Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.09.2011, 21:01
Mazda Mazda ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.10
Sijainti: Loimaa/Huhtamo
Viestit: 62
Perusasetus

-89 Silverado, Solid Axle Swap, luvat?


Kiinnostais tehdä -89 k1500 risukeula silveradoon SAS-muutos.
Jenkkipoikien virityksiä olen seurannut netistä, eli tekninen puoli hanskassa.
Ongelmaks muodostuis lähinnä Ake ym. pykälät:

Lainaus:
1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton akseliston tai akseliston osien vaihtaminen mallisarjaan kuuluvaan akselistoon, mallisarjaan tarkoitettuihin akseliston osiin tai akselistotyypiltään muutoksen kohteena olevaa autoa vastaaviin autoihin tarkoitettuihin akselistorakenteen muutososiin seuraavin edellytyksin:
a) autoon vaihdettava akselisto, akseliston osat tai akselistorakenteen muutososat on tarkoitettu akselimassaltaan tai valmistajan sallimalta akselimassaltaan vähintään muutoksen kohteena olevaa autoa vastaavaan autoon;
b) autoon vaihdettavien akseliston osien tai akselistorakenteen muutososien tulee kiinnikkeitä lukuun ottamatta olla tehdasvalmisteisia ja soveltuvia muutoksen kohteena olevassa autossa yleisessä tieliikenteessä käytettäviksi; tarvittaessa asiasta on esitettävä luotettava selvitys;
c) M1-, M1G-, N1- ja N1G-luokan ajoneuvon jousituksen tyyppi ei muutu;
d) akselistosta johtuva raideväli muuttuu korkeintaan 100 mm;
e) mahdollisesti tarvittavat uudet tukivarsien tai jousien kiinnikkeet tai akselisto kokonaisuutena on voitava kiinnittää luotettavasti auton runkopalkkeihin tai muihin riittävän lujuuden omaaviin rakenteisiin; ja
f) muutoskatsastuksessa on tarvittaessa esitettävä luotettava selvitys hitsauslisäaineista ja hitsaustyöstä sekä muutettujen rakenteiden ja omavalmisteisten kiinnikkeiden lujuudesta; hitsaussaumat on esitettävä viimeistelemättöminä, ellei katsastajan kanssa ole muuta sovittu.
2. Muutoskatsastuksessa voidaan 1 momentissa mainituin ehdoin hyväksyä myös auton jäykän vetävän taka-akselin vaihtaminen mallisarjaan kuulumattomaan saman tyyppiseen akseliin.
3. Muutoskatsastuksessa voidaan hyväksyä auton akselivälin jatkaminen tai lyhentäminen tai akselin poistaminen tai asentaminen auton mallisarjan puitteissa. Muutos on tehtävä auton valmistajan ohjeiden mukaisesti, jos tällaiset ovat saatavilla. Jollei näissä ohjeissa muuta määrätä, on jarrujen voimansiirron laitteet muutettava siten, ettei aiheuteta ylimääräisiä liitoksia tai jatkoksia.
Tohon mallisarja pykälään vois vissiin vedota, sillä chiltonin korjausmanuaalista ainakin löytyy 88-98 v-series, jäykällä akselilla.

Toi C kohta kuitenkin hämää. Vääntösauvajousitus muuttuis lehtijousiksi.

Akseli massatkin tuottaa ongelmia sillä ajatus oli laittaa Dana 44 kuskinpuoleisella murikalla Cherokeesta.
Mutta akselimassat silveradossa 1780/2110, ja cherokeessa 1140,1450
Offroadunlimited.com tarjois tolle dana 44 asennussarjaakin, mutta eikö toi dana 44 näillä papereilla muka kantais silveradoa?

Kokemuksia kellään? Forssan picknikissä muistaakseni näinkin pari tälläista onnistunutta päivitystä.

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Superior Axle kit D30 timmy O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 11 19.08.2012 07:54
Myydään Haglöfs Solid High - kengät -44 hamaBJ40 O/M/V Muut 3 25.08.2008 21:30
Solid axel swap Datsun kingcap vm-84 _Metal_ Tekniikka & Jutustelu 10 24.11.2005 14:26
King Cab Solid Axle Swap Gary Grand Tekniikka & Jutustelu 17 19.01.2005 20:34
Renkaat, alusta ja luvat... Tekniikka & Jutustelu 0 09.09.2003 21:22


Sivu luotu: 11:36 (GMT +2).