![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Pitää viikonloppuna ruveta "turaamaan" omaa versioo aurasta, versio 1.1... ![]() ![]() ![]() Itsellä semmoinen ajatusmaailma, että kerralla tarpeeksi jytäkästä tavarasta, niin ei heti tarvii olla parsimassa, kun menee koko hässäkkä rupelille eturenkaitten alle.. ![]() Asiaan..eli tuli vielä mieleen, että onko kellään näkemystä, mite saisi helpoiten (lue:halvalla ![]() Eli siis mahdollistaisi terän sivukallistuman.., kun tuossa minun viimetalven versiossa, joka tuli vetokoukkuun kiinni, se hoitui helposti, kun aisa pääsee vapaasti kallistumaan vetokuulan varassa. Ja "Jousitus" on tulossa, kävin rauta kaupasta hakemassa 20mm hitsattavia saranoita, joista tarkoitus tehdä tiltti siihen terälevyyn, ja myös kääntö.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kaareva levy 4mm, alareunassa niin ikään 4 mm kulutuslevyä viipale, sauman kohdalla 40x40x5 putki ja on saanut tökkiä levyn päällä kiviin ja kantoihin eikä oo periks antanut. Ja ilman mitään joustoa.
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Pistäkääs sitten videoitakin kehiin että nähdään kuinka näppärästi se lumi liikkuu tällaisella kalustolla.
__________________
*Cuisvis hominis est errare,nullius nisi insipientis in errore perseverare.* |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ei löydy videota, mutta tuo vitara on jaksanut tuupata ihan kiitettävästi viimeisen talven lumet, jotka oli aika reiluja näin rannikon normi talveen nähden. Kiinnitys rungon poikittaisen tukiputken päihin about oven takareunan kohdalla. Sulakkeena toimii liina, joka on pari kertaa katkennut. Nosto korkeutta ei paljoa ole kiinnitys tavan takia.
Ja jos ei ole jaksanut tuupata, niin sitten on otettu vauhtia! ![]()
__________________
RASOR |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Nyt olis versio 1.2 valmis..., eli löytyy kääntö, kallistus, sukset, ja jousikuormitteinen tiltti. Hydrauliikka seuraavana haaveena...
![]() Ja auran kiinnitys auton omiin vahvistettuihin hinaus lenkkeihin 12mm pultilla, jotka toimii viimesenä "sulakkeena"... liekkö liian hennot, aika näyttää. Videoo laitetaan, kun tulee enempi lunta, niin pääsee tositoimiin. Ja kuvat aina kivoja: |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Noihin kääntötankoihin tulee melko suuri voima kun pusketaan toispuoleisesti auralla, todennäköisesti pettävät ensimmäisenä...
Omassa virityksessä käännön topparina oli 25x25x5mm kulmaraudat jotka litistyi kuin makarooni. Tosin pyöreä muoto olisi kestänyt paremmin Joku viisas voisi laskea voiman jonka tuollaisella "vivulla" saa aikaan: Auran laidasta keskelle saranaan 1040mm ja auton painaessa n.2200kg , 15,5 leveillä kumeilla lukot päällä, pakkaslumella renkaiden sutimatta vaikka 5km/h nopeudella... Ainakin pääaisa 60x60x3mm oli hieman, hmm, taipuisa ![]()
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Luokat |
aura, diy, maasturi, puskulevy |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 7 (0 jäsentä and 7 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kokemuksia Kiina ym, Mönkijöistä | HiluMiks | Chit-Chat | 30 | 20.09.2014 22:44 |
Myydään kylpyhuoneeseen altaita ym. kuvia | osatauno | O/M/V Muut | 9 | 25.08.2011 12:23 |
Kokemuksia palalukoista Aussie ym.. | Nalle | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 01.11.2009 10:55 |
kuinka profiiliin kuvia ym? | T.T.T | Chit-Chat | 10 | 29.05.2006 15:52 |
Truckworld, tekniikkaa, kuvia ym... | HEKULIINI | Linkit | 4 | 02.08.2004 17:31 |