Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.11.2011, 23:59
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 556
Perusasetus

Ainakin noi ristikkojen väliset kulmat on viturallaan kun yritettiin laittaa kulmat "oikein", mut ilmeisesti mersun insinööreillä on ollut jotai ylemmän asteen tietoa noista kulmista... =)

Liu'un on joku ajanut joskus kiveen sillä seurauksel, et stefa paskana ja paskat liu'ussa. Rasvalla jäykistyy mut pyöritys parkkipaikan ympäri riittää siihen et on hyvin rasvattu alusta meses... =)

Pahin tärinä, värinä ja mekkala alkaa 60km/h, jatkuu vaihtelevina monikertoina 90km/h asti jonka jälkeen en oo enää uskaltanu kiihdyttää maailman lopun pelossa... =) 55-60 välil alkaa sellanen kilinä/räminä jonka alkuperää en osaa paikantaa. Nelivedon ku tyrkkää päälle, niin jurnuttaapi, mut ku rullaa pintakaasulla, niin jakiksen kepis tuntuu himmeet värinät ja tota kilinää/räminää saa aikaseks hitaiski vauhdeis.

Kunhan kerkiän niin otan ton etukardaanin irti ja katson vaikuttaako mitenkään äänimaailmaan. Millä tavalla tossa vois olla vääränlaiset ristikot?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.11.2011, 06:50
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Ne voip olla väärän kokoiset ja tai prässätty vinoiks

Ja ne ristikot ei saiskaan olla samassa linjassa...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.11.2011, 17:47
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 556
Perusasetus

Kardaanissahan haarukoiden pitäis olla 90 asteen kulmassa toisiinsa nähden, jotta toinen nivel kumoais toisen nivelen aiheuttaman kulmanopeusvaihtelun. Tosin tuo pätee vaan jos nivelten laippatasot ovat samansuuntaiset. Toi autos oleva 3" korotus tuskin ainakaan auttaa tuota kulmaongelmaa, kun tukivarret vääntää laippapintaa entistä enemmän vinoon eli kardaanin pyörimisnopeus on melkoista vispausta, eli ei ihme jos hieman täristää... =) Pitänee ottaa rälläkällä muutama kierros jousista pois ja näyttää hieman lämpöä leikatuille päille. Toinen vaihtoehto olis tietty uudet tukivarret tai sit kääntää tukivarsien kiinnityspisteitä akselilla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.11.2011, 22:53
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 556
Perusasetus

Tulipa testailtua nelivetoa 80 vauhdissa. Sinällänsä jännä, että hetkittäin voimansiirto on aivan hiljainen ja puolta sekuntia myöhemmin kaikki mahdolliset aikasemmin mainitut äänet saattaa paukahtaa peliin... Eli vaikuttais tosiaan olevan tuo etukardaani/akseli joka tuota ääntä resonoinnillaan aiheuttaa. Pahimmat äänet lähti ku rullas pintakaasulla niin pääs värisee eniten. Kevyesti kiihdyttäen hiljainen. Kova kiihdytys/moottorijarru aiheutti jurnutuksia. Seuraava vaihe vian haussa on etukardaanin poisto yhtälöstä. Toivottavasti ei lähde etuakselista mitään ääniä ilman kardaania =)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.11.2011, 07:15
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

...ja Geessä ne laipat ei kuulu olla tasan eikä 90 asteessa toisiinsa nähden... ja muistaakseni eteen ja taakse oli eri asetus

kaivelenpa tehtaan ohjeen kunhan joudan...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.11.2011, 12:28
vellihousu:n Avatar
vellihousu vellihousu ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 26.01.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 646
Perusasetus

Tää ponkattu katsastusaseman pihalta, taitaa tatsga olla katsastus setä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.11.2011, 23:33
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 556
Perusasetus

No niin, koeajo suoritettu ilman etukardaania. 0-80km/h alue toimii täysin ilman värinöitä ja ylimääräisiä ääniä pientä renkaiden jurnutusta lukuunottamatta n.60 korvilla. Harmi vaan, että jäi tosiaan pelkäks koeajoks Herttoniemestä Hiekkaharjuun, kun nokkaketju päätti sitten tulla tiensä päähän juuri kun pääsin kurvaamaan parkkipaikalle. Eka tuli hetki raavittua päätä, et mikä vittu on ku ei suostu kone pyörittää vaikka hetkeä aikasemmin se toimi niin hyvin kuin puoltoista miljardia kilometriä ajettu 30v vanha kone vaan voi, mut öljyntäyttäreiästä tähyily paljasti nokkapyörän, jonka ympärillä ei enää ollutkaan ketjua. No ei auttanut muu kuin lähteä hakemaan Espoosta bemmiin avainta ja laittamaan se takas liikennekäyttöön. Nyt olis tiedossa joko koneremonttia tai vaihtopadan asentamista kunhan saan remontin ja muuton loppuun ja taloustilanteen jälleen parempaan kuntoon kuin Kreikalla... =) Todennäköisin vaihtoehto uudeks koneeks OM617A orggisturbokone, johon siirtää toi Schwitzer ja 7mm rivipumppu. Tietty jos sitä hurjaks ryhtyis ja sattuis halval törmää niin 603 orggisturbolla olis yks vaihtoehto. Ei oo aina tää harrastaminen niin helppoa...
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, mersu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
MYYTY: Oranssi Toyota BJ 5.0 V8 TH400 38.5" Joukka O/M/V Ajoneuvot 18 23.02.2008 01:25
O:Suzuki carry pick up tai Daihatsu hi jet pick up hena O/M/V Ajoneuvot 1 14.02.2008 19:56
M: Oranssi Suzuki SJ413 1.8 Turbo MYYTY: Joukka O/M/V Ajoneuvot 6 11.12.2007 13:01
Kenen oranssi 4x4x4??? Jare Tekniikka & Jutustelu 9 23.06.2006 15:06
Oranssi Blazeri Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 12 17.07.2004 20:13


Sivu luotu: 11:16 (GMT +2).