|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#276
|
||||
|
||||
Nelilinkkien suunnitelmat vähän muuttui ylläolevasta;
1. Ylävarret ~15cm pidemmiksi niin taka-akseli ohjaa joustossa vähemmän. Myös pinionikulma muuttuu vähemmän. 2. Pikkasen enemmän korkeusväliä rungon pään kiinnikkeille (yläkiinnike tulee säädettäväksi, 5 reikää 2.5cm välein). 3. Alavarsien rungon puolen päässä tukivarsien väliin enemmän tilaa (ennen 20cm, nyt 40cm). Kaikkinensa näyttää ainakin mitoitusten perusteella muutosten jälkeen paljon paremmalta. Sain myös pätkittyä & hitsattua takavarret kasaan, huomenna koitan ehtiä tehdä aamupäivästä rungon pään kiinnikkeet. Pidemmät varret ~114cm, lyhyemmät ~97cm. Efektiivinen mitta (eli suoraan sivulta katottuna) alavarret 100cm, ylävarret 85cm.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#277
|
||||
|
||||
CheMog
tää auto rakentuu kyl nii amerikan tyylin! i like it! ... tuota.. vaihathan sie ton koneenki johokki amuliini kasiin "tässä samalla".. ?
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#278
|
||||
|
||||
Kyllä toi nelilitrainen siellä saa pysyä ainakin toistaiseksi.. Ruutia riittää kun on akseleissa sen verran tiheät välitykset - laskeskelin että vastaisi suunnilleen sitä kun ajaisi 4.11 välityksillä ja orkkisrenkailla automaatin kanssa Toki isot renkaat yms. pyörivä massa (ja massa muutenkin) on lisääntynyt roimasti, eli todellinen tilanne lie samaa luokkaa kuin ajaisi pikkurenkailla ihan originaalikunnossa. Ihan riittävän ripeä kuitenkin. Katotaan sitten kun oikeasti pääsee ajamaan.
Kyllä mua himottaisi tuonne LSx- sarjan kone laittaa jonkun kunnollisen sähköohjatun GM:n lootan kanssa, mutta ei tähän hätään ole varaa. Niissä olisi se hyvä puoli että paino tippuisi ainakin 50kg ja tehoa sekä vääntöä helvetisti lisää - ja läppärillä säädettävää laatikon toimintaa. Ehkä sitten joskus
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#279
|
||||
|
||||
Aika jytkyt varret ja nivelet Mut eiks ylävarret olis riittäny vähän hentoisemmastakin matskusta ja näin oli saanut pienen painon säästön
Ja ala vaan ettii jo sit LS-sarjan konetta, meinaan kyl tuollaisilla pyörivillä massoilla luulis alkavan toi kuutonen tuntuun hiukka laiskalta |
#280
|
||||
|
||||
|
#281
|
||||
|
||||
Lainaus:
Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#282
|
||||
|
||||
Mitä etua saavutetaan noilla hitsattavilla kierrepätkillä noissa varsissa, vai onks ne vaan Amerikan rakentelutyylin takia?
|
#283
|
|||
|
|||
Veikkaisin että semmoisen edun vaan että siinä on se kierre. en suko sen kummempaan. Kaikilla kun ei välttämättä ole sopivaa kierretappia saatavilla tai kalustoo tehä sitä
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#284
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tukivarren materiaali on jöötiä, miksi? edit2: Puhuin palturia, tarkistin vielä nuo varmuuskertoimet uustuilla suunnitelmilla. Tukivarren nivelen varmuuskerroin on 2, jos puolet auton painosta on alavarren päällä sen keskikohdalla niin varmuuskerroin 1.7, ja taasen veto päällä aiheutuvasta väännöstä taipuminen kerroin ~3. Ylävarsilla luvut sitten ihan toista luokkaa, mistä myös huomaa että on liian tuhdista tavarasta; nivel 2.7, veto päällä väännöstä aiheutuva on ~5.2 Eli kuten ylempänäkin totesin, niin ylävarret olisi hyvin voinut tehdä ohuemmasta putkesta ja pykälää pienemmillä varren päillä. Painoa olisi säästynyt, mutta tässä tapauksessa rahaa ei -> en jaksanut alkaa säätää hommassa max. 15kg painonsäästön takia. Varmuuskertoimista; tuo laskentaohjelma ei ole ihan viimeisen päälle toteutettu ja se kerrotaan selvästi myös mukana tulleessa "FAQ"- tekstissä. Eli rasitukset voi olla ala- tai yläkanttiin. Tärkeintä on mielestäni tukivarren päiden kestävyys ettei ne antaudu väärässä paikassa, koska se on melkeinpä vittumaisin - ja kallein - tilanne. Mieluummin vääntynyt varsi, kuin rikkinäinen nivel joka kääntää akselin ja voimalinjan umpisolmuun rikkoen paikkoja
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 04.10.2011 22:15 |
#285
|
||||
|
||||
hop hop!
no? lisää kuvia! vai ootkos sie laiskotellu? joks tää on valmis? häh?
ikävöin suuresti tämän auton rakentelu päivityksiä
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#286
|
||||
|
||||
Viime aikoina on työt ja talon rakentaminen haitannut liikaa harrastuksia.. ei ole oikein ehtinyt paneutua asiaan pari viikkoa pitää vielä kiireistä, sitten varmaan ehtii taas tämän kimpussa touhuta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#287
|
||||
|
||||
Ei ole vieläkään paljon ehtinyt tehdä, mitä nyt hain kauhean kasan lisää putkea kun joskus kerkiää ja jaksaa tehdä.
Sen verran sai aikaiseksi, että tuli hitsattua konepellin etureunan kohdalle poikittaisputki mikä pitää keulaa vähän läjässä sekä eturenkaiden "eteen" nuo sivutuet yläputkista runkoputkiin. Samalla kokeilin erilaisia valoja; pienet suorakaiteen muotoiset työvalot näytti liian aneemiselta, niille etsitään paikka hyvästä piilosta mitä käytetään normaalisti.. päädyin tulokseen että Rallye 3000 näyttää parhaalta
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#288
|
||||
|
||||
Seuraavassa Autot-animaatiossa tää on joku hahmo
__________________
* * * * Volvo 945ft classic Jeep Cherokee ltd -90 Volvo 745 (*29.9.1992 - †24.3.2012 ) |
#289
|
||||
|
||||
Jos laittaisi tuohon vinssin likukidalle tarkoitettuun koloon jotkut sopivat valkoiset levynpalat hampaiksi ja maalaa putket ympäriltä punaisella?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#290
|
||||
|
||||
Paa hampaiden tilalle työvaloja ja huulet punasiks.
__________________
Jeep ISORY |
#291
|
||||
|
||||
No mutta mihinkäs minä sitten sen vinssin laittaisin?
Työvalot itse asiassa tulee jotenkin silleen että ne näyttää tohon auton eteen alas/ alle, niin näkee mitä siellä tapahtuu kun ajaa pimeässä. Sitten jos tarttee nähdä pidemmälle niin lyö nuo kolmetonniset päälle, tulee valoa kansalle joka pimeydessä vaeltaa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#292
|
||||
|
||||
On kyllä siistiä jälkeä!
Jatka samaan malliin. Tosta suu asiasta ehdotus... Maalaat hampaat noihin ylä/alaputkiin ja samoin siihen liukukitaan. Eikös se olis sitten kuin Alien. |
#293
|
||||
|
||||
lopun kruunaa tommoset silmät tuulilasiin. |
#294
|
||||
|
||||
Mitäs tälle rojektille kuuluu?
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#295
|
||||
|
||||
Odottaa aikaa ja tilaa rakentaa...
Oman kämpän rakentamisessa ja töissä käymisessä tehokkaasti vapaa- aika kahlittuna, ja mutsin tallissa missä auto majailee ei ole tällä hetkellä tilaa tehdä mitään koska auto on ympäröitynä broidin kämpän remonttitarvikkeilla & - välineillä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#296
|
||||
|
||||
Lainaus:
..ja tähän liittyen, on tullut todettua että tähän hätään ei yksinkertaisesti aika, eikä varsinkaan rahat riitä auton rakentamiseen. Taloprojekti on jo venynyt tuhottoman kauan kiitos firman jatkuvien YT- neuvotteluiden, mikä tietysti osaltaan on aika lailla vaikuttanut talon rakentamiskuluihin ja muutenkin turhaan palaneeseen rahaan vuokranmaksun yms. muodossa. Eli tämä saa nyt lähteä, joitain satunnaisia osia säästän itselläni tulevaisuutta ajatellen (tukivarsia, yms..), mutta muuten kaikki on kaupan. Jos ei puolivalmis koppa kelpaa kellekkään niin lähteköön vaikka sitten romikselle.. Vituttaahan se toisaalta pistää tämä lihoiksi, mutta tietääpähän seuraavaa projektia varten mitä tehdä hieman toisin/ helpommin/ paremmin. Vähän niinkuin omakotitalo siis - ensimmäinen on harjoituskappale, toinen tehdään myyntiin ja kolmas vasta itselle Katotaan sitten kun on (toivottavasti) uusi talo ja talli joskus valmis, niin sitten on hyvä ostaa uusi aihio kiiltävään autotalliin ja aloittaa puhtaalta pöydältä Merkki ei taatusti Jeepistä vaihdu, mutta aihio saattaa sitten olla toinen
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
SHREK (Cherokee projekti). | 454SS | Maasturiprojektit | 476 | 12.12.2015 17:26 |
Myyty | KössiKenguru | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 02.06.2008 08:10 |
O: halpa XJ cherokee projekti | KooPee | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 29.05.2008 19:43 |
Projekti Mall Crawler (Jeep Cherokee) | Timo_L | Maasturiprojektit | 89 | 19.04.2008 10:52 |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |