![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Taitaa riippua valmistajasta, vaarin peugeotissa meni läpi vuodessa. suosittelen ruosteenesto pohjamaalia ja jotain pintaväriä säilytyksen ajaksi. Maalaa sitten koko komeuden myöhemmin smalla väril.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
sisäpuolelle kunnolla kotelonsuoja aineet että valuu joka väliin.eikä missään nimessä mitään massoja eikä kiveniskuaineita kannata sinne sisäpuolelle laittaa!harvemmin ulukopuolelta alkaa ruostuun.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
motonetistä kävin toissakesänä pingpong tarvikelokarin volvoon. Siinä oli joku ohut "maali"kalvo pinnassa ja jo valmiiksi naarmuja peltiin asti. Ei vaikuttanut kovinkaan säänkestävältä sellaisenaan. Noh maalari kieltäytyi maalaamasta koko peltiä ennenkuin se olisi sovitettu paikalleen. Lokari palautui motonettiin ja tilalle tuli marmoritiskiltä alkuperäistä sinkittyä osaa. Sehän olisi kestänyt hyvinkin, mutta maalari suostui ottamaan sen kerralla maalaukseen
__________________
* * * * Volvo 945ft classic Jeep Cherokee ltd -90 Volvo 745 (*29.9.1992 - †24.3.2012 )
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Ihan normaalit seremoniat. Se musta on yleensä tarttunu hyvin et hionta,HS filleri ja pintaväri. Sisäpuolelta kannattais maalata kans,se musta on aika huokosta et menee aika nopeesti semmoseks hötöks. Tuntus se musta joltai epoksi pohjalt.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Meidän kylän maalarit sanoi, että kaikki pohjamusta pois peltiosista, ja epoksi päälle. Eikä ole mikään nyrkkipaja, vaan kunnnon automaalaamo.
En ole osista jaksanut kaikkia pois hioa, sen mitä kohtuuvaivalla lähtee. Epoksia pohjalle, ja ei ole vielä tullut ruoste läpi. Se musta on melko hepponen maali, en uskaltais talven yli ajaa.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Muutaman esim. hiasen pellittäneenä voisi sanoa, että jos tinnerirätillä hierottaessa maali sulaa samantien kiinni, niin kannattaa ehdottomasti poistaa kokonaan ja epoksi päälle.
Taitaa ne klokkerholmit olla vedetty milloin milläkin maalilla, jotkut on palttiaralla mattamustasprayllä ja taas toisinaan (yleensä punaisella) taas suht hyvällä pohjamaalilla. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Pari alinta vastausta oli oikeita; pois vaan. Musta "varastomaali" on huonoa, ja joskus mittailin että kalvo oli noin 70 myytä paksu.
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
se musta on ihan perkelen ohutta,jotain haistapaskavitun maalia vissiin..
hiomakonetta kun näyttää edes niin kiiltää pelti,vaikka on hieno paperi.. äsken hion "uudesta" konepellistä ton maalin pois peltiin asti,kun sillä oli ajettu sellaisenaan hetken ja oli ihan vihreä.. sitten vedin happopohjamaali ja sitten pintaväri. käyttämättömälle etulokasuojalle en tehny muutakun karhunkielellä karhensin ja maalasin sen,tietty olis ehkä ollu hyvä vetää joku pohjaväri ennen pintamaalia,takapuolelle hyvä vetää kotelosuojaa.. aika monta uutta tollasta konepeltiä ja lokasuojaa olen kyllä maalannut sillei että ihan vaan karhukielellä tai hienolla vesipaperilla karheaksi pinta ja sitten maalit päälle.. kuitenkin pidemmän päälle ehkä parempi että vetäis ensin jonkun kunnollisen pohjamaalin,tai kait ne ruostuu joka tapauksessa.. ei noi ikuisia ole
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! ! Viimeksi muokannut Heegi : 06.12.2011 14:45 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Maalauksesta ja maaleista. Neuvoja tarvitaan. | jappe | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 30.07.2009 22:56 |
| Kokemuksia näistä maaleista | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 15.06.2006 08:49 | |