Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.11.2011, 15:11
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

pistähän kuvia tuosta 2.8 projektista mä haluisin ainaki nähä ja sit oon aina miettiny että saako näihin laittaa jäykkää etuakselii ja jos joku on laittanu ni sellasestakin ois hyvä nähdä kuva itse asiassa josku palstalla näin ku jollain oli mut en nyt löydä kuvaa ja olikos se laillinen ?
mä oon pitkään haaveillu sellasesta överi kingcap projektista jotenki toi kantti look on nii hieno

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.11.2011, 15:38
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
pistähän kuvia tuosta 2.8 projektista mä haluisin ainaki nähä ja sit oon aina miettiny että saako näihin laittaa jäykkää etuakselii ja jos joku on laittanu ni sellasestakin ois hyvä nähdä kuva itse asiassa josku palstalla näin ku jollain oli mut en nyt löydä kuvaa ja olikos se laillinen ?
mä oon pitkään haaveillu sellasesta överi kingcap projektista jotenki toi kantti look on nii hieno
Kai se jäykkä akseli alkaa olla aika pakollinen ratkaisu jos ihan kunnon offia aikoo Kingcabilla harrastaa.. En tiedä sitten noiden risukeulan korotussarjojen toimivuudesta mitä netissä myydään.
Katsastuksesta en tiedä meneekö enää tieliikenteeseen kovin helpolla jäykällä etuakselilla, ja ajettavuus maantiellä kärsii ilmeisestikkin risukeulaan verrattuna. Harrasteautoon olisi itsellä suunnitteilla sovitella jäykkää etuakselia tässä ajan myötä.

Yksi projekti jäykällä etuakselilla löytys ainakin (harmi vaan että on jäänyt kesken):
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=68623

Semmonen käynyt mielessä, että onko risukeula etupäästä kukaan täällä tehnyt kiinteää? Jossain päin nettiä näin kyseisenlaisia sovituksia, eli vetarit ovat aina samassa kulmassa etumurikan kanssa ja tämä paketti on sitten jousitettu. Joku firma noita teki kaupallisenakin. Tuossa vaikutti olevan se hyvä puoli että murikka ei raahaa niin helposti maata kuin normassa suorassa jäykässä akselissa kun se voidaan sijoittaa ylemmäs jyrkentämällä vetarien kulmia.

Viimeksi muokannut tonikki : 28.11.2011 15:40
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.11.2011, 16:43
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tonikki Näytä viesti
Yksi projekti jäykällä etuakselilla löytys ainakin (harmi vaan että on jäänyt kesken):
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=68623


Semmonen käynyt mielessä, että onko risukeula etupäästä kukaan täällä tehnyt kiinteää? Jossain päin nettiä näin kyseisenlaisia sovituksia, eli vetarit ovat aina samassa kulmassa etumurikan kanssa ja tämä paketti on sitten jousitettu. Joku firma noita teki kaupallisenakin. Tuossa vaikutti olevan se hyvä puoli että murikka ei raahaa niin helposti maata kuin normassa suorassa jäykässä akselissa kun se voidaan sijoittaa ylemmäs jyrkentämällä vetarien kulmia.
harmikun tuo v8 projekti on jäänyt kesken ? onko se lopullisesti lopetettu ja hävitetty ?

tollasesta jäykistetystä risukeulastaki ois hyvä saada kuva ei välttämättä niin huono idea mettävehkees mutta tuskin sitä ainakaan leimalle voi viedä

entä onko jossain saatavilla valmiita vahvempia risukeula komponentteja perii ja vetareita tukivarsii? saako tuon jousityypin muuttaa vaikka coiloveriks ilman mitään erikois lupia ?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.11.2011, 16:59
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

http://store.4wheelingplus.com


https://ruggedrocksoffroad.com


noista paikoista olen itte tilaillu kingcappiin osia..

ylättävän nopea toimitus ja osat on ollu mitä pitikin...


aika pitkälti löytyy kaikkea .... tutustumisen arvoiset sivut..

__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.11.2011, 10:37
Nippan:n Avatar
Nippan Nippan ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Savonranta, Finland
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tonikki Näytä viesti
Kai se jäykkä akseli alkaa olla aika pakollinen ratkaisu jos ihan kunnon offia aikoo Kingcabilla harrastaa.. En tiedä sitten noiden risukeulan korotussarjojen toimivuudesta mitä netissä myydään.
Katsastuksesta en tiedä meneekö enää tieliikenteeseen kovin helpolla jäykällä etuakselilla, ja ajettavuus maantiellä kärsii ilmeisestikkin risukeulaan verrattuna. Harrasteautoon olisi itsellä suunnitteilla sovitella jäykkää etuakselia tässä ajan myötä.

Yksi projekti jäykällä etuakselilla löytys ainakin (harmi vaan että on jäänyt kesken):
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=68623

Semmonen käynyt mielessä, että onko risukeula etupäästä kukaan täällä tehnyt kiinteää? Jossain päin nettiä näin kyseisenlaisia sovituksia, eli vetarit ovat aina samassa kulmassa etumurikan kanssa ja tämä paketti on sitten jousitettu. Joku firma noita teki kaupallisenakin. Tuossa vaikutti olevan se hyvä puoli että murikka ei raahaa niin helposti maata kuin normassa suorassa jäykässä akselissa kun se voidaan sijoittaa ylemmäs jyrkentämällä vetarien kulmia.

Suunnitelmissa on itelle kingiin hommata tuo Calminin 3" korosatsi, pittää kattella millälailla muuttuu auton luonne.
Nyt mennään nokka maata ja kantoja viistäen, etutukivarret ottaa toppareihin kiinni ku senverta väntösauvvat lässähtänä!
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!!
Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10,
Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.11.2011, 23:09
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nippan Näytä viesti
Suunnitelmissa on itelle kingiin hommata tuo Calminin 3" korosatsi, pittää kattella millälailla muuttuu auton luonne.
Nyt mennään nokka maata ja kantoja viistäen, etutukivarret ottaa toppareihin kiinni ku senverta väntösauvvat lässähtänä!

itte laitoin calminin sauvat ja roughcountry 2,5" alusta korotuksen, suomeen toimitetttuna kuluineen noin 700e ja ajettavuus parani huomattavasti...
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.11.2011, 20:52
hinuri hinuri ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 30.11.11
Sijainti: Sipoo
Viestit: 4
Perusasetus

Tarvis saaha -04 King Cabiin vaihtoehdoksi myös hidas takaveto. Jakolaatikon kyljessähän on 2 klunssia joita keppi siirtää, mutta kumpi on hidas/nopea ja kumpi 4wd/2wd? Entä onnistuuko millään sähköisesti, esim. katkaisija jonkun liittimen/johdon väliin? Yksi vaihtoehto voisi olla manuaaliset napalukot eteen, mutta mukavampi olisi hytistä päästä kytkemään. Ideoita anyone?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.11.2011, 22:07
Hompppa_:n Avatar
Hompppa_ Hompppa_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.09.10
Sijainti: Lappi
Viestit: 136
Perusasetus

Lainaus:
Tarvis saaha -04 King Cabiin vaihtoehdoksi myös hidas takaveto. Jakolaatikon kyljessähän on 2 klunssia joita keppi siirtää, mutta kumpi on hidas/nopea ja kumpi 4wd/2wd? Entä onnistuuko millään sähköisesti, esim. katkaisija jonkun liittimen/johdon väliin? Yksi vaihtoehto voisi olla manuaaliset napalukot eteen, mutta mukavampi olisi hytistä päästä kytkemään. Ideoita anyone?

Jos saa tiedustella minkälaiseen käyttötarkotukseen tarvii hiastatakavetoa?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.11.2011, 22:11
hinuri hinuri ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 30.11.11
Sijainti: Sipoo
Viestit: 4
Perusasetus

Raskaiden kuormien lyhyeen siirtelyyn/pyörittelyyn pitävällä alustalla.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.11.2011, 17:28
JonzQ JonzQ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.09.11
Sijainti: Kiuruvesi
Viestit: 43
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
pistähän kuvia tuosta 2.8 projektista mä haluisin ainaki nähä ja sit oon aina miettiny että saako näihin laittaa jäykkää etuakselii ja jos joku on laittanu ni sellasestakin ois hyvä nähdä kuva itse asiassa josku palstalla näin ku jollain oli mut en nyt löydä kuvaa ja olikos se laillinen ?
mä oon pitkään haaveillu sellasesta överi kingcap projektista jotenki toi kantti look on nii hieno
Joo pitää laitella kuvia kuhan saa vähä valmiimmaks ku sen verran pahasti vielä kesken.. Jos jollakulla olisi kuvia 2.8 koneen sovittamisesta keulaan niin ois ihan mielenkiintosta nähdä mitenkä ne moottorinkorvakot on oikein rakenneltu..
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 28.11.2011, 17:59
abc123 abc123 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.10
Sijainti: keski-suomi
Viestit: 43
Perusasetus

onko kenelläkään tietoa käykö terranon kytkin suoraan td25 vakio vauhtipyörään?tai saako siihen jotain muuta kestävämpää kytkintä?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 29.11.2011, 16:25
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Sopivuus...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja abc123 Näytä viesti
onko kenelläkään tietoa käykö terranon kytkin suoraan td25 vakio vauhtipyörään?tai saako siihen jotain muuta kestävämpää kytkintä?
Terranon paineasetelman pulltijako eri, kun TD25:sen Kingin on... Eli on kaksi vaihtoehtoa siihen... 1; Vaihtaa Terranon vauhtipyörä.... 2; Teettää koneistamolla uusi jako siihen vanhaan vauhtipyörään...

Sentillähän kasvaa kytkinlevyn halkasija ku laittaa Terraanon vastaavan... Tais sit TD25 Kingisn, ja auramallin/Turbollisen.

Karstulassa ainakin onnistuu jaon teko uusiksi, tai vaikka kokonaan uusi vauhtipyöränkin teko (täst saa yv:nä tietoa sit tarvittaessa)...
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 29.11.2011, 17:00
autotohtori:n Avatar
autotohtori autotohtori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.10
Sijainti: tukholma
Viestit: 417
Perusasetus

td25 vauhtipyörä


Osaako kukaan kertoa painoa vauhtipyörälle?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 29.11.2011, 19:24
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Oliskohan....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja autotohtori Näytä viesti
Osaako kukaan kertoa painoa vauhtipyörälle?
oliskohan TD:n vauhtipyörä n 10kg.... Voin toki tarkistaa, jos oikkee tarve tulee ku kysistä limppua löytyy irtona tallista (jos löydän)....
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 03.12.2011, 22:48
abc123 abc123 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.10
Sijainti: keski-suomi
Viestit: 43
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Terranon paineasetelman pulltijako eri, kun TD25:sen Kingin on... Eli on kaksi vaihtoehtoa siihen... 1; Vaihtaa Terranon vauhtipyörä.... 2; Teettää koneistamolla uusi jako siihen vanhaan vauhtipyörään...

Sentillähän kasvaa kytkinlevyn halkasija ku laittaa Terraanon vastaavan... Tais sit TD25 Kingisn, ja auramallin/Turbollisen.

Karstulassa ainakin onnistuu jaon teko uusiksi, tai vaikka kokonaan uusi vauhtipyöränkin teko (täst saa yv:nä tietoa sit tarvittaessa)...
eli tuohon ei käy suoraan mikään muu kytkin? onko terranossa ja auramallin kingissä sama kytkin jonka halkaisija on 240mm?
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 04.12.2011, 12:01
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Kytkimet....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja abc123 Näytä viesti
eli tuohon ei käy suoraan mikään muu kytkin? onko terranossa ja auramallin kingissä sama kytkin jonka halkaisija on 240mm?
Ei... Ellei sit löydä suoraan jämäkämpää asetelmaa, mikä kestää vääntöä enempi. Ja tais olla Exedyllä vakiokoossakin jämäkämpää paketttia tarjolla. Tamgearsilla tais olla listallakin.

Sit mitä noiden halkasijoihin tulee, niin auramallissa ja turbossa on 250mm, kuin myös Terranon.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 04.12.2011, 12:23
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Mitkä on Kingcabin etuperän välitykset? D21 korimalli.
Kiinteää etuakselia silmällä pitäen. Minkä akseleita noihin on porukka tuupannut eteen?

edit: jostain pengoin googlella että "D44/Cherokee -80 -83 mallit/ ja SJ Wagoneer -80-90" autojen akseleita noihin olisi laitettu. Ilmeisesti välitykset saman kuin KC:n etuperässä?

Viimeksi muokannut tonikki : 04.12.2011 12:34
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 28.11.2011, 18:03
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JonzQ Näytä viesti
Joo pitää laitella kuvia kuhan saa vähä valmiimmaks ku sen verran pahasti vielä kesken.. Jos jollakulla olisi kuvia 2.8 koneen sovittamisesta keulaan niin ois ihan mielenkiintosta nähdä mitenkä ne moottorinkorvakot on oikein rakenneltu..


kysäseppä kaverilta nimeltä Dectane, sillä seisoo pihalla moinen kapistus...siltä saattas kuvia löytyy...
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 29.11.2011, 05:52
JonzQ JonzQ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.09.11
Sijainti: Kiuruvesi
Viestit: 43
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
kysäseppä kaverilta nimeltä Dectane, sillä seisoo pihalla moinen kapistus...siltä saattas kuvia löytyy...
Joo itseasiassa kysyin hänen myynti ilmoituksessaan täällä offipalstalla kuvia, ei ole vielä vastannut Kylläpä minä sain ne laatikot nyt aukeamaan, kytkinakselin puolelta piti ottaa lukkorengas sokka pois, sitten laakereiden varassa oli aika tiukassa niin lähtihän ne prkl auki!! Pitää katsoa jos saisi vaihdeltua ne 1-2-3 rattaat helpolla, purkamista purkamista..

Purin sitten ihan turhaan nuo vitos rattaan ja pakin härvelit sieltä takapäästä, meni kaikenlisäks sellaset jousetki paskaks 3kpl, varmaan täytyy cedricin laatikosta ne jouset vielä purkaa tuohon.. No, ensikerralla sitä on taas viisaampi ja tietää mitenkä tällänen puretaan..
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 29.11.2011, 16:02
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JonzQ Näytä viesti
Joo itseasiassa kysyin hänen myynti ilmoituksessaan täällä offipalstalla kuvia, ei ole vielä vastannut Kylläpä minä sain ne laatikot nyt aukeamaan, kytkinakselin puolelta piti ottaa lukkorengas sokka pois, sitten laakereiden varassa oli aika tiukassa niin lähtihän ne prkl auki!! Pitää katsoa jos saisi vaihdeltua ne 1-2-3 rattaat helpolla, purkamista purkamista..

Purin sitten ihan turhaan nuo vitos rattaan ja pakin härvelit sieltä takapäästä, meni kaikenlisäks sellaset jousetki paskaks 3kpl, varmaan täytyy cedricin laatikosta ne jouset vielä purkaa tuohon.. No, ensikerralla sitä on taas viisaampi ja tietää mitenkä tällänen puretaan..
Kehtaatko muuten vilkasta siitä Cedrikin laatikosta onko pakkirattaat identtisiä Cabin rattaiden kanssa? Helpottas noiden osien metsästämistä kun olisi toisenmallinen laatikkokin sitten mitä etsiä romuttamoilta.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 29.11.2011, 16:24
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

vastaillaan ite itselleen eli jäykkä etuakseli vaatii poikkeusluvan koska mallisarjassa sellaista ei ole ollut.
mutta siitä en löytänyt mitään että saako vääntövarsijouset korvata coilover jousilla ? etuperänhän voi modata jostain vahvemmasta vaikka jäykästä akselista ja vetarit teettää sit sen mukaan samalla murikan puolta voi vaihtaa haluttuun paikkaan ? entä saako vaihtaa esimerkiksi jonkun chevyn risukeulan onko sekin poikkeusluvan paikka ? no eiköhän tuohon joku porsaan reikä löydetä
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	SLASHbudweiser.jpg‎
Views:	328
Size:	72,6 Kt
ID:	23294  
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 29.11.2011, 19:35
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
vastaillaan ite itselleen eli jäykkä etuakseli vaatii poikkeusluvan koska mallisarjassa sellaista ei ole ollut.
mutta siitä en löytänyt mitään että saako vääntövarsijouset korvata coilover jousilla ? etuperänhän voi modata jostain vahvemmasta vaikka jäykästä akselista ja vetarit teettää sit sen mukaan samalla murikan puolta voi vaihtaa haluttuun paikkaan ? entä saako vaihtaa esimerkiksi jonkun chevyn risukeulan onko sekin poikkeusluvan paikka ? no eiköhän tuohon joku porsaan reikä löydetä
Joo kyllähän jousitus tyyppiä saa muuttaa,tuos yks alkoi laittamaan pajeroon jotain dodgen risukeulaa jossa on kierrejousitus ja pitäis olla laillinen. Tosin en tiedä miten homma on edistynyt.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 29.11.2011, 22:18
JonzQ JonzQ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.09.11
Sijainti: Kiuruvesi
Viestit: 43
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tonikki Näytä viesti
Kehtaatko muuten vilkasta siitä Cedrikin laatikosta onko pakkirattaat identtisiä Cabin rattaiden kanssa? Helpottas noiden osien metsästämistä kun olisi toisenmallinen laatikkokin sitten mitä etsiä romuttamoilta.
Juu minäpä tarkista asian huomenna kun menen pajalle, prkl ku sattu huono jakari matkaan niin en saanu purettua akselin lukitusmutteria, tai siis saanut avattua sitä.

Muistini mukaan ne aikalailla samanlaiset rattaat on ja tuon välitystaulukon mukaankin minkä lerssinen laittoi on samat hammas määrät rattaissa.

Mutta, taas välitys on eri tuon taulukon mukaan, en kyllä tajua tuosta taulukosta näköjään mittään prkl.. Ku yrittäny pähkäillä sitäkin, että jos laitain 1-2-3 vaihteet tuohon siitä cedun laatikosta, niin joudunko vaihtamaan sen väliakselin, countershaftin? Pelkästään ylivaihteessa eli viitosessa on eri hammas määrä ja sitten joku Drive kohta on kans tuossa taulukossa, mitähän se tuo drive oikein meinaa? :S

Rupee tuntumaan, että taidan jättää nuo ratas viritykset tällä kertaa pois, loppuu aikakin jo kohta kesken ku joulukuun loppuun aikaa laitella.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 30.11.2011, 23:43
JonzQ JonzQ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.09.11
Sijainti: Kiuruvesi
Viestit: 43
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tonikki Näytä viesti
Kehtaatko muuten vilkasta siitä Cedrikin laatikosta onko pakkirattaat identtisiä Cabin rattaiden kanssa? Helpottas noiden osien metsästämistä kun olisi toisenmallinen laatikkokin sitten mitä etsiä romuttamoilta.
Eipä se pakkiratas ollu identtinen, eli hampaita oli 2 enemmän toisen lootan rattaissa. Kingissä oli 21 ja cedricissä 23 tai sitte toistepäin, ku ei muista niin tarkkaan. Ihme juttu, tuon välitystaulukon mukaan pitäis olla samat rattaat eli 21 hammasta vaan eipä näytä olevan :O

Mitenkä muuten te jotka olette kääntäneet pakkirattaan toisinpäin, oletteko jättäneet sen rikan toiselta puolelta ratasta kokonaan pois ja laittaneet rikat samalle puolelle joten ratas ottaa suoraan siihen sokkaan kiinni? Jos minulla meinaisi rattaan kääntää toisinpäin, niin näin joutuisi tekemään, ilman tätä muutosta pakkiratas vähän hankaa tähän pääakselin rattaaseen.

Mietin vain, kun hammasrattaassa on kolot voitelua varten jotta öljy menee laakerille, niin kuhan ei käy niin hyvä tuuri että se kolo repäsee siihen sokkaan jotenki..
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 01.12.2011, 00:14
Hompppa_:n Avatar
Hompppa_ Hompppa_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.09.10
Sijainti: Lappi
Viestit: 136
Perusasetus

Lainaus:
Mitenkä muuten te jotka olette kääntäneet pakkirattaan toisinpäin, oletteko jättäneet sen rikan toiselta puolelta ratasta kokonaan pois ja laittaneet rikat samalle puolelle joten ratas ottaa suoraan siihen sokkaan kiinni? Jos minulla meinaisi rattaan kääntää toisinpäin, niin näin joutuisi tekemään, ilman tätä muutosta pakkiratas vähän hankaa tähän pääakselin rattaaseen.

Mietin vain, kun hammasrattaassa on kolot voitelua varten jotta öljy menee laakerille, niin kuhan ei käy niin hyvä tuuri että se kolo repäsee siihen sokkaan jotenki..

Jaa a enpä kyllä muista miten laitoin. Omasta laatikosta kumminki käänsin sen ja vielä mietinkin että miten laittais, noo hyvin se on pelannu oli miten tahansa siellä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 12:43 (GMT +2).