pajero, tai kaveri sen osti ja sitte vähän rakenneltiin. Auto oli viimeks 2003 ollu kilvissi, jotenka hommaa riitti mutta hinta oli ...Halapa . Alla on 33" vanhan kumet ja alustalle on tehty sauvojen kiristys ja pidemmät riiput taakse, koria ei oo korotettu. Jakiksen alle tehtiin panssarointi ja muutoin lähinnä huoltoa oli, eli hitsaamista ja herkistelyä. Nii ja tietenkin palkki helmat ja puskurit. Keulalle jokin kiinan vinssi, alunperin kyllä oli tilaukseen menny joku parempi, mutta eipä tullu! Takana varmaan joskus on jokin lukko ollut, mutta ei oikeen toimi. Retrokisassa oltiin vielä punakilvillä mutta Himalajaan saatiin leimaan, safariluokkaan tosin. Stanuissa ollaan ajeltu.

Suurimmat ongelmat on juuri toi lukottomuus ja huonot renkaat. Kaiken lisäksi ramppien virkaa on toimittaneet erilaiset lankut, jotka joko a) uppos merrasmäen suohon tai b) halkeilivat himalajassa. Nuo pari kisaa oli kokeilua että mitenkä homma toimii. Myönnetään ettei Pajeroa saa kovin paljoa korotettua ja lukkojen saamisen kans on ongelmaa, tais olla että ainoastaa bensa pajeroon saa jotain arb satsia. Vinssejä voi kyllä laittaa eteen ja taakse. Toisaalta B koneisen akseleita kyllä niihin taitaa löytyä. Hyviä puolia oli edullinen hankitahinta ja keveys. Jos se kulutus hirvittää nii tais olla 3-4l/h kisoissa diisselin menekki! Nii ja oikeesti pätkä pajella voi pärjätä, kysykää vaikka Vitikaiselta.

Siviiliautona mulla on XJ Cherokee. Sellasen jos hankkii nii kannattaa opetella ebayn ja paypalin käyttö, sekä vähän saksaa. Ruotsista saa XJ:tä edullisesti muuten ja verot, jos kilpiin meinaa on tollasella 91-95 4l Cherolla 500-1000e. Alkuperäset D35 taka-akselit on heikkoja, mutta isompia on saatavilla. Vakiona D35 akselissä yleensä kitkalukko, joka toimii huonosti. Erilaisa lukkoja on saatavilla Jeepin akseleihin pilvin pimein. Jakolaatikoksi se jossa ei ole FullTime 4WD....mikäs NP se nyt olikaan. Korotus sarjoja tosiaan löytyy. Ite laitoin pari v sitte Ranchon 3" satsin jossa myös tukivarret eteen mukana ja hintaa oli alle tonnin, saksasta. Nettiä kun vähä selailee niin löytyy myös ohjeita miten korotusta saa tehtyä ilman jousia ja uusia iskareita. Toi bensankulutus on tietysti murhe, jos sen niin haluaa ottaa, mutta kyseessä on 4l kutos kone kuitenkin ja se kyllä kohtalaisesti vekotinta liikuttaa. Nii jos bensakulutus ei haittaa ja tehoja haluaa, niin sitten strokeri kone, eli 4,2 koneen kampura ja porausta...saa 4.3-4.7 koneen.

Jos itellä olis riittävästi rahaa nii jostain 2 ovinen chero tai Comanche, eli lavaversio. Onhan tuolla myydään puolella tuo Jeeperin Comanche mutta hintaa taitaa olla vielä yli budjetin ja koneessa jotain... Mutta siinä on kyllä mallia mihin vois pyrkiä.

Nii ja en oikeen saanu selvää ku pikasesti lukasin ketjun, että tuleeko auto kilpiin ja paljonko se rakentelubudjetti on?
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 12:10 (GMT +2).