![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Muta vai SAUNA Krui$eri :-DJoo aloitetaas tän kotteron osalta ihan oma topic. Eli kun tuli ilmoitus Kuttulandian Mutakisoista 24.9. nousi kuume löytää sinne sopiva mutakilpuri aihio. Vaatimuksia oli halpa hinta, ajokuntoinen ja diesel. Ja melkee "naapurista" löytyikin oiva peli, eli Toyota Land Cruiser HJ60. Renkaita ei kauppaan kuulunut, joten alle heti mutakisa renkaat omista varastoista: Noh ideahan oli ensin, että vaan sen verran avarran lokasuojia, että renkaat mahtuis pyörimään ja sit jotain suojailuja mutakisaa varten. Eli ihan pienell laittelulla "kilpa-auto"..........mut mopedihan karkas tietty käsistä ![]() ![]() Eikös tuollaiset vipuhässäkät yleensä liity kytkettävään lukkoon ![]() Eli nurkissa on ollu yhet HJ61 akselit jo jokusen vuoden etsimässä sopivaa paikkaa ja sainkin päähäni sovitella ne nyt tähän. Mielestäni pienempi homma laittaa noi lukolliset akselit suoraan, kun alkaa purkaan tästä autosta perät auki ja kemppi-kympittään. Niiii ja eihän sitä tiedä, vaikka tolla joskus ajelis jotain muutaki, ku mutakisaa, niin silloin olis ihan kiva saada lukkoja avattuakin. Pitää vaan jossain vaiheessa hommailla jostain vaijerit ja vipuset, että sais noita käytettyä hytistäkin. Nyt mutakisaan ne menee päälle kokoajaksi. Mut siellä se nyt tallissa nököttää pyörillään. Seuraavaks pitää pulttaa vielä etuakseli kiinni jousipakkoihin, kun eilen ei ehtiny kyhäileen kiinnikeitä. Siis ongelmahan on vaan tuolla apparin puolella, kun se perämurikka kiusaa U pultin asettelua. Sit pulttaamisen jälkeen pitäs kääntää napojen olkakulma kohdalleen. Sit pitäs kyhäillä iskareille jonkinlaiset kiinnikkeet....onko ideoita, että mihin kohtiin ne helposti sais. Tarkoitus siis pitää originaali iskarit ja originaali yläpään kiinnikkeet (ei ehdi kaikkea muutella!). Jarruputket ja letkut puuttuu kaikki akseleista. Jarrujen kunto yleensäkin vaikuttaa tarviivan huoltoa Ja onhan täs PALJON kaikkea pientä "hifisteltävää" vielä. Mutta koitan ehtiä laitteleen tarinaa, kun homma edistyy.
Viimeksi muokannut Jare : 11.03.2013 13:29 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Eiks tossa katossa oo jo tarpeeks korotusta?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
multa löytyy lukkokahvat ja vaijerit halvalla.
Soittele niin kerron miten aikoinaan vakio iskarit laitoin soa hoojiisen juuri niin että yläpäät oli vakiot. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jare kun harvemmin päästä mopoa keulimaan niin uskaltaa varmaan ehottaa ton kattokopin muuttamista irroitettavaksi jolloin sillä voisi herrasmiesmäisesti meloa pois mutarännistä "jos" meno sattuu hyytymään keskenkaiken...
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
eiku:
pelkkä yläosa laikalla Kuubaan... siis sellanen jotta lasit ja katon kehikko jää eli todellinen sunshinecrui$er / mutahukutin ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Nisukaffet tulee jos teet tohon korin ulkopuoliset kaaret ton "hiivahatun" kanssa.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
niinhän toi näyttäis osuvan tuolle kohtaa suunnilleen. Pitää koittaa taskulampun kanssa katella, että näkyyks siellä jotain hälyyttävää.
Mutta kysytääs tällasta: Minkäs autojen jarruletkuja on ihmiset käytelleet Toyotissa, kun on soa muutos tehty. Alkuperäisethän jää auttamatta liian lyhyiks ja lähipäivinä pitäis käydä motonetissä tai biltemassa ostoksilla, niin missäs autoissa on pidempiä letkuja, mutta samat päät, ku HJ:ssa?? Viikonlopun aikana on meinaan pakko saada auto jonkinlaiseen ajokuntoon takas, ku faija palaa metsästysreissultaan ja tarvii kuitenki hallitilaa. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Itselle kävi niin että metsäreissulla jarrua painaessa luisti Bilteman letkusta liitin irti siitä kumisesta osasta. Pituutta oli kyllä riittävästi eli ei sitäkautta ollu ottanu damagea. Liekö sattunut maanantaiversio mulle sitten ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
mulla tais olla Hiluxin letkuja, rungon puoleinen kiinnike on kyllä uudelleen asemoitu.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
ite jatkoin hj:n omalla letkulla..
![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
motonetistä lj tai rjn 46 cm pitkät maksaa joku 13 e käy suoraa vanhoihin liittimiin
__________________
-MMC- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan 33 muta renkaat | Rekisteröimätön | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 02.05.2011 16:33 |
Ostetaan patrolliin muta kummit!!! | jannekkk | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 05.06.2010 15:53 |
Ostetaan 35" Muta renkaat | ORR | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 22.09.2009 12:34 |
Ostetaan muta kummit | alvar-aalto | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 27.01.2009 15:07 |
O: 33" tai 35" muta/metsäkumit+GD vanteet | mersuana | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 15.02.2008 19:33 |