![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() Hei ! Eikös tuo öljynvaihtoväli riipu käytettävän öljyn laadusta ? Moon aatellu jotta vuonna 1988 oli pikkasen heikompilaatuista öljyä kun vuonna 2011 , eli -88 oli pakko vaihtaa 5000 km välein öljystä johtuen ( ja polttoaineesta) ... Nyt kun on hiphipotäysynteettistä mitälie öljyä ja dieseli puhtaampaa, kestää ajaa pisemmillä vaihtoväleillä vaikka olisikin maamoottori nokilla ? Työmaalla vetästiin ka-moottorilla 150 000 km testi samoilla moottoriöljyillä öljy-yhtiön kanssa yhteistyössä , viikoittain öljystä näyte labraan ...seuraavalla viikolla tuli puteli "lisä-ainetta" jako lisättiin moottoriin . Moottori kesti koko öljytestin , purettiin ja mitattiin ...taitaa olla vieläkin sama motti ajossa . Viimeksi ku ajoin silla ,oli taulussa 880 000 km ...
|
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa on perää, taitaa olla yhtä monta mielipidettä kun kuskiaki. Onhan se selvä asia että mootttori on sitä iloisempi mitä tuoreemmat öljyt on sisässä. Kaatelen tästälähtien super hpdtä pannuun ja sillä mennään, vaihtoväliä vois tihentää 2krt vuodessa kun kilometrejä kuitenkin vain parikyt tuhatta ja ja ajokin on mitä on, aika rasittavaa moottorille tuo maasto ym ajelu.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Toki jos moottori on jo pikkuisen väljä niin kyllä se uusikin öljy menettää ominaisuuksiaan. Ja ajoprofiili vaikuttaa asiaa. Jos rullaa pitkää matkaa maantiellä niin voi joku 15000 km olla ihan sopiva vaihtoväli. Jos taas enempi käynnistyksiä ja kaupunkiajelua niin sitten 10000 km on hyvä. Niin ja noissa suodattimissakin on eroja, ehkä ei kannata ostaa sitä halvinta tarvikemallia ![]()
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja motonetin halpisputsareita olen tavannut jo useamman jotka vuotaa... |
|
||||
|
||||
![]()
Millaisia kokekemuksia porukalla on öljyn kulutuksesta?
|
|
||||
|
||||
![]()
noin 5000km välein olen vaihtanut öljyt. sinä aikana jonku litran lisäänyt.
sama öljynkulutus ollut oli sitten synteettiset 5w40 öljyt tai 15w40 mineraalit! ja niistäkin varmaan osa turbon läpi vuotanut imupuolelle. |
|
|||
|
|||
![]()
Tarkennetaan ny sen verran , että omaan kyllä vaihdan vuosittain öljyt ja aina putsarin ...
Mulla ei BJ ainakaan suuremmin ole haukannut öljyä , katotaan nyt kun pata on paineistettu ja sisässä vahan kalliimmat öljyt. Itte olen ajellu TB:n raktoriöljyillä ...tiä sitten mikä olis parasta tuolle padalle... Ennemmin vaihdan öljyt liian usein kuin liian harvaan ... sen verran halpa kuluerä |
|
||||
|
||||
![]()
tästään saatiin hyvin keskustelua aikaan. tuo minun 61nen syö just kans jotai puolitoistalitraa siihen kymppitonnin matkalle.
|
|
|||
|
|||
![]()
No korkeintaan voisi harkita ihan dieselmoottoriöljyä, vaikka tuo pata ei kyllä todellakaan mitään suuria vaatimuksia öljylle aseta.
|
|
||||
|
||||
![]()
Mun HJ 61 ei näyttäis syövän mootorölppää kuin ehkä desin-pari per 5000-10000km.
Jotain vikaa varmaan padassa jos "liian" tiivis? ![]() Pitänee varmaan koputella puuta...
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sattuu saamaan melko edullisesti , kun kaveri käyttää työkoneessa (= raktori ) Ostaa koko tonkan kerralla , voi sen 10 litraa aina valutella "tyhjästä" tynnyristä ittelle ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eikä kyllä ole HJ sitä maatalousöljyä moittinu eikä ylenpalttisesti syökkään. Viivojen väli piisaa helposti.
|
||||
|
||||
![]()
mitenkä muuten ootta huomannu tojotissa eroa eri öljylaatujen suhdetta kulutukseen kun mulla tuossa tatsunissa rally formulaa sai olla jatkuvasti kaatamassa lisää,mutta kun vaihdon diamondiin niin ei oo tarvinu vaihdon välissä lisätä.tämä nyt on vähä aiheen vierestä mutta kysäsempä kuiteski.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hoojii 60 ei käynnisty!? | maurichia | Tekniikka & Jutustelu | 30 | 23.01.2011 12:22 |
Myyty Hoojii 60 -84 | artsi777 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 23.10.2010 07:35 |
Ostettu Hoojii 61 laatikko | artsi777 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 09.02.2010 19:25 |
Myyty hoojii | artsi777 | O/M/V Ajoneuvot | 20 | 05.09.2009 17:08 |
HOOJII:n vetely | vepele | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 16.07.2007 11:49 |