Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #51  
Vanha 07.12.2011, 22:10
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.825
Wink

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta Näytä viesti
Millasilla muutoksilla kolmevitoset mahtuu alle pätkään?
simpalla muistaakseni oli 35x16 boggerit pelkällä 75mm korin korotuksella ja pienellä kaarien avarruksella.

ja mulla oli pätkässä 35" mutiaiset 55mm korin korotuksella ja kaarien avarruksella.
Vastaa lainaten
  #52  
Vanha 07.12.2011, 22:18
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PERSKUTTA Näytä viesti
Ei sunkhan tuo kuva ole viime kesän PROvinssi-ajoista
Oli joo kääntöpaikat oli ihan hauskoja ja törmäily sit eksyin porukasta jossain vaihees
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #53  
Vanha 07.12.2011, 23:06
susipoika susipoika ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 06.07.10
Sijainti: iisalmi
Viestit: 27
Perusasetus

Liekkö tuo sininen isutsu viimesen päälle loisto ratkasu maantieajoon?

Minun entinen auto. Peltikattomaalilla kivan siniseksi telalla vetelin ja lavan mustaksi pensselillä.
Maantie käyttöön et halua tuota, todella laiska, ohjaustehostinta ei ole, 4 vaihteinen vaihteisto, ohjaus ei palauta sitten sentin senttiä itestään. Kulki kun ostin 102, syötöt tappiin ja huippunopeus 115(kierrokset aivan tapissa) Ei minkäänlaista lukkoa takana, vetää yhdellä. Nelivetohan ei toimi. Kone kyllä pelaa hyvin. Puhaltaa hailakkaa sisälle, todella kylmä pakkasilla. Lommojahan on paljon.

Johonkin pikku siirtymä ajoon tai raksahommiin asiallinen peli mutta älä ainakaan pitkille maantie siirtymille. Tai sitten metsäkäyttöön kokonaan kun korjaa tuon nelivedon.



Vastaa lainaten
  #54  
Vanha 07.12.2011, 23:58
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VooDoo Jeep Näytä viesti
Jeeppeihin löytyy eniten kaikennäköstä rakennus palikkaa eli voi rakentaa sitä mukaan mitä lompsa antaa myöten, eli ei tarvitse yhellä kertaa ostaa kaikkea.
Kulutus osat on halpoja esim. finn-amista
Jos jenkeistä tilaa niin tulee parissa viikossa kotiovelle
Esim. korotussarjoja löytyy 1"- 8" asti, tukivarsi löytyy lyhyitä ja pitkiä, perävälityksiä ja lukkoja löytyy useita vaihto ehtoja ym ym...
Toyotaa oli esim. pirun vaikee löytää perien välityksiä ja käytetyt oli yleensä loppuun ajettuja
Samalla rahalla millä täältä suomesta saa yhen tojotan peränvälityksen niin saa jenkeitä jeeppiin etu ja takavälitykset + laakerit.

UNOHDA NE NIVAT HETI ALKUUN
Tähän on jo pakko kommentoida et ei ne osat oo sen halvempia jeeppiin ku muihinkaan. Ennemmin kaikkiin muihin löytyy osaa suomesta ku jeeppiin. Samat lafkat myy japseihin ku jeeppeihinkin saman hintasia nippeleitä. Jos vähänkään eksoottisempaa palikkaa ni jenkkilän suuntaan kannattaa tähyillä niin jeepin ku japsien kanssa. Just tuli itelle alta neljän viikon Trail gearilta. Nivaskan tapauksessa sinne itään päin jossa valikoima on suppeampi. Sit jeepissä ei oo runkoa joka rajoittaa ainakin edullisia korin korotuksia,paitsi vanhemmissa. Sit yhessäkään jeepissä ei oo yhtä hyvää alustaa ku esim. HDJ,Lj, range,Gmersu. Jos herää kysymys miksi ni kattoo sinne auton alle. Kierrejousi on hinta/laatu suhteeltaan paras vaikka lehtijousikin toimii parhaimmillaan hyvin. Jeepissähän ei oo takana kiertareita ennenku uudemmissa. Etupäässäkin on tukivarret prässätty pellistä ja onnettoman lyhyet eikä salli suurta korotusta. Sama homma tosin useissa japseissakin. Sama ku vertaa näitä ajo ominaisuuksia ni ne erot näkee ihan silmällä siitä alustasta,pitkälti samaa sorttia on kaikki kierre jousitetut. Noh,maku asioistahan ei sovi kiistellä mut halvin/kestävin taitaa edelleen olla susuki.
Vastaa lainaten
  #55  
Vanha 08.12.2011, 00:00
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja susipoika Näytä viesti
Liekkö tuo sininen isutsu viimesen päälle loisto ratkasu maantieajoon?

Minun entinen auto. Peltikattomaalilla kivan siniseksi telalla vetelin ja lavan mustaksi pensselillä.
Maantie käyttöön et halua tuota, todella laiska, ohjaustehostinta ei ole, 4 vaihteinen vaihteisto, ohjaus ei palauta sitten sentin senttiä itestään. Kulki kun ostin 102, syötöt tappiin ja huippunopeus 115(kierrokset aivan tapissa) Ei minkäänlaista lukkoa takana, vetää yhdellä. Nelivetohan ei toimi. Kone kyllä pelaa hyvin. Puhaltaa hailakkaa sisälle, todella kylmä pakkasilla. Lommojahan on paljon.

Johonkin pikku siirtymä ajoon tai raksahommiin asiallinen peli mutta älä ainakaan pitkille maantie siirtymille. Tai sitten metsäkäyttöön kokonaan kun korjaa tuon nelivedon.
kiitti tästä, en lähe sitte turhaan pitkän matkan taakse toteamaan näitä totuuksia olin jo ihan oikeasti menossa katsomaan millainen peli, onhan tuo halpa ku mikä
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #56  
Vanha 08.12.2011, 11:20
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.782
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Häänrik Näytä viesti
en tierä mutta kyllä hoojiissa on eniten naisväkeä ollu kyytis ku mihnää mun muussa autossa provinssissaki naurettiin jätkille jotka ajo uusilla avobemareillaan yksin ja meillä oli hoojiissa parhaimmillaan 8muijaa kyytissä

Ens vuanna taas uusiksi PROvinssi ajot. Kyytiin tulijoita oli koko ajan offivehkeisiin Läjäänkin löytyi etupenkille tilaa aina yhelle tyttöselle eikä ollu ees ahasta
Vastaa lainaten
  #57  
Vanha 08.12.2011, 20:03
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Ookko nää Häänrik oikeesti laskenu, "kannattaako" ostaa kahella tonnilla jotain rojektia, kun about viidellä tonnilla saa jo aika hyvin varusteltuja veheksiä

Tietty hitsaamisen ja kaiken puljaamisen ilon saa kun ostaa aihion, mutta snadisti reilummalla budjetilla kun lähtee liikkeelle, saa paljon enemmän, pääsee ajamaankin, ja jää aikaa hiplata morsiantakin...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #58  
Vanha 08.12.2011, 20:35
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Ookko nää Häänrik oikeesti laskenu, "kannattaako" ostaa kahella tonnilla jotain rojektia, kun about viidellä tonnilla saa jo aika hyvin varusteltuja veheksiä

Tietty hitsaamisen ja kaiken puljaamisen ilon saa kun ostaa aihion, mutta snadisti reilummalla budjetilla kun lähtee liikkeelle, saa paljon enemmän, pääsee ajamaankin, ja jää aikaa hiplata morsiantakin...
1.Se tässä onkin ideana, itse rakentaminen. minä ja tuleva apukuski tykätään "luoda" ja suunnitella asioita. Nii ja apukuski on menestyvän metallipajan omistajan poika, todella hyvä hitsailemaan ja vehkeetkin olis viimeisen päälle.

2. Morsian haluaa myös oman maasturin, joten pitää jäähä rahaa sellaisenkin rakenteluun/hankkimiseen

3. Tarkoitus ei ole päästä kisoissa sijoille, vaan pitää hauskaa ja viihdyttää mahdollista yleisöä, siksi autonkin olis tarkotus olla vähän näistä true kisavehkeistä poikkeava.

Tällä hetkellä kiinnostaa aika paljon lähtee piruuttaan kokeileen nivaa. Olis myös tiedossa T3 volkkari akselilukoilla hintaan tonni, vaatis vaan kyllä aika paljon luonnetta lähtee kokeileen.

Aikoinaan harrastin enduroa ja cross countryä, ja siinä hauskinta oli näyttää kanssakilpailijoille ja yleisölle että kyllä tällä 6 vuotta vanhallaki pyörällä pysyy menos mukana
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #59  
Vanha 08.12.2011, 20:49
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lähes jokaisessa viestissä sanoma on että kahella tonnilla ei saa ku ihan paskoja (pitää varmaan paikkaansa) ja ei onnistu millää niin halvalla budjetilla. Ymmärrän kyllä hyvinkin että kilpailuvälineisiin syydetään massiiviset määrät rahaa ja yritetään pärjätä. Itse en halua YRITTÄÄ päästä sijoille kyseisessä lajissa koska jouduin lopettamaan kisatoiminnan ja rakkaan harrastuksen lajin parissa, jossa minullakin olisi ollut mahdollisuuksia.

Aika vähän tullut kannustavia viestejä budjettikisaamiseen aloittelijoille ja lajista paljoa tietämättömälle joten antaapi olla, ehkä joku päivä ilmoittautumisessa sitten nähdään ja autona on todellakin joku erikoisuus ihan tämän viestiketjun vuoksi rakennan väen vängällä jonkun niin halvan ja erikoisen laitteen ettei oo ennen nähty! ja sillä sitte mennään ainakin yhelle rastille, josei muuten nii vaikka vittu vinssillä! Minä en vittu luovuta! meen ainaki joskus edes yhdelle rastille vaikka auto olis ihan täys paska! näin on näppylät!

Anteeksi avautuminen hermot vähän kireällä kun armeijaa jäljellä vielä kuukausi eikä pääse tienaamaan rakentelemaan.

Kiitoksia vinkeistä, tyyppivikakertomuksista, autotiedoista, kannustuksesta ja anti-kannustamisesta!

Eikä tämän viestiketjun tarvitse nyt tähän päättyä mutta avauduimpas nyt vähän edes tänne, ku ei muuallekkaa pysty.
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #60  
Vanha 08.12.2011, 20:55
mjoona:n Avatar
mjoona mjoona ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.09
Sijainti: Sastamala
Viestit: 495
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Häänrik Näytä viesti
Aika vähän tullut kannustavia viestejä budjettikisaamiseen aloittelijoille ja lajista paljoa tietämättömälle joten antaapi olla, ehkä joku päivä ilmoittautumisessa sitten nähdään ja autona on todellakin joku erikoisuus ihan tämän viestiketjun vuoksi rakennan väen vängällä jonkun niin halvan ja erikoisen laitteen ettei oo ennen nähty! ja sillä sitte mennään ainakin yhelle rastille, josei muuten nii vaikka vittu vinssillä! Minä en vittu luovuta! meen ainaki joskus edes yhdelle rastille vaikka auto olis ihan täys paska! näin on näppylät
Tasanen pulkkapohja vaan ja helvetin nopeella vinssillä kisaan!
Vastaa lainaten
  #61  
Vanha 08.12.2011, 21:01
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Hyvä asenne!

Eipä mullakaan tähän oikeen varaa olis. Auto makso kolme tonnia ja vinssit, tunkit ja teräkset sun muu tarpeellinen vitkotin arviolta saman verran päälle.
Mieli tekee vaan ostaa kaikenlaista kivaa ja rakentaa lisää ja kisaamaankin olis kiva päästä. Sitä vaan aattelee, ettei se auto ehkä oo vielä siihen valmis, kun vielä puuttuu sitä sun tätä ja entäs jos se sit hajoo kisoissa jossain toisella puolella suomenmaata, ku ei o kuljetuskalustoakaan?

Nojoo... Periks ei anneta sillä asenteestahan tää harrastus lopulta on kiinni! Tätä voi todellaki tehä just omanlaisellaan budjetilla - joko isolla, pienellä tai olemattomalla. Niitä riskejä pitää vaan pienemmillä budjeteilla vähän koittaa minimoida.

Toivottavasti hankit itseäsi miellyttävän kotkottimen ja näytät sillä maailmalle närhen munat. Tai ainaki piät hauskaa yrittäessäs!
Vastaa lainaten
  #62  
Vanha 08.12.2011, 21:02
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Häänrik Näytä viesti
Lähes jokaisessa viestissä sanoma on että kahella tonnilla ei saa ku ihan paskoja (pitää varmaan paikkaansa) ja ei onnistu millää niin halvalla budjetilla. Ymmärrän kyllä hyvinkin että kilpailuvälineisiin syydetään massiiviset määrät rahaa ja yritetään pärjätä. Itse en halua YRITTÄÄ päästä sijoille kyseisessä lajissa koska jouduin lopettamaan kisatoiminnan ja rakkaan harrastuksen lajin parissa, jossa minullakin olisi ollut mahdollisuuksia.

Aika vähän tullut kannustavia viestejä budjettikisaamiseen aloittelijoille ja lajista paljoa tietämättömälle joten antaapi olla, ehkä joku päivä ilmoittautumisessa sitten nähdään ja autona on todellakin joku erikoisuus ihan tämän viestiketjun vuoksi rakennan väen vängällä jonkun niin halvan ja erikoisen laitteen ettei oo ennen nähty! ja sillä sitte mennään ainakin yhelle rastille, josei muuten nii vaikka vittu vinssillä! Minä en vittu luovuta! meen ainaki joskus edes yhdelle rastille vaikka auto olis ihan täys paska! näin on näppylät!

Anteeksi avautuminen hermot vähän kireällä kun armeijaa jäljellä vielä kuukausi eikä pääse tienaamaan rakentelemaan.

Kiitoksia vinkeistä, tyyppivikakertomuksista, autotiedoista, kannustuksesta ja anti-kannustamisesta!

Eikä tämän viestiketjun tarvitse nyt tähän päättyä mutta avauduimpas nyt vähän edes tänne, ku ei muuallekkaa pysty.
Hyvä että tahtoa löytyy! Ja tosiaan yleisöllehän on mielenkiintoista nähdä erilaisia rakennelmia, ja vielä sekin että jos saa tehtyä jostain ei niin tyypillisestä maastoautosta hyvinkin toimivan pelin maastossa niin se lisää mielenkiintoa.

Veikkaan että ne kommentit että osta kerralla valmiiksi rakenneltu auto, johtuu siitä että useat ovat tehneet niin että ostaneet halvan aihion offiautolle ja rakentaneet siitä menevän pelin ja huomanneet että halvemmalla ja helpommalla olisi selvinnyt ostamalla valmiiksi rakennetun auton. Mutta tosiaan, se rakentaminen ja korjaaminen on osa itse harrastusta. Veikkaan että harvalla auto on koskaan täysin valmis omasta mielestään.
Vastaa lainaten
  #63  
Vanha 08.12.2011, 21:10
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Superlon Näytä viesti
Hyvä asenne!

Eipä mullakaan tähän oikeen varaa olis. Auto makso kolme tonnia ja vinssit, tunkit ja teräkset sun muu tarpeellinen vitkotin arviolta saman verran päälle.
Mieli tekee vaan ostaa kaikenlaista kivaa ja rakentaa lisää ja kisaamaankin olis kiva päästä. Sitä vaan aattelee, ettei se auto ehkä oo vielä siihen valmis, kun vielä puuttuu sitä sun tätä ja entäs jos se sit hajoo kisoissa jossain toisella puolella suomenmaata, ku ei o kuljetuskalustoakaan?

Nojoo... Periks ei anneta sillä asenteestahan tää harrastus lopulta on kiinni! Tätä voi todellaki tehä just omanlaisellaan budjetilla - joko isolla, pienellä tai olemattomalla. Niitä riskejä pitää vaan pienemmillä budjeteilla vähän koittaa minimoida.

Toivottavasti hankit itseäsi miellyttävän kotkottimen ja näytät sillä maailmalle närhen munat. Tai ainaki piät hauskaa yrittäessäs!
Ajoin enska ja cross country kisoja joskus sillä tyylillä et aina kun jossain näkyi joku paikka mistä pystyi hyppäämään kunnolla, nii siitä sit pyörää ilmaan ja heittää pyörää ilmas kyljelleen ja siististi alas ja keula pystys aina kun oli mahdollisuuksia! Eihän sillä tyylillä sijoille päässyt mutta itsellä ja yleisöllä oli hauskaa!

samaa ajatusmaailmaa aion soveltaa tässäkin. tullaan jollain erikoisella romulla kisoihin, kanssakilpailijat mollaa ja nauraa, mut sit ku (esim jollai volkkarin pakulla) tullaa rastille, reaktiot muilla on tyyliä "ei jumalauta" ja meillä on hauskaa kun autoa vinssataan ja kaadetaan kivikos ja yritetään pro äijien seas vähä edes pysyä mukana jollain paskalla
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #64  
Vanha 08.12.2011, 21:32
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

eipäs ny käsitetä väärin, vaikka gines ja vähät päivät painaiskin...

mun tarkoitus oli olla opastava, eikä kieltää / tyrkyttää mitään, lähinnä halusin herättää ajatusta...

oletko käyny esim suunnistuskisoja kattelemassa ? ei näissä piireissä juuri toisten vehkeille naureskella, ennemmin päinvastoin, ainakin ite oon kokenu lajin harvinaisen avoimena ja kannustavana, toisin kuin monet muut salamyhkäiset nopeuslajit - pahimmat (lue "parhaat ja kokeneimmat") neuvojat jotka aina tietävät muunmuassa kaikesta kaiken, löytyvät lähes poikkeuksetta yleisöstä, ja useimmiten puhaltaisivat jotain muuta kuin 0-alkuista, ja tietysti myös täältä netistä

joka tapauksessa, pitkää pinnaa, rakentamisen iloa, ja sitkeyttä perehtyessäsi lajin saloihin...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #65  
Vanha 08.12.2011, 22:00
mjoona:n Avatar
mjoona mjoona ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.09
Sijainti: Sastamala
Viestit: 495
Perusasetus

Jaaha, tuli sit äsken vähän uhottua että vois lähtee kans jollain aikataululla kisoihin mukaan.

Äkkiseltään fiksuin vaihtoehto on orggisluokkaan UAZ:lla. Miksikö niin? Halpoja aihioita saa, riittävän lyhyt ykkönen, varaosia saa halvalla rajan takaa... Ja onhan ne noin vakionakin kohtuu petoja etenemään.
Vastaa lainaten
  #66  
Vanha 08.12.2011, 22:03
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
eipäs ny käsitetä väärin, vaikka gines ja vähät päivät painaiskin...

mun tarkoitus oli olla opastava, eikä kieltää / tyrkyttää mitään, lähinnä halusin herättää ajatusta...

oletko käyny esim suunnistuskisoja kattelemassa ? ei näissä piireissä juuri toisten vehkeille naureskella, ennemmin päinvastoin, ainakin ite oon kokenu lajin harvinaisen avoimena ja kannustavana, toisin kuin monet muut salamyhkäiset nopeuslajit - pahimmat (lue "parhaat ja kokeneimmat") neuvojat jotka aina tietävät muunmuassa kaikesta kaiken, löytyvät lähes poikkeuksetta yleisöstä, ja useimmiten puhaltaisivat jotain muuta kuin 0-alkuista, ja tietysti myös täältä netistä

joka tapauksessa, pitkää pinnaa, rakentamisen iloa, ja sitkeyttä perehtyessäsi lajin saloihin...
Joo täs nyt on hetkittäin sellaisia hermot menee-fiiliksiä kun töistä soitellaan koko ajan ja HDJ seisoo jossain kotopihalla ja loppusota edessä...

en usko että kukaan olis nyt pahuuttaan "lynkanny" mun suunnitelmia, haluan vain että tämän viestiketjun perimmäinen tarkoitus selviää kaikille, eli tarkoitus on pitää hauskaa halvalla, herättää hilpeyttä ja muutenkin mulla on ollu taipumus olla joka asiassa hieman erilaisempi

Esim jos sijoitan 5000€ kisailuautoon, mitä "tarvitsee" muutaman kerran vuodessa, niin sitä sitten pitää käyttää! Ammatin vuoksi on varmasti joskus vaikeaa päästä joihinkin kisoihin (viimeksi kun kuortaneella oli kisat nii ajelin kuortaneelta haketta ja tyydyin näkeen offiautoja vain pikaisilla kahvitauoilla mäyryn nesteellä) niin ei sapeta niin paljon ku siinä hommassa ei oo ihan tuhottomasti rahaa kiinni.

Olisko pohjanmaan/mäntän suunnilla mitään kisoja tiedos keväällä nii pääsis tutustuu radan varresta? pystyykö kokeileen hoodeejiilla ilman lommoja ja auton hajottamista et millaista se on?
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #67  
Vanha 08.12.2011, 22:07
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

notta, eikö tuo kausi 2012 alakin lakeurella...

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=90436
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #68  
Vanha 08.12.2011, 23:10
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Ei muuta kun kokeilemaan!

Tuolla hdj:lla vois varmaan ajella, mutta kun katsoo noita pistesijojen metsästäjien autoja niin jotenkin näyttää siltä, että noita käytön jälkiä tuppaa tulemaan

Niin, eikö tuossa sinun hdj:ssakin ole mekaaniset tasauspyörästön lukot vakiovarusteena, niin kuin "kaikissa"
täyskokoisissa cruisereissa vuodesta -88 alkaen? seuraavat 10 vuotta?

Toki tuossahan ideana on, ettei ole pakko jokapaikkaan mennä!

p.s katselin tuossa pikaseltaan hj/bj:n perävälityksen hintoja, 5,29 maksaa
330 usd+ alv+ vero? ( yht reilu 300e) kotiin toimitettuna! voi löytyä parempia/halvempia

http://www.ebay.com/itm/Toyota-Land-...item414f686087
Vastaa lainaten
  #69  
Vanha 08.12.2011, 23:28
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Ei muuta kun kokeilemaan!

Tuolla hdj:lla vois varmaan ajella, mutta kun katsoo noita pistesijojen metsästäjien autoja niin jotenkin näyttää siltä, että noita käytön jälkiä tuppaa tulemaan

Niin, eikö tuossa sinun hdj:ssakin ole mekaaniset tasauspyörästön lukot vakiovarusteena, niin kuin "kaikissa"
täyskokoisissa cruisereissa vuodesta -88 alkaen? seuraavat 10 vuotta?

Toki tuossahan ideana on, ettei ole pakko jokapaikkaan mennä!

p.s katselin tuossa pikaseltaan hj/bj:n perävälityksen hintoja, 5,29 maksaa
330 usd+ alv+ vero? ( yht reilu 300e) kotiin toimitettuna! voi löytyä parempia/halvempia

http://www.ebay.com/itm/Toyota-Land-...item414f686087
Nappulasta ku painaapi nii rupee joka pyörä sutiin. all terrainit on alla ja oli sen verran hintava sijoitus tuo hdj jottei sitä ihan tahallaan viitti murjoo

Bj olis muuten kyl kova mut iha hyvän hintaasia.
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #70  
Vanha 09.12.2011, 00:15
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Viime kesänä hommattiin pätkä Pajero, tai kaveri sen osti ja sitte vähän rakenneltiin. Auto oli viimeks 2003 ollu kilvissi, jotenka hommaa riitti mutta hinta oli ...Halapa . Alla on 33" vanhan kumet ja alustalle on tehty sauvojen kiristys ja pidemmät riiput taakse, koria ei oo korotettu. Jakiksen alle tehtiin panssarointi ja muutoin lähinnä huoltoa oli, eli hitsaamista ja herkistelyä. Nii ja tietenkin palkki helmat ja puskurit. Keulalle jokin kiinan vinssi, alunperin kyllä oli tilaukseen menny joku parempi, mutta eipä tullu! Takana varmaan joskus on jokin lukko ollut, mutta ei oikeen toimi. Retrokisassa oltiin vielä punakilvillä mutta Himalajaan saatiin leimaan, safariluokkaan tosin. Stanuissa ollaan ajeltu.

Suurimmat ongelmat on juuri toi lukottomuus ja huonot renkaat. Kaiken lisäksi ramppien virkaa on toimittaneet erilaiset lankut, jotka joko a) uppos merrasmäen suohon tai b) halkeilivat himalajassa. Nuo pari kisaa oli kokeilua että mitenkä homma toimii. Myönnetään ettei Pajeroa saa kovin paljoa korotettua ja lukkojen saamisen kans on ongelmaa, tais olla että ainoastaa bensa pajeroon saa jotain arb satsia. Vinssejä voi kyllä laittaa eteen ja taakse. Toisaalta B koneisen akseleita kyllä niihin taitaa löytyä. Hyviä puolia oli edullinen hankitahinta ja keveys. Jos se kulutus hirvittää nii tais olla 3-4l/h kisoissa diisselin menekki! Nii ja oikeesti pätkä pajella voi pärjätä, kysykää vaikka Vitikaiselta.

Siviiliautona mulla on XJ Cherokee. Sellasen jos hankkii nii kannattaa opetella ebayn ja paypalin käyttö, sekä vähän saksaa. Ruotsista saa XJ:tä edullisesti muuten ja verot, jos kilpiin meinaa on tollasella 91-95 4l Cherolla 500-1000e. Alkuperäset D35 taka-akselit on heikkoja, mutta isompia on saatavilla. Vakiona D35 akselissä yleensä kitkalukko, joka toimii huonosti. Erilaisa lukkoja on saatavilla Jeepin akseleihin pilvin pimein. Jakolaatikoksi se jossa ei ole FullTime 4WD....mikäs NP se nyt olikaan. Korotus sarjoja tosiaan löytyy. Ite laitoin pari v sitte Ranchon 3" satsin jossa myös tukivarret eteen mukana ja hintaa oli alle tonnin, saksasta. Nettiä kun vähä selailee niin löytyy myös ohjeita miten korotusta saa tehtyä ilman jousia ja uusia iskareita. Toi bensankulutus on tietysti murhe, jos sen niin haluaa ottaa, mutta kyseessä on 4l kutos kone kuitenkin ja se kyllä kohtalaisesti vekotinta liikuttaa. Nii jos bensakulutus ei haittaa ja tehoja haluaa, niin sitten strokeri kone, eli 4,2 koneen kampura ja porausta...saa 4.3-4.7 koneen.

Jos itellä olis riittävästi rahaa nii jostain 2 ovinen chero tai Comanche, eli lavaversio. Onhan tuolla myydään puolella tuo Jeeperin Comanche mutta hintaa taitaa olla vielä yli budjetin ja koneessa jotain... Mutta siinä on kyllä mallia mihin vois pyrkiä.

Nii ja en oikeen saanu selvää ku pikasesti lukasin ketjun, että tuleeko auto kilpiin ja paljonko se rakentelubudjetti on?
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #71  
Vanha 09.12.2011, 00:22
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Joo eli auton rakentelubudjettiin kuuluu ainoastaan mahd akselilukko/lukot ja HALPA vinssi jos ei sitäki teherä itte mahdollisimman paljo yrittääs ite saara aikaaseksi! nii ja tulis kilpii, eikös tuola orkkis ja stantartiluokas vaarita että auto on katsastettu?

Saanko rispektiä jos rupeen ajaan jollain 4-vetopakulla kisaa????
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #72  
Vanha 09.12.2011, 02:29
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt Näytä viesti
Viime kesänä hommattiin pätkä Pajero, tai kaveri sen osti ja sitte vähän rakenneltiin. Auto oli viimeks 2003 ollu kilvissi, jotenka hommaa riitti mutta hinta oli ...Halapa . Alla on 33" vanhan kumet ja alustalle on tehty sauvojen kiristys ja pidemmät riiput taakse, koria ei oo korotettu. Jakiksen alle tehtiin panssarointi ja muutoin lähinnä huoltoa oli, eli hitsaamista ja herkistelyä. Nii ja tietenkin palkki helmat ja puskurit. Keulalle jokin kiinan vinssi, alunperin kyllä oli tilaukseen menny joku parempi, mutta eipä tullu! Takana varmaan joskus on jokin lukko ollut, mutta ei oikeen toimi. Retrokisassa oltiin vielä punakilvillä mutta Himalajaan saatiin leimaan, safariluokkaan tosin. Stanuissa ollaan ajeltu.

Suurimmat ongelmat on juuri toi lukottomuus ja huonot renkaat. Kaiken lisäksi ramppien virkaa on toimittaneet erilaiset lankut, jotka joko a) uppos merrasmäen suohon tai b) halkeilivat himalajassa. Nuo pari kisaa oli kokeilua että mitenkä homma toimii. Myönnetään ettei Pajeroa saa kovin paljoa korotettua ja lukkojen saamisen kans on ongelmaa, tais olla että ainoastaa bensa pajeroon saa jotain arb satsia. Vinssejä voi kyllä laittaa eteen ja taakse. Toisaalta B koneisen akseleita kyllä niihin taitaa löytyä. Hyviä puolia oli edullinen hankitahinta ja keveys. Jos se kulutus hirvittää nii tais olla 3-4l/h kisoissa diisselin menekki! Nii ja oikeesti pätkä pajella voi pärjätä, kysykää vaikka Vitikaiselta.
2.5TD/TDIC pätkäpajerossa on muistaakseni aina avoin perävälitys,mutta 2.3TD ja pitkissä on tuo höpöhöpö kitkalukko joka luistaa tarvittaessa. Välitys sarjojahan nuihin ei oikein tahdo saada mistää jakikseen,ja tuon ARB:n lukon saa vaan 9"perään joka löytyy esim V6 mallista,taaksehan voi aina näppäillä kemppilukon. Tuo etupäähän on ihan yhtä paska kuin kaikissa erillisjousitetuissa,ainut ero Hiluxiin että sauvat vaikuttaa alatukivarsiin,jolloinka yläpallon tiputtaminen ei auta mitään. Vähänkään kun omaa ajosilmää niin hyvin sillä pääsee,tullut todistettua monesti.

Lainaus:
Saanko rispektiä jos rupeen ajaan jollain 4-vetopakulla kisaa????
Varmasti,jos pääset sillä T3 tölkillä edes ojanyli niin irtoaa rispektiä Tuli vaan mieleen tämä heti kun puhuit tuostä tölkistä
Vastaa lainaten
  #73  
Vanha 09.12.2011, 06:18
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.333
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
2.5TD/TDIC pätkäpajerossa on muistaakseni aina avoin perävälitys,mutta 2.3TD ja pitkissä on tuo höpöhöpö kitkalukko joka luistaa tarvittaessa. Välitys sarjojahan nuihin ei oikein tahdo saada mistää jakikseen,ja tuon ARB:n lukon saa vaan 9"perään joka löytyy esim V6 mallista,taaksehan voi aina näppäillä kemppilukon. Tuo etupäähän on ihan yhtä paska kuin kaikissa erillisjousitetuissa,ainut ero Hiluxiin että sauvat vaikuttaa alatukivarsiin,jolloinka yläpallon tiputtaminen ei auta mitään. Vähänkään kun omaa ajosilmää niin hyvin sillä pääsee,tullut todistettua monesti.
Mulla on 1986 2.5 TD, ja siinä on kitkalukko takana. Lisäksi siinä lienee jotain vikaa, sillä mailaa annettaeessa se jopa pitää.

Pajerosta kun kirraa keulan ylös, niin keula menee vaikka mistä yli. Mutten sitten on taka-akselista kiinni kivillä ja kantojen nokassa.
Vastaa lainaten
  #74  
Vanha 09.12.2011, 07:40
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 719
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Häänrik Näytä viesti
Joo eli auton rakentelubudjettiin kuuluu ainoastaan mahd akselilukko/lukot ja HALPA vinssi jos ei sitäki teherä itte mahdollisimman paljo yrittääs ite saara aikaaseksi! nii ja tulis kilpii, eikös tuola orkkis ja stantartiluokas vaarita että auto on katsastettu?

Saanko rispektiä jos rupeen ajaan jollain 4-vetopakulla kisaa????
Mielestäni minibudjettiin kuuluu paremmat renkaat kuin alkuperäiset. Esim suska 31"F/power 520,-
Vinssi kuuluu myös minibudjettiin sillä ilman sitä on tasan riippakivenä. esim suska comeup DS-9,5 850,-
Hi-Lift takavinssiksi sun muuhun apujumppaan. 70,-
Yht: 1440,- + tonnin suska = 2440

Kannattaa lukea ne säännöt sekä UKK osio ajatuksella ja ajan kanssa ettei tule mitään yllätyksiä. Vaikka olisi menossa pelkästään yleisöä hauskuuttamaan niin kärryn tarvis olla speksien mukainen.

Respektistä en osaa sanoa oikein mitään varmaa,ehkäpä sitä saa jos ja kun rakentaa menevän kamppeen pienellä budjetilla.

Jotkut saattaa tykätä jos kisassa on pahalla ja kapealla siirtymäuralla vinssittömällä tölkillä jumissa eikä tosissaan kilpailijat pääse ohi,yleisöähän se naurattaa mutta siellä jonossa olijoita ei.

Viimeksi muokannut Murros : 09.12.2011 15:12 Perustelu: Täsmennystä
Vastaa lainaten
  #75  
Vanha 09.12.2011, 14:20
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Kyllä noihin valitettavasti saa uppoomaan rahaa ja aikaa vaikka miten yrittäs budjetilla turata.
Sen takia täällä on yritetty neuvoa valmiin tai puolivalmiin kilpurin hankintaan, jokainen joka on itte rakentanut tietää että se on kallein tie.
Ei siis mitään lyttäystä/mollausta, vaan neuvoa oman kokemuksen kautta.
Sitten tosta erikoisesta vehkeestä, eiköhän niitä ole nähty joka kisassa
Eikä niille paljoa ole tullu naurettua, lähinnä ihasteltua: Ai tollasellakin pääsee

Kai kaiken voi tehdä itse, mutta jos töissä käy ja siitä palkan saa. Niin jotkut asiat on vaan helpompi ostaa oravannahkoilla.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 17:52 (GMT +2).