Kiinnostais tehdä -89 k1500 risukeula silveradoon SAS-muutos.
Jenkkipoikien virityksiä olen seurannut netistä, eli tekninen puoli hanskassa.
Ongelmaks muodostuis lähinnä Ake ym. pykälät:
	Lainaus:
	
	
		| 1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton akseliston  tai akseliston osien vaihtaminen mallisarjaan kuuluvaan akselistoon,  mallisarjaan tarkoitettuihin akseliston osiin tai akselistotyypiltään  muutoksen kohteena olevaa autoa vastaaviin autoihin tarkoitettuihin  akselistorakenteen muutososiin seuraavin edellytyksin: a) autoon vaihdettava akselisto, akseliston osat tai  akselistorakenteen muutososat on tarkoitettu akselimassaltaan tai  valmistajan sallimalta akselimassaltaan vähintään muutoksen kohteena  olevaa autoa vastaavaan autoon;
 b) autoon vaihdettavien akseliston osien tai  akselistorakenteen muutososien tulee kiinnikkeitä lukuun ottamatta olla  tehdasvalmisteisia ja soveltuvia muutoksen kohteena olevassa autossa  yleisessä tieliikenteessä käytettäviksi; tarvittaessa asiasta on  esitettävä luotettava selvitys;
 c) M1-, M1G-, N1- ja N1G-luokan ajoneuvon jousituksen tyyppi ei muutu;
 d) akselistosta johtuva raideväli muuttuu korkeintaan 100 mm;
 e) mahdollisesti tarvittavat uudet tukivarsien tai jousien  kiinnikkeet tai akselisto kokonaisuutena on voitava kiinnittää  luotettavasti auton runkopalkkeihin tai muihin riittävän lujuuden  omaaviin rakenteisiin; ja
 f) muutoskatsastuksessa on tarvittaessa esitettävä  luotettava selvitys hitsauslisäaineista ja hitsaustyöstä sekä  muutettujen rakenteiden ja omavalmisteisten kiinnikkeiden lujuudesta;  hitsaussaumat on esitettävä viimeistelemättöminä, ellei katsastajan  kanssa ole muuta sovittu.
 2. Muutoskatsastuksessa voidaan 1 momentissa mainituin  ehdoin hyväksyä myös auton jäykän vetävän taka-akselin vaihtaminen  mallisarjaan kuulumattomaan saman tyyppiseen akseliin.
 3. Muutoskatsastuksessa voidaan hyväksyä auton akselivälin  jatkaminen tai lyhentäminen tai akselin poistaminen tai asentaminen  auton mallisarjan puitteissa. Muutos on tehtävä auton valmistajan  ohjeiden mukaisesti, jos tällaiset ovat saatavilla. Jollei näissä  ohjeissa muuta määrätä, on jarrujen voimansiirron laitteet muutettava  siten, ettei aiheuteta ylimääräisiä liitoksia tai jatkoksia.
 | 
	
 Tohon mallisarja pykälään vois vissiin vedota, sillä chiltonin korjausmanuaalista ainakin löytyy 88-98 v-series, jäykällä akselilla.
Toi C kohta kuitenkin hämää. Vääntösauvajousitus muuttuis lehtijousiksi.
 
Akseli massatkin tuottaa ongelmia sillä ajatus oli laittaa Dana 44 kuskinpuoleisella murikalla Cherokeesta.
Mutta akselimassat silveradossa 1780/2110, ja cherokeessa 1140,1450
Offroadunlimited.com tarjois tolle dana 44 asennussarjaakin, mutta eikö toi dana 44 näillä papereilla muka kantais silveradoa?
Kokemuksia kellään? Forssan picknikissä muistaakseni näinkin pari tälläista onnistunutta päivitystä.