Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.10.2011, 20:20
Rölli Rölli on kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

Kieltämättä kuulostaa kiinnostavalta.

Nopeasti ajateltuna takavinssikin vois olla sallittu. Monesti voi tulla katumapäälle ja vehkeitä säästääkseen haluta takaperin pois eikä etuperin syvemmälle.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.10.2011, 20:23
Tuukka Impala Tuukka Impala ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.02.10
Sijainti: Urjala Halkivaha
Viestit: 196
Perusasetus

Saattais kiinnostaa ja ehkä jopa itsekin vois välillä käydä ajelemassa.....
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.10.2011, 20:27
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rölli Näytä viesti
Kieltämättä kuulostaa kiinnostavalta.

Nopeasti ajateltuna takavinssikin vois olla sallittu. Monesti voi tulla katumapäälle ja vehkeitä säästääkseen haluta takaperin pois eikä etuperin syvemmälle.
Noilla säännöillä mitä ehdotin niin autot pysyis paremmin kohtuu hintaisina ja kynnys olisi matalampi lähtee kisaa, ja ei olis niin täysverisiä kilpureita, mut käsitaljaa saa käyttää jos haluu
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.10.2011, 20:34
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Olisiko tämä kilpailuluokka?
Eli pitäskö laittaa ostoilmoitusta isopyöräisestä autosta,josta alkaisi rakentamaan VOITTAJA autoa tähän uuteen luokkaan?

Miksi ei voi lähteä ajelemaan johonkin nykyisistä luokista?
Me suunniteltiin lähteä ensi kaudella Modiin (siirtotarrat) kokeilemaan lajia 2" korotetulla Rangella,jossa on alla 235/85x16 mutiaiset.Kovin korkeaa sijoitusta tuskin tulee,mutta pääseepähän ainakin kokeilemaan lajia.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.10.2011, 20:47
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti
Olisiko tämä kilpailuluokka?
Eli pitäskö laittaa ostoilmoitusta isopyöräisestä autosta,josta alkaisi rakentamaan VOITTAJA autoa tähän uuteen luokkaan?

Miksi ei voi lähteä ajelemaan johonkin nykyisistä luokista?
Me suunniteltiin lähteä ensi kaudella Modiin (siirtotarrat) kokeilemaan lajia 2" korotetulla Rangella,jossa on alla 235/85x16 mutiaiset.Kovin korkeaa sijoitusta tuskin tulee,mutta pääseepähän ainakin kokeilemaan lajia.
Totta kai tää olis kilpailuluokka, eli kolme ekaa palkittais.
Moni ei halu ees ajaa 24H.
Pitää muistaa että ei se isopyöränen oo tässä kaiken autuus koska rasteja on kuitenkin paljon mistä valita ja vain yhden pisteen saa per rasti.
Huom auton muutokset pitää lukee rekisteriotteessa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.10.2011, 20:53
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 719
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VooDoo Jeep Näytä viesti
Totta kai tää olis kilpailuluokka, eli kolme ekaa palkittais.
Moni ei halu ees ajaa 24H.
Pitää muistaa että ei se isopyöränen oo tässä kaiken autuus koska rasteja on kuitenkin paljon mistä valita ja vain yhden pisteen saa per rasti.
Huom auton muutokset pitää lukee rekisteriotteessa.
Yhden huonon asian kyllä tosta jouduin sanomaan...nopeudet nousee urilla varmasti kokopaljon ja se taa lisää vaaramomenttia.
Kyllä isopyöräsyys tekee just sen autuden et sillä on helpompi vetää kieliposkella pitkin uria ja napsia rasteja.
Vanhan lain aikaan katsastettu BJ 39/15,5 15 renkailla vs.Pitkä pajero 31/10,5 15 renkailla...
Ideana ihan loistava et sais lisää porukkaa harrastamaan suunnistuskisoja.
Ittellä tulis mieleen esim. Suzukiluokka...max 31" renkaat ja vinssi nokalla...
Olis edullista harrastusta...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.10.2011, 20:57
Lehis:n Avatar
Lehis Lehis ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.628
Perusasetus

Seurataan mielenkiinnolla mitäs mitäs (:
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.10.2011, 21:03
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

mikäs nykysäännöillä estää ajamasta ns.safaria me on ajettu suikalla ihan sen mukaan mitä on jaksanu ja jos ei jaksa ni sit on nukuttu ja ehkä jatkettu sen jälkee, niin ja nyt kaks vuotta takana ja auton kosmeettiset vauriot on pieni lommo helmapalkissa ja takaovessa
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.10.2011, 21:07
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Murros Näytä viesti
Yhden huonon asian kyllä tosta jouduin sanomaan...nopeudet nousee urilla varmasti kokopaljon ja se taa lisää vaaramomenttia.
Kyllä isopyöräsyys tekee just sen autuden et sillä on helpompi vetää kieliposkella pitkin uria ja napsia rasteja.
Vanhan lain aikaan katsastettu BJ 39/15,5 15 renkailla vs.Pitkä pajero 31/10,5 15 renkailla...
Ideana ihan loistava et sais lisää porukkaa harrastamaan suunnistuskisoja.
Ittellä tulis mieleen esim. Suzukiluokka...max 31" renkaat ja vinssi nokalla...
Olis edullista harrastusta...
Katso tuloksista kuin on pikkupyöräisillä lyöty protoautoja
Kuin moni haluu taas ajaa suzukilla, tai vaihtaa ison tai pienen käyttömaasturin just susnaan että pääsis ajaa?
Eiköhän noi nopeudet pysy samassa missä ne on nyt noissa cuppi luokissa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.10.2011, 21:08
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

palkinnot pois, pysyy kustannukset ja kilpailuhimo kurissa, jos palkinnot on suuri himotus, eikun sopivaan luokkaan cuppiin...

tuollanen HS tyylinen sopis aloittaville / ei niin hätäsille oikeinkin hyvin
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 23.10.2011, 21:07
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Eipä tuo rekisteriotteessa olevat muutokset mikään ongelma ole,tiedossa olisi parikin autoa jossa 38"-39" renkaat rekisteriotteessa.
Kuulostaa vaan samalta kuin Trialin HS-luokka,jossa nykyään ajaa pitkälle rakennetuja porttaaliautoja isoilla (kalliilla) renkailla varustettuna.Luokassa ei ole jäljellä enää mitään alkuperäistä ideaa,koska luokkahan aikoinaan perustettiin madaltamaan kynnystä tutustua lajiin.

Eikö suunnistukseen olis parempi luoda vaikka luokka,jossa rengastus pitäisi olla tehtaan alkuperäinen ensiasennuskoko tai +5%?Tietysti siitä muodostuisi silloin vain Volvo luokka.

Miksi pitää ajaa 24h,eikö voi käydä välillä nukkumassa ja ajaa vain sen 12h???
Kyllä suunnistukseen voi osallistua vähemmänkin rakennetulla autolla,koska siinä voi valita mitä rasteja lähtee hakemaan.Trialissa taas on HS luokan radat jouduttu tekemään näitten VOITTAJA autojen takia sellaisiksi,että niille ei enää ole normaali harrastemaasturilla mitään asiaa.Hyvä esimerikki oli Raision HS-luokan radat,jotka oli TODELLA vaarallisia kaarettomille autoille!!!

Jotenkin paistaa nyt tästä ehdotuksesta läpi sellainen,että topicin aloittajalla on tallissa auto,jolle pitäisi nyt perustaa oma luokka.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 23.10.2011, 21:52
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti
Eipä tuo rekisteriotteessa olevat muutokset mikään ongelma ole,tiedossa olisi parikin autoa jossa 38"-39" renkaat rekisteriotteessa.
Kuulostaa vaan samalta kuin Trialin HS-luokka,jossa nykyään ajaa pitkälle rakennetuja porttaaliautoja isoilla (kalliilla) renkailla varustettuna.Luokassa ei ole jäljellä enää mitään alkuperäistä ideaa,koska luokkahan aikoinaan perustettiin madaltamaan kynnystä tutustua lajiin.

Eikö suunnistukseen olis parempi luoda vaikka luokka,jossa rengastus pitäisi olla tehtaan alkuperäinen ensiasennuskoko tai +5%?Tietysti siitä muodostuisi silloin vain Volvo luokka.

Miksi pitää ajaa 24h,eikö voi käydä välillä nukkumassa ja ajaa vain sen 12h???
Kyllä suunnistukseen voi osallistua vähemmänkin rakennetulla autolla,koska siinä voi valita mitä rasteja lähtee hakemaan.Trialissa taas on HS luokan radat jouduttu tekemään näitten VOITTAJA autojen takia sellaisiksi,että niille ei enää ole normaali harrastemaasturilla mitään asiaa.Hyvä esimerikki oli Raision HS-luokan radat,jotka oli TODELLA vaarallisia kaarettomille autoille!!!

Jotenkin paistaa nyt tästä ehdotuksesta läpi sellainen,että topicin aloittajalla on tallissa auto,jolle pitäisi nyt perustaa oma luokka.
Joo on mulla tallissa auto johon saa max 33" renkaat
Oikea syy on se että osallistuja määrä suunnistus kisoissa on tippunut yli puolella siitä mitä se oli kun ite alotin ja mistäköhän johtuu?????
Tää ei oo trialia vai onko?
Moni ei halu rakentaa autoaa kilpuriksi ja tää luokka estää sitä suurimilta osin teon.
Moni haluu sen munakupin kirjahyllyyn, omani olen antanut yleensä apparille kun kaapista löytyy niitä muutenkin eli kyllä kilpailijalle on jotain annettava hyvästä suorituksesta muistoksi.
Mulle se aivan sama että tuleeko tätä luokkaa vai ei, ajattelin vain suunnistus kisojen tulevaisuutta joka näyttää aika lohduttomalta.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 23.10.2011, 22:56
Lalli bj40:n Avatar
Lalli bj40 Lalli bj40 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.08.10
Sijainti: Alajärvi Finland
Viestit: 605
Perusasetus

mikä on ihanne osallistuja määrä


mielestäni tuo 50-60autoa on ihan hyvä helpompi saada kaikkia maa lupia kilpailu lupia eikä ruuhkauta koko hommaa pahasti

totuus jos siellä olis 300 osallistumassa himalaja 24h kisaa siellä kaatuis puustoakin niin kovasti ettei kukaan täys järkinen antais enää ikinä lupaa siellä alueella offi kisoihin

-sitten poliisi sanois liika kilpa ajoneuvoja valtatiellä liikaa riskiä lupaa ei tule

-ympäristö ihmiset kauhistelis ja lehdet kirjoittelis pahaa

-väkeä olis kun tangomarkkinoilla mihinkään ei sopis ja joka paikkaan joutuis jonottamaan sekö olis hauskaa

-ja kaiken paras olis moottoriliitto se huomais että 300autoa ok jokaiselle pakolliseksi 200euron vuosi lisenssi ja kilpailun järjästäjä maksaa 50euroa joka ilmoittautujasta liitolle silloin homma olis ihan oikeasti perseestä


nyt on ihan oikea määrä autoja ja kuskeja ei mitään lisä luokkia vaikka ne olis hauskoja turha luulla että maatilan isännät lähtis 35000€ hiluksilla suunnistamaan niittän pitää päivystää robotti navettaa ja ajaa lantaa nyt homma on niin pientä ettei ketään se haittaa ja se saa tuollasena jatkua vaikka kuinka pitkään jos se paisuu homma karkaa lapasesta ja loppuu tai tulee järjettömän kalliiksi kun jyväskylän suurajot jonne pienetkin tiimit lähtee 15000-20000€-budjetilla se ainakin karsii osallistujia eikä tästä maasto suunnistuksesta tule mitään rallia vastaavaa lajia vaikka tehtäis joka pätkälle yleisö alue ja kellon aika jolloin auki samat jannut siellä vahtaa oli yleisö alue tai ei ennemmin kannattais tehdä 1,5h kooste elokuvia kilpailusta sitä monet tykkäis kahtoa kotona lämpimässä ja voisvat jopa sponsoritkit maksaa videoon mainoksia kun entiset offi miehet ostais videoita
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 23.10.2011, 21:10
-Sakke-:n Avatar
-Sakke- -Sakke- ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 10.03.07
Sijainti: Heinijärvi
Viestit: 897
Perusasetus

Ihan paska idea!


En tajua että miks pitäs olla enempi luokkia. Kyllähän nykyisissäkin luokissa voi ajella vähempi rakennetulla autolla. Vai eikö pysty lähtee kisaan jos tietää ettei voi voittaa? Ymmärrän kyllä että alle kouluikästen hiihtokisoissa pitää jakaa jokaiselle osallistujalle palkinto, mutta eikös näissä kisoissa ainaki kuski oo 18v täyttänyt. Voishan järjestäjät houkutella lisää osallistujia jakamalla parhaalle vinssittömälle tiimille lippalakit, ne jotka ajaa koko kisan likaamatta autoaan sais pinssit ja sitte se jolla on ollu katsastuskonttorilta tullessa ruskein kieli (isoimmat renkaat otteessa) sais tikkarin.
Jos luokkia olisi enemmän vois käydä niin että johonkin luokkaan olisi lähdössä 2 autoo, oisko se sit hyvä?
Ite oon ajanu joskus kuppi kisoja lähes vakiolla HJ:lla modissa ja pystyny pitään sen ehjänä, ajamalla TML:lään, siä 24h ja takas n.500km sivu, nukuttu kesken kisan ja tehty retkikeittimellä ruokaa kisan aikana. Eli ei kovin suuria mahdollisuuksia palkinto sijoille. On ollu ihan kivaa silti.
Onko suunnistus kisat ollu vaarassa hukkua??? Nytkin Himalajassa n. 60 autoa... montako niitä pitäs olla lähtöviivalla? Paavo ilmotti että ens vuonnakin olis puolen kymmentä kisaa.
Ja varmaan on taas lyhempiä ei kuppi kisojakin... Varmaan jokaselle jotain.
Ite koen suurimpana kynnyksenä kisoihin lähtemisessä sitä, että rastit jaetaan koordinaatteina. Finlad Trophyssä taiskin olla monta autoa ekaa kertaa juuri siksi kun normi safariautoon ei tarvinnu "asentaa" muutaku vasara ja kompassi.

Täähän oli vaan mun mielipide.

T: Sakari Norokorpi
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 23.10.2011, 21:17
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

eikä tarvii nykyäänkään tietokonetta joku kisa ajettiin käytännössä ilman läppäriä ja alueet löydettiin kilpailun alussa jaetulla paperi kartalla ja ku alun mettään löyti ni sielähän on yleensä suht valmiit urat
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 23.10.2011, 22:41
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Kun lähdetään ajamaan 24h cup-kisaa niin tiimin pudjetti on pyöreesti +500e jo 2 hengen miehistöllä. Siihen jos laitetaan mukaan huolto+ lisää väkeä niin hinta nousee helposti tonnin pintaan. Ja kaupan päälle mahdolliset ansiomenetykset kun se perjantai on otettava vapaata siirtymistä varten. Nykysysteemillä jos haluat menestyä (3 ekaa sijaa) niin auton pitää olla jo kohtuullisesti rakennettu tai sit semmoinen mitä ei tarvitse varoa millään viissiin jos/kun patinaa tulee kisan aikana. Niin ja huoltotiimi on "välttämätön" koska autosta ja ukosta otetaan kaikki irti.

Ehkä olisi asiaa pyöriteltävä myös tältä kantilta eli onko kilpailun pituus ja aikataulutus hyvä jos houkutellaan uusia tiimejä jotka eivät ole halukkaita panostamaan nykyisen systeemin vaatimusten verran?

Suomi on täynnä kilpien välissä olevia vakioajoneuvoja joissa on 31-33-35 kumit, 0-1 vinssiä ja kiinnostunut kuski. Ehkä jopa palkkihelmat ja jotain muuta pikkuherkkua. Mitä tarjota tälläisille "potentiaalisille" kilpailijoille että ne lähtisivät kokeilemaan suunnistusta?
Ei varmaan ole mielekästä tarjota nykyluokituksen mukaista vaihtoehtoa eli sinne vaan sekaan ajamaan kilpaa loppuun rakennettujen vehkeitten kanssa.
Miksi siis lähteä kisaamaan jos ajattelee valmiksi että tämä on hävitty?
Maksaa siitä riemusta 140e? +muut kulut?
käyttää siihen 3 päivää?

Tänävuonna noin 50 tiimiä on ollut leikissä mukana mutta jokuvuosi takaperin +100 tiimii. Eikä nelikkoautot ole varmaan vähentyneet kuitenkaan maasta.

Onko tämä Ristiinan safarisysteemi pelastus?

Tälläisiä aivopieruja tänäiltana. Kiitos ja anteeksi.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suunnistuskisojen rastien jako sähköisenä, vai ei? JERKKU Tapahtumat 18 07.08.2007 19:13
Toyotan pelastus/ Pylpyrä on hieno laite! Höpö Chit-Chat 4 26.01.2007 00:09
Suunnistuskisojen sääntö äänestys! hector Tekniikka & Jutustelu 32 20.12.2005 14:32
Suunnistuskisojen järjestelyt? Paavo Tekniikka & Jutustelu 33 25.01.2005 15:41


Sivu luotu: 23:46 (GMT +2).