![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#8
|
|||
|
|||
![]()
ainakin noista taka-akseleista ja kytkettävillä napalukoilla olevista akseleista voi laskea välitykset purkamatta.
tunkataan toinen rengas ylös, ja pyöritetään kaikki löysät pois esim vastapäivään renkaasta. merkitään sekä renkaan että kardaanilaipan asento. Toinen pyörittää rengasta 10 kierrosta ja toinen laskee kardaanin täydet kierrokset. kardaanin kierrosluku kerrotaan 2:lla (tai vaihtoehtoisesti pyöritetään rengasta 20 kierrosta). kargaanin kierrosluku jaettuna 10 on perävälitys. siis tuolla 46,25 kierroksella perävälitys 4,625 ja tuolla 48,75 välitys 4,875 Ja jos k.o vehkeessä kitkalukko, joka jarraa kiinni ettei voi pyörittää toisesta renkaasta niin molemmat puolet ylös ja silloin pyöritetään vaan 10 kierrosta ja kardaanikierrokset jaettuna 10 on välitys. P.S tukekaa auto kunnolla ettette litistä itseänne ![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Apuja pajeron tunnistukseen | Pete | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 25.11.2006 12:35 |
mig pula apuja | Rälläri | O/M/V Muut | 1 | 07.04.2006 22:21 |
Polttoainepainemittari apuja??? | JAMANT | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 24.02.2006 11:33 |
Apuja ongelmiin | Ex_inkkari | Chit-Chat | 10 | 16.08.2005 21:23 |
apuja bj muutoskatsastukseen | tare | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 09.09.2004 12:57 |