Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.11.2008, 22:20
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Jamantin pajalla ei käsittääkseni hitsata lainkaan, ja ainakin meilläpäin on katsastuksessa tähän saakka hyväksytty asiallisesti akseliputkeen hitsatut jarrusatulankiinnikkeet. Palataas asiaan, onko siis ihan sama mikä akseli Grandissa on ja kiinnikelaipat sattuu D35 akseliin? Studien pituudesta ei tarvitse huolehtia kun akselissa on jotkut mitkä lie muka vahvemmat vetarit joissa pitkät studit. Käsijarru ilmeisesti kaikissa levyjarrullisissa Jeepeissä erillisillä kengillä? Käykö XJ:n orggis vaijerit suoraan? Miten ZJ ja XJ paineensäädin eroaa?

Blan B: Miten saada jarrukengät kestämään yli 1000km metsäkäyttöä? Kolmannet kengät loppu tämän kesän aikana, ja jarruja on avattu ja putsailtu enemmän kuin hermot kestää.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.11.2008, 23:06
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Wink

Selvii helpommin jos lukisit artikkelin


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Jamantin pajalla ei käsittääkseni hitsata lainkaan, ja ainakin meilläpäin on katsastuksessa tähän saakka hyväksytty asiallisesti akseliputkeen hitsatut jarrusatulankiinnikkeet. Palataas asiaan, onko siis ihan sama mikä akseli Grandissa on ja kiinnikelaipat sattuu D35 akseliin? Studien pituudesta ei tarvitse huolehtia kun akselissa on jotkut mitkä lie muka vahvemmat vetarit joissa pitkät studit. Käsijarru ilmeisesti kaikissa levyjarrullisissa Jeepeissä erillisillä kengillä? Käykö XJ:n orggis vaijerit suoraan? Miten ZJ ja XJ paineensäädin eroaa?

Blan B: Miten saada jarrukengät kestämään yli 1000km metsäkäyttöä? Kolmannet kengät loppu tämän kesän aikana, ja jarruja on avattu ja putsailtu enemmän kuin hermot kestää.
Kannatasko sun ensin lukaista vaikka juttu tuolta niin ei tarvitse niin paljon kysellä. Pääset huomattavasti helpommalla
http://www.jeepforum.com/forum/showt...isc+brake+swap
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.11.2008, 07:43
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Kannatasko sun ensin lukaista vaikka juttu tuolta niin ei tarvitse niin paljon kysellä. Pääset huomattavasti helpommalla
http://www.jeepforum.com/forum/showt...isc+brake+swap
Ehkä mie en vaan sit ymmärrä tota lontoota tarpeeksi hyvin, koska en löytänyt tosta artikkelista vastauksia. Tossa projektissa vaihdetaan vaijerit, mutta Jamantin sarjassa niitä ei tule mukana? Eikä tainnut olla mainintaa myöskään siitä onko kaikissa Grandin akseleissa samanlaiset satulankiinnityslevyt. Jenkillä näyttäis jäävän paikalleen alkuperäinen paineensäädin, mutta TimoL kertoo tossa ylempänä jarrujen tasapaino-ongelmasta alkuperäisellä säätimellä?

Ja edelleenkin, vaikka olen lukenut tuon artikkelin, kiinnostaa onko jossain Jeepissä käsijarru toteutettu jarrupaloilla?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.11.2008, 09:12
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.070
Perusasetus

Kaikissa Jeepeissä, mitä olen nähnyt (ja on niitä nähty), on käsijarru toteutettu kengillä!!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.11.2008, 19:45
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Ehkä mie en vaan sit ymmärrä tota lontoota tarpeeksi hyvin, koska en löytänyt tosta artikkelista vastauksia. Tossa projektissa vaihdetaan vaijerit, mutta Jamantin sarjassa niitä ei tule mukana? Eikä tainnut olla mainintaa myöskään siitä onko kaikissa Grandin akseleissa samanlaiset satulankiinnityslevyt. Jenkillä näyttäis jäävän paikalleen alkuperäinen paineensäädin, mutta TimoL kertoo tossa ylempänä jarrujen tasapaino-ongelmasta alkuperäisellä säätimellä?

Ja edelleenkin, vaikka olen lukenut tuon artikkelin, kiinnostaa onko jossain Jeepissä käsijarru toteutettu jarrupaloilla?
No kuten sanoin, että jos en väärin muista niin XJ:n ja ZJ:n kaikissa aksuloissa on sama pulttujako satuloiden/ jarrukilpien kiinnitykseen ja muutenkin osien pitäisi täsmätä. Käsijarrua varten käyttivät mielestäni KJ:n käsijarruvaijereita, jarruletkuiksi kelvannee mitkä tahansa sopivan mittaiset ja oikealla kierteellä olevat. Voi olla, että joutuu jotkut kulmaraudan tapaiset hitsaamaan jarruputkia varten akselin päihin.

Grandin levyjarruista en tiedä että meneekö samalla paineensäätimellä, se täytynee vain testata. Itsellä tosiaan on ihan siinä hilkulla noitten halkaisijaltaan 11" takalevyjen kanssa että takarenkaat menee lukkoon asvaltillakin, mutta toisaalta akseli on Fordin 8.8 eikä Dana.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.12.2008, 17:56
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Satuin katsomaan työmaalla Opel Vivaron takajarruja ja ne vaikutti melko sopivilta Jeepin taka-akselille. Vaijerikin olisi kiinnitykseltään sopiva Jeeppiin eli kiinnitys käsijarrukahvaan saman tyyppinen kuin alkuperäinenkin. Jarrusatuloiden hinta vaan pysäytti tämän idean ainakin toistaiseksi Jos laittaisi Grand Cherokeen levyt, Vivaron satulat ja vaijerin sopivan pituisesta Vivarosta sekä tekisi paksusta levystä satuloille adapterit, niin vois tulla aika hyvä. Eikö kukaan ole vielä soveltanut D35 akseliin levyjarruja ilman rumpujarrullista kässäriä?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.02.2009, 14:06
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Löytyisikö jostain tarkat mitat tuosta jarrukilven/satulankiinnikkeen pulttijaosta? Saahan sen tietysti mitattua rumpujarrujenkilvestäkin, mutta voisi teettää satulankiinnitys aihiot valmiiksi ennen rumpujarrujen purkamista. Tarkoituksena sovittaa Grandin levyt ja Ranskalaiset satulat.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.02.2009, 14:28
Ossi_p Ossi_p ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: Puurunen
Viestit: 137
Perusasetus

onko tästä tullut jokin uudempi joka hyväksyy hitsaamisen?


Annettu Helsingissä 23 päivänä lokakuuta 1998
Liikenneministeriön päätös
auton rakenteen muuttamisesta

13 §
Jarrujen muutokset

1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton jarrujen vaihtaminen seuraavin edellytyksin:


b) jarrusatula tai -kilpi on kiinnitetty ruuviliitoksella suoraan tai asianmukaista soviteosaa käyttäen olka-akseliin tai vastaavaan taikka taka-akselistoon; omavalmisteisten soviteosien lujuudesta on tarvittaessa esitettävä luotettava selvitys;
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
XJ Cherokeehen takavinssi. 454SS Tekniikka & Jutustelu 10 06.06.2009 23:33
Ostetaan Lehtijouset Cherokeehen -89 marko_p O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 28.10.2008 08:03
Cherokeehen 31" kumit? Tekniikka & Jutustelu 3 28.05.2007 19:20
O: -90 Cherokeehen vetokoukku O/M/V Muut 0 22.06.2005 10:09
Valityksiä XJ Cherokeehen? HEKULIINI Tekniikka & Jutustelu 3 08.04.2005 08:04


Sivu luotu: 15:54 (GMT +2).