Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.11.2011, 18:12
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Kai sitä jokainen on joskus jorma ottassa duunissa ollunnaa...

__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.11.2011, 18:15
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Helpommin taitavat katsurit saada noottia jos tulee liian iso hylkyprosentti.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.11.2011, 18:30
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu on kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Helpommin taitavat katsurit saada noottia jos tulee liian iso hylkyprosentti.
Useammin kuullut kyllä että liian pieni hylkyprosentti on aiheuttanut kyselyitä. Mutta kyllähän niillä on vissiin joku tavoite minkä verran päästetään läpi ja minkä verran hylätään. Muutaman kerran kuullut aika hullujakin hylkäys syitä,naapurilla hylättiin auto liian suurien pakoäänien takia,autohan oli leimattu monta vuotta samalla putkella. Sanoi vain vaihtaneensa vaimentimen niin oli katsurikin sanonut että nytpä on paljon hiljaisempi Tosin ei enää sen jälkeen ole A-Rahastuksella käynyt.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.11.2011, 20:00
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

Trafi valvoo valtakunnallisia keskiarvoja. Niistä jos asema tahi yksittäinen katsuri poikkeaa jompaan kumpaan suuntaan liikaa, saa asema selvityspyynnön. Samoin, jos aseman sisäiset erot liian suuret -> selvityspyyntö.

Luonnollista on, että jos joku katsuri katsoo lähinnä uusia autoja ja toinen mielellään vanhoja autoja, niin erojahan siitä syntyy väkisinkin.
Tai toisella konttorilla käy lähinnä työsuhdeautoilijoita ja toisella niitä, jotka juoksevat ainoastaan halvimman hinnan perässä. Helppo arvata, kummat autot keskimäärin paremmassa kunnossa.
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002
-Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982
-Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014
-Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.11.2011, 20:08
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Näillä ohjeilla mennään toistaiseksi: http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/0CAB6...uperusteet.pdf

Ensi vuonna kaiketi päivittyy...

Tässä Trafin esitelmää aiheesta:
Lainaus:
Katsastuksen valvonnassa katsastustoiminnan laadun arvioinnin sekä katsastuksen valvonnan kohdentamisen työkaluina käytetään toimipaikalla katsastetuista ajoneuvoista tallennettuja vikatietoja (ensimmäisellä katsastuskerralla hylättyjen ajoneuvojen prosentuaalinen osuus ja katsastuksessa havaittujen vikojen kokonaismäärät sekä yksittäisissä tarkastuskohteissa havaittujen vikojen määrät). Näitä prosenttilukuja verrataan mm. yleiseen valtakunnalliseen tasoon ja muihin alueella toimiviin katsastustoimipaikkoihin.

Ensimmäisellä katsastuskerralla hylättyjen ajoneuvojen prosentuaalinen osuus on hyvä katsastusalan karkea yleismittari, joka kuvaa yleistä yhdenvertaisuustasoa katsastuspäätöksissä kun tarkasteltavana on koko valtakunta taikka jokin paikkakunta.

Prosenttilukuja verrattaessa ja mahdollisia poikkeamia arvioitaessa on otettava huomioon katsastuksissa havaittujen vikojen määriin sekä ensimmäisellä katsastuskerralla hylättyjen ajoneuvojen prosentuaalisiin osuuksiin mahdollisesti vaikuttavat tekijät joita ovat mm. katsastustoimipaikan toimintatapa (katsastuksien suorittaminen aikavarusjärjestelmällä, katsastuksien suorittaminen ns. drive- in periaatteella), katsastukseen esitettyjen ajoneuvojen keski-ikä, alueellisten korjaamopalveluiden saatavuus, alueelliset sää olot (esim. pohjoisin Suomi), katsastusmäärät, katsastuksen hinnoittelu (esim. ilmainen jälkitarkastus), toimipaikan sijainti jne.

Ensimmäisellä katsastuskerralla hylättyjen ajoneuvojen prosentuaalinen osuus ei sellaisenaan kuvaa käytännön työn laatua, arvosteluperusteiden yhtäläistä noudattamista eikä katsastustoiminnan hajontaa riittävässä määrin.

Vikatilastotietojen analysointia ei voida käyttää sellaisenaan katsastusluvista annetun lain mukaisiin toimenpiteisiin ryhdyttäessä vaan toimenpiteet edellyttävät osoituksen siitä, että katsastustoimipaikan vikatilastotiedot poikkeavat perusteettomasti toimipaikalle katsastukseen esitettyjen ajoneuvojen todellisesta kunnosta. Tämän osoittaminen on mahdollista vain suoraan toimipaikan toimintaan kohdistuvalla valvonnalla.

Sen lisäksi, että toimipaikalla ensimmäisellä katsastuskerralla hylättyjen ajoneuvojen prosentuaalisia osuuksia ja katsastuksissa havaittujen vikojen määriä verrataan yleiseen valtakunnalliseen tasoon, on valvontatarkastuksissa verrattu myös toimipaikalla työskentelevien katsastajien ensimmäisellä katsastuskerralla hylkäämien ajonevojen prosentuaalisia osuuksia ja katsastuksissa havaittujen vikojen määriä toisiinsa katsastajien suorittamien katsastuksien tasalaatuisuuden arvioimiseksi.

Mikäli toimipaikalla suoritetuista katsastuksista tallennetuissa vikatilastotiedoissa on havaittavissa poikkeamia (esim. toimipaikan taikka toimipaikalla työskentelevän katsastajan ensimmäisellä katsastuskerralla hylkäämien ajoneuvojen prosentuaalinen osuus poikkeaa merkittävästi yleisestä valtakunnallisesta tasosta) pyritään valvontatarkastuksissa selvittämään poikkeamiin vaikuttavia asioita, joita voivat olla mm. käytännön katsastustyössä käytettäviin tarkastusmenetelmiin liittyvät puutteet, katsastukseen esitetyissä ajoneuvoissa olevien vikojen ja puutteiden kirjaamattomuus/havainnoimattomuus, katsastuspäätösten virheellisyys, toimipaikan oman laadunkehitystyön puutteellisuudet, katsastuksissa havaittujen vikojen ja puutteiden virheellinen arvostelu, katsastukseen esitettyjen mittaustodistusten virheellinen arvostelu tms.
Trafin tavoite on että kaikki asemat pysyisivät -3% -> +7% haarukassa valtakunnan keskitasosta.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.11.2011, 20:02
peedro:n Avatar
peedro peedro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.10.09
Sijainti: itä-suomi
Viestit: 179
Perusasetus

.Paikallisella konttorilla pyrkiivät pitämään jokaisen kats.miehen hylkäysprosentin kutakuinkin samana...Kaveri on katsurina ja tästä kertoili(oli saanut valituksen liian pienestä hylkäysprosentista).[/QUOTE]
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.11.2011, 20:12
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.530
Perusasetus

Tilastot ohjaa toimintaa eikä toiminta tilastoja. Ja näinhän sen pitikin mennä..!?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.11.2011, 20:27
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Joo, auto on paljon helpompi leimata, jos on joku helppo, nopee ja yksinkertanen vika josta voi antaa hylsyn heti kättelyssä.
Väljä raidepää on paljon helpompi vaihtaa, kun ettiä vikoja valojen korkeudensäädöistä ym.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.11.2011, 20:32
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Meilläpäin meni pajero hylkyyn konttorilla (ei minun pajero)
Syy: huonosti toimiva lämmityslaitteen puhallin.
Ei ollut autonkorjaajakaan kuullut moisesta vaikka ollut alalla vasta n 20v.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Katsastuksen jälkeen huomatut viat... Tikru75 Tekniikka & Jutustelu 29 10.02.2014 09:20
Myydään A-katsastuksen 50€ lahjakortti Morjenz O/M/V Muut 0 03.10.2011 13:09
Katsastuksen vikalistasta solihull Tekniikka & Jutustelu 9 12.12.2008 23:40
Katsastuksen ohjeet ja ajoneuvotekniikan tiedottee -MaTTi- Tekniikka & Jutustelu 8 19.08.2005 22:34
katsastuksen laita... ari Tekniikka & Jutustelu 0 16.03.2003 11:11


Sivu luotu: 12:47 (GMT +2).