Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   apuja nissanin etuperän tunnistukseen (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=89271)

american 08.10.2011 10:37

apuja nissanin etuperän tunnistukseen
 
elikkä 4x4 2,4bensa kingcap vm90.etitään uutta etuperää ja nyt ei oikein tiedä kun on kaksi irtonaista ja numerot perän sisältä on s39:8 k91110 toinen etuperä s39:8 jk8526

nyt mietitään onko nuo molenmmat bensa vai dieselin perät.pystyiskös joku tarkistaa mitä tuohon bensan perän hammaspyörään on merkattu.oma kun on vielä auton alla ja tietäisi perien omistaja laittaa sen mulle tulemaan jos käy tuohon bensa malliin.

mikkoimp 08.10.2011 16:15

mitä eroa niissä on? välitys kun ainakin näyttää olevan sama..

american 08.10.2011 17:02

.niin sitä mietitään onko nuo bensa vai dieselin periä.itse en pysty asiaa katsomaan kun perä on autossa kiinni ja on bensa mallia.selvennykseksi että on kaksi irrallista perää joissa nuo tiedot mutta ei tietoa kummasta ne ovat bensa vai diesel.

santikko 08.10.2011 17:48

mutua ja nopeella googlella bensan välitys 4,625, noi perät 4,875.

american 08.10.2011 18:08

fuck tai jotain jos näin on.

JEO 09.10.2011 20:35

"tietoa"
 
Pari 2,4 terranon1 -89 ja -90 perää aukastuna ja niissä on juurikin tuo 39:8 eli 4.875
Väittäisin että kingcapissä sama juttu.
Dieselit molemmissa sitten 4.625.
Ja poikkeuksethan vahvistavat nämä säännöt : ) Eli varminta avata se oma.

Jos kiinnostaa lukko sinne etupäähän, niin ota yhteyttä privalla.

-JEO-

santikko 11.10.2011 20:26

jep. 100% varma tieto kun avaa perän. tai laskee välityksen laipasta/navasta. jälkimmäisestä ehkä itte alottaisin :) siis jos se pyörii.

BJ-40/76 11.10.2011 22:26

ainakin noista taka-akseleista ja kytkettävillä napalukoilla olevista akseleista voi laskea välitykset purkamatta.

tunkataan toinen rengas ylös, ja pyöritetään kaikki löysät pois esim vastapäivään renkaasta. merkitään sekä renkaan että kardaanilaipan asento.

Toinen pyörittää rengasta 10 kierrosta ja toinen laskee kardaanin täydet kierrokset.

kardaanin kierrosluku kerrotaan 2:lla (tai vaihtoehtoisesti pyöritetään rengasta 20 kierrosta).

kargaanin kierrosluku jaettuna 10 on perävälitys.

siis tuolla 46,25 kierroksella perävälitys 4,625 ja
tuolla 48,75 välitys 4,875

Ja jos k.o vehkeessä kitkalukko, joka jarraa kiinni ettei voi pyörittää toisesta
renkaasta niin molemmat puolet ylös ja silloin pyöritetään vaan 10 kierrosta ja kardaanikierrokset jaettuna 10 on välitys.

P.S tukekaa auto kunnolla ettette litistä itseänne:eek:

nbf 12.10.2011 18:15

Eikös se ole ihan sama kumman perän sinne viskaa kun on noin pieni tuo välitys ero?

Itse ainakin viskasin dieseliin bensan perän ja hyvin pelittää neliveto päällä asfaltillakin :D

santikko 13.10.2011 21:59

no mietippä jos renkaat pyörähtää 10 kertaa, etukardaani 48,75 kertaa ja takakardaani 46,25 kertaa, ja renkaita vasten on asfaltti. kyllä sen varmaan jossain kohtaa huomaa hammaspeikon hyökkäyksessä :)

nbf 15.10.2011 07:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja santikko (Viesti 808496)
no mietippä jos renkaat pyörähtää 10 kertaa, etukardaani 48,75 kertaa ja takakardaani 46,25 kertaa, ja renkaita vasten on asfaltti. kyllä sen varmaan jossain kohtaa huomaa hammaspeikon hyökkäyksessä :)


Mieti sinä vain. Minä ajan :D Eli siis muuttujia ei ole? Renkaat on kuluneet kaikki saman verran, niissä on saman verran painetta ja autoa ei käännettä?

Noin minäkin luulin aluksi mutta joku viisas valisti minua täällä

Heguli 15.10.2011 10:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nbf (Viesti 808765)
Mieti sinä vain. Minä ajan :D Eli siis muuttujia ei ole? Renkaat on kuluneet kaikki saman verran, niissä on saman verran painetta ja autoa ei käännettä?

Noin minäkin luulin aluksi mutta joku viisas valisti minua täällä

En kyllä ymmärrä tästä vastauksesta yhtään mitään. Voisitko täsmentää mitä ajoit takaa, kiitosta.

Ja tokihan eri välitykset perissä rasittaa voimansiirtoa.

BJ-40/76 15.10.2011 20:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nbf (Viesti 808138)
Eikös se ole ihan sama kumman perän sinne viskaa kun on noin pieni tuo välitys ero?

Itse ainakin viskasin dieseliin bensan perän ja hyvin pelittää neliveto päällä asfaltillakin :D

nbf:lle kysymys: siis jäykällä nelivedolla ei ole mitään merkitystä noin 5% välityserosta?
Tuo 5%:n luisto vastaa normaalia rajunpaa kiihdytystä, kuivalla asfaltilla enemmän
kuin tuo aloittajan auto kykenee? toki tuo noin 5% jakaantuu kahtia, siis toinen pää sutii,
ja toinen jarruttaa. kulutus varmaan kasvaa märällä asfaltilla muutamalla litralla, siis jos perät kestää 100 km.
ja renkaat kuluu silmissä?

Mihin autoon nbf vaihtoi nuo välitykset, ja mitkä ne oli?

-> mielestäni jäykällä nelivedolla pitää ehdottomasti olla samat perävälitykset! ja renkaat (siis jos ajetaan neliveto päällä olosuhteissa missä vois ajaa takavedolla, esim. talvella tiellä)
jatkuvalla nelivedolla voi olla pientä eroa, mutta 1% kuulostaa paljolta.

HeikkiH 16.10.2011 10:48

Jos oletetaan, että autossa on 33" renkaat, jonka kehän pituus 2630mm, niin e.m välityksillä kilometrin matkalla etu, ja taka-akselin välinen kierros ero on 20,5!

nbf 16.10.2011 11:10

Olinpas todellakin kirjoittanut epäselvästi. :o

Elikkäs tuo minun entinen Nissan King cap diesel vm-91 siitä hajosi etuperä ja laitoin bensa king capin perän sinne. Hyvin tuo on nyt kulkenut ja ihan juurikin testin vuoksi ajettiin nopea nelikko päällä asfaltilla niin ei sieltä kuulunut mitään ylimääräistä ja ei se takerrellut, 31/10.5 kumit oli alla. Kaverille möin auton ja ei hänkään ole mitään ylimääräistä huomannut


Sivu luotu: 17:35 (GMT +2).