Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.11.2011, 16:44
Super_Select:n Avatar
Super_Select Super_Select ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.03.10
Sijainti: Kaavi
Viestit: 177
Perusasetus

Pitää viikonloppuna ruveta "turaamaan" omaa versioo aurasta, versio 1.1..., yhden talven kokemuksia hyödyntäen. Eli semmoinen pitää tehdä, että kestää vaikka kovia penkkoja puskea.., eikä ikinä voi tehdä liian tukevaa... tuli vaan mieleen, (eikä sitten vedetä herneitä nenään!!), että kun katseli noita muiden tekemiä ylempänä ketjussa, että kärsiikö noista joillain työntää muuta kuin kevyttä pakkaslunta...?

Itsellä semmoinen ajatusmaailma, että kerralla tarpeeksi jytäkästä tavarasta, niin ei heti tarvii olla parsimassa, kun menee koko hässäkkä rupelille eturenkaitten alle..

Asiaan..eli tuli vielä mieleen, että onko kellään näkemystä, mite saisi helpoiten (lue:halvalla) tehtyä jonkunlaisen "keinun" siihen etuauran runkoon, jotta siis auran terä pystyisi seuraamaan maan pintaa paremmin.
Eli siis mahdollistaisi terän sivukallistuman.., kun tuossa minun viimetalven versiossa, joka tuli vetokoukkuun kiinni, se hoitui helposti, kun aisa pääsee vapaasti kallistumaan vetokuulan varassa.

Ja "Jousitus" on tulossa, kävin rauta kaupasta hakemassa 20mm hitsattavia saranoita, joista tarkoitus tehdä tiltti siihen terälevyyn, ja myös kääntö.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.11.2011, 17:37
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Super_Select Näytä viesti
Pitää viikonloppuna ruveta "turaamaan" omaa versioo aurasta, versio 1.1..., yhden talven kokemuksia hyödyntäen. Eli semmoinen pitää tehdä, että kestää vaikka kovia penkkoja puskea.., eikä ikinä voi tehdä liian tukevaa... tuli vaan mieleen, (eikä sitten vedetä herneitä nenään!!), että kun katseli noita muiden tekemiä ylempänä ketjussa, että kärsiikö noista joillain työntää muuta kuin kevyttä pakkaslunta...?

Itsellä semmoinen ajatusmaailma, että kerralla tarpeeksi jytäkästä tavarasta, niin ei heti tarvii olla parsimassa, kun menee koko hässäkkä rupelille eturenkaitten alle..

Asiaan..eli tuli vielä mieleen, että onko kellään näkemystä, mite saisi helpoiten (lue:halvalla) tehtyä jonkunlaisen "keinun" siihen etuauran runkoon, jotta siis auran terä pystyisi seuraamaan maan pintaa paremmin.
Eli siis mahdollistaisi terän sivukallistuman.., kun tuossa minun viimetalven versiossa, joka tuli vetokoukkuun kiinni, se hoitui helposti, kun aisa pääsee vapaasti kallistumaan vetokuulan varassa.

Ja "Jousitus" on tulossa, kävin rauta kaupasta hakemassa 20mm hitsattavia saranoita, joista tarkoitus tehdä tiltti siihen terälevyyn, ja myös kääntö.
Oma näkemys aiheesta on semmoinen että auroja saa mennä solmuun vaikka pari talvessa kunhan ei tarvi autoa ruveta sen takia oikomaan...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.11.2011, 18:08
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Kaareva levy 4mm, alareunassa niin ikään 4 mm kulutuslevyä viipale, sauman kohdalla 40x40x5 putki ja on saanut tökkiä levyn päällä kiviin ja kantoihin eikä oo periks antanut. Ja ilman mitään joustoa. Oma ajatus on tehdä pitkulaiset reiät kiinnitytapeille niin saa vähän kallistelumahdollisuutta. Eihän pihoissakaan yleensä kovin jyrkkiä muotoja ole ja metsätiellä ei ole niin väliä...
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.11.2011, 20:08
Super_Select:n Avatar
Super_Select Super_Select ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.03.10
Sijainti: Kaavi
Viestit: 177
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Oma näkemys aiheesta on semmoinen että auroja saa mennä solmuun vaikka pari talvessa kunhan ei tarvi autoa ruveta sen takia oikomaan...
joo, totta tuokin, aina helpompaa sitä auraa viksailla, kun autorobotilla sitä auton runkoa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.11.2011, 21:32
Rytö:n Avatar
Rytö Rytö ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.01.08
Sijainti: Tohmajärvi, Finland.
Viestit: 580
Perusasetus

Pistäkääs sitten videoitakin kehiin että nähdään kuinka näppärästi se lumi liikkuu tällaisella kalustolla.
__________________
*Cuisvis hominis est errare,nullius nisi insipientis in errore perseverare.*
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.11.2011, 21:59
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Ei löydy videota, mutta tuo vitara on jaksanut tuupata ihan kiitettävästi viimeisen talven lumet, jotka oli aika reiluja näin rannikon normi talveen nähden. Kiinnitys rungon poikittaisen tukiputken päihin about oven takareunan kohdalla. Sulakkeena toimii liina, joka on pari kertaa katkennut. Nosto korkeutta ei paljoa ole kiinnitys tavan takia.

Ja jos ei ole jaksanut tuupata, niin sitten on otettu vauhtia!


















__________________
RASOR
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.11.2011, 13:33
Super_Select:n Avatar
Super_Select Super_Select ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.03.10
Sijainti: Kaavi
Viestit: 177
Perusasetus

Nyt olis versio 1.2 valmis..., eli löytyy kääntö, kallistus, sukset, ja jousikuormitteinen tiltti. Hydrauliikka seuraavana haaveena... tuo kääntö noilla kahdella tuki-tangolla, jotka siirretään toisiin kiinnityspisteisiin, niin kääntyy.

Ja auran kiinnitys auton omiin vahvistettuihin hinaus lenkkeihin 12mm pultilla, jotka toimii viimesenä "sulakkeena"... liekkö liian hennot, aika näyttää.

Videoo laitetaan, kun tulee enempi lunta, niin pääsee tositoimiin.

Ja kuvat aina kivoja:
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Kuva0003.jpg‎
Views:	1783
Size:	96,8 Kt
ID:	23288   Click image for larger version

Name:	Kuva0004.jpg‎
Views:	2085
Size:	94,1 Kt
ID:	23289   Click image for larger version

Name:	Kuva0005.jpg‎
Views:	1914
Size:	96,6 Kt
ID:	23290   Click image for larger version

Name:	Kuva0006.jpg‎
Views:	1832
Size:	91,9 Kt
ID:	23291   Click image for larger version

Name:	Kuva0009.jpg‎
Views:	1892
Size:	96,6 Kt
ID:	23293  

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.11.2011, 18:15
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Noihin kääntötankoihin tulee melko suuri voima kun pusketaan toispuoleisesti auralla, todennäköisesti pettävät ensimmäisenä...

Omassa virityksessä käännön topparina oli 25x25x5mm kulmaraudat jotka litistyi kuin makarooni. Tosin pyöreä muoto olisi kestänyt paremmin

Joku viisas voisi laskea voiman jonka tuollaisella "vivulla" saa aikaan: Auran laidasta keskelle saranaan 1040mm ja auton painaessa n.2200kg , 15,5 leveillä kumeilla lukot päällä, pakkaslumella renkaiden sutimatta vaikka 5km/h nopeudella...

Ainakin pääaisa 60x60x3mm oli hieman, hmm, taipuisa
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.11.2011, 19:33
Pertura Pertura ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.11.07
Sijainti: Vantaa
Viestit: 103
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Super_Select Näytä viesti
Asiaan..eli tuli vielä mieleen, että onko kellään näkemystä, mite saisi helpoiten (lue:halvalla) tehtyä jonkunlaisen "keinun" siihen etuauran runkoon, jotta siis auran terä pystyisi seuraamaan maan pintaa paremmin.
Eli siis mahdollistaisi terän sivukallistuman.., kun tuossa minun viimetalven versiossa, joka tuli vetokoukkuun kiinni, se hoitui helposti, kun aisa pääsee vapaasti kallistumaan vetokuulan varassa.
Tossa mun kolassa on tommoinen systeemi, aura siis heiluu tuon yhden pultin varassa ees sun taas

Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
aura, diy, maasturi, puskulevy


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 7 (0 jäsentä and 7 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kokemuksia Kiina ym, Mönkijöistä HiluMiks Chit-Chat 30 20.09.2014 22:44
Myydään kylpyhuoneeseen altaita ym. kuvia osatauno O/M/V Muut 9 25.08.2011 12:23
Kokemuksia palalukoista Aussie ym.. Nalle Tekniikka & Jutustelu 3 01.11.2009 10:55
kuinka profiiliin kuvia ym? T.T.T Chit-Chat 10 29.05.2006 15:52
Truckworld, tekniikkaa, kuvia ym... HEKULIINI Linkit 4 02.08.2004 17:31


Sivu luotu: 15:17 (GMT +2).