Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.11.2011, 22:55
labot labot ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.11.11
Sijainti: imatra
Viestit: 46
Perusasetus

enpäs ole kerennyt täällä päivittämään..

etuakseliin hommasin jo uudet paremman mallin stefat, holkit ja kääntöpallon tiivisteet.. niillä pitäs se akseli alkaa pitää öljyt sisällä ja kurat ulkona varmaan perjantaina työn alle, samalla hiukan jarruremppaakin.

rupes tuo perä kummittelemaan myös eli kitkalukko "hävis" pitää joskus ja joskus ei jos on tiukka paikka niin vain toinen pyörä vetää

uudet öljyt siellä on mutta ne on edellisen omistajan jäljiltä niin enpä tiedä ovatko lisäaineelliset kitkaperä öljyt, eli kannattaisko kokeilla ensin öljynvaihtoa vai onko nää perät niin nuukia onko sisällä kuravettä vai öljyä?

paukkumisetkin kiusaa edelleen eli rattia kääntäessä keula paukkuu joskus ja nyt on ruvennu myös joustossa paukahtelemaan myös perästä? kaikki pultit on kiinni tarkistettu sekä uudet uretaanit löytyy riipukkeista molemmista päistä, uudet iskari sekä itse jouset..

Kokemuksia mimmonen tää koppi on ajaa ilman vakaajia jos ne ottais pois??

eiköhän tässä riittävästi kyselemistä..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.11.2011, 16:47
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja labot Näytä viesti
enpäs ole kerennyt täällä päivittämään..

etuakseliin hommasin jo uudet paremman mallin stefat, holkit ja kääntöpallon tiivisteet.. niillä pitäs se akseli alkaa pitää öljyt sisällä ja kurat ulkona varmaan perjantaina työn alle, samalla hiukan jarruremppaakin.

rupes tuo perä kummittelemaan myös eli kitkalukko "hävis" pitää joskus ja joskus ei jos on tiukka paikka niin vain toinen pyörä vetää

uudet öljyt siellä on mutta ne on edellisen omistajan jäljiltä niin enpä tiedä ovatko lisäaineelliset kitkaperä öljyt, eli kannattaisko kokeilla ensin öljynvaihtoa vai onko nää perät niin nuukia onko sisällä kuravettä vai öljyä?

paukkumisetkin kiusaa edelleen eli rattia kääntäessä keula paukkuu joskus ja nyt on ruvennu myös joustossa paukahtelemaan myös perästä? kaikki pultit on kiinni tarkistettu sekä uudet uretaanit löytyy riipukkeista molemmista päistä, uudet iskari sekä itse jouset..

Kokemuksia mimmonen tää koppi on ajaa ilman vakaajia jos ne ottais pois??

eiköhän tässä riittävästi kyselemistä..
Omassa hojossa ei ollut kallistuksenvakaajia ollenkaa, vakio alustalla (löysä) aika vaarallisen tuntunen varsinki ku ajatteli et jos sillä pitäis väistää jotain vaiuhdeista. Mutta lisäkierrejousituksen asennuksen jälkeen ei tullut kertaakaan mieleen että tarttis vakaajia. riippuu varmaan hyvinkin pitkälti etujousien jäykkyydestä, kun ne jouset on kapeemmalla ku takana. tietysti omalle kaistalle palaaminen hoojiilla yli 100 vauhdeissa ohituksen jälkeen jännitti melkolailla paljon enemmän kuin hdj:ssä kaikki on niin suhteellista

Sen verran vielä jotta toisen puolen pyörät vesilätäkköön ajaessa 33 renkailla ja +60 vauhdeissa oli aina aika pysäyttävä kokemus. auto kallistu silmänräpäyksessä ihan helvetisti ja sen jälkeen huojunta oli nii rajua et tavarat siirtyili autossa. mutta eip tullu koskaa sillä kokeiltua samaa vakaajien kans, että vaikia sanoa olisko vaikuttanut.
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.11.2011, 22:07
labot labot ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.11.11
Sijainti: imatra
Viestit: 46
Perusasetus

juujuu.. vakaajien kanssa miulla ei kallistele oikeastaan yhtään kuin tarvittaessa mutkaankin pysty ajamaan luisussa kuivalla asfaltilla eikä ottanu katto maahan ja muutenkin menee hallitusti aina sinne saakka kun kulkee eli voi rauhassa koukkailla niin ei jää huojumaan, toki maastossa on parempi ilman vakaajia mutta tämäkun on käyttöautona..

takanta tuleva pauke paikallistettu pakoputkeen joka lyö runkoon, repes eilen kiinnike kun tuli mäessä vähän hypättyä.. pitää korjailla onneksi ei mitään pahempaa.

tuo takalukko ei toimi enää ollenkaan, jos molemmat pyörät on liukkaalla niin joskus jaksaa vetää kahdella jos toisen ajaa pitävälle niin ei pidä yhtään..
täytyy varmaan ostaa uudet sisukset, ensin kokeilen öljynvaihtoa lisäaineelliseen. viikonloppuna pääsee taas möyrimään kunnolla mehtään kun saa öljyt pysymään etuakselissa

Onko siulla muuten kuvia niistä takaluukuista? en oo kerenny soittelemaan, pitää vaikka viikonloppuna pirautella!


edit: etupää remontoitu nyt pysyy öljyt sisällä ja kura ulkona, samalla tuli korjattua pakoputki joka repes mäessä irti pohjasta

Viimeksi muokannut labot : 26.11.2011 11:25
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.12.2011, 17:19
labot labot ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.11.11
Sijainti: imatra
Viestit: 46
Perusasetus

juupajuu.. se on takalukko lopullisesti paskana ei vedä kuin oikealla pyörällä ja joskus saattaa napata kiinni tai ravistaa kun yrittää tarttua.. ei auttanu pitkäksi aikaa uudet öljyt, täytyy vaihtaa uusi lukko

lisäksi vakaajat pitää mahotonta pauketta kun on niiden puslat vähän entiset, täytyy poistaa kokonaan kunhan ehtii

vähän turbotusta miettiny millon jaksais ruveta ropailemaan, lähiaikoina ainakin hommaan jo turbon, meinasin laittaa ilman hukkaporttia ja määrätä ahdot syötöillä.. näinköhän se vakipumpulla onnistuu

lisäksi auto on saanut valoja katolle molemmille sivuille 70w h3 ja taakse työledi 6 ledillä jo näkee möykkyyttää ronskisti vaan katosta läpi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.12.2011, 20:57
labot labot ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.11.11
Sijainti: imatra
Viestit: 46
Perusasetus

noniin tänään revin vakaajat pois kokonaan nyt tuli akseleihin vähän liikerataa enempi mutta on silti alustan vuoksi tukeva ajaa maantiellä, luulin et tämä huojuis hirveesti mut ei edes satasen vauhdissa tunnu normaalia kummemmalta.

samalla tuli vähän katsottua takarunkoa, sorkkaraudan kanssa ja reikiä löytyy näköjään kun tonki, yhden kriittisen jo paikkasin 4mm pellistä vielä jäi ainakin 6 isoa reikää, yllätys yllätys samoista kohdista molemmin puolin takarunkoa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.01.2012, 21:28
labot labot ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.11.11
Sijainti: imatra
Viestit: 46
Perusasetus

tuli eilen ja toissapäivänä turattua takarunkoa kun se alko olee jo pahassa kunnossa samalla meni takasisälokarit osittain uusiks ja massasinkin ne vielä kolme kohtaa rungossa sit se on "ehjä" meinasin massata sen vielä kauttaaltaan korissa ei onneks ole pahoja ruosteita enää, eikä rungossakaan enää parista kohtaa se oli miltein poikki
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.01.2012, 08:45
0201346 0201346 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.10
Sijainti: Imatra
Viestit: 311
Perusasetus

mut mikäs ihme tuo myynti-ilmo tuol nettiautossa on??
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan muutama ylimääräinen auto kaupan. toyota,toyota,renault ja taas toyota Jumppis O/M/V Ajoneuvot 1 29.06.2011 13:17
Myyty Toyota 1.6 4A-F tekniikka=>1.3? esim.Toyota 1.3 12V MiKo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 27.03.2010 11:46
Myydään / Vaihdetaan Toyota Landcruiser HJ61 -88 (vaihto mahdollista Toyota 4Runneriin) Jooseppi O/M/V Ajoneuvot 0 11.03.2009 21:07


Sivu luotu: 12:39 (GMT +2).