Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.11.2011, 17:04
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 556
Perusasetus

Tulipas oltu tänään yhteydessä Ko-Mettiin etukardaanin huollon takia. Pitäis ens viikolla käydä heittää etukardaani sinne ihmeteltäväks, josko onnistuis liu'un vaihto tarvikemalliin. Muuten joutuu ostaa jostain kardaanin jossa olis liuku vielä ehjä ja sen sit huollattaa. Sen verta pahat värinät ja tärinät lähtee nyt kun ajaa yli 60km/h, et jotain tarvis tehdä...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.11.2011, 18:59
Tumi:n Avatar
Tumi Tumi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.03
Sijainti: Joensuu
Viestit: 1.502
Perusasetus

Miten se liuku nyt niin huonossa hapessa voi olla. Yleensähhän ne merkit ei ole kohillaan ja ristikot on täppäilty päin persettä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.11.2011, 21:46
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

ko. autossa oli jo vuosia sitten aika "hyvät vibrat" - jos en ihan väärin muista niin paheni vielä neliveto päällä, jossain 75 - 85 kmh... ?

silloin kun se mulle tuli, oli edellinen omistaja kokeillut vähän kaikkea, ilman ihmeitä tuloksia, mä purin sen kardaanin ainakin kerran, vaiko kaks, ja löysin kohdistusmerkitkin (offset) siitä, ja se paranikin paljon vaan ei kokonaan toennut

mulle jäi sellainen ajatelma, että joko siin on vääränlaiset ristikot tai / ja jakolaatikon kumityynyt aivan finaalissa... värinä oli kuin lentokoneen potkurin pärinä

liukuosassa saakin olla yllättävän paljon sekä väljää että rasvaa...

en sitä silloin kerinnyt koskaan ratkomaan loppuun, kun se lähti multa oisko ollu johonkin rangeen vaihdossa H-Linnan suuntaan, muistan vielä ostajan nimenkin, oli tunnetun rallimenestyjän etusukunimikaima, J.K.
(ja tais olla Veholla/MB liikkeessä töissä...)

tää oli siis silloin kun se vielä oli valkoinen korkeakattoinen Paku

EDIT: ja Roihupellossa SN Cardans hallitsee kans nuo G kardaanihommat, löyty(nee) hyllystä ristikot ja on nopea ja asiallinen paja
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.11.2011, 23:59
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 556
Perusasetus

Ainakin noi ristikkojen väliset kulmat on viturallaan kun yritettiin laittaa kulmat "oikein", mut ilmeisesti mersun insinööreillä on ollut jotai ylemmän asteen tietoa noista kulmista... =)

Liu'un on joku ajanut joskus kiveen sillä seurauksel, et stefa paskana ja paskat liu'ussa. Rasvalla jäykistyy mut pyöritys parkkipaikan ympäri riittää siihen et on hyvin rasvattu alusta meses... =)

Pahin tärinä, värinä ja mekkala alkaa 60km/h, jatkuu vaihtelevina monikertoina 90km/h asti jonka jälkeen en oo enää uskaltanu kiihdyttää maailman lopun pelossa... =) 55-60 välil alkaa sellanen kilinä/räminä jonka alkuperää en osaa paikantaa. Nelivedon ku tyrkkää päälle, niin jurnuttaapi, mut ku rullaa pintakaasulla, niin jakiksen kepis tuntuu himmeet värinät ja tota kilinää/räminää saa aikaseks hitaiski vauhdeis.

Kunhan kerkiän niin otan ton etukardaanin irti ja katson vaikuttaako mitenkään äänimaailmaan. Millä tavalla tossa vois olla vääränlaiset ristikot?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.11.2011, 06:50
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Ne voip olla väärän kokoiset ja tai prässätty vinoiks

Ja ne ristikot ei saiskaan olla samassa linjassa...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.11.2011, 17:47
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 556
Perusasetus

Kardaanissahan haarukoiden pitäis olla 90 asteen kulmassa toisiinsa nähden, jotta toinen nivel kumoais toisen nivelen aiheuttaman kulmanopeusvaihtelun. Tosin tuo pätee vaan jos nivelten laippatasot ovat samansuuntaiset. Toi autos oleva 3" korotus tuskin ainakaan auttaa tuota kulmaongelmaa, kun tukivarret vääntää laippapintaa entistä enemmän vinoon eli kardaanin pyörimisnopeus on melkoista vispausta, eli ei ihme jos hieman täristää... =) Pitänee ottaa rälläkällä muutama kierros jousista pois ja näyttää hieman lämpöä leikatuille päille. Toinen vaihtoehto olis tietty uudet tukivarret tai sit kääntää tukivarsien kiinnityspisteitä akselilla.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.11.2011, 22:53
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 556
Perusasetus

Tulipa testailtua nelivetoa 80 vauhdissa. Sinällänsä jännä, että hetkittäin voimansiirto on aivan hiljainen ja puolta sekuntia myöhemmin kaikki mahdolliset aikasemmin mainitut äänet saattaa paukahtaa peliin... Eli vaikuttais tosiaan olevan tuo etukardaani/akseli joka tuota ääntä resonoinnillaan aiheuttaa. Pahimmat äänet lähti ku rullas pintakaasulla niin pääs värisee eniten. Kevyesti kiihdyttäen hiljainen. Kova kiihdytys/moottorijarru aiheutti jurnutuksia. Seuraava vaihe vian haussa on etukardaanin poisto yhtälöstä. Toivottavasti ei lähde etuakselista mitään ääniä ilman kardaania =)
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, mersu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
MYYTY: Oranssi Toyota BJ 5.0 V8 TH400 38.5" Joukka O/M/V Ajoneuvot 18 23.02.2008 01:25
O:Suzuki carry pick up tai Daihatsu hi jet pick up hena O/M/V Ajoneuvot 1 14.02.2008 19:56
M: Oranssi Suzuki SJ413 1.8 Turbo MYYTY: Joukka O/M/V Ajoneuvot 6 11.12.2007 13:01
Kenen oranssi 4x4x4??? Jare Tekniikka & Jutustelu 9 23.06.2006 15:06
Oranssi Blazeri Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 12 17.07.2004 20:13


Sivu luotu: 07:08 (GMT +2).