![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Pajerossa ollut nyt 2 talvea Cooper ST pakunastoilla. Koko 255/85R16, kulutuspinnan leveys on n. 18 cm eli riittävän kapea. Toimii hangessa paremmin kuin perus talvirengas, kun on vähän karkeampi kuvio. Nastanreiät noissa on myös valmiina. http://us.coopertire.com/Tires/Light...VERER-S-T.aspx
__________________
Pajero 3.0 V6 -89 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Onko vinkkiä mistä saa nykyään ostettua Suomesta/ulkomailta Cooperia tuossa 255/85R16 koossa?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tuolta tilasin aikoinaan: http://www.offroadreifen.com
Nyt ei tosin näyttänyt kysestä kokoa löytyvän. Muistaakseni Offroadpajalla on myös joskus ollut näitä myynnissä.
__________________
Pajero 3.0 V6 -89 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Olen etsinyt 255x85R16 kokoisia renkaita maailmalta,ja ainoa mitä saattaisi ehkä löytyä on BFG Mud Terrain KM2.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Jenkeistä löytyy, mahtaisiko joku näistä toimittaa suomeen
järkevään hintaan? http://www.shopwiki.com/_Cooper-Disc...12179&s=714371
__________________
Pajero 3.0 V6 -89 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Nopean mietiskelyn perusteella kapeamman renkaan luulisi aiheuttavan lumessa rullatessa vähemmän vastusta kun renkaan alle jäävän lumen määrä on pienempi.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Nyt on pakko tyhmän kysyä.. Mitä eroa on Cooper STT ja S/T renkailla? Ilmeisesti jälkimmäisessä on nastanreijät valmiina, ensimmäisessä ei..? Vai..? Ja näköjään kuvio on muuten ihan eri planeetalta, selvisikin vastaus jo, mutta laitetaan näkyviin jos muut pohtivat.
Tuo koko 255/85R16 on melkoinen, allekirjoittaneelle riittäisi maltillisempikin, ihan vaan siitä syystä, ettei keväällä parahda itku, kun tulee aika vaihtaa 30 tuumaset pitsaleikkurit alle.. ![]() Eli mistä moisia kannattaisi metskata. Berliinin murre ei oikein luonnistu, ja en (enää) ihan summassa laittele luottokortin numeroa mihin sattuu ellen ole täysin varma siitä, mitä luin.. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kun ei nyt jaksa googlettaa, niin löytyykö noita nastojen jälkiasennussarjoja mistään? Onko kokemusta miten pysyvät?
Entä kesäksi irroitus, saako samoihin reikiin nastat tiukasti takaisin seuraavana talvena? |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ite laitoin 31" BFG Allterraineihein viime talvena 15mm poranastat.Kevällä vaan akkukoneella pois ja ensi talveks takas(jos renkaan pinta riittää).Yksikään nasta ei ollut lähtenyt,irti ainoastaan yhdestä oli kärki irronnut.
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Yks talvi tuli ajettua Insa Turbo Saharoilla 30"*9½" nastotettuna Mitsun L200:lla ja ihan oli OK meininki. Nastat haettiin ihan rengasliikkeestä eli ei ole helposti irroitettavissa. Olis tarkotus ruuvata Jeepin alle ens talveksi, joten katellaan kokemuksia sen jälkeen...
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Jospas ottaisin kantaa, kun työkseni nastoja laittelen.Ainoa oikea nasta laitetaan paineilmapistoolilla. Se ei katkeile (kuormurikoko) eikä tynkä kierry kivien avustuksella runkoon. Kesto on tietenkin huippuluokkaa.
Valmiiksi reijitetyt kumit voidaan nastoittaa hyvin pääasiassa uutena, mutta oikeastaan parempi kun reikiä ei olisikaan, jolloin voisi tehdä just oikeanlaiset reijät valitulle nastatyypille. Offarille 11/15 on ihan jees talvipieksuun ![]() |