![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Nyky dieselit sammuvat niin herkästi koska: Pyöriviä massoja on pienennetty reilusti Vääntömomentin rajoitin puuttuu peliin helposti CDV (clutch delay valve) ventiilin käyttöä ei taideta harrastaa neloskoneisissa dieseleissä Esim 1,5dci renaulta/nissan moottorista otetaan uskomattomia tehoja mutta jos sen suhteuttaa painoon niin moottorit ovat edelleen pieniä Yleensä sammumis ongelmat liikkeelle lähtö vaiheessa loppuvat viritys ohjelman asentamis jälkeen
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
piikkiin. siis se että ennen alta 100 heppasessa dieselissä oli parikymmentä kiloa rautaa kampiakselin päässä, ja isoa halkaisijaltaan. nyt vauhtipyörä on lahvilautasta pikkasen isompi ja -raskaampi. Haetaan kuulemma kierrosherkkyyttä. ja kytkimet lienevät pikkasen eri tavalla optimoituja, pitää tuon 1,5 litrasen 100kg painavan dieselin kytkimen käsitellä suurempia vääntömomentteja kuin ennen 400 kg painavan 4-litraisen kytkimen. Ja noiden nykydieseleiden nokka-akselitkin taitaa olla hivenen "viritetympiä" Noista tietokoneiden laskentatehoista/mekaanisen säätimen nopeus: Taitaa tuo bittimylly keretä ensin annosta kasvattamaan, mikäli softa antaa myöten. P.S sais autoon (tyhjäkäynnin alapuolelle) edes yhtäpaljon vääntöä kuin tuossa 80 Heppaisessa -80luvun Belaruksessa ![]() ei ole sammunut koskaan vahingossa. Toki tuo vääntö on tarpeen kun vaihteisto on pikkusen "ihmeellinen" |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Letukan pikkulohkon orkkismallin öljympumputtimen std/maksimi välykset?
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Lähden lentelemään suihkukoneella taivaalle tennispallon kanssa. Ajelen pikkuisen vajaata äänennopeutta. Heitän ohjaamossa pallon eteenpäin. Rikkooko pallo äänivallin?
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
lisä kysymys tähän. jos lentää yli äänen nopeuden ni onko mikrofoonin oltava kuskin takana, että se toimii
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Pitää vaan puhua nopeemmin.
__________________
__________________________________________________ _____________________________ Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa. Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Mahtaisiko kytät muuten uskoa kun ajaa länttä kohti landcruiserilla 600km/h niin selittää että todellinen nopeus onkin 100km/h? Ja sekin taaksepäin? Tietty sitten koko aurinkokunta liikkuu jollain nopeudella jne jne Kuitenkin, kappaleen nopeus mitataan aina jonkun toisen kappaleen suhteen. Pilotin nopeus kabiinin ilman suhteen on 0 km/h joten puhe lähtee joka suuntaan äänen nopeudella, riippumatta mitenkään siitä miten paljon kabiinin ulkopuolella on vauhtia. Tietty sitten kun mennään todella todella lujaa niin koko homma on toinen. Mut semmoisia on turha alkaa pohtimaan ennen kuin lc:llä tosiaan mennään 600km/h. Viimeksi muokannut Reisrdok : 19.09.2011 12:10 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Miksi sänkkärirallin pitää sotkee autoo nii kauhiasti? Ja miks miun ylipäätään pitää ajaa sänkkäril avoautol...?
![]()
__________________
You got mud on your face You big disgrace Somebody better put you back in your place. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() Ristus kun alkaa aivoissa naksumaan kun ajattelee tätä asiaa... ![]() ![]()
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mutta mitenkäs tämä sitten,jos lentokone vaatii esim 300km/h nousunopeudeksi ja kone on hihnalla joka liikkuu vastakkaiseen suuntaan 300km/h kuin kone,nouseeko kone ilmaan vai jääkö se vain paikoilleen? |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kuten sanoin,en osaa selittää mitä tarkoitan mutta karkeudessaanhan homma menee niin,lennät 990km/ ja äänivallinmurtumiseen vaaditaan 1001km/h(nämä vain n. lukuja),joutuu hävittäjän ohjaamossa palloa heittämään edelleen sen 1001km/h koska palloa ympäröivä tila liikkuu samaa nopeutta kuin pallo. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
testi vaan | hoojii | TestZone | 0 | 27.11.2008 13:42 |
Turpaan vaan | jnu | Linkit | 3 | 19.02.2007 21:17 |
BJ:n SOA:sta aina vaan... | Skodillac | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.03.2006 18:23 |
Kysy Piinalta, Piina tietää! | piina | Kysy Piinalta | 0 | 02.11.2005 22:21 |
Tuhosinko Bfg MudTerrainit?? ja helmaputkista kysy | sippis | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 02.04.2004 07:20 |