![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mikä rengaskoko ja malli oli kyseessä?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Seiska ainaskin tehään ryssissä...
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#3
|
||||
|
||||
![]()
En usko, että tehtaan sijaintipaikka nykypäivänä juurikaan vaikuttaa tuotteen laatutasoon. Ja valmistusvirheellisiä tuotteita pääsee aina markkinoille, niin se vaan on.
Tehdään sitä Toyotaakin esim. Puolassa, Venäjällä, Tsekissä ja Turkissa ![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
No joo... saa suuttua mutta silloin vittuilu osui ja upposi. ![]()
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Mikä rengaskoko, ja miten mitattu?Lainaus:
Puhdas ARVAUS nokian renkaiden valmistuksesta/laadunvarmistuksesta. Laatu voi pettää uskomattoman monessa paikassa; oletetaan että renkaaseen menevä nylon rättirulla pitäs vaihtaa täyteen, mutta syystä Y operaattori ei huomaa tehdä sitä ohjeiden mukaan, ja kun häntä menossa koneessa, niin umpisolmulla uutta rullaa kehiin ettei linja tökkää. Ja halvan työvoiman maissa tuommoinen herpaantuminen käy kalliiksi, leikataan joko suoraan palkasta tai annetaan loparit-> peitellään kaikin keinoin, myös muiden duunareiden toimesta. ja niin kuin kuuluu, tehdastasolla seurataan tehtaan sisäistä hukkaa, mutta suomessa siitä pidetään palaveri ja pistetään aloitelaatikko nurkkaan; mutta jossain muualla maksatetaan hävikki (siis epäkurantit, vaikkapa sähkökatkon; joita on vaikkapa useampia viikoittain; aiheuttamat "tappiot") työntekijöillä varmaan ainoastaan osittain? Suomessa tuo "Saanto seuranta" toimii seuraavasti; jos menee hyvin niin vuodessa saadaan 12,5 kk:n palkkaan kuukauden parin liksa lisää, mutta tuolla kehittyvissä maissa voi olla että vuodessa saadaan ainoastaan 6-10 kk palkka? Ja tämä "optimointi" voi jatkua läpi koko tuotantoketjun ![]() -> siis kaikki myyntinä ulos, joku "tarkka" kuluttaja voi reklamoida, mutta vuoden kuluttua kukaan ei tiedä kuka teki sen umpisolmun... Mutta kun tuli tuota kumisaapas merkkiä mollattua, niin katsokaapa missä ns. laaturenkaanne on valmistettu, voi olla yllätys? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mulla oli audissa muinoin Dunlop nastarenkaat, ne oli made in finland. Nokian valmistamat.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
USEAMMAN nokian vanteelle väntäneenä nuo heitot kuulostaa aikas hurjilta.. onko vanteet ihan ok vai onko asentaja "mestari"..?? entäs onko ns: kaksoistäyttö tehty..?????? |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Paskaa ne siellä russiassa tekee.. 80% hkpl:sta tullee rajan takaa. mikä vitun suomalainen??
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Saa tulla kokeilemaan.. Ihan ei alkanu vielä vi**tamaan, mutta lähellä oli... Näkö alko jo olemaan sumea
![]() ![]() ![]() Lainaus:
Renkaita pyöritettiin vanteella 1/4kierros kerrallaan ja taytettiin 4bar paineelle ja sitten venttili kiinni ja paineet 2,5bar ja tasapainotukseen. Pienin heitto oli ulos 85g ja sisä 30g. Renkaita nyt väännelly työn puolesta tollaset 23vuotta, aina kun on tarvinnu ja kokoja on ollut 10" aina 25" autonosturi / kaivinkone renkaisiin. Ihmetyttää kyllä, kun kaverille tilattiin renkaat Saksasta (Goodride kiinanpaskat), ja ne asennettiin katukiviin hakatuihin vanteisiin, eikä painoja mennuy paljon paskaakaan, mutta sitten kun laittaa vaikkapa 235/40 ZR18 Michelinit uusille vanteille, niin saa tasapainottaa ja veivata rengasta kohdalleen useampaan kertaan???? Onko tullu muilla ko. hommaa vastaan??? Ja nää nykyiset silica renkaat on muuten uutena kuin purukumia, juteltiin duunissa "vanhojen pierujen" kanssa just tästä tapauksesta ja yks ukko muisti, jotta aikoinaan hakkapeliitat oli jo uutena niin jäykkää/kovaa kumia jotta peltivanteen reunat anto periksi kun uusia renkaita väänsi päälle.... ![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#10
|
||||
|
||||
![]()
itse ostin 31x10,5-15 nokian hakkapeliitta lt made in finland ja pienillä painoilla meni.
ukko osti 235x75.15 nokian hakkapeliitta suv 5 made in russia. |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Ei voi muuta sanoa ku suhteellisen paska tuuri jos 4 kappaleesta 3 on tuota luokkaa.
Meillä ole ollu yhtään nokian kumia tälle vuodelle jossa olis jotain normaalista poikkeavaa ollu. Ethän lottoa tehny ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pomo kysy kerran, jotta mitäs sit kun napsahtaa kohdalle??? Todettiin, jotta se selvii sitte seuraavana maanantaina... ![]() ![]() ![]() Ollu aikasemminkin näitä tapauksia. Laakkosella kun olin, niin HKPL5 tuli markkinoille, oli valmiiksi vyövikaisia renkaita melkosen paljon ekassa sarjassa, sitten sen jälkeen sitä "normaalia" hakkapeliitan vyön katkeamista.
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Seiskaa tehdään myös suomessa, renkaan kyljessä kyllä lukee kummasta maasta tulee.
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
215/55 R16 XL ja HKPL 7
Korvaava tuote oli ihan kotomaasta ja meni 10-40g tasapainoilla! Ja huomautuksena, noi venäjän ihmerenkaat meni vanteelle ilman konetta, kun olivat niin saamarin lerpat (siis vanne oli pöydässä kiinni ja käsin sai painettua / pyöräytettyä renkaan vanteen päälle!!!) ![]() ![]() ![]() Kotimaiset ei sitte enään näin helposti menneetkään... ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Suht koht uskottavan kuulosta läppää taas.
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
Aikasemmat Guudjearit tuli Äfrikasta ja niiistä paria ei saatu millään tasasisk, mut uudet 4kpl sattuivat olemaan parempia...
__________________
Jeep ISORY |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Nokian NRE 195/65-15 | pee | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 03.04.2011 20:09 |
Myydään 235/75 R15 Nokian SUV 5 | Kellis | O/M/V Renkaat ja vanteet | 2 | 08.02.2011 16:25 |
Huuto NOKIAN 235/75-15 NR-LT | Rekisteröimätön | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 09.12.2008 19:55 |
M: Nokian WR-T 265/70 R17 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 3 | 13.01.2008 20:57 | |
o: 1 kpl nokian 1 235/75 r15 | toyota4x4 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 15.11.2007 09:12 |