![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#51
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ja mulla oli pätkässä 35" mutiaiset 55mm korin korotuksella ja kaarien avarruksella. |
#52
|
||||
|
||||
![]()
Oli joo
![]() ![]() ![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#53
|
|||
|
|||
![]()
Liekkö tuo sininen isutsu viimesen päälle loisto ratkasu maantieajoon?
![]() Minun entinen auto. Peltikattomaalilla kivan siniseksi telalla vetelin ja lavan mustaksi pensselillä. Maantie käyttöön et halua tuota, todella laiska, ohjaustehostinta ei ole, 4 vaihteinen vaihteisto, ohjaus ei palauta sitten sentin senttiä itestään. Kulki kun ostin 102, syötöt tappiin ja huippunopeus 115(kierrokset aivan tapissa) ![]() Johonkin pikku siirtymä ajoon tai raksahommiin asiallinen peli mutta älä ainakaan pitkille maantie siirtymille. Tai sitten metsäkäyttöön kokonaan kun korjaa tuon nelivedon. ![]() |
#54
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#55
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#56
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ens vuanna taas uusiksi PROvinssi ajot. Kyytiin tulijoita oli koko ajan offivehkeisiin ![]() ![]() ![]() ![]() |
#57
|
||||
|
||||
![]()
Ookko nää Häänrik oikeesti laskenu, "kannattaako" ostaa kahella tonnilla jotain rojektia, kun about viidellä tonnilla saa jo aika hyvin varusteltuja veheksiä
Tietty hitsaamisen ja kaiken puljaamisen ilon saa kun ostaa aihion, mutta snadisti reilummalla budjetilla kun lähtee liikkeelle, saa paljon enemmän, pääsee ajamaankin, ja jää aikaa hiplata morsiantakin...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#58
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
2. Morsian haluaa myös oman maasturin, joten pitää jäähä rahaa sellaisenkin rakenteluun/hankkimiseen 3. Tarkoitus ei ole päästä kisoissa sijoille, vaan pitää hauskaa ja viihdyttää mahdollista yleisöä, siksi autonkin olis tarkotus olla vähän näistä true kisavehkeistä poikkeava. Tällä hetkellä kiinnostaa aika paljon lähtee piruuttaan kokeileen nivaa. Olis myös tiedossa T3 volkkari akselilukoilla hintaan tonni, vaatis vaan kyllä aika paljon luonnetta lähtee kokeileen. ![]() Aikoinaan harrastin enduroa ja cross countryä, ja siinä hauskinta oli näyttää kanssakilpailijoille ja yleisölle että kyllä tällä 6 vuotta vanhallaki pyörällä pysyy menos mukana ![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#59
|
||||
|
||||
![]()
Lähes jokaisessa viestissä sanoma on että kahella tonnilla ei saa ku ihan paskoja (pitää varmaan paikkaansa) ja ei onnistu millää niin halvalla budjetilla. Ymmärrän kyllä hyvinkin että kilpailuvälineisiin syydetään massiiviset määrät rahaa ja yritetään pärjätä. Itse en halua YRITTÄÄ päästä sijoille kyseisessä lajissa koska jouduin lopettamaan kisatoiminnan ja rakkaan harrastuksen lajin parissa, jossa minullakin olisi ollut mahdollisuuksia.
Aika vähän tullut kannustavia viestejä budjettikisaamiseen aloittelijoille ja lajista paljoa tietämättömälle joten antaapi olla, ehkä joku päivä ilmoittautumisessa sitten nähdään ja autona on todellakin joku erikoisuus ![]() ![]() ![]() Anteeksi avautuminen hermot vähän kireällä kun armeijaa jäljellä vielä kuukausi eikä pääse tienaamaan rakentelemaan. Kiitoksia vinkeistä, tyyppivikakertomuksista, autotiedoista, kannustuksesta ja anti-kannustamisesta! ![]() Eikä tämän viestiketjun tarvitse nyt tähän päättyä mutta avauduimpas nyt vähän edes tänne, ku ei muuallekkaa pysty.
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#60
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#61
|
||||
|
||||
![]()
Hyvä asenne!
![]() ![]() ![]() Eipä mullakaan tähän oikeen varaa olis. Auto makso kolme tonnia ja vinssit, tunkit ja teräkset sun muu tarpeellinen vitkotin arviolta saman verran päälle. Mieli tekee vaan ostaa kaikenlaista kivaa ja rakentaa lisää ja kisaamaankin olis kiva päästä. Sitä vaan aattelee, ettei se auto ehkä oo vielä siihen valmis, kun vielä puuttuu sitä sun tätä ja entäs jos se sit hajoo kisoissa jossain toisella puolella suomenmaata, ku ei o kuljetuskalustoakaan? ![]() Nojoo... Periks ei anneta sillä asenteestahan tää harrastus lopulta on kiinni! Tätä voi todellaki tehä just omanlaisellaan budjetilla - joko isolla, pienellä tai olemattomalla. Niitä riskejä pitää vaan pienemmillä budjeteilla vähän koittaa minimoida. ![]() Toivottavasti hankit itseäsi miellyttävän kotkottimen ja näytät sillä maailmalle närhen munat. Tai ainaki piät hauskaa yrittäessäs! |
#62
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Veikkaan että ne kommentit että osta kerralla valmiiksi rakenneltu auto, johtuu siitä että useat ovat tehneet niin että ostaneet halvan aihion offiautolle ja rakentaneet siitä menevän pelin ja huomanneet että halvemmalla ja helpommalla olisi selvinnyt ostamalla valmiiksi rakennetun auton. Mutta tosiaan, se rakentaminen ja korjaaminen on osa itse harrastusta. Veikkaan että harvalla auto on koskaan täysin valmis omasta mielestään. |
#63
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
samaa ajatusmaailmaa aion soveltaa tässäkin. tullaan jollain erikoisella romulla kisoihin, kanssakilpailijat mollaa ja nauraa, mut sit ku (esim jollai volkkarin pakulla) tullaa rastille, reaktiot muilla on tyyliä "ei jumalauta" ja meillä on hauskaa kun autoa vinssataan ja kaadetaan kivikos ja yritetään pro äijien seas vähä edes pysyä mukana jollain paskalla ![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#64
|
||||
|
||||
![]()
eipäs ny käsitetä väärin, vaikka gines ja vähät päivät painaiskin...
mun tarkoitus oli olla opastava, eikä kieltää / tyrkyttää mitään, lähinnä halusin herättää ajatusta... oletko käyny esim suunnistuskisoja kattelemassa ? ei näissä piireissä juuri toisten vehkeille naureskella, ennemmin päinvastoin, ainakin ite oon kokenu lajin harvinaisen avoimena ja kannustavana, toisin kuin monet muut salamyhkäiset nopeuslajit ![]() ![]() joka tapauksessa, pitkää pinnaa, rakentamisen iloa, ja sitkeyttä perehtyessäsi lajin saloihin...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#65
|
||||
|
||||
![]()
Jaaha, tuli sit äsken vähän uhottua että vois lähtee kans jollain aikataululla kisoihin mukaan.
![]() Äkkiseltään fiksuin vaihtoehto on orggisluokkaan UAZ:lla. Miksikö niin? Halpoja aihioita saa, riittävän lyhyt ykkönen, varaosia saa halvalla rajan takaa... Ja onhan ne noin vakionakin kohtuu petoja etenemään. |
#66
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
en usko että kukaan olis nyt pahuuttaan "lynkanny" mun suunnitelmia, haluan vain että tämän viestiketjun perimmäinen tarkoitus selviää kaikille, eli tarkoitus on pitää hauskaa halvalla, herättää hilpeyttä ja muutenkin mulla on ollu taipumus olla joka asiassa hieman erilaisempi ![]() Esim jos sijoitan 5000€ kisailuautoon, mitä "tarvitsee" muutaman kerran vuodessa, niin sitä sitten pitää käyttää! Ammatin vuoksi on varmasti joskus vaikeaa päästä joihinkin kisoihin (viimeksi kun kuortaneella oli kisat nii ajelin kuortaneelta haketta ja tyydyin näkeen offiautoja vain pikaisilla kahvitauoilla mäyryn nesteellä) niin ei sapeta niin paljon ku siinä hommassa ei oo ihan tuhottomasti rahaa kiinni. Olisko pohjanmaan/mäntän suunnilla mitään kisoja tiedos keväällä nii pääsis tutustuu radan varresta? pystyykö kokeileen hoodeejiilla ilman lommoja ja auton hajottamista et millaista se on?
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#67
|
||||
|
||||
![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#68
|
|||
|
|||
![]()
Ei muuta kun kokeilemaan!
Tuolla hdj:lla vois varmaan ajella, mutta kun katsoo noita pistesijojen metsästäjien autoja niin jotenkin näyttää siltä, että noita käytön jälkiä tuppaa tulemaan ![]() Niin, eikö tuossa sinun hdj:ssakin ole mekaaniset tasauspyörästön lukot vakiovarusteena, niin kuin "kaikissa" täyskokoisissa cruisereissa vuodesta -88 alkaen? seuraavat 10 vuotta? Toki tuossahan ideana on, ettei ole pakko jokapaikkaan mennä! p.s katselin tuossa pikaseltaan hj/bj:n perävälityksen hintoja, 5,29 maksaa 330 usd+ alv+ vero? ( yht reilu 300e) kotiin toimitettuna! voi löytyä parempia/halvempia http://www.ebay.com/itm/Toyota-Land-...item414f686087 |
#69
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Bj olis muuten kyl kova mut iha hyvän hintaasia.
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#70
|
||||
|
||||
![]()
Viime kesänä hommattiin pätkä Pajero, tai kaveri sen osti ja sitte vähän rakenneltiin. Auto oli viimeks 2003 ollu kilvissi, jotenka hommaa riitti mutta hinta oli ...Halapa
![]() Suurimmat ongelmat on juuri toi lukottomuus ja huonot renkaat. Kaiken lisäksi ramppien virkaa on toimittaneet erilaiset lankut, jotka joko a) uppos merrasmäen suohon tai b) halkeilivat himalajassa. Nuo pari kisaa oli kokeilua että mitenkä homma toimii. Myönnetään ettei Pajeroa saa kovin paljoa korotettua ja lukkojen saamisen kans on ongelmaa, tais olla että ainoastaa bensa pajeroon saa jotain arb satsia. Vinssejä voi kyllä laittaa eteen ja taakse. Toisaalta B koneisen akseleita kyllä niihin taitaa löytyä. Hyviä puolia oli edullinen hankitahinta ja keveys. Jos se kulutus hirvittää nii tais olla 3-4l/h kisoissa diisselin menekki! Nii ja oikeesti pätkä pajella voi pärjätä, kysykää vaikka Vitikaiselta. Siviiliautona mulla on XJ Cherokee. Sellasen jos hankkii nii kannattaa opetella ebayn ja paypalin käyttö, sekä vähän saksaa. Ruotsista saa XJ:tä edullisesti muuten ja verot, jos kilpiin meinaa on tollasella 91-95 4l Cherolla 500-1000e. Alkuperäset D35 taka-akselit on heikkoja, mutta isompia on saatavilla. Vakiona D35 akselissä yleensä kitkalukko, joka toimii huonosti. Erilaisa lukkoja on saatavilla Jeepin akseleihin pilvin pimein. Jakolaatikoksi se jossa ei ole FullTime 4WD....mikäs NP se nyt olikaan. Korotus sarjoja tosiaan löytyy. Ite laitoin pari v sitte Ranchon 3" satsin jossa myös tukivarret eteen mukana ja hintaa oli alle tonnin, saksasta. Nettiä kun vähä selailee niin löytyy myös ohjeita miten korotusta saa tehtyä ilman jousia ja uusia iskareita. Toi bensankulutus on tietysti murhe, jos sen niin haluaa ottaa, mutta kyseessä on 4l kutos kone kuitenkin ja se kyllä kohtalaisesti vekotinta liikuttaa. Nii jos bensakulutus ei haittaa ja tehoja haluaa, niin sitten strokeri kone, eli 4,2 koneen kampura ja porausta...saa 4.3-4.7 koneen. Jos itellä olis riittävästi rahaa nii jostain 2 ovinen chero tai Comanche, eli lavaversio. Onhan tuolla myydään puolella tuo Jeeperin Comanche mutta hintaa taitaa olla vielä yli budjetin ja koneessa jotain... Mutta siinä on kyllä mallia mihin vois pyrkiä. Nii ja en oikeen saanu selvää ku pikasesti lukasin ketjun, että tuleeko auto kilpiin ja paljonko se rakentelubudjetti on?
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#71
|
||||
|
||||
![]()
Joo eli auton rakentelubudjettiin kuuluu ainoastaan mahd akselilukko/lukot ja HALPA vinssi
![]() ![]() Saanko rispektiä jos rupeen ajaan jollain 4-vetopakulla kisaa???? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#72
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
![]() ![]() |
#73
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Pajerosta kun kirraa keulan ylös, niin keula menee vaikka mistä yli. Mutten sitten on taka-akselista kiinni kivillä ja kantojen nokassa. ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#74
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Vinssi kuuluu myös minibudjettiin sillä ilman sitä on tasan riippakivenä. esim suska comeup DS-9,5 850,- Hi-Lift takavinssiksi sun muuhun apujumppaan. 70,- Yht: 1440,- + tonnin suska = 2440 Kannattaa lukea ne säännöt sekä UKK osio ajatuksella ja ajan kanssa ettei tule mitään yllätyksiä. Vaikka olisi menossa pelkästään yleisöä hauskuuttamaan niin kärryn tarvis olla speksien mukainen. Respektistä en osaa sanoa oikein mitään varmaa,ehkäpä sitä saa jos ja kun rakentaa menevän kamppeen pienellä budjetilla. Jotkut saattaa tykätä jos kisassa on pahalla ja kapealla siirtymäuralla vinssittömällä tölkillä jumissa eikä tosissaan kilpailijat pääse ohi,yleisöähän se naurattaa mutta siellä jonossa olijoita ei. ![]() ![]() ![]() Viimeksi muokannut Murros : 09.12.2011 15:12 Perustelu: Täsmennystä |
#75
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä noihin valitettavasti saa uppoomaan rahaa ja aikaa vaikka miten yrittäs budjetilla turata.
Sen takia täällä on yritetty neuvoa valmiin tai puolivalmiin kilpurin hankintaan, jokainen joka on itte rakentanut tietää että se on kallein tie. Ei siis mitään lyttäystä/mollausta, vaan neuvoa oman kokemuksen kautta. Sitten tosta erikoisesta vehkeestä, eiköhän niitä ole nähty joka kisassa ![]() Eikä niille paljoa ole tullu naurettua, lähinnä ihasteltua: Ai tollasellakin pääsee ![]() Kai kaiken voi tehdä itse, mutta jos töissä käy ja siitä palkan saa. Niin jotkut asiat on vaan helpompi ostaa oravannahkoilla. |