![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Koska seuraavia talkoita tai vastaavia? Ite tuisin mielelläni kattomaan millasen radan ootte saanu aikaseks ja auttamaan hommissa. Kait tossa jonkunlaisen kosketuksen siihen offaamiseenki sais.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Mutta keväällä aletaan taas korjailemaan ja rakentamaan uutta. Talvi aikaa miettiä visiot. Kannattaa keväällä kysellä mikä on tilanne. Talkoisiin pääset varmana sillä auttavia käsiä ei ole koskaan liikaa ja näet samalla aitiopaikalta miten me olemme asioita ratkaisseet. Voi siinä kipinä kasvaa omaankin harrastukseen. Mutta jo ennen sitä kannattaa seurata lähialueen ajotapahtumia ja tulla katsomaan paikanpäälle. Se on myös ollut hyvä kipinän herättäjä monelle. Ensin katsomaan ja sitten jossain vaiheessa jo omalla kikottimella mukaan. Aikoinaan mekin aloitimme Lada Nivalla ja hauskaa oli. Ei sen ensimmäisen auton tarvitse mikään kilpuri olla. Ja voi sitä tietenkin mukana olla ilman autoakin. Hauskaa harrastusta on ihan kiva seurata sivustakin.
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
OT ja rankasti, mutta eikös tässä Vammalassakin oo joku "offauspaikka"?
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#5
|
|||
|
|||
KUTTULANDIAN TULEVAISUUS?
Soutamista ja huopaamista on mutakisojen jälkeinen aika ollut kun spoorin tulevaisuutta on pohdittu. Välillä valtaa ajatus: maata täyteen ja trial esteitä päälle ja välillä ajatus että josko vaan sitä pohjaa vahvistettaisiin.
![]() Totuus on että Kuttulandian savipellon saven paksuus on enemmän kuin sen käytössä olevan oransiin telakaivinkoneen puomin pituus. Se miten syvälle todella mennään että maa-aines vaihtuu, sitä ei voi omalla kaivurilla testata. ![]() Ja mitä sillä tiedolla tekisikään, sillä mutaspoorin pohjan vahvistaminen olisi kuin suoraan hölmöläisten päiväkirjasta. Ossi on jo nyt saanut "hullun paperit" siltä kaverilta joka on niitä rekkakuormia kiviä ja hiekkaa tuonut. ![]() Betoni tai asfaltti pohjaan ja turvetta päälle. Tai erittäin monta rekkakuormaa pyöreitä kiviä pohjalle ja turvetta päälle. Entäs sitten kun taas ennen kisoja sataa monta viikkoa yhteen putkeen ja alkaa se veden imppailu ja samalla taitaa lähteä osa siitä turpeestakin. Ei spoorin teko ole halpaa ja helppoa leikkiä pohjattomalle savipellolle. Toimivan spoorin paikka on metsässä tai maastossa jossa on pitävä pohja. ME LUOVUTAMME, SPOORI TÄYTETÄÄN ENSI KEVÄÄNÄ PISTE. Tuo vieressä oleva kalkkilouhos avataan vuodenvaihteessa ja sieltä tullaan kysymään mitä maksaisi jos toisivat kivikuormia tuon spoorin täytteeksi. Sen jälkeen vielä hiekka päälle ja trial esteitä rakentamaan. Ossi on jo täyttänyt joutomaalla yhden niistä kolmesta ojan ylityksestä ja loputkin täytetään kunhan maata taas saadaan lisää. Tarkoitus on tehdä radasta sellainen, että saven kanssa oltaisiin mahdollisimman vähän tekemisissä. Sen jälkeen ne meille tyypilliset vesisateet eivät enää sotke kisoja täysin ja ei tarvitse jatkossa enää hommata autojen pesukalustoakaan. Se maassa luikerteleva savikanjoni oli muutamien kilpailijoiden mielestä hyvä ja mielenkiintoinen, kunhan sitä vain hieman helpotettaisiin. Jopa Tumppikin kehui sitä kehityskelpoiseksi ja "eurooppalais tyyliseksi". Sen kohtaloa emme ole vielä päättäneet. Olen tuolla "trial kilpailut tulevaisuudessa" osioilla yrittänyt olla mukana jotta saisi vastausta mikä todella tulee olemaan triallin tulevaisuus Suomessa ensi vuonna. Jatkuuko hiljaiselo ja mekin jatkamme oman ratamme pitämistä ns. offipuistona jossa ajetaan omilla säännöillä. Vai elpyykö trial ja pitääkö meidänkin liittyä kilpailujen järjestäjien joukkoon ja tehdä radat vastaamaan eurotrial sääntöjä. Eli, PITÄISIKÖ MEIDÄN JATKAA OMANLAISENA OFFIPUISTONA JOHON RAKENNETAAN LISÄÄ ESIM KEINUN KALTAISIA ELÄMYS ESTEITÄ SEKÄ MUITA RAKENNETTUJA ESTEITÄ JOISSA LUOKKAJAKO OLISI EDELLEEN ISO- JA PIKKUPYÖRÄISET. Vai, PITÄISIKÖ MEIDÄN MUUTTAA RADAT EUROTRIAL SÄÄNTÖJEN MUKAISIKSI JA ALKAA JÄRJESTÄMÄÄN AKK:N ALAISIA KERHOJEN VÄLISIÄ TRIAL KISOJA. Itse tietenkin haluaisimme jatkaa omalla linjallamme, eli että Kuttulandia olisi jatkossakin paikka jossa koetaan uutta ja ei olla ihan niin virallisia. Hauskaakin saa pitää turvallisuutta unohtamatta. Ja ne autot jotka eivät täytä eurotrial sääntöjä olisivat tervetulleita meille kisailemaan kunhan täyttävät ne meidän huomattavasti vähempi sisältöisemmät sääntömme. Talven aikana näitä joudumme pohtimaan ja jos porukoilla on mielipiteitä kumpaa linjaa vedämme, ne mielipiteet haluamme mielellämme kuulla. Vaikka teimme paljon virheellisiä ratkaisuja ja epäonnistuimme ilmojen vuoksi kaikissa kolmessa tapahtumassamme, emme luovuta. Tästä on jo paljon helpompi jatkaa ja KUTTULANDIA EI HÄVIÄ YHTÄÄN MINNEKÄÄN!
|
|
#6
|
||||
|
||||
Kutunlandia Rules!
Päätitte tehdä kuinka tahansa niin se on oikein ja olette jo tehneet historiaa rakentamalla radan. KIITOS siitä.
Jos niitä kiviä tulee reilusti niihin muta spooreihin niin tässä esimerkki pätkästä, eikä ole mutaa: http://www.youtube.com/watch?v=NHL0AKiFSVs Toinen ura hieman tasaemmaksi pikkupyöräisä varten ja toinen ISOja varten röykkysemmäksi. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 28.09.2011 20:46 |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Hyvä idea. Pitääkin tehdä pitempiaikainen sopimus Nord Kalkin kanssa.![]() Huonona puolena tulee se, että kivet ovat räjäytettyjä ja sen vuoksi terävä reunaisia. ![]() Mutta kiitos tsemppauksesta.
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Olisko mitenkään mahollista saada molemmat?
Homma vois näin AKK:n sääntöjä tuntemattomana, mutta noin muuten joskus harrasteseurailua harjoittaneena toimia vaikkapa jotakuinkin tältä pohjalta improvisoiden: Perustetaan Kuttulandian Kilvanajo ry AKK:n alaiseksi seuraksi. Kuttulandian Kilvanajo ry järjestää autokilpailutoimintaa tarkoitusta varten vuokratulla maa-alueella ja vuokratulla kalustolla. Hulvattomat Kutut ry puolestaan on perustettu levittämään tietoa off-road-harrasteesta paitsi kaikille harrastajille, myös laajalle yleisölle. Hulvattomien Kuttujen tilaisuuksissa noudatetaan tapahtumanjärjestäjän ikiomia sääntöjä, eikä kenenkään pidä liikaa toivoa kertyneiden pisteiden vaikuttavan Kuttulandian ulkopuolella mitenkään. Maa-alueen ja kaluston omistaa yksityinen taho, joka varaa itselleen oikeuden vuokrata tai olla vuokraamatta maata tai kalustoa sopiviksi katsomilleen tahoille. Jotenkin tähän tapaan homma saattaisi toimia helpoiten. Hulvattomien perustaminen viralliseksi yhdistykseksi mahdollistaa erilaisten kulttuuritukien hakemisen, joten sitä siksi saattaa kannattaa harkita. Noin muuten homma sujuu epävirallisestikin sangen hienosti. Kannattaa ehkä harkita myös nuorisoseuran perustamista, jos vaikka saisi muutaman kiskanikkunoita sotkevan teinin mielummin kuraamaan saappansa ja takatukkansa. Täältä on ainakin odotettavissa kunnan tukea, jos ry on ollut toiminnassa yli yhden tilikauden ja toimintakertomus sekä anomus että seuran toiminta on kunnanpäättäjien mielestä uskottavaa nuorison jallittamista pois harhateiltä. EDIT: lisäystä: Niin ja todellakin ehdottomasti kiitos jo tähänastisesta, vaikken oo paikalla edes käynytkään. Näin ison homman tekemiselle ja aikaansaamiselle täytyy nostaa hattua. Tulevaisuus näyttää, mihin suuntaan TE päätätte TEIDÄN hienosti käynnistynyttä rataprojektia edistää. Viimeksi muokannut temmi_hoo : 28.09.2011 20:53 |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Jonkinlaista seuratoimintaa tai yhteistyötä joudumme suunnittelemaan. Nimittäin mutakisat vedimme läpi neljän hengen voimin. Käytännössä töitä teki vain kolme kun itse videokuvasin. Kun talkootöihin joudut pyytämään aina niitä tuttuja ja kavereita, vaarana on että eiväthän he enää edes vastaa puhelimeen kun näkevät kuka soittaa. Jatkossa kisoihin tarvittava talkooporukka pitää muodostua henkilöistä joiden kanssa on tehty yhteistyösopimus tai sitten perustetaan se oma seura. Näin pienellä omalla väellä emme jaksa enää ainuttakaan kisaa läpi viedä. Lopputulos mutakisoissa tosin oli se, että kun hinauksien tarve oli ihan järjetön, alkoivat kilpailijat hoitamaan osan vinssauksista kun Juha ja Eero eivät millään enää selvinneet kahdestaan. Kalustoa kyllä oli millä hinailla. Ossi hoiti yksinään tuomaroinnin ja pudotuskaavion vaatiman kirjaustyön. ![]() Hyviä ajatuksia laitoit ja olet jo aikaisemminkin niin tehnyt. Talvella pitää tosissaan kehitellä tämän ympärille suunnitelmia jotka saattaisivat jopa onnistuessaan tuoda vähän ropojakin tyhjän kassan pohjalle. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään Rata BMW | elhapero | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 04.12.2009 22:07 |
| Rata Camaro -67 | O/M/V Muut | 2 | 24.08.2005 06:55 | |
| Lahden rata? | Tapahtumat | 6 | 22.10.2003 09:51 | |
| Alastaron rata-ajopäivät la 21.9 klo:9-11 ja 13-15 | Tron | Yleiset | 0 | 19.09.2002 07:28 |
| Rata-ajot ?? | ZR1 | Yleiset | 0 | 20.03.2002 14:37 |