Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 10.11.2011, 18:34
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Perusasetus

[QUOTE=make1978;801846]ja mitä tohon käyntiin lähtöön tulee..niin datsuni lähtee käyntiin vaikka siinä repsikan puolen akussa ois jännite romahtunu jo 11v puolelle

Mun ei patrolli lähtenyt käyntiin kun repsikan puolen akku näytti 12.1v ja kun näytti 11 ja rapiat niin ei jaksanut kun naksahtaa. Paljonko tuollaisen 82 datsunin kuuluisi ladata? Mulla lataa noin 27v ja aamusin tuntuu että on vähän tahmeaa se starttaus, eilen laitoin jännitteen alentimen mankkaa varten ja aamulla lähti hädintuskin käyntiin, työmaalta kun lähdin tarvi vaihtaa repsikan puolen akku ja taas tärähti. Kuluttaako jännitteenalennin ehjänä virtaa ilman kuormitusta vai tarviiko se virtakytkimen?

Vastaa lainaten
Vanha 10.11.2011, 20:40
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Perusasetus

kyllä se alennin vie jännitettä kun on kytkettynä, mutta ei sen nyt yhdessä yössä pitäisi hyvää akustoa tyhjentää.. onhan akut samanlaisia?
kyllä se vähän enemmän saisi, ainakin kylmänä, ladata, joku 28V..

edit:
onko ennen ollut jotain kytkettynä vain toiseen akkuun ilman tuota alenninta?
Vastaa lainaten
Vanha 11.11.2011, 02:56
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Perusasetus

[QUOTE=axu87;817642]
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja make1978 Näytä viesti
ja mitä tohon käyntiin lähtöön tulee..niin datsuni lähtee käyntiin vaikka siinä repsikan puolen akussa ois jännite romahtunu jo 11v puolelle

Mun ei patrolli lähtenyt käyntiin kun repsikan puolen akku näytti 12.1v ja kun näytti 11 ja rapiat niin ei jaksanut kun naksahtaa. Paljonko tuollaisen 82 datsunin kuuluisi ladata? Mulla lataa noin 27v ja aamusin tuntuu että on vähän tahmeaa se starttaus, eilen laitoin jännitteen alentimen mankkaa varten ja aamulla lähti hädintuskin käyntiin, työmaalta kun lähdin tarvi vaihtaa repsikan puolen akku ja taas tärähti. Kuluttaako jännitteenalennin ehjänä virtaa ilman kuormitusta vai tarviiko se virtakytkimen?
kyllä joskus aikonaan aika monta patrollin diodi siltaa tuli vaihdeltua..kun purki toista akkua.. nykyään laittamalla hj 61 laturin ongelma on poistunut monesta patrollista.. itse tosin siirryin 10v sitten ihan kokonaan ajamaan hj 61 :llä..
Vastaa lainaten
Vanha 11.11.2011, 23:34
Konkari++

Perusasetus

Kun ostin auton oli kytkettynä kaikki 8 xenon lisäpitkää/ työvaloa ja mankka suoraan toiselta akulta. Otin kaikki irti ja se toinen akku oli jo kyrvähtäny, eilen laitoin samanmoisen parin alitehosia vartalaisia, 60A/480ah ehtoolla pyöritti aika hyvin ja taas aamulla oli vähän puuroista, tosin vanhoja akkuja niin mistäs sen tietää. Ittellä kun ei ole sähkövinssiä niin ajattelin hakea pari powergliden 90A akkua paikallisesta, kehui että kyseistä merkkiä vähemmän takuussa kun exideä mitä myös myyvät. Eilen mietin kun lueskelin että tarvii muutta nuo mittarinvalot yms tuon alentimen kautta kulkemaan ettei tarvi murehtia väliotosta ,mutta tutkiskelin ettei mulla kyllä ollut "ryöstetty" sieltä repsikan akun +navalta mitään muuta kun kuskin akun miinukselle, en vaan muistanut kurkata löytyykö mistään ratin alta orggis alenninta mutta mittarivalot kyllä pelaa. Toi 22A laturi on aika säälittävä, mietin tota hj61 35A laturia tuonne, eli käykö pienillä sovituksilla? Itsellä edellinen maasturi hj61 mutta olosuhteiden pakosta opiskelu aikaan oli luovuttava, jälkikäteen ajateltuna ja uutta maasturia etsiessä vaihdoin ainakin väliaikaisesti patrolliin koska nuo 61 on auttamatta ylihintaisia.
Vastaa lainaten
Vanha 12.11.2011, 17:12
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+

Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja axu87 Näytä viesti
Eilen mietin kun lueskelin että tarvii muutta nuo mittarinvalot yms tuon alentimen kautta kulkemaan ettei tarvi murehtia väliotosta ,mutta tutkiskelin ettei mulla kyllä ollut "ryöstetty" sieltä repsikan akun +navalta mitään muuta kun kuskin akun miinukselle, en vaan muistanut kurkata löytyykö mistään ratin alta orggis alenninta mutta mittarivalot kyllä pelaa. Toi 22A laturi on aika säälittävä
eikös mittarin valot oo 24v näin muistelisin olleen kun kesällä kasailin tuon kiekkamittarin ja nopeusmittarin 89vm autosta tuohon 82 kuoriin.

mulla pitää ladata toi oikea akku noin 3 viikon välein. oon jo jännitteen alentimen hommannu mut ei oo kerenny laittaa paikalleen.jospa sitä huomenna kerkeis.
eli kaikki väliotot pois ja laitan jännitteen alentimen, syötän siitä 12v releelle menevään johtoon. tosin se radion virta pitää ottaa ennen relettä et pysyis kanavat muistissa.
Vastaa lainaten
Vanha 12.11.2011, 17:29
Konkari++

Perusasetus

Tietoa ei itsellä ole noista 12v väliottojen kohteista, täältä vaan lueskellut. Viikon piinannut kuume ja flunssa muine oireineen estää auton roplaamisen juuri, mutta uudet akut lätkäisen viimeistään viikon alussa. Mitä hiluja tuo kierroslukumittari vaatii dieselissä, ei ole ikinä tullut kasattua tuollaisen.
Vastaa lainaten
Vanha 12.11.2011, 20:22
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+

Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja axu87 Näytä viesti
Mitä hiluja tuo kierroslukumittari vaatii dieselissä, ei ole ikinä tullut kasattua tuollaisen.
uudemmissa patrolleissa on alunperin jo toi kiekkamittari mittaristossa. . tulree kellon tilalle.vaatii kierroslukuanturin koneenkylkeen ohjaustehostimen pumpun alle, kiekkalukuanturin ja mittarin väliin 2 johtoa ja plus ja miinus mittarille. uudemman mittari ei käy ainakaan suoraan. pistokkeet ja mittarinvaijeri on ainakin erilaiset. toi vaijeri ero tulee 4 ja 5 vaihteisen välillä.
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4Runner purkaa akkuja Teppo2 Tekniikka & Jutustelu 7 19.08.2011 22:25
Myydään optima akkuja ventora O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 25.08.2009 19:46
Myyty Akkuja 3 kpl beejii40 O/M/V Muut 9 15.09.2008 12:39
Akkuja läppäreihin yms yms AVRO Chit-Chat 2 04.09.2008 22:33
hj purkaa akkuja... hakkis Tekniikka & Jutustelu 10 12.04.2005 10:53

Sivu luotu: 07:50 (GMT +2).