Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.10.2011, 19:54
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Nelilinkkien suunnitelmat vähän muuttui ylläolevasta;

1. Ylävarret ~15cm pidemmiksi niin taka-akseli ohjaa joustossa vähemmän. Myös pinionikulma muuttuu vähemmän.
2. Pikkasen enemmän korkeusväliä rungon pään kiinnikkeille (yläkiinnike tulee säädettäväksi, 5 reikää 2.5cm välein).
3. Alavarsien rungon puolen päässä tukivarsien väliin enemmän tilaa (ennen 20cm, nyt 40cm).

Kaikkinensa näyttää ainakin mitoitusten perusteella muutosten jälkeen paljon paremmalta.

Sain myös pätkittyä & hitsattua takavarret kasaan, huomenna koitan ehtiä tehdä aamupäivästä rungon pään kiinnikkeet. Pidemmät varret ~114cm, lyhyemmät ~97cm. Efektiivinen mitta (eli suoraan sivulta katottuna) alavarret 100cm, ylävarret 85cm.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.10.2011, 20:03
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Thumbs up

CheMog


tää auto rakentuu kyl nii amerikan tyylin! i like it! ... tuota.. vaihathan sie ton koneenki johokki amuliini kasiin "tässä samalla".. ?
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.10.2011, 20:12
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Kyllä toi nelilitrainen siellä saa pysyä ainakin toistaiseksi.. Ruutia riittää kun on akseleissa sen verran tiheät välitykset - laskeskelin että vastaisi suunnilleen sitä kun ajaisi 4.11 välityksillä ja orkkisrenkailla automaatin kanssa Toki isot renkaat yms. pyörivä massa (ja massa muutenkin) on lisääntynyt roimasti, eli todellinen tilanne lie samaa luokkaa kuin ajaisi pikkurenkailla ihan originaalikunnossa. Ihan riittävän ripeä kuitenkin. Katotaan sitten kun oikeasti pääsee ajamaan.

Kyllä mua himottaisi tuonne LSx- sarjan kone laittaa jonkun kunnollisen sähköohjatun GM:n lootan kanssa, mutta ei tähän hätään ole varaa. Niissä olisi se hyvä puoli että paino tippuisi ainakin 50kg ja tehoa sekä vääntöä helvetisti lisää - ja läppärillä säädettävää laatikon toimintaa. Ehkä sitten joskus
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.10.2011, 08:39
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Aika jytkyt varret ja nivelet Mut eiks ylävarret olis riittäny vähän hentoisemmastakin matskusta ja näin oli saanut pienen painon säästön

Ja ala vaan ettii jo sit LS-sarjan konetta, meinaan kyl tuollaisilla pyörivillä massoilla luulis alkavan toi kuutonen tuntuun hiukka laiskalta
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.10.2011, 09:56
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Jeep 4.0B vs. BMW 4.4B

http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=59&t=11772
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.10.2011, 11:20
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Aika jytkyt varret ja nivelet Mut eiks ylävarret olis riittäny vähän hentoisemmastakin matskusta ja näin oli saanut pienen painon säästön
Juu, kyllä se tarkoitus oli alunalkaen tehdä ylävarret ohkasemmasta. Mutta kun tuota sopivaa materiaalia oli niin tuskaista etsiä niin päädyin tekemään samasta tavarasta kaikki. Ohkasemmilla ylävarsilla ja pykälää pienemmillä nivelillä olisi painoa säästynyt yhteensä ~15kg

Lainaus:
Ja ala vaan ettii jo sit LS-sarjan konetta, meinaan kyl tuollaisilla pyörivillä massoilla luulis alkavan toi kuutonen tuntuun hiukka laiskalta
Kyllä noi hyvin näyttää pärjäävän jenkkilän kisoissakin tolla pikkukoneella Tosin ei mihinkään mutakisoihin tartte lähteä. Mutta katotaan.. toinen hyvä vaihtoehto olisi stroukata Jeepin kone 4,6 tai 4,7 litraiseksi, tosin se edelleen häviäisi tehossa, väännössä ja painossa LS- koneille. On vaan niin turkasen kalliita noi tekniikkapaketit
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.10.2011, 20:13
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Mitä etua saavutetaan noilla hitsattavilla kierrepätkillä noissa varsissa, vai onks ne vaan Amerikan rakentelutyylin takia?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.10.2011, 20:21
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Veikkaisin että semmoisen edun vaan että siinä on se kierre. en suko sen kummempaan. Kaikilla kun ei välttämättä ole sopivaa kierretappia saatavilla tai kalustoo tehä sitä
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.10.2011, 21:42
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Mitä etua saavutetaan noilla hitsattavilla kierrepätkillä noissa varsissa, vai onks ne vaan Amerikan rakentelutyylin takia?
Jepsjuu, se on se helppous. Mulla ei ole 1.25" 14TPI kierretappia vasuri- ja oikean käden kierteellä - ja kun joistain paikallisista koneistamoista kyselin niin heikkoa oli saatavuus. Eli nuo hitsattavat tuubiadapterit rapiat 10€/ kpl verrattuna kaikkien 7kpl. varsien päiden työstämiseen (jos olisi edes saanut sorvattua helposti) = iso säästö. Työ kun ei ole ilmaista jos ei itsellä ole laitteita ja/tai työstömahdollisuutta edit: Niin ja onhan tuossa sekin, että tuolla lailla varsien tekoon meni ~10min./ varsi mukaanlukien kangen poikkisahaaminen oikeaan mittaan Nuo tuubiadapterit on niin tarkalla mitoituksella, että sai paukuttaa lekalla paikalleen


Tukivarren materiaali on jöötiä, miksi?

edit2: Puhuin palturia, tarkistin vielä nuo varmuuskertoimet uustuilla suunnitelmilla. Tukivarren nivelen varmuuskerroin on 2, jos puolet auton painosta on alavarren päällä sen keskikohdalla niin varmuuskerroin 1.7, ja taasen veto päällä aiheutuvasta väännöstä taipuminen kerroin ~3. Ylävarsilla luvut sitten ihan toista luokkaa, mistä myös huomaa että on liian tuhdista tavarasta; nivel 2.7, veto päällä väännöstä aiheutuva on ~5.2

Eli kuten ylempänäkin totesin, niin ylävarret olisi hyvin voinut tehdä ohuemmasta putkesta ja pykälää pienemmillä varren päillä. Painoa olisi säästynyt, mutta tässä tapauksessa rahaa ei -> en jaksanut alkaa säätää hommassa max. 15kg painonsäästön takia. Varmuuskertoimista; tuo laskentaohjelma ei ole ihan viimeisen päälle toteutettu ja se kerrotaan selvästi myös mukana tulleessa "FAQ"- tekstissä. Eli rasitukset voi olla ala- tai yläkanttiin. Tärkeintä on mielestäni tukivarren päiden kestävyys ettei ne antaudu väärässä paikassa, koska se on melkeinpä vittumaisin - ja kallein - tilanne. Mieluummin vääntynyt varsi, kuin rikkinäinen nivel joka kääntää akselin ja voimalinjan umpisolmuun rikkoen paikkoja
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 04.10.2011 22:15
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 12.11.2011, 22:34
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Post

hop hop!


no? lisää kuvia! vai ootkos sie laiskotellu? joks tää on valmis? häh?

ikävöin suuresti tämän auton rakentelu päivityksiä
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 13.11.2011, 10:57
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Viime aikoina on työt ja talon rakentaminen haitannut liikaa harrastuksia.. ei ole oikein ehtinyt paneutua asiaan pari viikkoa pitää vielä kiireistä, sitten varmaan ehtii taas tämän kimpussa touhuta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 15.01.2012, 18:51
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Ei ole vieläkään paljon ehtinyt tehdä, mitä nyt hain kauhean kasan lisää putkea kun joskus kerkiää ja jaksaa tehdä.

Sen verran sai aikaiseksi, että tuli hitsattua konepellin etureunan kohdalle poikittaisputki mikä pitää keulaa vähän läjässä sekä eturenkaiden "eteen" nuo sivutuet yläputkista runkoputkiin. Samalla kokeilin erilaisia valoja; pienet suorakaiteen muotoiset työvalot näytti liian aneemiselta, niille etsitään paikka hyvästä piilosta mitä käytetään normaalisti.. päädyin tulokseen että Rallye 3000 näyttää parhaalta




__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 15.01.2012, 22:54
tiivonen:n Avatar
tiivonen tiivonen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.11
Sijainti: Joensuu
Viestit: 94
Perusasetus

Seuraavassa Autot-animaatiossa tää on joku hahmo
__________________
* * * *
Volvo 945ft classic
Jeep Cherokee ltd -90
Volvo 745 (*29.9.1992 - †24.3.2012 )
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
SHREK (Cherokee projekti). 454SS Maasturiprojektit 476 12.12.2015 17:26
Myyty KössiKenguru O/M/V Ajoneuvot 3 02.06.2008 08:10
O: halpa XJ cherokee projekti KooPee O/M/V Ajoneuvot 8 29.05.2008 19:43
Projekti Mall Crawler (Jeep Cherokee) Timo_L Maasturiprojektit 89 19.04.2008 10:52
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 16:18 (GMT +2).