![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
![]()
Siinä kuvatuksia:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Siinäpä muutama kuva kännykällä nappastuna.Tämän jälkeen on sisusta massattu,ruostesuojattu,vedetty uudet matot ja sparcon kuppijakkarat kapiiniin. Tänään tosiaan on kytkin tilattu ja huomenna pitäisi hakea.Ainoa mikä mietityttää on tuo vaihdelaatikko,jostain syystä kun sitä tuossa värkkäsin niin ilman vaihdekeppiä antaa vaihtaa vaihteet mutta sitten kun lyö kepin paikoilleen ja pultit ei oikein suostu vaihtaan?!!Mikä lie tämän aiheuttaa? Etu ja takapuskurit kuvasta poiketen maalattu sekä lampun pohjat ja säleiköt myös mattamustaksi.
__________________
Mitsubishi Pajero 2.8td -92 Nykyinen ![]() Mitsubishi Pajero 2,5td ic -90 (Entinen) Nissan Patrol 3,3d -83 (entinen) Suzuki Sj410 -83 (entinen) Landrover Freelander -98 (Entinen) Daihatsu Rocky 2,8D -87 (Entinen) Viimeksi muokannut Mika28 : 21.09.2011 20:13 |
#27
|
||||
|
||||
![]()
Tänään tuli ja eilen tuli tilattua iltapäivästä
![]() ![]() ![]() hintaa sarjalla oli 103€ kaikkine kuluineen.Eli sisältää kaikki hilut kytkinremppaa varten.Nyt painelaakerikin sitten pyörii normaalisti ![]()
__________________
Mitsubishi Pajero 2.8td -92 Nykyinen ![]() Mitsubishi Pajero 2,5td ic -90 (Entinen) Nissan Patrol 3,3d -83 (entinen) Suzuki Sj410 -83 (entinen) Landrover Freelander -98 (Entinen) Daihatsu Rocky 2,8D -87 (Entinen) |
#28
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() No niin menihän tähänkin vaivaan jokunen päivä lähinnä ihmetellessä vikaa. Eli ainakun kasasin laatikon ja koitin kepillä veivata...niin ei vain menny. Sitten tänään auki ja katsoin nuo paikat läpite ja hoksattiin että vaihteen siirtäjä lienee ottanut osumaa.Se oli antanut periksi ehkä sen millin verran ja ei muutakuin annettiin lämmitystä ja taittoa. Nyt mahtuu koppaan normaalisti kaikki kilut ja kun viimeistelee tiivisteellä niin bueno.Siitäki selvittiin.Ei ehkä tarttenukkaan ostaa uutta laatikkoa.. Ostin samalla hiukka jäykemmät öljyt ja uudet laatikon öljyt vaihtoa varten.On tämäki rahareikä koko homma..heh..mukavaa sellaista=) Niin ja onhan sitä menny muutama asennuskalja.Itseasiassa nytkin on pöydällä kun pähkäilen mitä teen moottorille?!Oisko männät uudet,tiivistesarja,venttiilinnostimet,kumit ja siinäpä se sitten oiskin. Ja lokilämppäri..sitten korin pariin ![]()
__________________
Mitsubishi Pajero 2.8td -92 Nykyinen ![]() Mitsubishi Pajero 2,5td ic -90 (Entinen) Nissan Patrol 3,3d -83 (entinen) Suzuki Sj410 -83 (entinen) Landrover Freelander -98 (Entinen) Daihatsu Rocky 2,8D -87 (Entinen) Viimeksi muokannut Mika28 : 23.09.2011 20:12 |
#29
|
|||
|
|||
![]()
Hmm,pakin siirtäjä hieman antanu periks,seuraavaksi se katkee,olis kannattanu vahvistaa samalla kun loota oli pöydällä ja auki.
Perus vika Suzukin lootassa. |
#30
|
||||
|
||||
![]()
Varmaankin on.En epäile.Vielä tuota ehtii.En vielä kasannu.kävin mettäreissun farmarilla vielä tänään...
__________________
Mitsubishi Pajero 2.8td -92 Nykyinen ![]() Mitsubishi Pajero 2,5td ic -90 (Entinen) Nissan Patrol 3,3d -83 (entinen) Suzuki Sj410 -83 (entinen) Landrover Freelander -98 (Entinen) Daihatsu Rocky 2,8D -87 (Entinen) |
#31
|
||||
|
||||
![]()
Juurikin näin. Muistaakseni jossain palstan syövereissä on hyviä kuvia siitä, miten siirtäjän vahvistus kannattaa tehdä.
__________________
Tumpula Racing Team |
#32
|
||||
|
||||
![]()
Heh..taitaa tosiaan olla vakio vika tuo heikko vaihdelaatikko siirtäjineen.
No olis motti ollu tänään tarjolla ihan sukulaisellapa vielä mitsubishi 1.3 (-90) kaasarilla.Ajettu 130 000km...mutta mutta..eikös tuo oo neliveto tekniikkaa ajatellen vääränlainen kapistus..?
__________________
Mitsubishi Pajero 2.8td -92 Nykyinen ![]() Mitsubishi Pajero 2,5td ic -90 (Entinen) Nissan Patrol 3,3d -83 (entinen) Suzuki Sj410 -83 (entinen) Landrover Freelander -98 (Entinen) Daihatsu Rocky 2,8D -87 (Entinen) |
#33
|
||||
|
||||
![]()
Mitäs jäykempää öljyä meinasit laittaa? Koneessahan pitää käyttää hyviä öljyjä ettei hirtä nokka kiinni...
|
#34
|
||||
|
||||
![]()
10w-40 edellinen oli 5w-40
Eikös tuo ole jo hiukan uudempiin autoihin.Ja turhankin notkeata.
__________________
Mitsubishi Pajero 2.8td -92 Nykyinen ![]() Mitsubishi Pajero 2,5td ic -90 (Entinen) Nissan Patrol 3,3d -83 (entinen) Suzuki Sj410 -83 (entinen) Landrover Freelander -98 (Entinen) Daihatsu Rocky 2,8D -87 (Entinen) |
#35
|
||||
|
||||
![]()
Kytkin paikallaan ja vaihdelaatikko paikallaan ja kunnossa.
Kasauksen jälkeen uudet öljyt vaihteistoon ja koneeseen. Sitten pikku koe ajoa ja meinasi jo katollaan käydä ![]() Laitoin juuri saadut kattotelineetkin jo paikalleen naapurin kanssa. Sinne työvaloa eteen ja taakse. Tuo moottori mietityttää että kumpi järkevämpi.Eli uudet tiivisteet,männät,männänrenkaat,venttiilinnostimet ,kumit..vai uusi motti kokonaan?! (Jos jollain kaupattavana:Astinlaudat,putkea,lisävaloa/työvaloa,maastotunkki,vinssiä?)Saa tarjota ![]()
__________________
Mitsubishi Pajero 2.8td -92 Nykyinen ![]() Mitsubishi Pajero 2,5td ic -90 (Entinen) Nissan Patrol 3,3d -83 (entinen) Suzuki Sj410 -83 (entinen) Landrover Freelander -98 (Entinen) Daihatsu Rocky 2,8D -87 (Entinen) Viimeksi muokannut Mika28 : 25.09.2011 18:16 |
#36
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() Siinäpä taas muutama kuvatus..paras ois ollu se ku luulin että nyt pyörähtää ja naapuri,joka ollu huimana korjaus apuna alko nauraan kohtuu makeasti tilannetta ku meikäläisen kädet täris ratissa ja ikkunan ulkopuolella ![]() ![]()
__________________
Mitsubishi Pajero 2.8td -92 Nykyinen ![]() Mitsubishi Pajero 2,5td ic -90 (Entinen) Nissan Patrol 3,3d -83 (entinen) Suzuki Sj410 -83 (entinen) Landrover Freelander -98 (Entinen) Daihatsu Rocky 2,8D -87 (Entinen) Viimeksi muokannut Mika28 : 26.09.2011 06:37 |
#37
|
||||
|
||||
![]()
Nyt vinkkiä:Kasaamisen jälkeen kun oli laitettu kytkin kaikkine kamppeineen ja vaihdelaatikko paikalleen.Käynnisteltiin pirssi.Pikku mutka ja sammui kerran.
Johtoja rämplättiin ja kohta se höris normaalisti. Tänään tein 5-6km suuntaansa reissun,jolla se sammui 3 kertaa. Välillä joutui väkisin yrittämään ja yhtä-äkkiä sain taas käyntiin.Onneksi viimeinen pysähdys oli vajaa 1km kotoa. Pihassa käynnistin 2 kertaa ja oli hetken käynnissä ja sammui ku saunalyhty yks kaks.. No nesteet pitäisi olla ihan ok.Oiskohan letkua jostain rutussa tai muita vaihtoehtoja??!
__________________
Mitsubishi Pajero 2.8td -92 Nykyinen ![]() Mitsubishi Pajero 2,5td ic -90 (Entinen) Nissan Patrol 3,3d -83 (entinen) Suzuki Sj410 -83 (entinen) Landrover Freelander -98 (Entinen) Daihatsu Rocky 2,8D -87 (Entinen) |
#38
|
|||
|
|||
![]() kone stumppaa
Moro
Innustuin männä viikolla hankkimaan sj410 -82:n , siinä taas on tyhjäkäynti hukassa, saattaa toimia minuutin ja sitten stumppaa jos ei ole nopee ryypyn tai kaasun kanssa. Taitaa tosin olla eri ongelma kun sulla. Kaasarin putsasin ja käynti parani muuten mutta se stumppaus vaivaa edelleen, on vissiin jonkinsortin vakio ongelma vaki-kaasarilla? Jos keksit jotain lääkkeitä niin laita viestiä. Hieno homma jos viitsit pitää kirjaa omasta projektistasi! |
#39
|
||||
|
||||
![]()
Toivotaan nyt kun huomenna valosan aikaan katson ettei ole nesteet ja öljyt vain sekasin..?!!
Kuitenkin se tuossa pyöri hetken ja sitten sammui itsestään.On tämä vain jännä paikka taasen.. Jos jollakin tosiaan konetta tarjolla niin tänne ehdotuksia. Luin jostain että joku Toyotan kone menisi kohtalaisen vaivattomasti suzkaan myös?!!Onko tietoa??! No tämä kirjanpito on tälläistä räpellystä etupäässä.En ole näiden autojen kanssa ennen juuri värkännyt tuolla tekniikka puolella.
__________________
Mitsubishi Pajero 2.8td -92 Nykyinen ![]() Mitsubishi Pajero 2,5td ic -90 (Entinen) Nissan Patrol 3,3d -83 (entinen) Suzuki Sj410 -83 (entinen) Landrover Freelander -98 (Entinen) Daihatsu Rocky 2,8D -87 (Entinen) |
#40
|
||||
|
||||
![]()
Katselin nettiä ja koneita selailin niin 1.6 Toyotan kone,192tkm ajettu olisi ehkä tarjolla.
Pittää tutkia mitenkä istuisi tuohon..?!Jos jollakin tietoa hommasta niin saa laittaa vinkkiä.
__________________
Mitsubishi Pajero 2.8td -92 Nykyinen ![]() Mitsubishi Pajero 2,5td ic -90 (Entinen) Nissan Patrol 3,3d -83 (entinen) Suzuki Sj410 -83 (entinen) Landrover Freelander -98 (Entinen) Daihatsu Rocky 2,8D -87 (Entinen) |
#41
|
||||
|
||||
![]()
Kävin ihmettelemässä suikkaa pihalla kun sattui olemaan hetki aikaa.
Poika on kotona kipeänä ja vaimoke kävi ruokiksella niin ehdin tovin olla pihalla. Yksi johto ainakin oli palanut karrelle,mikälie maajohto ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Siinäpä hieman muutosta alkuperäiseen vihreään sisustaan ja penkkiä sekä mattoaki on vaihdettu
__________________
Mitsubishi Pajero 2.8td -92 Nykyinen ![]() Mitsubishi Pajero 2,5td ic -90 (Entinen) Nissan Patrol 3,3d -83 (entinen) Suzuki Sj410 -83 (entinen) Landrover Freelander -98 (Entinen) Daihatsu Rocky 2,8D -87 (Entinen) |
#42
|
||||
|
||||
![]()
Kävin ihmettelemässä suikkaa pihalla kun sattui olemaan hetki aikaa.
Poika on kotona kipeänä ja vaimoke kävi ruokiksella niin ehdin tovin olla pihalla. Yksi johto ainakin oli palanut karrelle,mikälie maajohto ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Siinäpä hieman muutosta alkuperäiseen vihreään sisustaan ja penkkiä sekä mattoaki on vaihdettu ![]() Tällä koneella ajettu 130 000tkm.Ei ois ollu paha mutta etuveto kone
__________________
Mitsubishi Pajero 2.8td -92 Nykyinen ![]() Mitsubishi Pajero 2,5td ic -90 (Entinen) Nissan Patrol 3,3d -83 (entinen) Suzuki Sj410 -83 (entinen) Landrover Freelander -98 (Entinen) Daihatsu Rocky 2,8D -87 (Entinen) |
#43
|
||||
|
||||
![]()
Pari kuukautta sitten huomasin, jotta itsellä oli sama johto kanssa palanut ja kovettunut liki poikki. Vaihdoin tilalle paksun maadoitusjohdon. Olisko moottoritilan kuumuudella tekemistä asian kanssa ?
__________________
Tumpula Racing Team |
#44
|
||||
|
||||
![]()
Haiskahtais enempi erittäin huonolle maadoitukselle akun ja moottorin välillä.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#45
|
||||
|
||||
![]()
Tarkista akun ja korin välinen maakaapeli ja korin ja moottorin välinen kaapeli.
Jos ne on huonot, niin startatessa kärventyy kaikki maapiuhat. Kannattaa uusia ihan suosiolla, niin säästyy monelta murheelta. |
#46
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Sitten tuon lämpimän ilman puuttuminen.Pitää tehdä jotaki ennen lumia jääpi muuten hymy korville kovalla pakkasella jos ei saa tuota pelaamaan.
__________________
Mitsubishi Pajero 2.8td -92 Nykyinen ![]() Mitsubishi Pajero 2,5td ic -90 (Entinen) Nissan Patrol 3,3d -83 (entinen) Suzuki Sj410 -83 (entinen) Landrover Freelander -98 (Entinen) Daihatsu Rocky 2,8D -87 (Entinen) Viimeksi muokannut Mika28 : 27.09.2011 17:59 |
#47
|
||||
|
||||
![]() ![]() 4 kpl:tta noita edullisia Siriuksen lisävaloja. Sitten 3 kpl:tta työvaloja. Ainoa mikä on meni myttyyn niin kävin mettäkaverille hänen kaupallaan näyttämässä autoa ja käväsi istumassa autossa ja laittoi testiksi hitaan nelivedon päälle.Lähdin ajelemaan ja kohta paukahti se vaihdekepin takana oleva ruuvi poikki ja nyt on "yhtä onnenpyörää vaihteet".Saisikohan tuon porsittua kuntoon kun ottaa kepin irti päältä koittaisi saada jonkinlaisen patentin tuohon. Kyllä se tämän kanssa nyt tuntuu vastustavan.Työmatka meni mennen tullen hyvin mutta töistä lähdin kauppaan ja sieltä kotia päin niin johan sattui taas..
__________________
Mitsubishi Pajero 2.8td -92 Nykyinen ![]() Mitsubishi Pajero 2,5td ic -90 (Entinen) Nissan Patrol 3,3d -83 (entinen) Suzuki Sj410 -83 (entinen) Landrover Freelander -98 (Entinen) Daihatsu Rocky 2,8D -87 (Entinen) |
#48
|
||||
|
||||
![]()
Suikka toimii ja kukkuu taas ainakin hetken.
Jospa tuossa saisi tuon uuden laturin,lämmintä sisälle eli putsattua nuo paskat tuolta kennoista ja ehken tuo moottorinläpikäynti+uudet johdot suunnilleen joka paikkaan niin mentäisiin taas hetki. Kiinnikkeet pitää tehdä lisävaloille ja työvaloille myöskin. Kiitos yv:llä nakanneille ja vinkkiä antaneille.On varmasti tovi säästetty ajallisesti kun ei ole tarvinnut ihan kaikkea "googlettaa"netin ihmeellisestä maailmasta. Ei tarvi tehdä samoja virheitä kahteen kertaan joka asiassa.
__________________
Mitsubishi Pajero 2.8td -92 Nykyinen ![]() Mitsubishi Pajero 2,5td ic -90 (Entinen) Nissan Patrol 3,3d -83 (entinen) Suzuki Sj410 -83 (entinen) Landrover Freelander -98 (Entinen) Daihatsu Rocky 2,8D -87 (Entinen) Viimeksi muokannut Mika28 : 02.10.2011 10:26 |
#49
|
||||
|
||||
![]()
Tänään näytin rälläkkää parille ruostekohdalle.Oli melko irstaasti vedetty ruosteen päälle pakkeli,joten mössöt pois ja seuraavaksi uutta tervettä peltiä tilalle.
Samalla koitin hahmotella kaarien muokkausta.Pitäisi ne rapalevikkeet laittaa paikoilleen.Tuossa olis jotaki mattoaki tarjolla kohtuullisen paksuakin.Että jos tuosta vääntäisi palat lokasuojiin. Maalit pittää kanssa hommata ku tuli kajottua tuohon ulkokuoreenkin ![]() Ja oli jo ajatelma että vaihdan isompaan maasturiin,Mitsuun.Siinä olis remppaa kyllä tiedossa mutta ei mielestäni mitään ylitse pääsemätöntä. Turbon laitto,jarruja herkistellä.Osat on kuulemma jo olemassa.Vielä olen harkinnut että vaihdanko.
__________________
Mitsubishi Pajero 2.8td -92 Nykyinen ![]() Mitsubishi Pajero 2,5td ic -90 (Entinen) Nissan Patrol 3,3d -83 (entinen) Suzuki Sj410 -83 (entinen) Landrover Freelander -98 (Entinen) Daihatsu Rocky 2,8D -87 (Entinen) |
#50
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Suzuki SJ410 | Suburban95 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 05.09.2008 15:39 |
suzuki sj410 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.08.2007 17:33 | |
[b]M: Suzuki sj410[/b] | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 30.08.2006 19:48 | |
M: Suzuki SJ410 | O/M/V Muut | 0 | 02.04.2004 11:56 | |
M:Suzuki SJ410 -85 | O/M/V Muut | 0 | 18.02.2003 06:50 |