![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Pitää vielä kysellä tojon sähkäreiltä mikä on jännite mikä sinne pitäs tulla päähehkulla kun ei vielä varsin selvää ole saanu,tutun varaosa myyjän kans vaan puhunu eikä sekään ole mikään sähöinsinööri.. Ei toi voi niin vaikee asia tietää et on 6v vai 11v päähehkulla??
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lopeta mittailu?Lainaus:
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Luulenpa että ymmärsin,eli taidat kysyä että mikä jännite sinne PITÄS tulla? Mut asia on jotakuinkin niin et sinne tuleva jännite vaihtelee 6-12v välillä. Riippuen siitä onko kysymyksessä esi vai jälki hehkutus. Jälkihehku käyttää koko settiä sarjassa ja esihehku ajaa täys jännitteen esikammio hehkuille ja kun niiden virrankulutus lämmetessään putoaa,kääntyy jälki hehkulle. Sit ku se jännite hieman vaihtelee kuorman mukaan esi/jälki hehkulla alkaa olla hankala mitata sieltä yhtään mitään. Pitäs tietää kauanko se 6v. tulppa kestää 12v jännitettä,eli ei kauan. Jos ne 6v tulpat kärähtää ni syynä on tod. näk. liian pitkä hehku mikä viittais lohkon lämpö anturin viallisuuteen tai sit boksi vaan pitää hehkua liian kauan päällä. Se current sensor hässäkkä on kai siks et se tunnistaa sen virran putoamisen ja se ohjaa boksia eli se antaa sen 12v vaan niin kauan ku virta on suuri,se virran kulutushan putoaa hehkun lämmettyä ja kun lämpenee liikaa ni poks. Eli ei sil kammio hehkujen jännitteellä oo niin merkitystä kun se vaihtelee6-12 välillä,se hehkutuksen aika riippuu tulppien virta käyttäytymisestä joka riippuu resistanssista joka riippuu jännitteestä ja boksihan määrittää hehku aikaa lohkon lämmön ja virta käyttäytymisen mukaan. Eli kaikki riippuu kaikesta,siel boksissahan ei oo mitään softaa joten puolijohteilla ohjataan releitä ja jos joku parametreistä ei oo se mitä pitäis ni koko järjestelmä ei toimi. Kytkentä kaaviosta ilmenee koko systeemi ja se ei ole yksinkertainen. Eikä senkään perusteella voi sanoa paljonkaan. Eli ei ole merkitystä sillä mikä jännite siel virta kiskossa on,ennemminkin on merkitystä sillä kuinka kauan.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tuosta current sensorista sellainen kysymys, että onko se se n. 10 cm pitkä metallikisko, jonka molemmista päistä lähtee johdot? Mihin väliin se pitäisi kytkeä?
On vähän kaikki johdot miten sattuu edellisen omistajan tekemän moottorinvaihdon jäljiltä. Ja ilmeisesti tulpatkin on väärät, kun siellä on 11v paikallaan. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Kytkis.Lainaus:
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Hämminkiä tosiaan vähän on, kun eri autosta moottori, eikä kaikki osat ole sopinu suoraan paikalleen. Nyt hehkuttaa, mutta jälkihehku edelleen hukassa. Josko se sieltä huomenna löytyis. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mikä särki patrolin hehkut? | Grr | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 21.02.2011 22:21 |
LJ vm-88 Polttaa hehkuja? | isuzubj | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 28.01.2011 03:30 |
Myydään Toyotan hehkuja 6 kpl, uusia | Romurane | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 23.03.2010 15:34 |
jeeppis polttaa kumia | Linkit | 7 | 28.05.2006 08:18 | |
Mikä pudottaa pyttyjä pelistä? | Rado74 | Vuosimallit 1984-1996 | 2 | 08.09.2003 17:28 |