![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Taas takajarruongelma ratkaistavana. Esitiedot: - Akseli Ford 8.8 - Pakko saada 6-pulttinen jako pyörien kiinnitykseen - Akseli ei saa levetä yhtään 8.8 alkuperäisestä leveydestä - Alkuperäisissä pyöränlaakereissa ei ole erillistä sisäkoolia - Suomessa ei ilmeisesti pysty karkaisemaan vetoakseleita joissa laakeripinta kestäisi ilman tuota edellä mainittua sisäkoolia - 8.8 tarkoitetut c-clip eliminatorit ei ole ratkaisu koska tuolloin akseli levenisi - Tuon laakeriongelman takia suunnitelmissa sovittaa akseliputkeen Pajero Sportin 40mm leveät pyöränlaakerit pesineen ja sovittaa akselin leveys näiden osien mukaan - Vetoakselit teetetään Karpiolalla - Jarrusatuloiden kiinnikkeiden valmistaminen ei ole ongelma Ongelma on siis tämä: - Haussa ratkaisu jolla saan sovitettua levyjarrut joissa on käsijarru valmiina satuloissa - Pajeron levyjen halkaisija 325mm ja paksuus käytettynä 18mm, paljonkohan uutena? - Pajeron rumpukässäriä en haluaisi käyttää - Missä autossa olis noiden Pajeron levyjen kanssa yhteensopivat käsijarrulliset satulat? - Mistä autosta Pajeron levyjä ohuemmet levyt? - Vaijeritkin olis tietysti hyvä löytää sellaiset jotka saa modifioitua paikalleen
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.currieenterprises.com/ces...E.aspx?id=1889 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Miksi 8.8 ei saa levetä yhtään? Sehän on joka tapauksessa ~30mm vai olikohan 35mm alkuperäistä Cherokeen taka- akselia kapeampi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://offroad-review.com/new/index.php?page=79 Miksi ei myös noita Exploderin omia levyjarruja voisi käyttää? |
#5
|
||||
|
||||
![]()
^ tuo, kyllä. Toisaalta Super88 kittejä tekeviltä firmoilta saa tilattua ne vetarit juuri haluamallaan pulttijaolla niin ei tartte edes speicereitä, ja silloin levenisi akseli ~40mm (= lähes samanlevyinen kuin XJ:n orkkisakseli).
Itselle silloin aikanaan hommasin Fordin 8.8:iin Fordin omat levyjarrut, ne oli Mustang GT:n versiot. Ne ainakin pelitti hyvin eikä ollut jarrutehossa valittamista edes 35" renkailla. Eikö vain olisi helpompaa käyttää saatavilla olevia osia mitkä on "bolt-on", eikä tarttisi kaikkea mahdollista vaihtaa ja sekoittaa monesta eri autosta?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tuo on kyllä totta mitä sanot noista rummuista, siinä suhteessa olisi parempi jos ottaisi levyyn kiinni. Toisaalta voisit tehdä kardaanijarrun käkkäriksi ja jättää rumpujen sisältä romut pois? Ei olisi ongelmaa sitten käsijarrun vaijereistakaan
![]() Totta on kyllä että taka- akselista ei kannattaisi tehdä etuakselia leveämpää.. Mites jos vain pitää tuon c- clip akselina? Siitä tietysti on sitten omat haittansa jos paukahtaa vetari poikki. Mitäs renkaita tuohon meinasit?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
TimoL: en halua taka-akselista etuakselia leveämpää ja vanteista haluan tehdä sellaiset että samanlaiset käy eteen ja taakse.
Rytari: just tuon tyyppiset ne Pajeron osat on. Jeeper: Currien vetari vaikuttaa just siltä mitä mie olen turhaan koittanut netistä etsiä. Löytyikö taas noin saakelin helppo ratkaisu tähänkin asiaan ![]() Mitenköhän paksu olis esimerkiksi Toyota LJ etulevyt, ne kun ei kait ole jäähdytetyt? Vanhassa akselissa olis tyrkyllä Vivaron satulat joihin sopii maksimissaan 15mm paksu levy. Pajeron osien soveltamista rupesin harkitsemaan sen jälkeen kun selvisi vetareiden karkaisuongelma. Täydellinen Pajeron levyjarruperäkin löytyisi tallista ja miuta ei kyllä säälitä uhrata sitäkään tän projektin eteen ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() ...
osta sie kans vene ja rupee kalastamaa, ni ei tarvi nussia tällasten ongelmien kanssa kaiket illat..
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() ..
ei tarvia tappaa, ku aina on vaihtoehto eli CR kalastus
![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Olisko tossa helpoin soveltaa sitte jotain sen tyyppistä ratkaisua kuiteskin mikä se c-clip eliminaattorikin on mutta vaan akseliputkia lyhentämällä/ muokkaamalla, eli laakeria joka tulis laipalla pulttamalla siihen akseliputken päähän, siihen vaan soppeli laippa ja ohjaus... vai onko se pajeron laakeri just sen tyyppinen kun en tiedä? ja sen laipan kun tekis niin että se satulakin pultattais siihen niin johan olis teknisen näkönen... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
XJ Cherokeehen takavinssi. | 454SS | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 06.06.2009 23:33 |
Ostetaan Lehtijouset Cherokeehen -89 | marko_p | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 28.10.2008 08:03 |
Cherokeehen 31" kumit? | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 28.05.2007 19:20 | |
O: -90 Cherokeehen vetokoukku | O/M/V Muut | 0 | 22.06.2005 10:09 | |
Valityksiä XJ Cherokeehen? | HEKULIINI | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 08.04.2005 08:04 |