![]() |
-89 Silverado, Solid Axle Swap, luvat?
Kiinnostais tehdä -89 k1500 risukeula silveradoon SAS-muutos.
Jenkkipoikien virityksiä olen seurannut netistä, eli tekninen puoli hanskassa. Ongelmaks muodostuis lähinnä Ake ym. pykälät: Lainaus:
Toi C kohta kuitenkin hämää. Vääntösauvajousitus muuttuis lehtijousiksi.:confused: Akseli massatkin tuottaa ongelmia sillä ajatus oli laittaa Dana 44 kuskinpuoleisella murikalla Cherokeesta. Mutta akselimassat silveradossa 1780/2110, ja cherokeessa 1140,1450 Offroadunlimited.com tarjois tolle dana 44 asennussarjaakin, mutta eikö toi dana 44 näillä papereilla muka kantais silveradoa? Kokemuksia kellään? Forssan picknikissä muistaakseni näinkin pari tälläista onnistunutta päivitystä. |
C kohta ei ole enää voimassa.
Lainaus:
Kaikki lakitekstit ja ohjeet pitää lukea, eikä vaan osaa niistä. |
Jousituksen tyyppi ja akseliston tyyppi on 2 eri asiaa. En tiedä miten mallisarjat tollasessa jaotellaan, mutta jos oikeesti löytyy jäykkä-akselinen verrokki, niin jousitus sinänsä ei ole mikään ongelma.
Vaihdetulle akselille sallitusta akselimassasta tarviit luotettavan selvityksen, Cherokeen eam tosiaan aivan liian pieni tähän käyttöön. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Mutta tämä Chiltonin 88-98 manuaalissa puhutaan 1500, 2500 v-series ja sit erikseen 3500 v-series. http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3238869.jpg Eli tuo v-series 1500 ja 2500 olisi pre -88 mallia ja putkahtanu väärään manuaaliin :confused: |
Tarjoaa kyllä Pirate4x4:n info D60- etuakseleiden luovuttajaksi myös 1988-1991.5 V30- sarjan pick-uppeja, mutta ovat kyllä siis tuota 30- sarjaa mikä tarkoittaa GM:n terminologiassa "1-ton" luokkaa ja ne on käsittääkseni olleet aina rungoltaan järeämpiä kuin nuo 10/20 ja/tai 1500/2500 sarjan vermeet. Yritin oikein Googlellakin etsiä, mutta en oikein saanut selkoa oliko nuo millä rungolla. Epäilen kuitenkin että ei käy verrokiksi.
Jo tuo D60- akselin käyttö edessä 10- pulttisen sijaan vähän tahtoisi sanoa että on järeän luokan kapineesta kyse. Jos nyt satut löytämään sopivan verrokin millä saisit jäykän akselin eteen, niin muista että noita D44 etuakseleita on ollut niin maan miljoonalla eri setupilla. Pääasiassa niissä on kyllä akseliputken ulkohalkaisija sama tai samaa luokkaa (2.75" - 3.00"), mutta seinämä voi sitten olla ihan mitä vain ja leveyksiäkin on montaa eri mallia, samoin pulttijakoa yms. yms.. Sopivan järeitä luovuttaja- autoja tahtoo olla tässä maassa harvassa missä riittäisi etuakselimassa sun vaatimille painoille.. eikä ole juuri helpompaa löytää D60 etusiakaan :mad: Tosin onhan noita muitakin, pakkoko sen on olla Danan akseli :D |
Lainaus:
Lainaus:
Eli 88-91 Blazer, Suburban ja Crew Cab nelivetona ovat V-sarjaa, ns. välimallia ennen GMT480 alustaa. K30/3500 vehkeissä oleva runko on paksumpaa matskua, ja korkeammalla sivuprofiililla. |
gmt400/480 alustoista ei löydy kiinteällä etuakselilla olevia malleja kun 3500hd joka sekin on takaveto.
Mutta jos jollain lapuilla saadaan 3500hd perusteella leimattua sas muutos kyseiseen mallisarjaan ni mulle kopiot ;). Hommaa vaikeuttaa myös se että kaikki valmiit sas kitit on tehty ns offroad use only. Nippelitietoa. Pelkkä 3500hd runko akseleineen painaa enemmän kun ajokuntonen 1500. R/V kopat on vanhaa mallia ja tuskin käy vertailuks vaikka vuosimallit onkin limittäin. Etuakselipainoista että kyllä K20 Tai V2500 suburbanissa riittää heittämällä etuakselipainot k1500taseen eli 10bolt snap crackle pop akseli. |
Sivu luotu: 02:15 (GMT +2). |