![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mitä mieltä teboilin öljyistä?Aika paljon kuulee että ois aivan koneen pesu öljyjä.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
jos sinne venttili kopan alle kurkistaa, niin kyllä sen näkee heti onko puhdas vai karstanen?
omassa hjssa oli ostettaessa keinut semmosen paksun mömmön peitossa, ja laitoin koneeseen nesteen diesel öjyt. 15w40 mineraalit, ja muutaman kuukauden päästä kun piti venttiilejä säätää olikin kone peseentynyt puhtaaksi... ja enää en pelkää laittaa koneeseen hyviä öljyjä. viimetalvena käytin hjssa teboil diamond diesel öljyä 5w40 ja oli kyllä pakkastalveen sopivaa. nyt lykkäsin hdjhin nesteen synteettiset 10w40 turbo lxe öljyt... |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mulla ja veljellä ollut viimeiset 10 (vähintään) vuotta TB 5w-40 täyssynteettiset diesel öljyt
kaikissa dieseleissä mukaanlukien 3x 12h-t eikä yksikään ole hajonnut ja koneet pysyy sisältä uskomattoman puhtaina. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Sen verran tarkennusta aikaisempaan viestiini, että tuosta venttiilikopan puhtaudesta voi vetää aika pitkälle meneviä johtopäätöksiä:
Jos koppa on pikeentynyt, niin silloin kannattaa tosiaankin vaihtaa parit kerrat öljynsuodatin, vaikkapa kerran ylimääräistä, sillä eikö tuo kpl hinta ole noin 10e?, ja öljyä menee noin litra, eli pari ylimäärästä vaihtoa tekee 20-40e, ja sillä voi säästää yhden laakerirempan, tai jopa koko koneen. Ehkä itse olen yliherkistynyt tuolle suodattimen tukkeentumiselle, kun on tullut nähtyä niin paljon laakeri rikkoja, ja nimenomaan auton uudella omistajalla, ja vaikka omistaja vaihtoi siihen nuo kalleimmat synteettiset..... Ja tuota suodattimen tukkeentumistahan ei huomaa mistään, ja itseasiassa tuon suodattimen ylipaineventtiilin läpi virtaa öljyä jokaisessa pakkaskäynnissä, ja siten huuhtelee suodattimesta osan paskoista suoraan suodattamatta pääöljykanavaan ![]() Ja sitten noiden hj:den öljynvaihtovälit: tuo 15 000 km on tosi pitkä pätkä, varsinkin jos ajelu meesto-ja pikku pätkää. Taisi hj-61:llä olla suositus 7500 maantiekäytössä. Itse vaihdan hdj:n öljyt vähintään 2 kertaa vuodessa, kesäksi tb shbd 15w-40 ja talveksi 10w-30, toki tuo 5w-40 olis parempi vaihtoehto. kilometrejä maksimissaan tuo 7500km, ainakin alle 10tkm, Ja tuo tb:n shbd maksaa vajaa 70e/20litraa, 5w40 reilun satasen. nuo diamontit yms. maksaa noin 30e/4 litraa, eli reilusti kalliimpia litrahinnaltaan. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tässähän viisastuu ihan hiiteen
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kai joku kohta kertoo omakohtaisen kokemuksen, että 10W-30 Delvacilla olis saanu jonku maamoottorin rikottua?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#7
|
||||
|
||||
![]()
????????
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Hei ! Eikös tuo öljynvaihtoväli riipu käytettävän öljyn laadusta ? Moon aatellu jotta vuonna 1988 oli pikkasen heikompilaatuista öljyä kun vuonna 2011 , eli -88 oli pakko vaihtaa 5000 km välein öljystä johtuen ( ja polttoaineesta) ...
Nyt kun on hiphipotäysynteettistä mitälie öljyä ja dieseli puhtaampaa, kestää ajaa pisemmillä vaihtoväleillä vaikka olisikin maamoottori nokilla ? Työmaalla vetästiin ka-moottorilla 150 000 km testi samoilla moottoriöljyillä öljy-yhtiön kanssa yhteistyössä , viikoittain öljystä näyte labraan ...seuraavalla viikolla tuli puteli "lisä-ainetta" jako lisättiin moottoriin . Moottori kesti koko öljytestin , purettiin ja mitattiin ...taitaa olla vieläkin sama motti ajossa . Viimeksi ku ajoin silla ,oli taulussa 880 000 km ... |
#9
|
||||
|
||||
![]()
palatakseni tähän. liekkö perää?
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Joskus kivi ja kirves on saattanu ollakkin mutta ne ukot jotka niiden kanssa on pelannu on ollu jo eläkkeellä jonkun aikaa...
Delvac :kki talvella 10W-30 :senä Ja kesällä 15W-40 :senä mene normi käytössä. Sitten jos mielestään on heavy juuseri tai muuten vaan tykkää hivellä kallita ja hienoja kannuja niin voihan sinne ostaa vaikka miten kalliit öljyt. Tai jos asuu napapiirinpohjoispuolella tai olosuhteet on muuten vaan kylmät...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Itse käytän hj61seen mobil delvacia mitä myydään ersim motonetissä isoissa kannuissa (20l). Vaihtoväli itellä 10tkm ja joka kerta vaihdan öljysuodattimen. Hoojiin kone hyrräää todella pitkään kunhan muistaa pitää öljyt kuosissa.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hoojii 60 ei käynnisty!? | maurichia | Tekniikka & Jutustelu | 30 | 23.01.2011 12:22 |
Myyty Hoojii 60 -84 | artsi777 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 23.10.2010 07:35 |
Ostettu Hoojii 61 laatikko | artsi777 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 09.02.2010 19:25 |
Myyty hoojii | artsi777 | O/M/V Ajoneuvot | 20 | 05.09.2009 17:08 |
HOOJII:n vetely | vepele | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 16.07.2007 11:49 |