Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Viestiketju on lukittu

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 26.10.2011, 22:55
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari

Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mäksä Näytä viesti
liitto vituttaa,, haistakoot sielläkin mursut paskan..
älkää pojat olko murheissanne noista lomautuksista ja viimisistä työviikoista,, liitto ilmotti mulle että saan akasintaan helmikuun puolessa välissä rahaa..
ja olen sentään ollut työtön 1,8 alkaen...:eekk:

Viimeksi muokannut mäksä : 26.10.2011 22:57
Vanha 27.10.2011, 00:20
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mäksä Näytä viesti
älkää pojat olko murheissanne noista lomautuksista ja viimisistä työviikoista,, liitto ilmotti mulle että saan akasintaan helmikuun puolessa välissä rahaa..
ja olen sentään ollut työtön 1,8 alkaen...:eekk:
No ei oo rapeeta tuokaan. Sossustahan saa toki perintäpäätöksellä "lainaa" mutta hätä pitää normaalilla ihmisellä olla että sinne alistuu...
Vanha 27.10.2011, 11:45
SamiN:n Avatar
SamiN SamiN ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 29.12.03
Sijainti: Järvimaa, Finland.
Angry

Sossusta ei saa rahaa ku somalit ja mannet, lapsiperheidenkään ei kannata vaivautua ellei kuulu edellämainittuihin väreihin..
Broken Back Team #1
Vanha 27.10.2011, 13:30
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4lucifer74 Näytä viesti
Sossusta ei saa rahaa ku somalit ja mannet, lapsiperheidenkään ei kannata vaivautua ellei kuulu edellämainittuihin väreihin..
Tästä olen aika vahvasti eri mieltä. Samat lait koskee kaikkia ihonväristä ja kansalaisuudesta riippumatta. Keskustelupalstoilla on paljon juttuja siitä, kuinka esim. somalit saa pirusti rahaa sossusta. MUTTA ihan saman rahan saa samassa tilanteessa oleva suomalainenkin.
Vanha 27.10.2011, 14:12
Cruiseristi:n Avatar
Cruiseristi Cruiseristi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 26.05.08
Sijainti: Ojakkala
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Tästä olen aika vahvasti eri mieltä. Samat lait koskee kaikkia ihonväristä ja kansalaisuudesta riippumatta. Keskustelupalstoilla on paljon juttuja siitä, kuinka esim. somalit saa pirusti rahaa sossusta. MUTTA ihan saman rahan saa samassa tilanteessa oleva suomalainenkin.
Poislukien kotouttamisraha, jota ei makseta Suomalaisille ja on n. 800e kuussa, eikä vaikuta muihin etuuksiin.
Vanha 27.10.2011, 15:50
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruiseristi Näytä viesti
Poislukien kotouttamisraha, jota ei makseta Suomalaisille ja on n. 800e kuussa, eikä vaikuta muihin etuuksiin.
En ole tässä asiassa mikään asiantuntija mutta eikös tätä kotouttamisrahaa makseta kunnille, jotka ottavat pakolaisia vastaan ? Eli rahaa ei suinkaan makseta maahanmuuttajille. Korjatkaa mikäli olen väärässä.

Tällä kotouttamisrahalla kunnat järkkäävät asuntoja, koulutusta, tulkkipalveluja jne.
Vanha 27.10.2011, 17:48
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Exclamation

Kotouttamisrahat kunnalle, ei pakolaisille

Lainaus:
En ole tässä asiassa mikään asiantuntija mutta eikös tätä kotouttamisrahaa makseta kunnille, jotka ottavat pakolaisia vastaan ? Eli rahaa ei suinkaan makseta maahanmuuttajille. Korjatkaa mikäli olen väärässä.

Tällä kotouttamisrahalla kunnat järkkäävät asuntoja, koulutusta, tulkkipalveluja jne.
Niinpä eli kunta saa rahaa pakolaisen kotouttamiseen, eli pakolainen itse hyötyy vain välillisesti jaettavista rahoista.

Ote kotouttamislaista:

Kunnille vastaanotosta aiheutuvien kustannusten korvaamisesta säädetään kotouttamislain nojalla pakolaisista ja eräistä muista maahanmuuttajista sekä turvapaikanhakijoiden vastaanoton järjestämisestä aiheutuvien kustannusten korvaamisesta annetussa valtioneuvoston päätöksessä (512/1999). Kunnalle maksetaan valtion varoista laskennallista korvausta kotoutumista tukevan toiminnan järjestämisestä aiheutuvista kustannuksista. Lisäksi kunnalle korvataan eräitä muita kuluja kustannusperusteisesti. Kustannuksia korvataan pakolaisten ja muiden kotouttamislain 3 a §:ssä määriteltyjen henkilöiden vastaanoton järjestämisestä.

Laskennallisia korvauksia käytetään valtioneuvoston päätöksen mukaisesti lähtökohtaisesti kunnan kotouttamisohjelmassa mainittuihin kotoutumista edistäviin ja tukeviin toimenpiteisiin. Laskennallinen korvaus kattaa pakolaisten kotoutumista tukevana toimintana muun muassa sosiaali- ja terveydenhuollon palveluja sekä kulttuuri- ja vapaa-ajan toimintaa ja osallisuutta edistäviä palveluja.

Laskennallista korvausta maksetaan kolmelta vuodelta henkilön ensimmäisen kotikunnan väestötietojärjestelmään merkitsemisestä. Korvausta ei voida maksaa pidemmältä ajalta, vaikka viranomaiset jatkaisivat pakolaisen kotoutumisaikaa yli kolmen vuoden.

Laskennallisia korvauksia korotettiin 10 prosentilla vuoden 2010 alusta. Tätä edeltävä laskennallisten korvausten korotus oli vuodelta 1993. Laskennallisia korvauksia korotettiin uudestaan 10 prosentilla yli 7-vuotiaiden henkilöiden osalta vuoden 2011 alusta lukien. Yli 7-vuotiaan henkilön osalta laskennallista korvausta maksetaan 2 300 euroa vuodessa ja yhteensä kolmen vuoden ajalta 6 900 euroa. Enintään 7-vuotiaan henkilön osalta korvaus on 6 845 euroa vuodessa ja yhteensä kolmen vuoden ajalta 20 535 euroa.
Vanha 27.10.2011, 21:28
Cruiseristi:n Avatar
Cruiseristi Cruiseristi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 26.05.08
Sijainti: Ojakkala
Perusasetus

Lainaus:

Virolaiselle tutulle olivat kuulemma meinanneet moista ruveta maksamaan, no kaveri meni verokirjalla töihin, joten käytäntö jäi näkemättä. Kai tää kuuluu samaan sarjaan kuin kansanedustajille maksettava sopeutumiseläke
Vanha 27.10.2011, 13:38
FinnDRZ:n Avatar
FinnDRZ FinnDRZ ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 25.01.05
Sijainti: Karkkila, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4lucifer74 Näytä viesti
Ei kannata lisääntyä, jos ei ole varaa elättää niitä kakaroita....

...ei herneitä
Viestiketju on lukittu

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kerro mikä ei vituta... miksi on hyvä olla? FinnDRZ Chit-Chat 1829 07.01.2013 09:50
Autossa turhaa.Kerro.....1/2.......... Bruno Chit-Chat 76 10.12.2010 02:00
Kerro peräkärrystäsi Blaaseri Tekniikka & Jutustelu 35 08.07.2007 20:10
köyhää vituttaa Tekniikka & Jutustelu 3 08.12.2003 10:08
Mua vituttaa mika Bullshit 0 01.03.2002 01:47

Sivu luotu: 11:50 (GMT +2).