Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Viestiketju on lukittu
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.09.2011, 07:01
nbf:n Avatar
nbf nbf ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.07.11
Sijainti: jns
Viestit: 389
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen Näytä viesti
Miksi nämä nykyajan diisseliautot sammuu niin herkästi jos kytkintä nostaa liian nopeesti?
Vanhat hyvät diisselit ei sammunu sitten niin millään...

Nyky dieselit sammuvat niin herkästi koska:

Pyöriviä massoja on pienennetty reilusti
Vääntömomentin rajoitin puuttuu peliin helposti
CDV (clutch delay valve) ventiilin käyttöä ei taideta harrastaa neloskoneisissa dieseleissä
Esim 1,5dci renaulta/nissan moottorista otetaan uskomattomia tehoja mutta jos sen suhteuttaa painoon niin moottorit ovat edelleen pieniä

Yleensä sammumis ongelmat liikkeelle lähtö vaiheessa loppuvat viritys ohjelman asentamis jälkeen

  #2  
Vanha 15.09.2011, 10:01
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nbf Näytä viesti
Nyky dieselit sammuvat niin herkästi koska:

Pyöriviä massoja on pienennetty reilusti
Vääntömomentin rajoitin puuttuu peliin helposti
CDV (clutch delay valve) ventiilin käyttöä ei taideta harrastaa neloskoneisissa dieseleissä
Esim 1,5dci renaulta/nissan moottorista otetaan uskomattomia tehoja mutta jos sen suhteuttaa painoon niin moottorit ovat edelleen pieniä

Yleensä sammumis ongelmat liikkeelle lähtö vaiheessa loppuvat viritys ohjelman asentamis jälkeen
Kyllä tuo sammuminen taitaa suurimmalta osaltaan mennä noiden olemattomien J-voimien
piikkiin. siis se että ennen alta 100 heppasessa dieselissä oli parikymmentä
kiloa rautaa kampiakselin päässä, ja isoa halkaisijaltaan. nyt vauhtipyörä
on lahvilautasta pikkasen isompi ja -raskaampi.
Haetaan kuulemma kierrosherkkyyttä.

ja kytkimet lienevät pikkasen eri tavalla optimoituja, pitää tuon 1,5 litrasen
100kg painavan dieselin kytkimen käsitellä suurempia vääntömomentteja kuin
ennen 400 kg painavan 4-litraisen kytkimen.

Ja noiden nykydieseleiden nokka-akselitkin taitaa olla hivenen "viritetympiä"

Noista tietokoneiden laskentatehoista/mekaanisen säätimen nopeus:
Taitaa tuo bittimylly keretä ensin annosta kasvattamaan, mikäli softa antaa myöten.

P.S sais autoon (tyhjäkäynnin alapuolelle) edes yhtäpaljon vääntöä
kuin tuossa 80 Heppaisessa -80luvun Belaruksessa (maksimi vääntömomentti oli muistaakseni alle 1000 kierrosta/min)
ei ole sammunut koskaan vahingossa.
Toki tuo vääntö on tarpeen kun vaihteisto on pikkusen "ihmeellinen"
  #3  
Vanha 17.09.2011, 20:32
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Letukan pikkulohkon orkkismallin öljympumputtimen std/maksimi välykset?
__________________
RUMARACING Esla T4
  #4  
Vanha 18.09.2011, 07:40
pastirolli pastirolli ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.07.07
Sijainti: Kurikka
Viestit: 2.174
Perusasetus

Lähden lentelemään suihkukoneella taivaalle tennispallon kanssa. Ajelen pikkuisen vajaata äänennopeutta. Heitän ohjaamossa pallon eteenpäin. Rikkooko pallo äänivallin?
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde-

Yritin epäonnistua. Onnistuin.
  #5  
Vanha 18.09.2011, 09:19
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pastirolli Näytä viesti
Lähden lentelemään suihkukoneella taivaalle tennispallon kanssa. Ajelen pikkuisen vajaata äänennopeutta. Heitän ohjaamossa pallon eteenpäin. Rikkooko pallo äänivallin?
lisä kysymys tähän. jos lentää yli äänen nopeuden ni onko mikrofoonin oltava kuskin takana, että se toimii
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
  #6  
Vanha 18.09.2011, 11:05
Offipiru:n Avatar
Offipiru Offipiru ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.05
Sijainti: Lahti-city, Finland
Viestit: 2.515
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
lisä kysymys tähän. jos lentää yli äänen nopeuden ni onko mikrofoonin oltava kuskin takana, että se toimii
Pitää vaan puhua nopeemmin.
__________________
__________________________________________________ _____________________________
Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa.

Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa.
  #7  
Vanha 19.09.2011, 11:53
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
lisä kysymys tähän. jos lentää yli äänen nopeuden ni onko mikrofoonin oltava kuskin takana, että se toimii
Maapallon pyörimisen takia esim. päiväntasaajalla on vauhtia siinä 1700 km/h vaikka seisot paikallasi ja silti puhe lähtee suusta joka suuntaan samalla nopeudella Suomen paikkeilla jossain 700kmh tienoilla.

Mahtaisiko kytät muuten uskoa kun ajaa länttä kohti landcruiserilla 600km/h niin selittää että todellinen nopeus onkin 100km/h? Ja sekin taaksepäin?

Tietty sitten koko aurinkokunta liikkuu jollain nopeudella jne jne

Kuitenkin, kappaleen nopeus mitataan aina jonkun toisen kappaleen suhteen. Pilotin nopeus kabiinin ilman suhteen on 0 km/h joten puhe lähtee joka suuntaan äänen nopeudella, riippumatta mitenkään siitä miten paljon kabiinin ulkopuolella on vauhtia.

Tietty sitten kun mennään todella todella lujaa niin koko homma on toinen. Mut semmoisia on turha alkaa pohtimaan ennen kuin lc:llä tosiaan mennään 600km/h.

Viimeksi muokannut Reisrdok : 19.09.2011 12:10
  #8  
Vanha 19.09.2011, 17:22
Bänkster:n Avatar
Bänkster Bänkster ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.08
Sijainti: Bättrefolks Ingå
Viestit: 824
Perusasetus

Miksi sänkkärirallin pitää sotkee autoo nii kauhiasti? Ja miks miun ylipäätään pitää ajaa sänkkäril avoautol...?
__________________
You got mud on your face
You big disgrace
Somebody better put you back in your place.
  #9  
Vanha 19.09.2011, 20:44
pastirolli pastirolli ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.07.07
Sijainti: Kurikka
Viestit: 2.174
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reisrdok Näytä viesti
Kuitenkin, kappaleen nopeus mitataan aina jonkun toisen kappaleen suhteen. Pilotin nopeus kabiinin ilman suhteen on 0 km/h joten puhe lähtee joka suuntaan äänen nopeudella, riippumatta mitenkään siitä miten paljon kabiinin ulkopuolella on vauhtia.
Mitä jos puhuu taaksepäin samalla kun törmää vuoreen? Jääkö ääni siihen vuoren kylkeen samallalailla kuin kuljettajakin vai jatkaako ääni etenemistä taaksepäin? Kuljettaja ainakin törmää vuoren seinämään aika lujaa vaikka vauhtia onkin vain 0 km/h.

Ristus kun alkaa aivoissa naksumaan kun ajattelee tätä asiaa...
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde-

Yritin epäonnistua. Onnistuin.
  #10  
Vanha 18.09.2011, 14:00
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pastirolli Näytä viesti
Lähden lentelemään suihkukoneella taivaalle tennispallon kanssa. Ajelen pikkuisen vajaata äänennopeutta. Heitän ohjaamossa pallon eteenpäin. Rikkooko pallo äänivallin?
Ei,koska pallo liikkuu yhtäkovaa kuin se missä sitä heitetään,eli periaatteessa se on "0" tilassa ennen heittoa,sama homma tuon mikin kanssa. Vähän sama kuin ajat autolla 100km/h ja pudotat tennispallon ohjaamossa niin eihän se lähde taakse päin,eriasia sitten jos heität sitä palloa ohjaamon ulkopuolella,voi vaan vaatia hettokädeltä paljon En vaan osaa selittää mitä tarkoitan,mutta toivottavasti edes joku tajusi mitä ajan takaa.
Mutta mitenkäs tämä sitten,jos lentokone vaatii esim 300km/h nousunopeudeksi ja kone on hihnalla joka liikkuu vastakkaiseen suuntaan 300km/h kuin kone,nouseeko kone ilmaan vai jääkö se vain paikoilleen?
  #11  
Vanha 18.09.2011, 14:17
pastirolli pastirolli ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.07.07
Sijainti: Kurikka
Viestit: 2.174
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Vähän sama kuin ajat autolla 100km/h ja pudotat tennispallon ohjaamossa niin eihän se lähde taakse päin,
Mitä jos jarrutan samalla kun pallo on putoamassa? Lähteekö pallo eteenpäin vai mitä se tekee? Jos se olisi 0-tilassa niin periaatteessa jarrutus ei pitäisi vaikuttaa asiaan.
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde-

Yritin epäonnistua. Onnistuin.
  #12  
Vanha 18.09.2011, 16:09
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Mutta mitenkäs tämä sitten,jos lentokone vaatii esim 300km/h nousunopeudeksi ja kone on hihnalla joka liikkuu vastakkaiseen suuntaan 300km/h kuin kone,nouseeko kone ilmaan vai jääkö se vain paikoilleen?
Lentokoneen nopeudet on aina siiven tjs lentopinnan nopeus väliaineeseen eli yleensä ilmaan. Mitä vauhtia allaoleva maa menee ei merkitse tippaakaan. Tarpeeks kovassa vastatuulessa koneet siis nousee näennäisesti paikaltaan. Kato joskus miten lokit tekee rantakallioilla
  #13  
Vanha 18.09.2011, 17:15
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja temmi_hoo Näytä viesti
Lentokoneen nopeudet on aina siiven tjs lentopinnan nopeus väliaineeseen eli yleensä ilmaan. Mitä vauhtia allaoleva maa menee ei merkitse tippaakaan. Tarpeeks kovassa vastatuulessa koneet siis nousee näennäisesti paikaltaan. Kato joskus miten lokit tekee rantakallioilla
Näinpä,alustan vastakkaiseen suuntaan liikkuminen ei vaikuta koska ei ole vetäviä pyöriä.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pastirolli Näytä viesti
Mitä jos jarrutan samalla kun pallo on putoamassa? Lähteekö pallo eteenpäin vai mitä se tekee? Jos se olisi 0-tilassa niin periaatteessa jarrutus ei pitäisi vaikuttaa asiaan.
Kuten sanoin,en osaa selittää mitä tarkoitan mutta karkeudessaanhan homma menee niin,lennät 990km/ ja äänivallinmurtumiseen vaaditaan 1001km/h(nämä vain n. lukuja),joutuu hävittäjän ohjaamossa palloa heittämään edelleen sen 1001km/h koska palloa ympäröivä tila liikkuu samaa nopeutta kuin pallo.
Viestiketju on lukittu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
testi vaan hoojii TestZone 0 27.11.2008 13:42
Turpaan vaan jnu Linkit 3 19.02.2007 21:17
BJ:n SOA:sta aina vaan... Skodillac Tekniikka & Jutustelu 8 12.03.2006 18:23
Kysy Piinalta, Piina tietää! piina Kysy Piinalta 0 02.11.2005 22:21
Tuhosinko Bfg MudTerrainit?? ja helmaputkista kysy sippis Tekniikka & Jutustelu 5 02.04.2004 07:20


Sivu luotu: 22:56 (GMT +2).