Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Nissan D22 vm-01 103hp (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=89578)

nissand22 16.10.2011 10:18

Nissan D22 vm-01 103hp
 
Harkinnassa olisi jos jonnekkin veisi polttoainepumpun säädettäväks? et sais tehuja enemmän irti. onko kellään kokemuksia?
tällä hetkelllä turbo ottaa 0.7 bar:in tehot. kannattaako laittaa joku jousi viritys siihen että nostaisi korkeammalle tehoja?

nissand22 16.10.2011 13:34

Siis jousella tuottaa enemmän vastusta, jolloin toivon mukaisesti paineet kasvaa...

tonikki 16.10.2011 19:15

Syöttöruuvista voisi löytyä se vastaus. Vai onko jo otettu kaikki irti?

nissand22 16.10.2011 19:59

Joutuisi (Kuulemma) ajoneston hajoittamaan/juottamaan uudestaan, kun syöttöruuvi on kuulemma sen alla. tämä vaihtoehto ei houkuta, paitsi jos saapi neuvoja!?!?!

Mika_T 16.10.2011 20:18

Ilman syötön lisäystä et saa koneeseen vetoja lisää.

Pelkkä turhanpäiväinen ahtojen nosto laskee tehoa.

nissand22 16.10.2011 20:22

Kannattaako sitten pumppua viiä minneekkään säädettäväks, jos syöttöä vaan lisää sekä turboon painetta?
paljonko tällä saisi jo tehoja irti? onko kellään kokemuksia että ei sit tarvitse heti uudestaan ruveta säätämään...

tonikki 17.10.2011 08:42

Onpa kyllä sitten ihmeen hankalaan paikkaan asennettu tuon ikäisessä Nissanissa syötön säätö.. Mut tosiaan sitä keittoa se kone tarvii lisää jotta tehoa saavutettaisiin enemmän.
Löytyykö turbosta säädettävää hukkaporttia? Tämän ja syötön säädön kanssa saat pelattua niiden ahtopaineiden parissa.

nissand22 17.10.2011 14:30

Hankalassa paikassa on juu.. turbossa ei käsittääkseni ole mitään säätömahdollisuutta?!?

ISO-A 17.10.2011 18:24

tämän siis ainakin pitäsi olla sillä vanhemmalla TD25t koneella oleva versio!? Siitä kyllä pitäs syöttö ruuvi löytyä pumpun päästä suunnilleen sieltä polttoaine letkujen alapuolelta.siinä on sellanen peltinen "sinetti" tötterö päällä,se ite säätö ruuvi ei näy ennenkuin sen nylkee sieltä irti!!
Koitappa tutkia sitä turbon hukkaportti systeemiä,jos siinä hukkiksen kellolta lähtevässä tangossa on kierteet ja lukitus mutterin näköistä rakennelmaa nii kyllä siitä pitäs säätö löytyä.Vanhemmista turbo king capeista ja terranoista kyllä löytyypi...

nissand22 17.10.2011 19:19

Taidan ottaa sieltä valokuvia et on helpompaa tämä harrastuksen opettelu :D

nissand22 18.10.2011 09:44

3 Liiteet
Tuossapa olisi noita kuvia toivottavasti näistä on hyötyä....

nissand22 21.10.2011 22:42

Noh onko kellään kokemuksia vai ei?
Kokeilin turboa "jumittaa" että testasin paineita, nousivat 1.0 mutta viritys ei pitäny kunnolla joten se jumistus aina löystyi.
joten luulen että tuolla turbolla pääsee 1.5 saakka, tarkoitus olisi saada pysyvä 1.0bar.
Jos jollain on kokemusta siitä syöttöruuvin sääätämisestä, sekä ajoestolaitteen siirtäminen edestä, niin olis plussaa!

MakeG 22.10.2011 09:46

Ihan mielenkiinnosta...
 
Tossa kuvassa missä näkyy toi kello josta lähtee pieni mutkaletku kiinni painepuolelle. Laittelitko sen tulpaten kun jumitit?

Mulla kans vakioahtoinen D22 -01.

nissand22 22.10.2011 11:57

Siis mitä kuvaa tarkoitat? (kuva1,2,3?)
siis tuossa kuvassa kolme tein eston tohon silleen että turbon yläpuolelle tulee tuo vipu niin rautalankaa vedin siitä runkoon että kun tulee painetta niin rautalanka estää sitä vipua liikkumasta. en tulpannu mitään ku testasin sitä.
oisko kannattanu vai?

-MaTTi- 22.10.2011 14:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nissand22 (Viesti 811032)
Siis mitä kuvaa tarkoitat? (kuva1,2,3?)
siis tuossa kuvassa kolme tein eston tohon silleen että turbon yläpuolelle tulee tuo vipu niin rautalankaa vedin siitä runkoon että kun tulee painetta niin rautalanka estää sitä vipua liikkumasta. en tulpannu mitään ku testasin sitä.
oisko kannattanu vai?

Tuota varten on olemassa bleed-valve eli hukkaportin huijausventtiili. Ruuvi kyljessä mistä saa rajoitettua hukkikselle menevää painetta. Eli kun ei painetta kellolla = hukkaportti ei aukea = ahdot nousee mihin pystyy. Mut korkeammilla ahdoilla et tee muuta kun nostat lämpöjä, ilman lisäpolttoainetta ei tuu lisätehoa. Edellytyksellä tietysti että lähtötilanne on savutuksen kannalta optimaalinen.

nissand22 22.10.2011 16:23

Ensimmäisessä kuvassa sähköjen takana oleva pumppu aukaistu katsottu sisälle ja laitettu pystyssä oleva kartion muotoinen tikku (mikähän oli nimeltään, eri asentoon, pieni vaikutus saatu syöttöön) sekä sisällä oleva ratas pyöritetty sisäänpäin... vaikutuksena pikkuisen tummat savut sekä turbo ottaa aikaisemmin.

MakeG 22.10.2011 17:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nissand22 (Viesti 811032)
Siis mitä kuvaa tarkoitat? (kuva1,2,3?)
siis tuossa kuvassa kolme tein eston tohon silleen että turbon yläpuolelle tulee tuo vipu niin rautalankaa vedin siitä runkoon että kun tulee painetta niin rautalanka estää sitä vipua liikkumasta. en tulpannu mitään ku testasin sitä.
oisko kannattanu vai?

Siitä kannattavuudesta en tiiä oikein mutta mulla kävi niin että kun sen pikkuletkun "vahingossa" sain tukkoon niin ilmeisesti tulee testattua hukkiksen toiminta sillä joka kerran kun ahdot on siinä rajottimessa eli 0,7:ssa niin se päästää miehekkäästi ne liiat pihalle. Siis aiemmin ei kuulunut mitään suhausta kun paineet nousee mut nyt kuuluu. Kai sillä "kellolla" joku tärkeä funktio sitten on. Just se mollukka mihin menee pieni musta kumiletku ja mollukasta lähtee rautastaagi sinne jonnekkin turbån nurkille... Ei kai sieltä mitään heti hajoo mutta huomasin kun oli traileri perässä ja siinä pieni kaivurisimulaattori päällä niin se suhistaa joka mäessä aikas kovaan ääneen.
Nimim. kohta kalahtaa?

popo99 22.10.2011 18:02

hei pojat ihan oikeest...
 
jos vaikka vähän selventäis sitä hukkaportin ja turbon toimintaa:D
http://www.kosunenracing.com/turbo.html

nissand22 22.10.2011 18:08

Missäs kohtaa sitten sijaitsee se Bleed-valve? elikkä kun olen nytten saanut sitä polttoainetta lisää (jos on savuun uskominen) niin voisin nostattaa sitä painetta sinne markan kohtaan.... (1.0bar)

Temuu 22.10.2011 19:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nissand22 (Viesti 811116)
Missäs kohtaa sitten sijaitsee se Bleed-valve? elikkä kun olen nytten saanut sitä polttoainetta lisää (jos on savuun uskominen) niin voisin nostattaa sitä painetta sinne markan kohtaan.... (1.0bar)

Ruuvvailin tuosta omasta td25 pumppua, minun järjen mukaan syöttöruuvvi löytyy tuosta ekasta kuvasta letkun vierestä? 13 lukitus mutteri ja ruuvvimeisselillä pyörittää sitten.. Eikös syöttöjen lisääminen nosta myös ahtoja, olenko aivan hakoteillä :confused:

-MaTTi- 22.10.2011 23:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nissand22 (Viesti 811116)
Missäs kohtaa sitten sijaitsee se Bleed-valve?

Kaupan hyllyllä sun tapauksessa. ;) Asennuspaikka olisi hukkaportin letkun välissä, eli letku poikki ja venttiili väliin.

nissand22 23.10.2011 09:07

Yritin selvitellä sitä syöttöä, enkä löytänyt vaikka puhelimen työnsin tuonne väleihin et saisin kuvia sieltä.
Olisiko se mahdollista että se olisi tuon vihreän tötterön sisällä? siihen menee piuhat tuolta valkeasta mötikästä piuhojen liitoskappaleelta.

-MaTTi- 23.10.2011 17:44

Äkkiseltään näyttäis että se on sen alapuolella olevassa mötikässä, siinä missä on musta nasta päässä.

nissand22 23.10.2011 20:00

Vanha/kokenut asentaja sanoi tänään että on todella iso homma et pääsee säätämään syöttöä!?! onko kellään kokemusta tästä?

nissand22 24.10.2011 15:00

Elikkä en aio itse ruveta säätämään mitään jos työ vaatii vaikeampaa osuutta.
ketkä jo ovat nostaneet syöttöjä tälläisestä mallista.
olisin todella kiitollinen jos saisin neuvoja mitä kannattaa tehdä.


Sivu luotu: 23:25 (GMT +2).