Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Nuo ilmajouset näyttäs olevan huomattavan lyhyitä, minkä mittaisena -Matti- lla oli nuo pussit?
Toki tuo minun hdj on matala, mutta tuo 7,5" pussin toimivuus hivenen mietityttää?
minkälaisilla paineilla noilla ajetaan, siis minimi paine, ja max.
kommentteja!
|
9" pitkät on noi mun ja 4.75" halkaisija. Minimissään 5 PSI suositus ja olikohan jotain 35 PSI maksimit eli karkeesti 0.3-2.5 bar välillä.
Onhan noita paljon pitempiäkin, mulla oli aluks 10" pussit mut myin ne eteenpäin:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=48972
Mä oon tykänny kovasti, tyhjiltään ei juuri eroa vakiosta ja kun lykkää pari kehää lisää ilmaa niin tuleepa 1-akselinen 1600 kg kutukoppi mukavasti nyökkimätä mukana.
Nyt tähän uusimpaan keksintöön (FJ) suunnitelmissa ja jo laatikossa venaamassa Toitsun (120-sarjalaisen) omat ilmapussit, takajouet siis mäelle ja rullapalkeet tilalle. Saahan nähä miten ne saa viriteltyä ja miltä tuntuu. Meinasin ihan peruslinjalla: kompura, painesäiliö vanhasta sammuttimesta ja kojetauluun painemittari ja säätöhanikka. Ehkä vielä yks venttiili lisää millä sais pussit yhdistettyä keskenään, menis mettässä nätimmin, akseli keikkus vastustelematta puolelta toiselle.