Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.10.2011, 13:46
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

Mites muute, Matti, jos tollaseen vanhempaan (vaikka nyt 80 luvun) vehkeeseen haluaa laittaa xenonit pykälien mukaan (=myös xenon umpiot) niin tartteeko olla korkeuden säätöä kajuutasta?

__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.10.2011, 20:06
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Hodarin valojen korkeussäätö olis hyvä, koska hodari muuttaa aika paljon kulkuasentoa kuorman mukaan: siis tanki tyhjänä 2 hlön kuormalla valot näyttää alas, ja
kärry perässä, takaloosteri romua täynnä vastaantulija alkaa vilkuttelemaan...

toinen vaihtoehto on säädettävä taka-apujousitus, joko ilmalla tai sitten mekaanisesti.
(itse olen pyöritellyt jonkin pakun vääntösauvaa, josta akselin keskelle kuormajousi, ja rungonpäähän vinkkarinmoottorista sähkösäätö, tilaa ei vaan meinaa löytyä)

Vaikka kysyt matilta, niin vastaampa samalla siihenkin:

Noihin vanhuksiin ei tarvita korkeudensäätöä, siis ei automaattista eikä hytistä käytettävää, vaan ainoastaan pesurit lyhyille xenoneille.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.10.2011, 20:59
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.065
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Noihin vanhuksiin ei tarvita korkeudensäätöä, siis ei automaattista eikä hytistä käytettävää, vaan ainoastaan pesurit lyhyille xenoneille.
Näin on.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
toinen vaihtoehto on säädettävä taka-apujousitus, joko ilmalla tai sitten mekaanisesti.
Apuilmajouset on toimiva ratkaisu, mullon tossa 90:ssä ollu Firestonen Coil-Ritet takavieterien sisällä. Vaunun vedossa ihan ehdottomat ainakin ton omiin lussuihin takajousiin, pari baaria ilmaa ja johan on vakaata menoo. Eikä maksa kun reilusti alle 150 € jenkeistä tilaamalla.

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.10.2011, 22:44
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Nuo ilmajouset näyttäs olevan huomattavan lyhyitä, minkä mittaisena -Matti- lla oli nuo pussit?
Toki tuo minun hdj on matala, mutta tuo 7,5" pussin toimivuus hivenen mietityttää?
minkälaisilla paineilla noilla ajetaan, siis minimi paine, ja max.
kommentteja!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.10.2011, 00:22
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.065
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Nuo ilmajouset näyttäs olevan huomattavan lyhyitä, minkä mittaisena -Matti- lla oli nuo pussit?
Toki tuo minun hdj on matala, mutta tuo 7,5" pussin toimivuus hivenen mietityttää?
minkälaisilla paineilla noilla ajetaan, siis minimi paine, ja max.
kommentteja!
9" pitkät on noi mun ja 4.75" halkaisija. Minimissään 5 PSI suositus ja olikohan jotain 35 PSI maksimit eli karkeesti 0.3-2.5 bar välillä.

Onhan noita paljon pitempiäkin, mulla oli aluks 10" pussit mut myin ne eteenpäin: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=48972

Mä oon tykänny kovasti, tyhjiltään ei juuri eroa vakiosta ja kun lykkää pari kehää lisää ilmaa niin tuleepa 1-akselinen 1600 kg kutukoppi mukavasti nyökkimätä mukana.

Nyt tähän uusimpaan keksintöön (FJ) suunnitelmissa ja jo laatikossa venaamassa Toitsun (120-sarjalaisen) omat ilmapussit, takajouet siis mäelle ja rullapalkeet tilalle. Saahan nähä miten ne saa viriteltyä ja miltä tuntuu. Meinasin ihan peruslinjalla: kompura, painesäiliö vanhasta sammuttimesta ja kojetauluun painemittari ja säätöhanikka. Ehkä vielä yks venttiili lisää millä sais pussit yhdistettyä keskenään, menis mettässä nätimmin, akseli keikkus vastustelematta puolelta toiselle.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.10.2011, 09:20
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

tuossa topic, johon tää -MaTTi- n mainitsema myyntitapahtuma johti, eli "hodariin" ne meni...

http://forums.offipalsta.com/showthr...ussit+hodariin

ihan pätevät oli, saatan laittaa toistekin, mutta juurikin niin, että välissään on venttiili...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.10.2011, 11:19
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

[QUOTE=-MaTTi-;811963]9" pitkät on noi mun ja 4.75" halkaisija. Minimissään 5 PSI suositus ja olikohan jotain 35 PSI maksimit eli karkeesti 0.3-2.5 bar välillä.

Onhan noita paljon pitempiäkin, mulla oli aluks 10" pussit mut myin ne eteenpäin: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=48972


-MaTTi-:

Muistatko millä numerolla nuo 9" pussit löytyy?

http://fatbobsgarage.estore.catalogr...R/crin4124.pdf mukaan nuo pussit on 7,5" x 4,75"?

mukaan nuo Firestone W237604124 pussit on tarkoitettu
1991 - 2010 Toyota Land Cruiser
1996 - 1997 Lexus LX450
1998 - 2007 Lexus LX470
2001 - 2007 Toyota Sequoia

-

http://www.ebay.co.uk/itm/Firestone-...item3f0eac0b7c
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.10.2011, 19:18
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.065
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Muistatko millä numerolla nuo 9" pussit löytyy?
Löyty laatikkoki vielä, 4107 lukee kyljessä. Yläpään kiinnityslautaset on omaa designia.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AlluK Näytä viesti
Olihan TUV-paperit kunnossa
Eipä tarvii olla kun on jenkki-spekseillä oleva. Helpotusta elämään. Ei tartte lauantaista alkaen enää edes E-valoja vaihtaa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.10.2011, 13:40
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 936
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Nyt tähän uusimpaan keksintöön (FJ) suunnitelmissa ja jo laatikossa venaamassa Toitsun (120-sarjalaisen) omat ilmapussit, takajouet siis mäelle ja rullapalkeet tilalle. Saahan nähä miten ne saa viriteltyä ja miltä tuntuu.
Olihan TUV-paperit kunnossa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu HJ valojen vaihtorele Jani_R O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 30.08.2011 16:42
Valojen katsastus Hartzaq Tekniikka & Jutustelu 28 26.01.2010 23:55
Grand Cherokeen (ZJ) korkeuden oikea mittaustapa WinChester Tekniikka & Jutustelu 16 03.10.2009 17:50
korkeuden muutos jälkikäteen? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 04.03.2009 21:12
O: 7" valojen kehykset Pauli O/M/V Muut 4 15.07.2007 18:26


Sivu luotu: 18:03 (GMT +2).