Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.10.2011, 19:19
nissand22 nissand22 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.10.11
Sijainti: outokumpu
Viestit: 119
Perusasetus

Taidan ottaa sieltä valokuvia et on helpompaa tämä harrastuksen opettelu

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.10.2011, 09:44
nissand22 nissand22 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.10.11
Sijainti: outokumpu
Viestit: 119
Perusasetus

Tuossapa olisi noita kuvia toivottavasti näistä on hyötyä....
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSCI0477.jpg‎
Views:	912
Size:	89,5 Kt
ID:	22243   Click image for larger version

Name:	DSCI0478.jpg‎
Views:	763
Size:	95,0 Kt
ID:	22244   Click image for larger version

Name:	DSCI0480.jpg‎
Views:	708
Size:	96,7 Kt
ID:	22245  
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.10.2011, 22:42
nissand22 nissand22 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.10.11
Sijainti: outokumpu
Viestit: 119
Perusasetus

Noh onko kellään kokemuksia vai ei?
Kokeilin turboa "jumittaa" että testasin paineita, nousivat 1.0 mutta viritys ei pitäny kunnolla joten se jumistus aina löystyi.
joten luulen että tuolla turbolla pääsee 1.5 saakka, tarkoitus olisi saada pysyvä 1.0bar.
Jos jollain on kokemusta siitä syöttöruuvin sääätämisestä, sekä ajoestolaitteen siirtäminen edestä, niin olis plussaa!

Viimeksi muokannut nissand22 : 22.10.2011 08:53
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.10.2011, 09:46
MakeG:n Avatar
MakeG MakeG ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.08.09
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 140
Perusasetus

Ihan mielenkiinnosta...


Tossa kuvassa missä näkyy toi kello josta lähtee pieni mutkaletku kiinni painepuolelle. Laittelitko sen tulpaten kun jumitit?

Mulla kans vakioahtoinen D22 -01.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.10.2011, 11:57
nissand22 nissand22 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.10.11
Sijainti: outokumpu
Viestit: 119
Perusasetus

Siis mitä kuvaa tarkoitat? (kuva1,2,3?)
siis tuossa kuvassa kolme tein eston tohon silleen että turbon yläpuolelle tulee tuo vipu niin rautalankaa vedin siitä runkoon että kun tulee painetta niin rautalanka estää sitä vipua liikkumasta. en tulpannu mitään ku testasin sitä.
oisko kannattanu vai?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.10.2011, 14:04
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.075
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nissand22 Näytä viesti
Siis mitä kuvaa tarkoitat? (kuva1,2,3?)
siis tuossa kuvassa kolme tein eston tohon silleen että turbon yläpuolelle tulee tuo vipu niin rautalankaa vedin siitä runkoon että kun tulee painetta niin rautalanka estää sitä vipua liikkumasta. en tulpannu mitään ku testasin sitä.
oisko kannattanu vai?
Tuota varten on olemassa bleed-valve eli hukkaportin huijausventtiili. Ruuvi kyljessä mistä saa rajoitettua hukkikselle menevää painetta. Eli kun ei painetta kellolla = hukkaportti ei aukea = ahdot nousee mihin pystyy. Mut korkeammilla ahdoilla et tee muuta kun nostat lämpöjä, ilman lisäpolttoainetta ei tuu lisätehoa. Edellytyksellä tietysti että lähtötilanne on savutuksen kannalta optimaalinen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.10.2011, 16:23
nissand22 nissand22 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.10.11
Sijainti: outokumpu
Viestit: 119
Perusasetus

Ensimmäisessä kuvassa sähköjen takana oleva pumppu aukaistu katsottu sisälle ja laitettu pystyssä oleva kartion muotoinen tikku (mikähän oli nimeltään, eri asentoon, pieni vaikutus saatu syöttöön) sekä sisällä oleva ratas pyöritetty sisäänpäin... vaikutuksena pikkuisen tummat savut sekä turbo ottaa aikaisemmin.

Viimeksi muokannut nissand22 : 22.10.2011 16:27
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.10.2011, 17:49
MakeG:n Avatar
MakeG MakeG ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.08.09
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 140
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nissand22 Näytä viesti
Siis mitä kuvaa tarkoitat? (kuva1,2,3?)
siis tuossa kuvassa kolme tein eston tohon silleen että turbon yläpuolelle tulee tuo vipu niin rautalankaa vedin siitä runkoon että kun tulee painetta niin rautalanka estää sitä vipua liikkumasta. en tulpannu mitään ku testasin sitä.
oisko kannattanu vai?
Siitä kannattavuudesta en tiiä oikein mutta mulla kävi niin että kun sen pikkuletkun "vahingossa" sain tukkoon niin ilmeisesti tulee testattua hukkiksen toiminta sillä joka kerran kun ahdot on siinä rajottimessa eli 0,7:ssa niin se päästää miehekkäästi ne liiat pihalle. Siis aiemmin ei kuulunut mitään suhausta kun paineet nousee mut nyt kuuluu. Kai sillä "kellolla" joku tärkeä funktio sitten on. Just se mollukka mihin menee pieni musta kumiletku ja mollukasta lähtee rautastaagi sinne jonnekkin turbån nurkille... Ei kai sieltä mitään heti hajoo mutta huomasin kun oli traileri perässä ja siinä pieni kaivurisimulaattori päällä niin se suhistaa joka mäessä aikas kovaan ääneen.
Nimim. kohta kalahtaa?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.10.2011, 18:02
popo99:n Avatar
popo99 popo99 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.06.04
Sijainti: Salo
Viestit: 1.306
Perusasetus

hei pojat ihan oikeest...


jos vaikka vähän selventäis sitä hukkaportin ja turbon toimintaa
http://www.kosunenracing.com/turbo.html
__________________
Mouho Motorsport
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu D21 tai D22 nissan KC popo99 O/M/V Ajoneuvot 6 04.04.2011 19:32
Myydään M: Nissan K-C V.Kylmälehto O/M/V Ajoneuvot 2 07.03.2011 10:47
Myyty Nissan 100 nx artsi777 O/M/V Ajoneuvot 1 23.08.2010 06:17
O:3.3 TD Nissan regular O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 07.07.2006 17:20
Nissan KC -86 Samppa Tekniikka & Jutustelu 2 22.07.2005 18:23


Sivu luotu: 22:57 (GMT +2).