Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.11.2011, 19:13
Ljas Ljas ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.11.11
Sijainti: Tre
Viestit: 13
Perusasetus

Täytyipä oikein rekisteröityä, kun joku avasi näin hienon topikin.

Sattuisi olemaan hieman kysyttävääkin, enkä aihetta sivuaviin viesteihin ole ainakaan mielestäni törmännyt. Oma king cabbi alkoi osoittaa pienoisia käyntihäiriön merkkejä, ensin sinistä savua kylmäkäynnistyksen yhteydessä, sitten reippaasti samaa tavaraa korkeammilla kierroksilla ja voimattomuutta. Asiaa kuutioituani omassa päässä ja vaivattua kavereita, lähdettiin liikkeelle suutinten testauksella --> ok. Dieselkorjaamon kaveri kuitenkin oli sata varma, että pumpun ajoitus on mennyt pieleen. Pumppu ei ole ollut irti tai siihen ei muutenkaan ole kajottu. On kuulemma yleistä tuos mallis ja kaveri sanoi laittaneensa näitä useampiakin. Onko kellään ollut vastaavaa murhetta? Ja löytyiskö keltään tai mistä voisi löytää diisselipataan manuaalin? Esim tämmöistä: Nissan TD Diesel Engine Manual TD23 TD25 TD27 TD27T... Kyseessä siis TD25 turbolla.

Tai vastaavasti jos joku osaa kertoa suoraviivaiset ohjeet homman hoitamiseen, niin ok. Diisselpajan kaveri vain pelotteli, että tarvii jonkin erikoistyökalun, että saa pumpun rattaineen(tai rattaalta) irti...?

Ja pahoittelut, jos tästä löytyy jo topikki jostain. Olen kiitollinen sille ystävälliselle sielulle, joka postaa linkin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.11.2011, 21:17
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ljas Näytä viesti
Täytyipä oikein rekisteröityä, kun joku avasi näin hienon topikin.

Sattuisi olemaan hieman kysyttävääkin, enkä aihetta sivuaviin viesteihin ole ainakaan mielestäni törmännyt. Oma king cabbi alkoi osoittaa pienoisia käyntihäiriön merkkejä, ensin sinistä savua kylmäkäynnistyksen yhteydessä, sitten reippaasti samaa tavaraa korkeammilla kierroksilla ja voimattomuutta. Asiaa kuutioituani omassa päässä ja vaivattua kavereita, lähdettiin liikkeelle suutinten testauksella --> ok. Dieselkorjaamon kaveri kuitenkin oli sata varma, että pumpun ajoitus on mennyt pieleen. Pumppu ei ole ollut irti tai siihen ei muutenkaan ole kajottu. On kuulemma yleistä tuos mallis ja kaveri sanoi laittaneensa näitä useampiakin. Onko kellään ollut vastaavaa murhetta? Ja löytyiskö keltään tai mistä voisi löytää diisselipataan manuaalin? Esim tämmöistä: Nissan TD Diesel Engine Manual TD23 TD25 TD27 TD27T... Kyseessä siis TD25 turbolla.

Tai vastaavasti jos joku osaa kertoa suoraviivaiset ohjeet homman hoitamiseen, niin ok. Diisselpajan kaveri vain pelotteli, että tarvii jonkin erikoistyökalun, että saa pumpun rattaineen(tai rattaalta) irti...?

Ja pahoittelut, jos tästä löytyy jo topikki jostain. Olen kiitollinen sille ystävälliselle sielulle, joka postaa linkin.

nopealla googlettamisella löytyi tälläinen sivusto
http://nitrodownloads.net/search/nis..._engine_manual

en kyllä koittanu että saako ladattua..
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.11.2011, 22:31
Ljas Ljas ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.11.11
Sijainti: Tre
Viestit: 13
Perusasetus

Kiitoksia. Olis maksanut jonkin maksun, olin aatellut "säästää" ja löytää jostain ilmasen...

Nissanforums comilla oli joskus linkki, mistä sai noita ladattua, mutta en löytänyt enää.

Tarkennetaan tuota ongelman kuvausta siinä määrin, että kyseessä olisi siis ruiskutusennakon/ajoituksen säätö pumpulta. Joku lienee homman tehnyt? Karkean ohjeen olen tuohon löytänyt, mutta tarkat ohjearvot olisi hyvä tietää ja voisi sen ohjeen muutenkin lukea ennen hommaan ryhtymistä. En tosin ole aiemmin kuullut että ajoitus voisi itsekseen kadota.

Auto oli tuommoisen puolisen vuotta seisomassa ja motti irti, kun autoa peruskunnostelin. Ei mitään kunnon offipeliä tule, mutta metsästysauto, jolla saisi raadot metsästä ja pääsisi hiukan lumisempia teitä kulkemaan. Joskus voisi käydä rautakaupassa.

Mahdollista siis on, että pumppuun olisi päässyt varotoimista huolimatta jotain kökköä. Eli ajatuksissa olisi ottaa pumppu irti ja käyttää se jollain dieselikorjaamolla. Kun sen saa takaisin, niin tuo ajoituksen hienosäätö pitää vielä tehdä.

Vinkit ja huomionarvoiset seikat edelleen tervetulleita.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.11.2011, 09:50
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Itse olen pumpun ajoituksen säätöä myös miettinyt, sinisen savun takia. Monet suosittelevat viemään sen ammattilaiselle säädätettäväksi. Kuulema osaava ihminen voi karkean ajoituksen säädön korvakuulolla tehdä, mut muuten vaatii vissiin jonkin näköistä laitteistoa tms.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.11.2011, 10:36
king cap:n Avatar
king cap king cap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.06.11
Sijainti: tornio
Viestit: 205
Perusasetus

minä säädin itseltä korvakuulolla pumppua aikaisemmalle löysäämällä pumpun kiinnityspultteja ja pyöräytin pumppua pari milliä.käyntiääni muuttu selvästi ja vedot parani ja polttoainetta mennee pari litraa vähempi sataselle sekä savun määrä väheni huomattavasti.tuossa on pari linkkiä joissa on hieman tietoa asiasta.
http://www.netikka.net/vepiku/ajoitus.htm
http://forums.offipalsta.com/archive...p/t-54409.html

niin ja kone on td25.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.11.2011, 13:38
AND21 AND21 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.07.11
Sijainti: Wasalandia
Viestit: 13
Perusasetus

1. kysymys:
Osaisiko kukaan neuvoa kuinka ruotsintuliaisen -96 KC:n eturenkaiden kallistusta voisi säätää suoremmaksi? Eli jos autoa katsotaan edestä päin niin renkaat ovat 10-15 asteen kulmassa ylhäältä koriinpäin kallistuen. Autossa on ilmeisesti alkuperäinen tai ainakin suhteelisen alkuperäinen lumiauravarustus (paitsi noi valoviritykset). Voiko kallistus olla "tehdasasenteinen"? 200 kiloa keulalla suoristaa renkaita jonkin verran.. Mutta kun ei tuo aura keulassa viitsissa ajella kesät talvet.

2. kysymys
Mikä vanteiden et:n tulisi olla 33" 12,5 Hankookin Dynapro renkaille? Riittääkö ET -2,2 vai jopa ET 0? Kuvan vanteiden ET on luokkaa +2 ja silloin raapivat sisältäpuolelta, nyt on alla ET -4,4 ja tulevat liikaa ulos luokkaa 7cm, eli näillä vanteilla leimankuva silmissä on turha konttorille körötellä.

3. kysymys
Mistä tähän saisi raidetangon päät. Kaikki vain tyrkyttävät halkaisijaltaan liian pienellä tapilla olevia, motonetit ja muut Vaasanseudun tarvikeliikkeet on jo läpikoluttu. On ilmeisesti harvinaisempaa mallia Suomessa. Mahtaisiko olla jokin toinen kottero jonka raidetangonpää voisi tähän sopia?

Kiitoksia etukäteen!
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	pikkupikuppi.jpg‎
Views:	1107
Size:	104,4 Kt
ID:	22843  
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.11.2011, 14:44
king cap:n Avatar
king cap king cap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.06.11
Sijainti: tornio
Viestit: 205
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AND21 Näytä viesti
1. kysymys:
Osaisiko kukaan neuvoa kuinka ruotsintuliaisen -96 KC:n eturenkaiden kallistusta voisi säätää suoremmaksi? Eli jos autoa katsotaan edestä päin niin renkaat ovat 10-15 asteen kulmassa ylhäältä koriinpäin kallistuen. Autossa on ilmeisesti alkuperäinen tai ainakin suhteelisen alkuperäinen lumiauravarustus (paitsi noi valoviritykset). Voiko kallistus olla "tehdasasenteinen"? 200 kiloa keulalla suoristaa renkaita jonkin verran.. Mutta kun ei tuo aura keulassa viitsissa ajella kesät talvet.

2. kysymys
Mikä vanteiden et:n tulisi olla 33" 12,5 Hankookin Dynapro renkaille? Riittääkö ET -2,2 vai jopa ET 0? Kuvan vanteiden ET on luokkaa +2 ja silloin raapivat sisältäpuolelta, nyt on alla ET -4,4 ja tulevat liikaa ulos luokkaa 7cm, eli näillä vanteilla leimankuva silmissä on turha konttorille körötellä.

3. kysymys
Mistä tähän saisi raidetangon päät. Kaikki vain tyrkyttävät halkaisijaltaan liian pienellä tapilla olevia, motonetit ja muut Vaasanseudun tarvikeliikkeet on jo läpikoluttu. On ilmeisesti harvinaisempaa mallia Suomessa. Mahtaisiko olla jokin toinen kottero jonka raidetangonpää voisi tähän sopia?

Kiitoksia etukäteen!
Click image for larger version

Name:	säätö.jpg
Views:	693
Size:	60,5 Kt
ID:	22846
87:sta kc:sta säädin nuin.että laitoin rikkoja tuonne välitangon ja runkon väliin,elikkä tuohon missä se ylätukivarsi on kiinni.mitähän erikoista niissä raidetangon päissä on kun itselle löytyi aivan fixus ketjun myymälästä?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 16:23 (GMT +2).