![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() No mä oon päässyt ajatuksissani jo yli 606 ylivoimaisuudesta ja mulla hehkuu takaraivossa niinkin pervo ajatus kuin 320cdi V6 omalla ruiskuboksilla ja tuplaturboilla. Alakerrassa kuulemma virivaraa +800hv... =) Toi siis siinä tapauksessa et voitan lotossa ja ei tarvis käydä enää töissä niin olis aikaa näpertää... =) Ihan pervo ajatushan olis tietty ostaa jostain uudehkosta persemällipelistä joku 2l turbotiisseli, mis olis parisataa hummaa ja uskomaton alavääntö.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tulipas sit aktivoitua oikein kunnolla... Homma lähti liikkeelle ku eilen aamulla tuli siirtokehoitus G:lle faijan duunin pihasta. Noh monta puhelua myöhemmin ja yhtä hinausautoa myöhemmin auto tuli tänään työpäivän päätteeks duunipaikan halliin. Kun ei kerta muutakaan tekemistä ollut perjantai-iltana, niin tuli hiema purettua konehuonetta. Voin muuten sit kertoa, et kaikki jotka aikoo laittaa hienon lämpösuojapellin turbon päälle ja asentavat sen kun kone on vielä pukissa kiinni, niin suosittelen ottaa sit sen moottorinosturin metsään mukaan. Ei mennyt kuin 1,5h irroittaa 3 pulttia et lähti irti ja sai loput kiinnitykset irtoamaan. Parkkipaikalla pimeässä sormikopelolla tehty syväluotaava vika-analyysi osu muuten 100% oikeaan eli nokkaketju mennyt poikki ja oli nätissä sykkyrässä lohkon sisässä. Laitetaan kuva tän illan saavutuksista, eli turbohilut ja sarjat irrotettu.
Tuossa asiaa aikaisemmin pohtiessani tulin semmoiseen tulokseen, että auton väri vaihtuu ens kesänä mattavalkoiseen(ferrexiä tai vastaavaa mohairtelalla pintaa) kun joutuu ruosteita ottaa kiinni ja noi kaikki lokarin reunat korjailee. Avasinpa huvikseni noita kuprukohtia... Perus pakkelia perkele laitettu saumoihin, ei ihme että turpoo saatana... Pitää hitsailla sit samalla lattaraudat noihin kaariputkiin, niin saa tarvittaessa levikekumia kiinni helpommin. Viel tarvis löytää jostain ne orggispeltivanteet, et sais ne ennen kesää vannepajalle levitykseen... Viimeksi muokannut tatsga : 27.01.2012 23:17 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tulipa äsken purettua nokka pukkeineen ja nostajineen kannesta pois. Saattoipa olla, että koneen karski käyntiääni johtui vahvasti törkysen kuluneista 1 ja 2 pytyn nostajista(lähes millin montut). Ilmeisesti tällä koneella on kolmessakymmenessä vuodessa kilsa tai toinen ehditty ajamaan. 3-5 pyttyjen nostimet ilmeisesti on vaihdettu jossain välissä ku nokissa pientä kuluman alkua muttei yhtä pahaa ku 1 ja 2. Lisäks ketjun katkeaminen on käynyt nokkapukkien keston päälle, kun kaikista neljästä oli toinen jalka sanonut naps. Saa tarjota jos sattuis löytyy ko osat hyllystä pölyttymästä. Kyseessä siis vanhanmallinen OM617 vapari.
Purinpahan myös hehkujen johtosarjan. Ei ihme että toimi hehkut aina miten sattu, kun oli kolmen hehkun piuhat miltein poikki liittimen juuresta. Pysyivät kasassa koppuralla kutistesukalla. Pitänee johdottaa uudestaan silikonikaapelilla. Kellään kokemuksia semmoisen ostopaikasta PK-seudulla ja mitä kustantaa? |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kun kaikki kerta tykkäävät aina kuvista, missä jotain on mennyt särki, niin tässäpä tälläinen tekotaiteellinen yritelmä. Kuvan synkkyys kuvaa tämän hetkestä projektimotivaatiota... =)
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
sää taisit kysyä osia mersuforumilla. tääl ois nyt koko ehjä konekki josta tarvis saaha 200e.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Loistava kuva! Harmi, että vituttaa. Todella hienoa silti, että maltoit vittuunnuksissasi pestä osan ja ottaa siitä tämmösen synkistelykuvan. Fiilis kuolleesta hautaa odottavasta osasta on käsin kosketeltava.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
V-käyrän derivaatta tässä pisteessä tavoittelee taas ääretöntä... Kansi vihdoin irti ja odotin pääseväni pyörittelemään konetta. Noh eikö vittu ketju ole niin hyvin sykkyrässä öljypohjassa, että joutuu isomman öljypohjanki vielä irrottaa ennen ku pääsee mittaa männän korkeudet. Männät tosin näyttäis erittäin hyviltä ja sylintereissäkään ei aivan kauheaa pykälää ole yläpäässä, eli alakerta vois olla vielä ihan käyttökelpoinen...
Kaikissa kymmenessä nostajassa sen verta pahasti jälkeä jommalla kummalla pinnalla, että joutuu kaikki vaihtamaan. Kolmessa nostajassa ilmeisesti laakeri ollut kuivana, niin on molemmat nostajanakselit sitä myöten soronoo kanssa. Kellään kokemuksia, että mistä sais uusia nostajia ja mihin hintaan, josko laittais uutta osaa. Nokan ajattelin hiotuttaa/karkastuttaa. Kukaan käyttänyt nokkaansa viime aikoina R-koneistuksessa? 2006 ollut hinta 85e/nokka internet-viisauden mukaan. Kaakao vielä kitusiin ja sit irrottaa öljypohjaa... |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Mullahan meinaa projekti edetä lumivyöryn lailla, kun tuli äsken sovittua kauppaa 16" peltirinkuloista. Pääsee sit keväämmällä laittaa ne levitettäväks, kunhan rahatilanne taas normalisoituu koneremontin jäljiltä... =)
Edit: Pitihän sitä sit hieman nopsaan visualisoida "paintilla"(en tunnusta käyttäneeni photari tollaseen tuhruun... =) tulevaa ulkonäköä. 265/75R16 Fedima F/POWERit(BFG M/T KM2-kuviolla) olis tarkoitus laittaa alle kesäksi. Värinä telattu mattavalkoinen. Karjaraudasta jää pelkkä vinssipeti johon takavinssi siirtyy. Uus maski tähdellä pitäis löytää jostain, kun auton oma grilli on näemmä joskus saanut tehdä tilaa vinssille ja nyt on korjattu harjateräksellä. Jotenkin tuosta tulee vaan mieleen lava-Lantikka, ei voi mitään... =) Viimeksi muokannut tatsga : 02.02.2012 20:24 |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Ei muuten PK-seudulla/lähempänä kuin Merimasku, sattuis olemaan jotain vanteita levittävää pajaa? Vannepajassa ei oo muuta vikaa ku se, että joutuu ajaa 200km/suunta, kun ei kannata matkahuoltoa käyttää vanteiden ees taas lähettelyyn(50-60e/suunta ku noi G:n orggikset painaa tonnin ja risat). Onneks sentäs luvataan tarvittaessa tehdä päivän aikana vanteet valmiiks etukäteen sovittuna, niin ei tarvis kahta reissua sentäs ajaa...
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Offivaruste.com
Siellä oon ainakin joskus pari vuotta sitten yhet teettäny |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Tulipa viskottu offivarusteeseen päin mailia. Josko vaikka olis sen verta kilpailukykyinen hinta, ettei kannata lähteä polttaa 50e:llä bensaa Merimaskuun ajeluun.
|
![]() |
Luokat |
mercedes, mersu |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
MYYTY: Oranssi Toyota BJ 5.0 V8 TH400 38.5" | Joukka | O/M/V Ajoneuvot | 18 | 23.02.2008 01:25 |
O:Suzuki carry pick up tai Daihatsu hi jet pick up | hena | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 14.02.2008 19:56 |
M: Oranssi Suzuki SJ413 1.8 Turbo MYYTY: | Joukka | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 11.12.2007 13:01 |
Kenen oranssi 4x4x4??? | Jare | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 23.06.2006 15:06 |
Oranssi Blazeri | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 17.07.2004 20:13 |